Vriend heel groot liegbeest?

01-08-2021 12:14 195 berichten
Hoi forummers,

Graag wil ik even ventileren. Ik ben 27 en woon inmiddels een aantal jaar samen met mijn vriend.

Een aantal keer eerder heb ik hem betrapt op leugens:
- M.b.t. blowen, zeggen dat hij het niet doet/gaat doen en hem vervolgens stiekem op het balkon zien staan. Als ik daarna vraag of hij gerookt heeft, niet toegeven tot ik hem confronteer met het feit dat ik hem net heb zien staan. Dit is een paar keer gebeurd.
- Een grote leugen. Ik kan hier qua inhoud niet teveel over uitweiden, maar zijn ouders hadden hem gevraagd iets te doen (en het was iets enigszins in de frauduleuze sfeer) en ik had gevraagd of hij het alsjeblieft niet wilde doen, omdat ik bang was dat het invloed zou hebben op mijn werk omdat we immers samenwonen. Hij had beloofd het echt niet te doen. Echter, ik heb een app op mijn telefoon waarmee ik foto's zie van de post die binnenkomt en wat bleek nu; het was wel gebeurd. Hij werd eerst heel boos, toen begon hij een soort acteren over dat zijn ouders het stiekem hadden gedaan, hij geen idee had hoe dit was gebeurd en de brief ging afwachten om zijn ouders mee te confronteren. Pas een dag later kwam de aap uit de mouw, na heel veel acteren verder zeg maar. Hij is toen een week bij z'n ouders verbleven en ik heb hem vergeven.

Nu is het volgende aan de hand. Hij heeft een onstabiele baan die redelijk op ontploffen staat (zaak kan wel eens failliet gaan) bovendien zijn de arbeidsvoorwaarden slecht. Met het oog op een toekomst (huis, kindjes) hebben we een studie besproken en is hij vol goede moed aan de slag gegaan. Het betreft een thuisstudie van de LOI, de PABO. Voor de PABO moet je sowieso drie toetsen maken (geschiedenis, natuur en techniek en aardrijkskunde). Hij is daarmee begonnen, om te kijken of het niveau iets voor hem was (geen vooropleiding). HIJ heeft alle drie de toetsen gehaald, met rond de 8! De 21+ toets na drie keer proberen helaas niet..

En dat is waarom hij met een verkorte HBO opleiding begonnen is. Dat is een opleiding van drie maanden die tevens toegang geeft tot de PABO. Top! Boeken waren binnen en hij had elke laatste vrijdag van de maand thuis een examen. Ik ging dan elders werken, zodat hij het huis voor zich alleen had om zich te concentreren. Hij heeft vorige twee maanden zijn toetsen gehaald!

Maar in aanloop naar de laatste toets kreeg ik opeens een raar onderbuikgevoel. Ik vond zijn laptop al wel een tijdje op dezelfde plek liggen, hij was leeg en ik kon nergens een oplader vinden. Toen bedacht ik me ook dat hij me nooit een foto heeft laten zien van de uitslag, of een andere e-mail o.i.d. toen ik eens goed ging zoeken op de website van de LOI, bleek de laatste toets te worden getentamineerd aan de hand van een 'inzendopgave', maar huh dat was vreemd.. ik zei dat tegen mijn vriend en hij zei 'oh ja, het zijn inderdaad open vragen!' Na de toets vroeg ik hem hoe het gegaan was en hij zei dat hij gevlamd had en waarschijnlijk in september met de echte PABO kan beginnen. Maandag zou hij de uitslag krijgen van het examen. Toen ik vroeg waarom hij nooit een foto maakt van de uitslag ofzo zei hij 'ja die uitslag verdwijnt heel snel van beeld' en toen ik zei dat staat toch in je account praatte hij eroverheen..

Toen ben ik gaan spitten, ik heb stiekem zijn inloggegevens van de LOI campus gevonden. Wat bleek nu; er was nog nooit ingelogd of iets aangeklikt. De status staat op 0%. Er staat geen 1 uitslag van een toets en als klap op de vuurpijl worden twee van de toetsen afgenomen op een externe locatie, waarvan 1 open vragen en 1 MC (volgens hem allebei thuisgemaakt en allebei MC vragen waarvan direct de uitslag). De laatste toets, van afgelopen vrijdag, werd getentamineerd middels een inzendopgave en een contactdag. Er stond niets over een tentamen met open vragen.

Ik heb hem vervolgens geconfronteerd en hij werd heel erg boos, dat ik dingen achter zijn rug om had gedaan. Hij pakte zijn laptop om mij het tegendeel te bewijzen, maar trok dat terug onder het mom van 'jij zit fout en je moet me maar gewoon vertrouwen'. Na zijn woede-aanval ging hij terug naar een andere tactiek; heel lief doen en zeggen dat het goed komt, hij echt niet liegt en hij maandag het tegendeel bewijzen. De volgende ochtend was hij weer heel erg kwaad en met deuren slaan etc.

Hij blijft tot nu volhouden dat het een fout is van de LOI, hoe hij hierover had kunnen liegen want hij wil immers in september starten met de opleiding etc.. hij gaat me echt morgen, als ze open zijn, het tegendeel bewijzen! En wat zal ik dan een spijt hebben.. hierdoor ga ik twijfelen aan mijn bevindingen, want hij is heel erg stellig dat hij echt niet gelogen heeft en er fouten zijn gemaakt door de LOI. Ik weet daardoor niet of ik op mezelf kan vertrouwen. Ik kan het me ook niet voorstellen! Wat schiet hij hiermee op? Het komt toch vroeg of laat uit? Ik snap hier helemaal niks van.

Overigens heb ik ook stiekem op zijn e-mail gekeken en vond daar ook geen uitslagen, brekingsbevestigingen van examens etc. Ik heb 1 boekingsbevestiging gevonden van de toets geschiedenis en daarna een e-mail dat deze automatisch geannuleerd was wegens het niet betalen van de toets. De toets zou zijn op 29 februari en hij heeft mij op 29 februari ook geappt dat hij een 8,5 had.. verder een e-mail met een betalingsherinnering van de opleiding; een achterstand van 800 euro. Maar dit zou ook een fout zijn volgens hem.

Ik wil morgen afwachten en ben heel erg benieuwd en kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit recht te praten valt, want er is niets van een contra-indicatie. Maar als het geen goed verhaal is, dan is het klaar. Dan vervolgens wordt het waarschijnlijk nog een heel intens gevecht over wie hier blijft wonen (we wonen vrije sector), maar goed dat is voor latere zorg..

Wat vinden jullie van dit verhaal?! Is er enige mogelijkheid dat er ergens fouten ingeslopen zijn, of liegt hij al een jaar tegen me over het maken en halen van toetsen?
Alle reacties Link kopieren
Goed zo....weg met die droeftoeter. Je kunt veel beter krijgen.
Het doet natuurlijk verschrikkelijk veel pijn het zal moeten slijten, maar je voelt zelf wel dat je bedonderd wordt waar je bijstaat en je klinkt verstandig en je snapt hoe het zit.
Het is alleen vreselijk dat liefdesverdriet.
Goed gedaan meid!

Nu voel je je heel verdrietig maar als hij straks echt weg is en zijn laatste spullen heeft opgehaald zul je merken dat er een pak lood van je afvalt. Pas dan zul je merken hoeveel energie deze relatie je heeft gekost!
Raar he, dat hij zo bevoogdend doet door wat je zegt niet serieus te nemen.
Je krijgt haast een stichtelijk soort huiswerk om nog eens goed over de relatie na te denken ("dan kom je wel tot je zinnen"). Dat je daar in getrapt bent eerder! Heb je een idee wat destijds maakte dat je daar in mee ging? Want klinkt zo ongezond!

Hij draagt totaal geen verantwoordelijkheid voor zijn acties, voor zijn gedrag.

Best wel eng eigenijk.

Kun je een ander regelen met een auto die de spullen bij ex-schoonma afzet zodat het uit je huis is? Anders blijft hij een ingang hebben....
hanke321 wijzigde dit bericht op 02-08-2021 19:19
1.86% gewijzigd
lotus77 schreef:
02-08-2021 16:18
Als het hem teveel moeite kost hoeft het niet van hem, ook als hij moeite moet doen voor TO.

Hele zure constatering

Dit denk ik ook.

Sterkte To.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 02-08-2021 21:35
Reden: Tikfoutje
0.45% gewijzigd
Dank jullie!

Ik denk dat ik ook ongezonde hechtingsproblematiek heb. Nadat het met mijn eerste vriendje uitging voelde het letterlijk alsof ik dood ging, omdat ik mijn eigen leven had stopgezet. Dat heb ik nu niet meer gedaan; ik ben mijn eigen ding blijven doen. Dat levert me nu wel veel op, want ondanks dat ik me verdrietig voel en wel leegte voel, is het niet meer zo sterk als toen.

Desondanks had mijn rationaliteit al veel eerder moeten zeggen dat deze man no good is voor mij, maar ik heb me erg aan hem gehecht. Het was makkelijker om te denken ‘als ik dit vergeef of vergeet, kan ik mijn comfortabele leventje blijven leven en gewoon lekker knuffelen en samen oppervlakkig leven’. Het vreemde is, ik weet ook nu dat wat hij heeft gedaan heel erg is, maar ik moet mezelf er bewust steeds van blijven doordringen want ik heb de neiging om het te willen vergoedelijken of de makkelijke weg te kiezen. Ik ben nu voor het eerst eerlijk hierover naar mezelf toe.

Mijn vriendinnen stonden direct op de stoep en hebben me gesteund, morgen komen andere vriendinnen voor me koken. Ik heb mij met een vriend aangemeld om te gaan crossfitten, zodat ik met het thuiswerken erbij niet wegkwijn in zelfmedelijden en in een zwak moment die gast weer op de bank heb.
Wat fijn dat je vriendinnen hebt die je steunen! Kun je ook zien dat dat knuffelen en aandacht krijgen niet afhangt van die gast op de bank.

Het zal best wennen zijn om alleen te wonen. Als het je lukt uit verstoorde denkbeelden en zelfmedelijden te blijven, kun je misschien merken dat het best fijn is met jezelf, zonder zijn gedoe.
Goed van je.
Ik heb ook ooit eens samengewoond met zo iemand die de boel bij elkaar loog en op zo'n manier dat je aan jezelf gaat twijfelen. Uiteindelijk had ik vooral spijt dat ik hem niet veel eerder de deur heb uit gezet. Hou vol. Vanaf nu wordt het alleen maar beter
Klonkje schreef:
02-08-2021 16:15
Raar hoor, ik werk ook op een opleiding maar dit soort informatie geven wij nooit behalve aan de persoon zelf die zich dan ook moet legitimeren. Onprofessioneel van een opleiding die toch een naam hoog te houden heeft.
Hoe moet je je telefonisch legitimeren? Soms worden er wat controlevragen gesteld, maar TO heeft toch alle info?
Is dit niet de Wet van Wuiles?

Maarre… ik las je eerste paar zinnen en ik dacht: Beëindig deze relatie. Je wordt er alleen maar beter van.
Wat verdrietig en pijnlijk. Toch zal dit de juiste beslissing zijn, en je zult merken als hij echt weg is en zijn spullen weg, dat je je op een gegeven moment opgelucht gaat voelen.

:hug:
Pelle schreef:
02-08-2021 21:53
Hoe moet je je telefonisch legitimeren? Soms worden er wat controlevragen gesteld, maar TO heeft toch alle info?
Daarom doen we het niet telefonisch. Student logt in in het interne netwerk en dan kunnen wij achter de schermen meekijken. Of ze komen persoonlijk langs met collegekaart..Maar wij mogen absoluut never nooit niet telefonisch persoonlijke gegevens of mededelingen doorgeven aan een derde. Zelfs niet of iemand wel of niet ingeschreven staat. Ook niet aan de ouders bv. DAT, en de combi dat op de site van LOI staat dat bellen nu niet mogelijk is en dat je je vraag via contactformulier moet stellen vind ik opmerkelijk.
Maar goed dat neemt niet weg dat het verhaal van TO best helemaal of in ieder geval deels waar kan zijn en het kan ook zijn dat er hier en daar iets veranderd wordt aan het verhaal om anoniem te kunnen blijven. . Ik vind het wel een snelle ontknoping.
Maar ik wens TO alle sterkte met wat haar nu bezig houdt.
Petje af hoor, jij gaat het alleen maar beter krijgen.
Hatsjikideee...
Hij liegt tegen je. Ik heb ook zo'n relatie gehad en sommige leugens had ik direct door en anderen pas na een tijdje. Dat ging ook over blowen, geldzaken, opleiding. Toen de relatie al over was hoorde ik via via dat hij over nog veel meer dingen had gelogen. Ik heb me daar best stom over gevoeld, dat ik daar allemaal in geloofd had. Ben blij dat ik verder niet met hem samenwoonde of kinderen had.

Als ik jou was zou ik de relatie verbreken. Hij kan echt wel zijn leven verbeteren, maar dat gaat heel lang duren.

Ik heb trouwens van de week nog een appje van deze ex gehad, nadat ik hem 5 jaar niet gesproken heb en het al 10 jaar uit is. Hij was dronken en moest aan mij denken. Ben er vrij zeker van dat hij zijn huidige vriendin niet vertelt dat hij mij appt. Blijft een sneu figuur dus eigenlijk.
Klonkje schreef:
03-08-2021 00:50
Daarom doen we het niet telefonisch. Student logt in in het interne netwerk en dan kunnen wij achter de schermen meekijken. Of ze komen persoonlijk langs met collegekaart..Maar wij mogen absoluut never nooit niet telefonisch persoonlijke gegevens of mededelingen doorgeven aan een derde. Zelfs niet of iemand wel of niet ingeschreven staat. Ook niet aan de ouders bv. DAT, en de combi dat op de site van LOI staat dat bellen nu niet mogelijk is en dat je je vraag via contactformulier moet stellen vind ik opmerkelijk.
Maar goed dat neemt niet weg dat het verhaal van TO best helemaal of in ieder geval deels waar kan zijn en het kan ook zijn dat er hier en daar iets veranderd wordt aan het verhaal om anoniem te kunnen blijven. . Ik vind het wel een snelle ontknoping.
Maar ik wens TO alle sterkte met wat haar nu bezig houdt.
Je zeurt een beetje. Je kunt de LOI gewoon bellen.
Gelukkig voor TO is niet altijd iedereen die je aan de telefoon krijgt even zorgvuldig. Ik heb zelf ook wel eens informatie gekregen die ik technisch gezien niet had mogen krijgen... kwestie van de juiste informatie geven, zeker overkomen en hopen dat de ander niet helemaal goed oplet.
coravanmora schreef:
03-08-2021 11:32
Je zeurt een beetje. Je kunt de LOI gewoon bellen.
Ik reageer op een vraag.
Klonkje schreef:
03-08-2021 15:29
Ik reageer op een vraag.
Met informatie die niet klopt waardoor je TO in twijfel trekt.
Oh ik heb keer (lang verhaal kort) het complete adres en boekings gegevens te pakken gekregen van een gozer die zijn vrouw met mij bleek te bedonderen. Hotel gebeld met mevrouw - zijn achternaam- dat ik even een kopie van de factuur nodig had om te declareren bij mijn verzonnen werkgever omdat ik de originele bon niet meer had. Kreeg zo de .pdf en wist zo waar zijn huis woonde. Niks mee gedaan hoor (behalve hem de stuipen op het lijf jagen dat was al wraak genoeg) maar technisch gezien had ik die info ook nooit horen krijgen. Dus wat TO schrijft kan prima waar zijn.
Klonkje schreef:
02-08-2021 16:15
Raar hoor, ik werk ook op een opleiding maar dit soort informatie geven wij nooit behalve aan de persoon zelf die zich dan ook moet legitimeren. Onprofessioneel van een opleiding die toch een naam hoog te houden heeft.
Ik bel zo vaak namens mijn vriend bedrijven op en zeg dat ik hem ben. Ik krijg altijd alle informatie die ik wil. Ook bij banken bijvoorbeeld. Maar ik weet natuurlijk ook t antwoord op al die controle vragen. Overigens doe ik dat natuurlijk in opdracht van mijn vriend. Niet stiekem ofzo.
abracadabra schreef:
04-08-2021 22:03
Ik bel zo vaak namens mijn vriend bedrijven op en zeg dat ik hem ben. Ik krijg altijd alle informatie die ik wil. Ook bij banken bijvoorbeeld. Maar ik weet natuurlijk ook t antwoord op al die controle vragen. Overigens doe ik dat natuurlijk in opdracht van mijn vriend. Niet stiekem ofzo.

En er is niemand die opvalt dat je een vrouwenstem hebt?
abracadabra schreef:
04-08-2021 22:03
Ben jij ook een man? Want anders lijkt het me lastig voordoen als een man aan de telefoon.

Bij ons zijn ze dan blijkbaar heel streng. We krijgen regelmatig een briefing over hoe om te gaan met AVG. Maar dat heeft ook te maken dat claims en rechtzaken de laatste jaren veel meer aan de orde zijn dan pakweg 10 jaar geleden binnen onze sector. Maar anyway, het zal dan heus wel waar zijn, als ik hier zo lees hoe makkelijk het is nom gegevens op te vragen en wachtwoorden te achterhalen en mail te kraken. En dat je zelfs een app kunt installeren waarmee je een foto van de post krijgt. Er gaat een wereld voor me open.

On topic: hoe gaat het TO?
Wat een rollercoaster van emoties.. zware ups & downs, waarbij ik mij de ene dag heel sterk en rationeel voel en de andere dag het gevoel juist heel sterk is en ik allerlei irrationele gedachten krijg dat ik ‘m mis, hij zo lief voor me was, ook veel schuld heb aan allerlei dingen en nooit meer een ander ga vinden die zo gek op me is. Moet daarnaast niet aan het idee denken van hem en een ander.

Ik zit nu even bij m’n moeder want merk dat de omgeving van ‘ons’ huis ook niet bepaald meehielp. Ik werk ook fulltime thuis en dat maakt het ook zwaarder qua afleiding.

Veel gesprekken gevoerd en dat heeft wel geleid tot zelfinzicht want ik heb eigenlijk altijd wel vrij ongezonde, oppervlakkige relaties gehad, zonder weinig daten en iemand echt leren kennen, snel van 0 naar 100. Ik heb ook de neiging de ander ervan te moeten overtuigen dat ik leuk ben, in plaats van te beseffen dat ik juist voor mezelf moet bepalen of iemand echt leuk is. Je zou het niet zeggen als je me oppervlakkig kent, maar blijkbaar ben ik toch erg onzeker dat ik in dit soort relaties schiet.

Als ik dan mijn vriendinnen vertel over de relatie, besef ik me pas hoeveel ik gewoon intern ‘geblockt’ heb. In het begin van de relatie bijvoorbeeld hele hevige jaloezie, waarbij oa tegen me werd geschreeuwd op straat en tegen bushokjes aangeschopt en de politie kwam. Een kerstfeest van mijn toenmalige werk, waarbij hij mij voor schut heeft gezet door absurd jaloers te worden terwijl ik met een mannelijke collega stond te praten en ik huilend naar het toilet ben gelopen. Waarschijnlijk allemaal ook te relateren aan anabolengebruik, want bodybuilding (waar ik destijds dan niet van wist, maar goed he). De relaties van hem voor mij waren ook redelijk kort (een jaar) en heel toxisch met veel heftige ruzies.

Hij appt me ook nog, met lieve dingen steeds. En roept dat hij mij ‘de ruimte geeft’ en ‘we een goed rustig gesprek moeten hebben zonder verwijten’ en dat er een pakketje onderweg is.. maar ik houd mijn verstand erbij dat ik hier niet intrap.
Iemand kan soms lief voor je zijn maar toch geen relatiemateriaal zijn he. Het een sluit het ander niet uit. Ik heb je hele verhaal gelezen en ik vind je echt zo dapper en moedig.

Ik ben jaren geleden uit een relatie gestapt met iemand die ook veel loog, jaloers was en nog een heel ander scala aan problemen. Dat was echt heel moeilijk want hij had zeker ook zijn goede kanten. Ik heb daarna echt nog wel zwakke momenten gehad maar zo blij dat ik doorgezet heb. Mijn leven is echt een stuk leuker geworden. En uiteindelijk ook weer iemand anders tegen gekomen waar het op alle vlakken leuk mee is.

Heel veel sterkte en succes.
Dit gaat niet beter worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven