Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Discovery schreef op 31 mei 2009 @ 19:12:

@ SFO grappig dat de privacy maatgeving vooral gemeten wordt aan de hand van het vrije sex gehalte...

misschien met die verbouwing ook een sound-proof slaapkamer overwegen!?

Discovery ik neem dit maar als voorbeeld, ik hoop gewoon net iets meer tijd met mijn lieve schat kan spenderen. Maar na mijn posting heb ik wel met die schat er over gehad om voorlopig de woonkamer en de eetkamer met elkaar om te gooien.

Zoon lief gaat rond 4uur richting bed terwijl een uur later wij beginnen met ons dagelijkse beslommeringen. Dat stoort mij dus wel. Moet er wel bij zeggen dat hij parttime werkt en ook 'savonds naar College gaat omzich om te laten scholen. Hoop dan ook dat hij binnenkort een fulltime baan en zijn eigen space heeft ondanks dat ik hem heel graag mag.
Hebben jullie wel eens van de term 'milf' gehoord? Het schijnt te betekenen 'mothers I like to fuck'. Het moet toch niet gekker worden, ik zie dat topic hiernaast iedere keer voorbij komen.
Lapin ik hoor inderdaad deze uitdrukking hier regelmatig door deze en gene worden uitgesproken. Vind het een onnodige uitdrukking en wist niet dat het al was overgewaaid.

We hebben hier ook nog het woord Cougar, het is niet alleen een wilde kat in de natuur maar wordt hier gebruikt voor oudere dames die er alles aan doen om een jongere vent aan de haak te slaan.

Deze laatste gebruik ik overigens wel aangezien ik mijn persoonlijk Cougar heb die 11 jaar ouder is. Zij noemt mij overigens Toy-boy en dat woord heb ik hier van de week ook al eerder voorbij zien komen.
@Bloempje, hartstikke veel sterkte meid! Ik begrijp goed dat dit moeilijk voor je is. Je zou nu natuurlijk even dicht bij je moeder willen zijn maar die afstand...

Nee, ik denk niet dat je je contract moet stoppen na dit seizoen, ga er maar vanuit dat het belangrijk is voor ouders dat hun kinderen gelukkig zijn. Waar je nu woont, voel jij je thuis als ik me niet vergis en dat jij gelukkig bent, zal voor je moeder heel waardevol zijn.

Iemand schreef het hier al... schrijf maar mooie brieven aan haar en ansichtkaarten (in een envelop komen ze trouwens sneller aan maar dat wist je misschien al).

Maar goed, wat je ook doet, het neemt niet weg dat jij je machteloos zult voelen en ver weg op een moment dat je bij je moeder wilt zijn. Nogmaals harstikke veel sterkte hoor!
Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties! Dat doet me echt goed. Ik kom net bij een vriend vandaan, die was weer terug van zijn mini vakantie en we hebben samen een flesje wijn gedronken. Heb even lekker kunnen zeuren en hij had ook wat te zeuren dus zaten we samen te zeuren. Gezellig...

@SFO, grappig dat 1 van mijn zinnen jou raakte, zo zie je maar, uiteindelijk zijn we allemaal hetzelfde! Ik snap wel wat je bedoelt met spijt hebben dat je iets niet hebt gedaan. Ik denk ook dat dat de grootste reden is voor mijn gepieker. Ik heb eerder een dierbaar persoon verloren aan kanker. In die tijd studeerde ik nog, had het druk en was een beetje in de ontkenningsfase wat de ziekte betreft. Opeens was ze dood en kon ik haar niet meer vertellen hoeveel ze voor mij betekend had. Nu is dit wel een andere situatie, m'n moeders prognose is in principe goed. Toch heb ik er een slecht gevoel over en zoals ik al eerder schreef, 'voel' ik dingen best goed aan. Eerst maar eens met eigen ogen zien hoe het gaat deze zomer.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
@Anais, bedankt voor je reactie, bijna dezelfde tijd als die van mij! Brieven posten heeft weinig zin, de post is hier erg slecht geregeld. Er is nog nooit iets van mij aangekomen en de enige post die ik ontvang zijn blauwe enveloppen van de belastingdienst...

Ik bel mijn moeder wel zoveel mogelijk. dat is even wennen, want eerst belde ik misschien 1 keer in de 3 weken. Nu is dat zeker 3 keer in de week. Ze weet nu denk ik meer van me dan toen ik nog in Nederland woonde.

Maar dat geldt eigenlijk voor meer mensen. Het contact met familie en vrienden is vind ik veel intenser als je in het buitenland zit. Je weet meer van elkaar en bent ook eerlijker. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Ik ga zo slapen, morgen weer aan het werk. Gelukkig is het toetsweek en hoef ik weinig voor te bereiden. Welterusten!
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Lapin, ik ken de term.. een hele lieve ex van mij in NL noemt mij voor de grap zo. Het is niet zo'n bijnaam waar je trots op bent, maar hij mag het zeggen, ik weet wie het zegt, zeg maar.

Wat is dat toch met al die ToyBoy's??? Oude snoeperds! ;)
He Bloempje misschien een gekke vraag, heb je wel eens een kaart via Hallmark verstuurd. Heb het ooit eens zo'n kaartje bij vrienden gezien.

Jij schrijft zelf ook al dat je eens geen afscheid heb kunnen nemen van een dierbaar persoon. Ik had vorig jaar November het gevoel dat ik naar Nederland moest gaan om alle zieken vrienden en familieleden op moest zoeken en dat heb ik ook gedaan.

Je zegd al dat de prognose er goed uitziet en dat jij dingen goed aanvoeld. Daarnaast denk dat jouw moeder het al op prijst stelt dat je haar vaker beld en dat zal haar verdomd goed doen.

Ik praat overigens bijna elke dag met mijn ouders via de chat / phone. Zij hebben daar beiden behoefde en het doet mij ook wel goed.

Zo nu even met mijn liever schat weg, ze vroeg mij of i mee ga voor een Brunch.
Bloempje13 ,

Het is moeilijk als je zorgen hebt om je moeder en op een afstand voelt het nog zwaarder, maar wat Anais al zegt, je moeder wil ook dat je gelukkig bent, dus als dat is daar waar je zit, blijven zitten waar je zit!!!!!

toy boy, is wel een item he, nooit gedacht dat het nu ineesn hip is, ben al 16 jaar getrouwd met een ruim 10 jaar jongere man en ineens erg trendy, jippie

onze kids zijn dit weekend weg, heerlijk weer, krrrrrrrrrr
@Bloempje13, sterkte!!

Ik ben vandaag met uni-vriendinnen bij man op de zaak decadent sushi wezen eten Nu is het bedtijd, morgen verder
@SFO; zo'n geothermisch verwarmd badje (hier noemen we dat gewoon zwembad) is heeeel erg lekker. Vooral in de winter, als het donker is en het sneeuwt een beetje. Iig je daar een beetje lui te zijn (in een hot pot á 38 graden) in een buitenbadje mmmmmm

Dat is echt iets wat ik mis als ik in NL ben (of zelfs op vakantie).

Het begint nu een beetje mooi te worden buiten, de wind is gaan liggen. Ik denk dat ik zo nog maar even een stukje ga wandelen (het wordt toch niet donker en ik ben morgen vrij).

Ik heb hier voor me trouwens een echte kat liggen met kattenstreken... zij ligt languit op de bank (met d'r ogen open) en ik heb de laptop maar op de bank gezet en zit zelf op een paar kussens op de grond (ergonomisch niet verkeerd hoor), ach ja, ze weet precies hoe ze me om haar pootjes moet winden.
Snjókorn falla, á allt og alla
Hei!

Pfff, moet ik weer veel bijlezen. Hoever moet ik ongeveer terug?

Sorry dat ik er niet zoveel ben. Zwangerschap valt me beetje zwaar op het moment, lig de halve dag te slapen . Zucht, nog 14 weken.....

Kom voor nu alleen even zwaaien. Morgen bijlezen!
Nou Marloussie, ik ben sinds een paar dagen weer eens op deze topic gekomen. En ik kan je vertellen dat sindsdien zijn we denk ik 5 pagina's verder. Overigens maak je niet druk want dat is niet voor de kleine.

@Snjokorn, geothermisch verwarmd badje mmmm dat klinkt niet slecht.

Hier is vandaag weer het nodige gebeurt, Sfo-vrouw wilde al jaren een hond en heeft de perfecte tennsibal

Tja laat dit nu het juiste moment zijn om mij zo gek te krijgen. Dus hups online bij de diverse shelters, in de auto gestapt, kennis gemaakt en gezegd dat ik dinsdag de lieve schat ophaal.

We hebben namelijk een kat die even moet wennen en dus willen we er zolang mogelijk bij zijn. Dat betekende ook dat we hups richting de Pet Shop Express moesten om de nodige voorzieningen te kopen.

En nu maar hopen dat "Hobo" het hier leukt vindt
@sfo, leuk, een hond. Hebben jullie wel eerder een hond gehad? De hond op de afbeelding ziet er energiek uit.

Ik zit, voor de verandering, weer achter mijn buro, huisarts zei dat t beter gaat, ik moet rustig aan doen, vitamines nemen, veel water drinken en Man goed voor me laten zorgen, hehe
morning!

@ specu.. wat een straf! krabbelde specuman niet terug dat ie dat altijd al doet?

@ SFO jippie een hond!! is het nog een pup of is het een adolesent? ik had vanochtend ook gedroomd dat ik een puppie kreeg.. mmhh was wel ff een hele leuke droom.. helaas kan het niet voor mij, dus geniet jij er maar dubbel van!

@ snjokorn ben je echt midden in de nacht gaan wandelen? hoe lang heb je rondgelopen? kom je dan nog iemand tegen?

@ marloussie nog ff doorzetten. en lees maar rustig bij (of niet) maar maak je vooral niet druk!

ik ga zo strax maar even de honden van mn ouders uitlaten. billie de oudste wordt doof. ze is nu 12 en de andere is 10. ze zijn absoluut niet meer zo energiek maar nog steeds mn kleine zusjes.. ik was 14 toen we billie kregen. ik probeer zo veel mogelijk met haar te knuffelen en te doen, en zoals nu vind ik het helemaal niet erg om ze even te gaan uitlaten. ik denk niet dat ze nog heel lang bij ons zal zijn... wie weet...

en dan ga ik lekker bij mn ouders in de tuin van het zonnetje genieten!! jippiiee hiep hoi
@disco, nee was alleen naar de ha. Man zit al op kantoor, zal het hem straks even goed inwrijven haha.

Heb je vandaag vrij, disco?
@discovery,

Ben gisteren iets langer dan een uur weggeweest. Het was hier pas 10 uur dus nog geen middernacht. Veel mensen kom je niet tegen hoor. Ze zijn hier meer van het autorijden.

Was naar de baai gelopen, even kijken of dat een leuke wandeling is voor de visite die ik over 3 weken krijg. Niet dus. Het was wel mooi hoor maar de andere kant op is vele malen mooier.

Ik moest wel uitkijken, het is natuurlijk broedseizoen en vooral de noorse stern is een klotebeest die je gewoon écht aanvalt als je in z'n territorium komt (eerst schijt 'ie gericht op je en als dat niet werkt dan een aanval op je hoofd met z'n snavel).

Dit is trouwens het heerlijke aan hier wonen, je kunt gewoon 's avonds/ 's nachts veilig over straat lopen als jonge vrouw zijnde (het is wel minder geworden, 10 jaar geleden kon dat ook in Reykjavík, moet je nu eigenlijk niet meer doen).
Snjókorn falla, á allt og alla
Ine, die kersen kwamen van vrienden van ons. Ik heb inmiddels alles verwerkt in de jam en er liggen een paar porties in de vriezer voor de Clafoutis deze zomer. Zelf heb ik geen fruit in de tuin, wel fruitboompjes maar die zijn nog te jong voor fruit. O ja, niet vergeten, ik heb een struikje met rode besjes, maar die worden elk jaar door de hond eraf geknabbeld. Dat doet ze heel voorzichtig met d'r voortandjes, besje voor besje.

Waarom maak je geen Cider van al die appels?

SFO wat een prachtige hond. Heb je je goed voor laten lichten over zijn karakter? Weet je waarom hij in een shelter zit?

Disco, wat voor honden zijn het, je 'zusjes'?

Alle gasten zijn weer vertrokken. Het Pinksterweekend zat weer lekker vol hier. Nu komt het vervelende werk: kamers soppen. Doe jij dat ook altijd zelf Ine, of laat jij een schoonmaakploeg opdraven?
Ooo, Pinksteren. Volgens de orthodoxe kalender pas volgende week.
Veel geschreven weer.

Bloempje: wat een moeilijke situatie. Ik kan me zo voorstellen hoe verscheurd je je moet voelen tussen je moeder en het leventje wat je hebt opgebouwd in Egypte. Afschuwelijk. Fijn dat jullie zoveel contact hebben en straks ga je gelukkig heel wat tijd met haar door kunnen brengen deze zomer.

SFO: Wat lief ziet ie er uit! Spannend een hondje!

Hier een heel relaxed weekend gehad. Gisteren was het pinksteren en ik was met een vriendin mee naar een Pinksterconferentie. Kinderen waren ook mee want er was een speciaal kinderprogramma. Het was heel interessant. Een soort roomse opwekking bij wijze van spreke. Man was niet mee natuurlijk want die boeit dat niet. Hij heeft genoten van een dagje alleen zijn en heeft zo waar in de tuin gewerkt.

Vanavond krijgen we de buren te eten en man gaat koken dus ik hoef niks te doen behalve de keuken opruimen.

Morgen gaat hij zijn sollicitatie brief opsturen. Ik ben benieuwd.
Rubis, mmh.. cider is wel een goed plan. Is ook een optie geweest hier hoor, maar ik zuip sowieso al meer dan teveel, dus dan moet ik ook nog al die cider op gaan drinken .

Oja, rode bessen heb ik ook. En abrikozen, maar die doet het niet meer zo flitsend en ik heb een stukje wilde aardbeitjes - die zijn heeeeerlijk. Maar dat is in 1 middag opgegeten.

Schoonmaken, fijn he? Not . Weet je wat ik zo erg vind? Dat je echt alles alles alles zo moet poetsen dat het lijkt alsof er nog nooit iemand gewoond heeft en alle spullen nieuw zijn. Mijn eigen woning is lang niet zo schoon als de app..

In het hoogseizoen moet ik echt vier hele appartementen poetsen in 6 uur tijd.

In het begin had ik een poetsvrouw, overgenomen bij de inventaris, maar die koste veel te veel geld. En toen ik haar uren ging schrappen (20 uur per week had ze), ging zij haar werk slechter doen uit een soort protest. Dus sinds afgelopen winter heb ik haar niet meer en dat bevalt me prima. Alleen heb ik op die wisseldagen hulp nodig, en gelukkig heeft de au pair heel veel geholpen. Zonder haar had ik het niet altijd kunnen redden.

Heb jij een hulp?

En oja, beddegoed moet netjes gestreken - dat kan gelukkig met zo'n strijkmachine hier.

SFO, wat een leuk hondje!

Ik heb nav jouw bericht ook eens even wat rondgeneusd op internet, maar het is nog te vroeg. Dat red ik niet in mijn eentje. Maar het is wel heel erg leuk!
Zoon loopt zonder luier, maar hij is het duidelijk niet eens met die beslissing. Hij vraagt elke 10 minuten om een luier en het potje wat in de kamer staat heeft hij omgekeerd achter de bank gezet. Lijkt me duidelijk, maar ik houd nog even vol .

Nymeria, spannend, die sollicitatie!
Even heel kort voordat ik de deur uit ga. De hond is een mix tussen een Chow en een Labrardor, drie jaar oud en zijn 80 jarige baasje had een hersenbloeding gehad en kan er niet meer voor zorgen.

Wij hebben een ruime tijd met hem alleen doorgebract om te kijken hoe die reageerde. Overigens hebben beide in onze vorige relatie een hond gehad dus dat moet wel goed gaan.
quote:Ine schreef op 01 juni 2009 @ 14:34:

Schoonmaken, fijn he? Not . Weet je wat ik zo erg vind? Dat je echt alles alles alles zo moet poetsen dat het lijkt alsof er nog nooit iemand gewoond heeft en alle spullen nieuw zijn. Mijn eigen woning is lang niet zo schoon als de app..

Haha Ine, dat is hier precies zo. Ik heb ook geen hulp, maar we hebben dan ook maar 3 kamers. Wat wel vervelend is, is dat mensen soms maar voor één nacht blijven en dan moet je wel weer alles schoonschrobben. Dit weekend hebben we drie één-nachters gehad.

Het strijken van het beddegoed, daar ben ik mee opgehouden. We hebben dekbedden en dat is gewoon niet te doen dus als mensen niet onder de kreukels willen slapen, zoeken ze maar wat anders. De centrifuge van de wasmachine staat niet zo hoog, en in de zomer droogt het hier buiten toch wel, dus het valt ook wel mee met die kreukels. Ik heb er in ieder geval nog nooit iemand over horen klagen.

SFO, dat zit wel goed dan met Hobo. Ik heb zelf een aantal jaren in een asiel gewerkt, dus noem het beroepsdeformatie dat ik je vroeg of je wel goed geïnformeerd was.
Haha Ine, je zoon is wel heel duidelijk en direct, dat kan hem later van pas komen.

schoonmaken, praat me er niet van (als je een jaar je huis te koop hebt staan kan je het woord niet meer horen)

Niet dat ik anders niet schoon zou maken, maar nu moet het geregeld heel geforceerd ook als je nog een dagje wilde wachten omdat je andere dingen te doen had, zelfde met een was uithangen, mag dan niet he, heel handig met een gezin van vier als je altijd was hebt.

Wij hebben ook altijd honden gehad, maar in Aus. zijn we van plan om er eens geen te nemen, we willen veel zien en rondrijden en ik vind dat niet zo leuk voor de hond, mijn laatste hond was wat ik ook deed altijd wagenziek en moest altijd kotsen, stel dat we er weer zo eentje treffen, dat is hier niet zo erg, want je reist niet veel.Het wordt dan toch een handenbindertje en net nu de kids wat groter worden ,krijgen we meer vrijheid, al mis ik een hond , ik doe het toch niet, (een stemmetje zegt nu in mijn hoofd echt wel, je kan toch niet zonder) maar ik doe het echt niet.

Nymeria, succes!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven