Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
OK Sarah, ik ga je overhalen. Wat dacht je van een Australische Herder:

En als dat nog niet genoeg is, dit is hij als pup:

*smelt*
zo.. de zon is achter de wolken, mn velletje heeft weer een tintje donker en mn haar een tintje lichter. net zelfs een beetje regen al volgens mij... het betrekt nu echt.

billie is een rode engelse cocker spaniel (net als de strip billie en bollie die mn vader en vervolgens mn broer en ik stuk gelezen hebben) en taffie is een wit-zwarte cocker spaniel.

t was weer heerlijk toeven in de tuin

@ snjokorn. is er 2h tijdsverschil met NL? en hangt er dan wel een nachtelijk sfeertje of is het vergelijkbaar met een bewolkte dag in NL?

@ rubis en ine, jaiks.. echt alles helemaal poetsen!?!? kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment echt heel erg de pest in krijgt. maar ja, schoon appartement betekend wel tevreden gasten!
Ja, en hij weigert dus echt. Heb op een gegeven moment geprobeerd of hij alsnog even op het potje wilde. Nee. Nee. Nee. Geen kans. Hij draait zich om, gaat zitten bij een puzzeltje, gaat staan en zegt: ojee. Ik: huh, ojeeeee? Ehm, ja.. handdoek halen, zei hij.

Precies over het puzzeltje heen . Ik geef het echt op nu, hij mag de maand juni nog lekker in zijn luiers piesen en poepen..

Rubis.. oh, ja, of iemand nu 1 nacht blijft of 100, je moet toch alles poetsen. Alles. En het ergste vind ik dat je juist die stomme hoekjes en gaatjes moet doen. Want die grote oppervlakken zijn zo schoon, dat is geen punt. Maar als mensen iets in die hoekjes of gaatjes vinden, al is het een stofje van een halve mm, dan is het al vies. En juist die hoekjes en gaatjes gaan mensen controleren, want daaraan kunnen ze zien of je schoon bent of niet.

En putjes ontharen. Ielgh.

En mensen controleren echt. Niet dat ze het tegen jou zeggen.. neeeee. Thuis tegen vrienden en onder mekaar in het app. Er waren mensen in een hotel die hadden zelfs smarties onder het bed gelegd in een hoekje, om te kijken of er elke dag een stofzuiger langs kwam en dan ook in die hoekjes.

De poetsvrouw die ik had was heel goed, echt top, ik heb veel van haar geleerd.

Nadeel is dat ik wel veel kieskeuriger ben geworden als ik zelf in een hotel overnacht. Veel hotelkamers zijn het net niet.

Zelf ben ik in mijn eigen woning helemaal niet zo perfect. Het is niet vies ofzo, maar ook niet helemaal stofvrij en perfect glimmend.. met altijd overal speelgoed op een kleine oppervlakte, is het sowieso al rommeliger.

Heb jij zo'n strijkmachine? Dat scheelt echt al heel veel. Ik heb alleen eenpersoonsdekbedden, dat is ook makkelijk met opmaken. Kussenslopen gaan door de strijkmachine, dekbedhoezen dubbelgevouwen, en zelfs theedoeken en keukenhanddoeken en de tafelkleden en -kleedjes.

Met de hand zou ik het ook niet allemaal strijken. No way.

Ik heb een groot washok, met twee wasmachines en een droger. De droger en een wasmachine zijn professioneel, en beide binnen een uur klaar. Er hangen 4 lange waslijnen, waar ik alles ophang om te drogen en alleen de handdoeken gaan de droger in, zodat ze lekker zacht zijn.

Na een wissel ligt dat hele hok altijd vol met was!

Met Oud&Nieuw krijg ik altijd vier Ierse families, elk met 20371 kinderen en die maken toch een bende.. wow. Volgende keer zal ik er een foto van maken.. overal rotzooi, kruimels, verpakkingen etc. Ze scheiden geen afval (terwijl dat hier moet - alles wat je niet scheidt is ontzettend duur), gooien alles op een hoop in mijn afvalhok.. Om te huilen, maar daarna krijg ik meestal een week geen gasten, januari-stilte, dus ik heb wel even tijd. Maar dat kan ook niet anders.. Je hebt wel vijf mensen nodig om dat binnen normale tijd schoon te hebben.

In totaal heb ik 16 officiele bedden, maar met extra plaatsen is dat getal dubbel. Mijn eerste winter alleen heb ik 40 Ieren onder kunnen brengen, met matrassen erbij op alle mogelijke plekken. Want dat is wel heel leuk met de Ieren. Ze komen met 20193 mensen, maar doen nooit moeilijk. Iedereen slaapt overal, no problem. Oh, we hebben een matras extra nodig, heb je die? Ja, waar wil je hem hebben? Geen punt joh, zet em maar in de hal, wij slepen hem wel heen waar hij heen moet.. Oke!

NLers doen steeds moeilijker. Iedereen moet een slaapkamer, met een normaal bed en slapen op een slaapbank is eigenlijk not done.

Sarah, dat is ook deels mijn bezwaar tegen een hondje. Je kunt niet meer zo maar weg, ergens naar toe, dagje uit, op vakantie. Je moet iets regelen of hij moet mee.
Oh, leuk.. wacht ik zoek ook even een plaatje van onze koe (die nu bij ex in NL is):

Ons logeerhondje was een borderterrier, zo'n hondje heeft Beatrix ook gehad.

Disco, wat prachtige honden!
Ine, heel veel dingen die je zegt zijn zo herkenbaar. Putjes ontharen is het meest smerige karwei. WC's schoonmaken, geen probleem maar die doucheputjes, ieks. Ik ben dan ook grootverbruiker van rubberen huishoudhandschoenen.

Wat een verhaal van die smarties. Dieptriest vind ik dat.

Jij bent volgens mij wel iets professioneler uitgerust dan ik. Ik heb geen strijkmachine, en een gewone huis tuin en keuken wasmachine en droger. Ik ben wel veel strikter in het aantal gasten dat hier verblijft. Elke kamer heeft een tweepersoonsbed en er kan één extra bed bijgezet worden. En that's it. Geen vier mensen op één kamer. Alleen als er familie/vrienden komen, dan richten we hier in huis nog twee kamers in. Veertien mensen is het meeste wat we ooit gehad hebben: 8 in de gastenkamers en 6 in huis erbij gepropt. Maar dan ben je na een week helemaal afgeleefd. Het contact dat wij met onze gasten hebben is hier denk ik veel intenser dan bij jou. Het begint al met ontbijt serveren elke dag. En vaak blijven mensen een hele of halve dag bij ons zwembad hangen, dus je komt elkaar vaak tegen. Bij jou zijn ze waarschijnlijk van 's morgens tot 's avonds weg om te skieën. Ach, het blijft heel leuk werk om te doen en je hebt altijd te maken met vrolijke mensen die op vakantie zijn.
He Rubis, wat grappig.. die verschillen.

Gek he, wc's wennen ook. Dat vind ik eigenlijk nooit een probleem. Mensen zijn ook wel netjes, het is niet dat er varkens zijn geweest ofzo. De laatste gasten van de winter waren duitsers en het leek bijna alsof er niemand geleefd had. Ik begrijp niet hoe ze dat gedaan hebben.. Veel vragen tussendoor ook een stofzuiger of schoonmaakmiddel en die heb ik ook wel standaard op de gang staan.

Maar die vieze putjes.. gatver. Dat went nooit. Even nadenken of er nog iets smerig is. Ovens heb ik ook een hekel aan.

Sneu he? Smarties onder je bed leggen. Is echt gebeurd. Of geld op je nachtkastje laten liggen om te kijken of het er 's avonds nog ligt. Zo extreem is het niet bij mij, tenminste.. niet dat ik weet, maar het zit wel in mijn achterhoofd en ik doe echt mijn uiterste best alles tiptop achter te laten voor nieuwe gasten.

De Ieren is een uitzondering hoor, maar ik doe eigenlijk nooit moeilijk over een extra bed of matras. Mijn prijs is per app en of er dan nog een extra persoon blijft logeren, dat is niet zo'n punt. Die machines heb ik echt nodig, anders red ik het niet. De was moet zo snel mogelijk weg.

Wel veel knusser, als ik dat zo hoor, bij jou. Ontbijt maakt het ook al weer heel anders. Dan heb je automatisch al meer contact, even een praatje. Ik kom mensen vaak amper tegen, vooral in de winter. Het is voor mij wel heel dubbel, want ik denk dat gasten contact heel fijn vinden, terwijl ik juist de afstand prettig vind. Mijn zoon heeft vaak een rol daarin. Mensen die contact leuk vinden, laten mijn zoon ook toe en hij stapt er dan makkelijk op af, dan heb ik ook automatisch meer contact met mensen. Anderen weren hem een beetje en dan gaat hij er ook niet heen.

Ik heb in ieder geval wel een groep stamgasten, dus ergens zal het wel goed zijn .

Het is wel leuk dat het huis leeft, dat voelt fijn. De rust is lekker, maar ik vind het veel leuker als er mensen zijn die een leuke tijd in mijn huis hebben.
quote:Rubis schreef op 01 juni 2009 @ 16:25:

OK Sarah, ik ga je overhalen. Wat dacht je van een Australische Herder:

[afbeelding]

En als dat nog niet genoeg is, dit is hij als pup:

[afbeelding]

*smelt*

Ik smelt ook (en ben eigenlijk meer voor katten. . )

@Discovery; het is een beetje moeilijk uitleggen. Vergelijk het maar met in NL een rondje gaan wandelen om een uur of 20.00, dan is het nog licht, de zon staat laag aan de horizon maar is nog niet aan het onder gaan. Het was gisteren avond licht bewolkt en als de zon dan achter zo'n "watten wolk" gaat komt er zo'n mooi gouden randje om die wolk.
Snjókorn falla, á allt og alla
Mijn dochter is dit weekend teruggekomen uit New York. Ze heeft niet alleen leuke souvenirs en een halve koffer vol nieuwe kleding meegenomen maar eveneens alle verschijnselen van de Mexicaanse griep. Ineens komt die rotgriep wel heel dichtbij. Ze is longpatient dus moet ze extra voorzichtig zijn. Gisternacht had ze hoge koorts, keelpijn, last van haar longen, hoofdpijn en spierpijn, een jetleg kan het niet zijn want daar krijg je natuurlijk geen koorts van.

Ze heeft het ziekenhuis gebeld zaterdagnacht en kreeg een assistente aan de lijn. Nadat ze vertelde wat er was en aangaf dat ze vrij ongerust was (ze had al over de 40 graden koorts) vroeg de assistente: “Maar bent u dan in aanraking geweest met mensen die de Mexicaanse griep hebben?”

Tot 2 x toe zei mijn dochter: “Ik ben in een stad met miljoenen mensen geweest, heb in 4 verschillende vliegtuigen gezeten en ik heb dagelijks met de metro gereisd, me in de mensenmassa begeven dus hoe weet ik nu of daar mensen tussenliepen die dit hebben en waarmee ik in contact ben gekomen?”

Vervolgens vroeg dat mens nog een keer: “Dus u weet helemaal niet of iemand het had?”

De assistente vond het maar onzin, zo te horen. Daarna zei ze: “Momentje, ik ga eerst even een andere patient helpen. Kon het nog botter en onprofessioneler? Mijn dochter werd vervolgens in de wacht gezet en 20 minuten later, toen er nog steeds geen telefonisch contact kwam, is ze afgehaakt.

Gisteren hoorde ik dit verhaal, de koorts was inmiddels nog hoger dan de nacht ervoor en de klachten namen toe. Ik heb telefonisch aangedrongen dat ze alsnog naar het ziekenhuis zou gaan om zich te laten testen. Gisteravond is ze gegaan en de arts daar heeft zich verontschuldigd voor het onprofessionele gedrag van de assistente. Ook keek de arts na of er wel melding was gemaakt van haar telefoontje de nacht daarvoor, wat verplicht is. Niet dus. Die assistente heeft dus een probleem en terecht. De arts stelde nog dat ze juist extra alert zijn op de bestemming New York omdat het daar momenteel erger schijnt te zijn dan in Mexico.

Mijn dochter is weer naar huis gestuurd, heeft voor alle zekerheid al medicijnen tegen de Mexicaanse griep gekregen. Er is even later iemand van de GGD bij haar thuis langsgekomen om een test te doen.

Zojuist heeft ze de uitslag gehoord, ik zit nog te stuiteren hier: ze heeft inderdaad de Mexicaanse griep en moet 10 dagen in carantaine (thuis). De medicatie is verdubbeld, alle vliegtuigpasagiers worden ingelicht en getest. Wat is dit verwarrend allemaal.

Ze is er nogal van overstuur en moet even aan het idee wennen. Ik zit in dubio, eigenlijk wil ik naar haar toe maar tegelijkertijd is dat ontzettend onverstandig...
klinkt lekker wandelen dan snjokorn...

waren er nog mensen die met Ine wilden ruilen"??!?!?! *OMG* en dat doe je ook allemaal nog ERBIJ met al je horeca werkzaamheden in de feesttenten en...?!?!

ppfwe.. na 1 zo'n zaterdag zou ik meteen 6 dg plat moeten!

ik kan me voorstellen dat je dat destijds gekocht hebt met het oog om het samen te doen...

owh en dat kalf! schitterend. ik had al ff gegoogled toen je het laatst zei, maar schitterende hond hoor... al zou ik zoiets groots niet willen hebben.

die twee van mij

Luna (English Springer Spaniel)

Terra (Welsh Springer Spaniel)

vooral terraatje is echt een terrortje geweest. maar ik hield wel zielsviel van ze allebei. mn ex heeft ze na de split meegenomen naar noorwegen waar ze nu elk bij een andere eigenaar (de een een dierenspeciaalzaak houder die jaagt en de andere een dierenarts die jaagt) verblijven. Ik heb deze twee foto's in de gang hangen en er is geen dag dat ik NIET aan ze denk.
@ anais tegelijkgepost en jeetje he!!! echt heeeeel erg schrikken! en zo... rggrgr je zou zo'n assistente toch! ik snap dat iedereen het ooit ergens moet leren, maar bij twijfel vraag je het toch na?!? scheelt toch weer een dag!

wel goed dat er nu dan igg actie is en in quaranteine... ook zoiets! ik zou niet naar NL gaan, je kunt nu toch niets doen zonder jezelf bloot te stellen aan hetzelfde en dan ben jij en zij nog verder van huis. volgens mij kun je beter erheen gaan als ze zich beter voelt en de griep bestreden is...
Anais meid, wat is dit naar zeg. Ik kan me voorstellen dat je nu het liefste meteen naar haar toe wil, maar dat is echt geen goed idee. Ik hoop dat ze snel herstelt. Sterkte.
He jakkes Anais. Ook zoiets waarbij je het liefts het eerst vliegtuig naar NL wilt nemen maar wat niet helpt (waarschijnlijk). De informatie die ik hier krijg (om de dag een update) is dat het virus buiten Mexico minder sterk is en dat de virusremmers zoals tamiflu goed werken. Dat neemt niet weg dat het je dóchter is en die 10 dagen voorbij kruipen (dat snap ik).
Snjókorn falla, á allt og alla
Anais, getsie!!!!! Wat naar !!

En wat een onkunde weer van mensen die alert horen te zijn , tjiesus he.

Kan me voorstellen dat je heel erg schrikt en dat als de zwaartekracht getrokken word richting dochter, maar of dat verstandig is??!!!!!!

Veel bellen dan maar!!!!

Hou op met al die leuke honden hiero!!!!!!

Ine, wat een heerlijk bakbeest, super.

Ik heb 2x een duitse dog gehad, ik heb op mijn computer daar geen foto van , maar het is dit soort:

Die rechter is exact de mijne, die muts die wij hadden zat exact zo op de bank, vooral in de ochtend als we eens uitsliepen en dan keek ze je aan met een kop: zo van he he , kon het nog langer duren, verveel me een aardverschuiving!!!!~
Helemaal waar, ik zou het liefst er naartoe gaan, vanavond nog, voel me nu even erg ver weg zitten en als moeder wil je voor je kind zorgen als ze ziek is. Ze woont samen, haar vriend zorgt goed voor haar en heeft (nog) geen klachten maar toch... Ik weet ook wel dat het onverstandig is om nu naar NL te gaan.

Dat is wel weer goed nieuws, Snjokorn, dat het virus buiten Mexico minder sterk schijnt te zijn. Ik hou mezelf ook voor dat ze medicatie heeft die sterk is, ze krijgt nu zelfs een dubbele dosis Tamiflu.
Voor degene die Leni nog niet kennen: Leni is de dubbelnick van Ine, ooit aangemaakt om lekker stiekem op de sekspijler te kletsen. Binnen 10 minuten had ik hier gepost met Leni, dus was ik mijn dekmantel al weer kwijt.. Typisch Ine.

Ik zit nu bij de buurvrouw te borrelen en ze maakt hapjes klaar, dus zit ik even te forummen op mijn Iphone. Daarop kan blijkbaar alleen Leni inloggen, vandaar..

Wow, anais, dat is schrikken!! Wat ontzettend slordig van die assistente! Sowieso, maar vooral nu met die nare griep en omdat ze ook nog longpatiënt is. Gelukkig zijn ze er snel bij, maar kan me voorstellen dat je niets liever wil dan bij haar zijn. Wat wil zij? Kan me voorstellen dat ze graag jou in haar buurt wil hebben.. en nu ze medicijnen gebruikt, wordt de besmettelijkheid steeds minder en als je mondkapjes enzo gebruikt.. Je moet doen wat voor jou het prettigst voelt. Als je bij haar in de buurt wil zijn, ga je toch gewoon!!
Duitse doggen vind ik stiekem nog mooier dan de cane corso.. Als ze staan leggen ze hun hoofd zo ongeveer op je keukenblad ;).

Ze zijn gevoeliger dan cane corso's (emotioneler en gevoeliger) denk ik, maar er zitten inmiddels zoveel doorfokproblemen in het ras.. Dat is zo jammer.

En ik woon te klein. Als het sneeuwt en we binnen zitten, past alleen die koe in de kamer :D.
INE!!!!!

Ik ga meteen kijken welke vibrator je gebruikt, wat een giller, moest erg lachen om je.
ja, die van ons steelde ook van het aanrecht.
de overbuurvrouw heeft ook zo'n kalf maar das volgens mij een deense dog.. kan dat?! zo'n zwart/grijze is dat. of misschien is het wel een mastino. maar ja.. als je dan door het bos/park loopt en een kind begint meteen te krijssen omdat ie bang is, dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen.. sommige kinderen zijn bang voor die fluffies van mn ouders...

@ anais... ja zoals ine het stelt klinkt het wat minder gevaarlijk om naar dochterlief in NL te gaan... kan me voorstellen dat je tegen t plafond zit van de zenuwen.

@ ine, wat dacht je: lieve leni! vertel het leni.. hahahaa
Haha.. Ik had nog niets gepost, gelukkig, mijn eerste post was meteen op dit topic.. en toen heb ik het meteen opgebiecht.

Soms denken meiden hier dat ze me gevonden hebben, als er weer een of andere nieuw topic met een gek onderwerp geopend werd.. Iemand had toen net een topic geopend over een te kleine of kromme piemel.. wisten ze hier zeker dat ik dat was :S.

Maar nu is leni weer heel handig!

Proost maar weer!!
@ANAIS!!! Wat verschrikkelijk; gelukkig dat je aangedrongen hebt op nader onderzoek, wat een idioten zeg in dat ziekenhuis. Is na 10 dagen het ergste gevaar geweken, of niet meer besmettelijk?(of is dit echt de vraag van een kluizenaar?) Ik kan me voorstellen dat je bij haar wilt zijn, wat zegt ze zelf?

Hierbij een heeeeel dikke knuffel!! Hoop dat ze gauw opknapt!
Na 10 dagen is de kans op besmetting verdwenen. Op dit moment is de GGD er weer om haar vriend te testen. Hopelijk heeft hij het niet en kan hij gewoon voor haar zorgen, in elk geval heeft hij nog geen klachten. Morgen krijgt hij de uitslag.

Ze is de vierde in NL die besmet is geraakt.

Het huis moet worden ontsmet, alle kleding gereinigd en haar vriend moet met een mondkapje en handschoenen in huis zitten... wat een gedoe. het wordt nog afgeraden om er naartoe te gaan in dit stadium, we gaan skypen en mailen elke dag!

Thanks trouwens voor het meeleven en de berichtjes, echt hartstikke lief!

ps. Specu, wat heb je een leuke avatar trouwens en Lenie, wat ben je toch een bijdehand wijf!!!
Wanneer ben je besmettelijk voor anderen?

Griep is besmettelijk vanaf één dag vóór tot vijf tot zes dagen ná het begin van de ziekteverschijnselen. Niet iedereen wordt ziek na een besmetting, sommige mensen ondergaan een infectie en zijn besmettelijk, zonder ooit ziek te zijn geweest.

Ine is back .

Even gegoogled op besmettelijk van de Mexicaanse griep en toen kwam ik dit tegen. Anais, ik zeg: gewoon gaan.
Welkom terug, Ine al vond ik Lenie ook wel gezellig op dit topic.

Het wordt nog afgeraden om nu al te gaan en ik vraag me dan oprecht af waarom ze 10 dagen in carantaine moet!?

Ik ga er nog even achteraan en misschien kan ik over een paar dagen er naartoe.
Jeeetje Anais, wat moet het nu moeilijk voor je zijn om zo ver weg te zitten van je dochter. Gelukkig wordt er goed voor haar gezorgd. Wat goed ook dat ze zelf zo daaadkrachtig was om er toch op te staan dat ze onderzocht zou worden, dan heeft ze er vast niet te lang mee rondgelopen. De medicijnen slaan vast snel aan. Bah, dan is het ineens niet meer ver van je bed he!

Hier lekker dagje vrij vandaag, bank holiday. En het hele weekend is het echt tropisch warm geweest hier, zaaalig! Wat ziet alles er toch anders uit als het mooi weer is he?

Vrijdag een supergave avond en nacht gehad. Mijn vriendin werd derde (van de 18 uiteindelijk die vanuit verschillende voorrondes her in der in het land gekomen waren) en heeft een recordingcontract gewonnen in een studio, hiermee kan ze een cd produceren. Ik heb haar gefilmd en op youtube gezet, zal het linkje wel op FB zetten.

Daarna de volgende dag nog met z'n zessen in de midlands geweest, het was gewoon te mooi weer om al naar huis te gaan.

Verder heel veel in de tuin gezeten, met vanavond een inpromptu barbecue in de achtertuin. Geeetver, moet er niet aan denken om weer te gaan werken morgen zeg, ben echt in een vakantiestemming nu. Gelukkig ben ik woensdag weer een dagje vrij, ik ga mee met een crecheuitje, we gaan naar Dublin Zoo!

Ik ga even opruimen nu... zucht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven