Stiekem doen

11-08-2021 13:34 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Mijn vriend doet de laatste tijd nogal vreemd. Hij kent een meid met wie hij stiekem via snapchat praat (en foto’s sturen?). Al es met haar afgesproken voor de relatie en toen is er ook wat gebeurd. Ik mag niks zien op die app. Hij logt altijd uit. Hij doet z’n telefoon scheef als ik mee wil kijken, hij praat dan met haar en klikt vervolgens snel weg. Hij zoekt steeds mogelijkheden om even weg te kunnen en te kunnen praten. Hij is ermee bekend dat ik wil dat hij geen contact met haar heeft. Dit is al iets van de 5e keer dat hij dit doet nadat er iets van gezegd is. Is hij nog wel te vertrouwen? Zelfs z’n telefoon neemt hij telkens mee naar iets als ie even iets doet
nee
Panda1987 schreef:
11-08-2021 20:55
Als je partner ernaar vraagt, omdat hij/zij om wat voor reden dan ook twijfelt bij iets, dan is het toch een kleine moeite om je telefoon te laten zien en je partner zo gerust te stellen ipv het wantrouwen nog meer aanwakkeren?
Dat je vervolgens wel even in gesprek moet gaan over het gebrek aan vertrouwen is een ander verhaal.
Mijn vriend kijkt ook nooit op mijn telefoon, maar als hij dat wel wil ook prima, ik zou echt niet weten waarom niet, tenzij je dus iets te verbergen hebt.
Tenzij het een dagelijks ritueel wordt, dan zit er natuurlijk iets niet goed, maar naar aanleiding van … lijkt het me een kleine moeite.
Ik zou geen reden weten waarom hij in mijn telefoon zou moeten neuzen. Als hij me niet vertrouwt is dat zijn probleem en niet op te lossen met mijn toegangscode.
HildaV schreef:
11-08-2021 19:48
Wie denkt TO dat ze is dat ze haar vriend mag verbieden met wie hij niet om mag gaan? Als TO hier niet mee kan leven moet ze lekker opstappen ipv jammeren.
Er zijn toch wel situaties denkbaar waarin ik dat toch zou doen. Even als voorbeeld: stel dat mijn man met een goede vriendin van hem het bed in duikt. Wij komen er uiteindelijk samen uit, maar ik zou het niet bepaald waarderen als hij de omgang met de voormalige minares voortzet. Klein offer lijkt mij, als hij zo graag die vriendschap had willen behouden, had hij er niet mee de koffer in moeten duiken.
Als hij dan zou zeggen: wie denk jij dat je bent om mij te verbieden met iemand om te gaan? dan is het alsnog einde huwelijk.

Het is niet altijd zwart-wit. Ik heb mijn man nog nooit wat dan ook verboden, maar ik kan me desondanks toch wel situaties voorstellen. Jij niet?
Jufjoke schreef:
11-08-2021 21:06
Er zijn toch wel situaties denkbaar waarin ik dat toch zou doen. Even als voorbeeld: stel dat mijn man met een goede vriendin van hem het bed in duikt. Wij komen er uiteindelijk samen uit, maar ik zou het niet bepaald waarderen als hij de omgang met de voormalige minares voortzet. Klein offer lijkt mij, als hij zo graag die vriendschap had willen behouden, had hij er niet mee de koffer in moeten duiken.
Als hij dan zou zeggen: wie denk jij dat je bent om mij te verbieden met iemand om te gaan? dan is het alsnog einde huwelijk.

Het is niet altijd zwart-wit. Ik heb mijn man nog nooit wat dan ook verboden, maar ik kan me desondanks toch wel situaties voorstellen. Jij niet?
Nee. Ik zou aangeven dat ik netbeheerder onprettig zou vinden als hij contact blijft houden. Aan hem of hij dat het doen en aan mij wat ik dan zou doen.
hildav wijzigde dit bericht op 11-08-2021 21:08
8.87% gewijzigd
Meestal is je onderbuikgevoel goed, leer er eens naar te luisteren. Daar hoef je verder geen telefoon voor gaan te begluren.

Wat moet je hier verder nog mee?
HildaV schreef:
11-08-2021 21:07
Nee. Ik zou aangeven dat ik netbeheerder onprettig zou vinden als hij contact blijft houden. Aan hem of hij dat het doen en aan mij wat ik dan zou doen.
Dat betekend precies hetzelfde. Klinkt alleen leuker verpakt.
FeeLucifer01 schreef:
11-08-2021 21:09
Nee, dat betekent niet hetzelfde. Ik leg hem niet op hoe hij moet leven, ik leef wel naar hoe ik wil leven. En als ik het prima vind, dan ook niet verder zeuren en telefoon in willen zien etc.
Ik begrijp die geheimzinnigheid over telefoons niet zo goed.
Hoe spannend in je inhoud van je telefoon zijn?
En misschien ben ik van de oude stempel, echt belangrijke dingen “ bespreek” ik niet met vriendinnen via de app, dus qua privacy valt het allemaal wel mee.
FeeLucifer01 schreef:
11-08-2021 21:09
Ja, precies. Ik zou het ook niet inkleden als een schooljuf, maar het komt natuurlijk op hetzelfde neer.
Nee, hij is niet te vertrouwen. Hij gaat vreemd of is van plan om vreemd te gaan.
PLUKKIE78 schreef:
11-08-2021 21:18
Ik begrijp die geheimzinnigheid over telefoons niet zo goed.
Hoe spannend in je inhoud van je telefoon zijn?
En misschien ben ik van de oude stempel, echt belangrijke dingen “ bespreek” ik niet met vriendinnen via de app, dus qua privacy valt het allemaal wel mee.
Ik wel en ook onbelangrijke dingen behoren tot de privacy.
Wat is een relatie nog waard als je elkaar niet vertrouwt?
Laat ik het er dan maar op houden dat ik blij ben dat wij ( man en ik) als het nodig is, gewoon in elkaars telefoon kunnen.

En wat mij betreft is privacy echt overtrokken zo.
Wat bij mij in de app staat is vooral, wannee zullen we afspreken, bij welk restaurant, etc. Niet echt spectaculair dus zal dat ook nooit gaan begrijpen met de inhoud van mijn app gesproken.
HildaV schreef:
11-08-2021 21:04
Ik zou geen reden weten waarom hij in mijn telefoon zou moeten neuzen. Als hij me niet vertrouwt is dat zijn probleem en niet op te lossen met mijn toegangscode.
Ik vind dat nogal kort door de bocht. Als hij je wantrouwt zonder aanleiding dan geef ik je groot gelijk. Maar stel nou dat hij een reden heeft, bv zijn vriend vermoedt (onterecht) iets, hij heeft iets verkeerd gezien/begrepen, weet ik veel wat. Maar hij heeft een reden, dan kun je die onzekerheid toch makkelijk wegnemen door te laten zien dat er niks is?
Of blijf je dan ook stug nee zeggen en daarmee dus het wantrouwen vergroten en wellicht je relatie op het spel zetten?
Waarom mag je partner niet meelezen met je berichten dan? Ik lees zo vaak mee als mijn vriend zit te appen. Nou is hij niet echt een apper en het zijn vaak korte gesprekjes als hij appt maar ik lees vaak mee omdat er iets praktisch staat of omdat ik nieuwsgierig ben en hij het anders toch daarna aan mij vertelt.

Ikzelf app ook niet veel. Met 2 vriendinnen wel wat meer privé gesprekken maar mijn vriend mag rustig meelezen hoor. Ik weet zeker dat de partner van mijn vriendinnen ook privé dingen van mij weten. En dat boeit me werkelijkwaar helemaal niks. Ik heb geen geheimen. Al zou ik misschien iets over sex bespreken met mijn vriendinnen en hun partner zou dat weten dan zou me dat weinig uitmaken. In zo een geval zou ik misschien wel even mijn telefoon wegdraaien en tegen mijn vriend zeggen dat het over sex gaat ofzo.

Overigens hebben wij nog nooit in elkaars telefoon gekeken. Ook geen behoefte aan. Er wordt zo niet geheimzinnig met die dingen gedaan bij ons. Ik pak gerust zijn telefoon om iets op te zoeken als zijn telefoon dichterbij is. Hij wel zelden die van mij (soms wel) omdat hij gewoon niet zo veel doet op zijn telefoon als ik.
Panda1987 schreef:
11-08-2021 21:28
Ik vind dat nogal kort door de bocht. Als hij je wantrouwt zonder aanleiding dan geef ik je groot gelijk. Maar stel nou dat hij een reden heeft, bv zijn vriend vermoedt (onterecht) iets, hij heeft iets verkeerd gezien/begrepen, weet ik veel wat. Maar hij heeft een reden, dan kun je die onzekerheid toch makkelijk wegnemen door te laten zien dat er niks is?
Of blijf je dan ook stug nee zeggen en daarmee dus het wantrouwen vergroten en wellicht je relatie op het spel zetten?
Als hij me al niet op mijn woord gelooft is de relatie toch al niets (meer) waard?
HildaV schreef:
11-08-2021 21:49
Als hij me al niet op mijn woord gelooft is de relatie toch al niets (meer) waard?
Daarom zeg ik dus ook, als hij twijfelt door een bepaalde reden, wat dit dan ook is.
Tuurlijk moet er vertrouwen zijn, maar zulke dingen kunnen gebeuren. Ik vind het erg apart dat je er dan voor kiest om je hakken in het zand te zetten, in plaats van hem gerust te stellen en het vervolgens uit te praten.
Jufjoke schreef:
11-08-2021 21:06

Hier ben ik het dus helemaal mee eens.
Jouw vriend lijkt zich verdacht te gedragen en jij verbied hem iets wat mijn inziens niet kan want hij is een volwassen persoon en jij niet zijn meerdere.

De vraag is dus eigenlijk wat jij van plan bent nu hij contact houd met iemand waar jij niet ok mee bent?

En mogelijk: speelt er meer en hoe kom je er achter/wat zegt dit over jullie relatie.

Ik zou nadenken over wat dit contact voor implicaties voor jou/jullie heeft. En me daarna pas druk maken over de andere vragen.
Panda1987 schreef:
11-08-2021 22:22
Daarom zeg ik dus ook, als hij twijfelt door een bepaalde reden, wat dit dan ook is.
Tuurlijk moet er vertrouwen zijn, maar zulke dingen kunnen gebeuren. Ik vind het erg apart dat je er dan voor kiest om je hakken in het zand te zetten, in plaats van hem gerust te stellen en het vervolgens uit te praten.
Als hij twijfelt met een goede reden heb ik het bewijs toch allang verwijderd. Als hij twijfelt kan hij mij vragen hoe iets zit en met dat antwoord genoegen nemen of niet. Dat is aan hem.
Natuurlijk moet je geen poging doen om in zijn telefoon te kijken. Dat controlegedrag is zwaar irritant. Het feit dat hij zijn telefoon wegdraait kan dus twee redenen hebben:
1. een reactie op jouw wantrouwen,
2. hij heeft iets te verbergen en hij is te dom of te onverschillig om dat goed te verbergen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven