Alkmaar, Purmerend, Volendam

12-08-2021 00:23 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende week ga ik met een vriendin een nachtje naar Volendam. Ik kom daar zelf voor de derde keer, dus niet volledig onbekend.

Nu willen we de heen- of terugreis combineren met een andere leuke stad zoals Alkmaar of Purmerend.

Heeft iemand tips? Wat is leuker om te winkelen? Waar zijn leuke bezienswaardigheden? Wat moeten we gezien hebben?
Alkmaar is heel leuk. Purmerend.... not so much....
Hoorn? Daar is nu Kermis en normaal is daar aanstaande maandag lappendag! Deze mag door corona niet door gaan maar eigenlijk alle winkels hebben wel de lappendagprijzen! Dus leuke koopjes scoren!

Ik weet niet welke dag jullie terug reizen. Maar op zondag is alleen Alkmaar open. Hoorn en Purmerend zijn de (meeste) winkels dan gesloten!
Purmerend leuk? :rofl:
Doe een dagje Hoorn! Hoorn heeft een leuke binnenstad!
Je kan vanaf Enkhuizen met een boot doorvaren naar een klein dorpje, lunchen en via de stoomtram naar Hoorn. Best geinig en zo zie je ook eens wat. Daarna Hoorn in
Zou eerder Edam, Broek in Waterland en de natuur daar wat opzoeken. Lekkere fietstocht ofzo. Purmerend is vrij sneu, Alkmaar ken ik niet zo goed. Amsterdam ben je ook zo.

Veel plezier!
Ik wilde ook al Hoorn suggereren. Veel leuker dan Purmerend imo.

En aan het water eten in Enkhuizen als het lekker weer is.
Alkmaar en Hoorn zijn heel leuk! Purmerend saai.
Alkmaar is leuk!

www.alkmaarprachtstad.nl

Voor leuke tips, dm me gerust.
Kleur ook eens buiten de lijnen
Alkmaar, Enkhuizen en Hoorn zijn inderdaad leuk. Als je leuk wil winkelen zou ik dan eerder naar Alkmaar gaan van deze drie, maar qua sfeer zijn ze alledrie de moeite waard. Ook leuk om over de dijk te rijden bij Marken enz.
The flower that blooms in adversity is the most rare and beautiful of all - Mulan
Alkmaar! Knusse stad met leuke boetiekjes.
Haarlem ligt ook in de buurt en is ook erg leuk. Daar heb je veel bezienswaardigheden (musea).

Of de Zaanse schans?
Alkmaar en Purmerend, groter kan het verschil bijna niet zijn.
Persoonlijk vind ik Purmerend een plaats zonder ziel. Saai, 13 in een dozijn. Weinig mooie plekken.
Alkmaar heeft historie, pittoreske plekjes en qua winkelen niet alleen de eenheidsworst van Blokker en Hema.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Voor de derde keer naar Volendam? Daar is echt niks te zien behalve een toeristenstraatje. Edam is dan veel leuker als klein havenstadje. Qua steden zijn Alkmaar en Haarlem leuk, en qua kleinere plaatsen Hoorn en Enkuizen.
Purmerend is prima om te wonen en je dagelijkse boodschappen te doen, maar verder heb je er niets zoveel te zoeken.

Maar wat wil je doen? Echt naar een stad en wat shoppen en een bezienswaardigheid bezoeken of mag het ook wat anders zijn? Je kunt namelijk ook lekker gaan suppen bij strand4 in Monnickendam en een rondje in dat stadje maken. Of vanuit Theetuin Overleek met een kano of fluisterboot naar Broek in Waterland varen. Of naar het Twiske gaan.
War is er zo leuk aan volgenden dat je er nu al voor de derde keer naar toe gaat?
sugarmiss schreef:
12-08-2021 12:18
War is er zo leuk aan volgenden dat je er nu al voor de derde keer naar toe gaat?

Misschien met verschillende mensen?
Ik ben ook al 5x op de Zaanse Schans geweest met mensen (al dan niet uit het buitenland) die daar nog nooit waren geweest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je overnacht in Volendam? dan zou ik een ronde maken
Vanuit Wieringen, langs het water naar (enkhuizen, hoorn) Volendam, daar slapen, volgende dag, via Alkmaar, Schagen weer noordelijk
Ik denk dat zelfs mensen die in Purmerend wonen het geen leuke stad noemen.
Wat eten we vanavond?
In Volendam is kort geleden Volendam Beach geopend. Een buitenterras in het zand, ik vind het erg leuk. Je kunt ook een rondvaart nemen zag ik, maar nog niet zelf gedaan.

Purmerend is niet zo bijzonder inderdaad, geen bezienswaardigheden ofzo. Zelfs het winkelaanbod wordt snel minder.

Tegen Purmerend aan ligt de Theetuin de Neckermolen, lekker lunchen in de tuin, onder de fruitbomen en eventueel een high tea.
Ik doe mijn best
Het Zuiderzee Museum in Enkhuizen is erg leuk. Medemblik is ook een mooi plaatsje en heeft een stoomtrein. Hoorn is ook mooi.

In Edam ben je vast wel eens geweest want het ligt aan Volendam vast. Zo niet: heen!! Prachtig.

Vanuit Volendam kan je ook met een veerboot naar visserdorp Marken met z'n mooie groene houten huisjes. Neem een fiets mee aan boord en fiets daarna terug naar Volendam.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Senseo schreef:
12-08-2021 12:55
Tegen Purmerend aan ligt de Theetuin de Neckermolen, lekker lunchen in de tuin, onder de fruitbomen en eventueel een high tea.
Leuke tip, kende ik nog niet. Die staat op het lijstje, thanks!
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
12-08-2021 14:29
Leuke tip, kende ik nog niet. Die staat op het lijstje, thanks!
Is zeker de moeite waard ja!!
makreel schreef:
12-08-2021 12:42
Ik denk dat zelfs mensen die in Purmerend wonen het geen leuke stad noemen.
Klopt :biggrin: Ik woon er. Het is echt prima wonen hier, maar ik zou het nooit aanraden voor een leuk uitstapje en het centrum is echt heel saai.
Drackie schreef:
12-08-2021 14:38
Klopt :biggrin: Ik woon er. Het is echt prima wonen hier, maar ik zou het nooit aanraden voor een leuk uitstapje en het centrum is echt heel saai.
Inderdaad ik woon er ook meer dan prima. Goede OV verbinding naar Amsterdam, veel groen om de stad heen. Pre Corona waren er ook steeds meer leuke dingen te doen in het weekend. Maar als toerist heb je er gewoon niks te zoeken. Grote boog omheen en naar de leukere steden gaan, want die zijn ook allemaal vlakbij. (Wat je trouwens 3x in Volendam moet als buitenstaander is mij ook een raadsel trouwens, tenzij je altijd met kermis komt oid. Maar ieder zijn ding!
sneeuwwitje80 schreef:
12-08-2021 14:45
(Wat je trouwens 3x in Volendam moet als buitenstaander is mij ook een raadsel trouwens, tenzij je altijd met kermis komt oid. Maar ieder zijn ding!
Ja na 1x heb je het wel gezien toch?
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven