Poolse mannen [lege OP]
vrijdag 13 augustus 2021 om 09:04
vrijdag 13 augustus 2021 om 09:07
vrijdag 13 augustus 2021 om 09:38
Dat aftellen hoefde niet hoor, TO was al begonnen.
vrijdag 13 augustus 2021 om 09:55
relaties/tips-en-advies-gevraagd-voor-d ... #p33193994FeeLucifer01 schreef: ↑13-08-2021 09:38Maar loepen dus?
Dat lukt niet, TO met een andere nick een mooi verhaal gepost eerder?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 13 augustus 2021 om 10:04
Mijn broer is met een Poolse vrouw getrouwd. En ik zie hem langzaam maar zeker in de " standaard " Pool veranderen.
Trainingsbroeken. Veel, heel veel drinken. Elke dag is in Polen een feestdag, naamdag, kinderdag, je verzint het niet
En elke feestdag is weer een reden voor een tafel vol met eten en drank.
Kinderen zijn héél belangrijk voor ze, die lopen al op jonge leeftijd met een smartphone in hun handen en er zijn weinig grenzen, laat het bed in enz. Ik kijk met mijn Hollandse nuchterheid af en toe met grote verbazing naar het gezin van mijn broer en hoe het daar eraan toe gaat.
Maar zie uit de berichten ook op Facebook als ze weer eens een maand in Polen zijn dat dat dus echt ook de manier van leven is.
Dat moet je willen.
En als hij dáár al kinderen heeft dan zal hij nooit naar Nederland verhuizen verwacht ik.
Verder nog naar aanleiding van je vorige topic: ga idd in een hotel, geef geen geld en spreek op openbare plaatsen af. Maar dat zou ik ook bij een Nederlandse man die je alleen van on line kent zeggen.
Trainingsbroeken. Veel, heel veel drinken. Elke dag is in Polen een feestdag, naamdag, kinderdag, je verzint het niet
Kinderen zijn héél belangrijk voor ze, die lopen al op jonge leeftijd met een smartphone in hun handen en er zijn weinig grenzen, laat het bed in enz. Ik kijk met mijn Hollandse nuchterheid af en toe met grote verbazing naar het gezin van mijn broer en hoe het daar eraan toe gaat.
Maar zie uit de berichten ook op Facebook als ze weer eens een maand in Polen zijn dat dat dus echt ook de manier van leven is.
Dat moet je willen.
En als hij dáár al kinderen heeft dan zal hij nooit naar Nederland verhuizen verwacht ik.
Verder nog naar aanleiding van je vorige topic: ga idd in een hotel, geef geen geld en spreek op openbare plaatsen af. Maar dat zou ik ook bij een Nederlandse man die je alleen van on line kent zeggen.
vrijdag 13 augustus 2021 om 11:14
Dat lijkt mij persoonlijk wel heel gezellig!lientje69 schreef: ↑13-08-2021 10:04Elke dag is in Polen een feestdag, naamdag, kinderdag, je verzint het niet
Kinderen zijn héél belangrijk voor ze, die lopen al op jonge leeftijd met een smartphone in hun handen en er zijn weinig grenzen, laat het bed in enz.
vrijdag 13 augustus 2021 om 11:35
Lijkt mij vooral duur.
De kinderen van mijn broer hebben dus al minimaal 5 dagen per jaar dat ze feestvieren en cadeaus krijgen. Hun naamdag ( heeft vaak met een bepaalde heilige te maken waar hun naam dan aan gekoppeld is), hun geboortedag dus echte verjaardag, kinderdag, sinterklaas en kerst. En dan nog dingen zoals eerste communie waarbij cadeaus van 500 euro héél normaal zijn.
Kind kreeg van een Poolse oom bijvoorbeeld een laptop van 500 euro voor de eerste communie waarbij ik dan als Nederlandse tante met een leesboek en een lullig zakje snoep aan kwam...
Maar goed dit is offtopic.
Maar wel om even wat inzicht te geven over Polen en hun inwoners.
Ze geven overigens ook weinig om hun uiterlijk, je kunt ze uittekenen in een joggingbroek/ trainingsbroek met t shirt en badslippers aan hun voeten. Zelfs in de winter.
vrijdag 13 augustus 2021 om 11:44
JarekApollos_Belt schreef: ↑13-08-2021 00:23Ik ken een Pool en die heet Jarik. Ik schrijf zijn naam vast fout dus alleen een relatie beginnen met een Pool als je zijn naam correct op kan schrijven.
En o god ja, naamdag. Kinderdag was 1 juni meen ik me te herinneren.
vrijdag 13 augustus 2021 om 11:47
Nee hoor.lientje69 schreef: ↑13-08-2021 11:35Lijkt mij vooral duur.
De kinderen van mijn broer hebben dus al minimaal 5 dagen per jaar dat ze feestvieren en cadeaus krijgen. Hun naamdag ( heeft vaak met een bepaalde heilige te maken waar hun naam dan aan gekoppeld is), hun geboortedag dus echte verjaardag, kinderdag, sinterklaas en kerst. En dan nog dingen zoals eerste communie waarbij cadeaus van 500 euro héél normaal zijn.
Kind kreeg van een Poolse oom bijvoorbeeld een laptop van 500 euro voor de eerste communie waarbij ik dan als Nederlandse tante met een leesboek en een lullig zakje snoep aan kwam...
Maar goed dit is offtopic.
Maar wel om even wat inzicht te geven over Polen en hun inwoners.
Ze geven overigens ook weinig om hun uiterlijk, je kunt ze uittekenen in een joggingbroek/ trainingsbroek met t shirt en badslippers aan hun voeten. Zelfs in de winter.
Wel bij de eerste en laatste zonnestralen van het jaar meteen een korte broek aan
vrijdag 13 augustus 2021 om 12:00
Als ik bij schoonzusje om de koffie ga , in de winter , loopt ze ook rustig in korte broek, versleten t shirt en op badslippers of blote voeten. Kinderen ook. Ik begin het dan spontaan koud te krijgen. Buiten is het dan 5 graden ofzo maar zij zeggen: binnen is het toch gewoon 21 graden?
vrijdag 13 augustus 2021 om 12:05
Oh ja, verwarming op standje Arubalientje69 schreef: ↑13-08-2021 12:00Als ik bij schoonzusje om de koffie ga , in de winter , loopt ze ook rustig in korte broek, versleten t shirt en op badslippers of blote voeten. Kinderen ook. Ik begin het dan spontaan koud te krijgen. Buiten is het dan 5 graden ofzo maar zij zeggen: binnen is het toch gewoon 21 graden?![]()
vrijdag 13 augustus 2021 om 12:16
vrijdag 13 augustus 2021 om 12:18
Dat opschrijven is trouwens het grootste 'probleem' nog niet hoor, maar het uitsprekenApollos_Belt schreef: ↑13-08-2021 00:23Ik ken een Pool en die heet Jarik. Ik schrijf zijn naam vast fout dus alleen een relatie beginnen met een Pool als je zijn naam correct op kan schrijven.
vrijdag 13 augustus 2021 om 12:22
zaterdag 14 augustus 2021 om 09:34
Als dochter van een Poolse kan ik dit alleen maar bevestigen. 23.00 was een prima bedtijd,voor doordeweeks dan, en ik kreeg cornflakes met vodka als ontbijt.lientje69 schreef: ↑13-08-2021 10:04Mijn broer is met een Poolse vrouw getrouwd. En ik zie hem langzaam maar zeker in de " standaard " Pool veranderen.
Dat moet je willen.
Poolse mannen, begin er niet aan. Tenzij je binnenkort graag wil verbouwen.
zaterdag 14 augustus 2021 om 09:43
Grapje uiteraard neem ik aan.
TO hoezo geen serieuze reacties? Er zijn diverse serieuze reacties gegeven hoor! Zoals niet bij hem thuis afspreken maar op openbare plaats. En mijn reactie was ook serieus, dat is echt wat ik zie ( en hoor) van mijn broer en zijn schoonfamilie