Mode & Beauty alle pijlers

Hoe benen ontharen?

15-08-2021 17:27 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet van scheren omdat je dan vervelende stoppeltjes krijgt. Ik heb zojuist Veet strips geprobeerd, maar ik heb het idee dat veel haartjes afbreken. Het resultaat is dus geen salonkwaliteit.

Wat blijft er dan over? Ontharingscrème? Of toch maar professioneel laten harsen?
Ik heb een aantal keer geharst maar vond het vreselijk. Ipl gekocht en haar is veel minder, maar niet 0.

Wat ik als gouden tip geef aan iedereen die het maar wil horen, is de scheermessen voor heren kopen. Ipv die plastic rommel die ze voor Vrouwen maken (nooit begrepen waarom), ben ik 5 jaar geleden overgestapt op de metalen mesjes van Gilette. Met batterij die vibreren. Het is 1x even duur, 20 euro of zo, maar echt de moeite waard. Veel van mijn vriendinnen zijn overgestapt en hebben ook bij oksels nu minder bulten. Wie weet helpt het jou.
Ontharingscrème is in feite zo goed als hetzelfde. Je snijdt als het ware de haren af met het spateltje, nadat de crème de haren verzwakt heeft.
Ik heb het in ieder geval een tijdje gebruikt en krijg daar net zo goed stoppeltjes van. Bijkomend nadeel ten opzichte van scheren vind ik de rommel (vieze prut waar je ergens mee moet blijven), meer tijd kwijt, stank, het is niet goed voor je huid. Nee, ik ben daar snel weer vanaf gestapt.
Dan zou ik voor professioneel ontharen gaan.
Zelf vind ik dat een stap te ver, en ik gebruik inmiddels gewoon een ladyshave. Snel, makkelijk en pijnloos. Niet ultraglad als je het voelt, maar optisch gewoon glad.
Ook ik scheer niet met mesjes. Mijn huid is heel gevoelig en hoe voorzichtig ik ook ben, mijn huid is altijd wel ergens kapot na het scheren met een mesje. Zit er weer een wondje, dan duurt het zowat de hele zomer voor het weg is. Na een paar keer zien mijn benen eruit als een oorlogsgebied.
Harsen, IPL of epileren?

Zelf scheer ik. Heb een epilady, maar vind dat toch te pijnlijk. Ontharingscreme vind ik te erg stinken.
Epilady!

Ik heb nog nooit geschoren, en ik heb ook nog nooit stoppels gehad. Mijn haartjes zijn superlicht en zacht (als ik ze laat groeien).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Ik ga om naar scheten en raka.
Been there, done that, got the T-shirt.
CleopatraVII schreef:
15-08-2021 17:43
Epilady!

Ik heb nog nooit geschoren, en ik heb ook nog nooit stoppels gehad. Mijn haartjes zijn superlicht en zacht (als ik ze laat groeien).
Oh ja, de epilady heb ik ook geprobeerd. De eerste paar keer gaat dat super goed, en daarna krijg ik altijd een hoop ingegroeide haartjes. Heel gek. Ook als ik me helemaal ongans scrub. Als dat niet zo was, zou ik bij de epilady zijn gebleven, want het werkt verder echt heel goed.
Apatura schreef:
15-08-2021 17:51
:confused:
nachtvlinder1977 schreef:
15-08-2021 18:05
:confused:
Oh, gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen.
Ik doe het zelf met Veet ontharingsstrips. Dat lukt nooit perfect, maar met lichte haren vind ik dat niet erg. En na een week of 2 begint er weer haar te groeien en je moet even wachten voor het weer lang genoeg is voor een volgende sessie. Vind ik ook niet erg.
Ik heb sindskort een Braun Silk Epil. De eerste 2-3 keer doet pijn. Daarna is het heel goed te doen. Haartjes komen dunner en zachter terug. Ben heel blij met het resultaat en eindelijk geen ingroeiende haartjes meer.
Epileerapparaat. Haartjes blijven echt langer weg en geen bultjes meer. Wel deed het verdomde pijn bij mij de eerste keer.

Ik heb trouwens de Emjoi Emagine.
Just lurkin'
Ik epileer met een Phillips Satinelle. Haartjes komen niet allemaal tegelijkertijd terug en daardoor nooit stoppels.
Heb sinds enige tijd zo’n ipl apparaat van Philips en dat werkt super!
Je moet het wel om de aantal weken herhalen. De haartjes komen minder snel op en zijn ook dunner.
Ik heb ook een ipl apparaat, van Braun.
Haren op mijn benen zijn praktisch weg.
Eerst elke week geflitst en nu hoeft het nog maar één keertje per half jaar.
Oksels zijn ook blijvend haarloos.
Ik wax, zowel in de salon als thuis met waxkorrels (dus geen strips!) die ik smelt. En dan houd ik tussendoor bij met de epilator.

Ik laat ook mijn full Brazilian in de salon doen.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 15-08-2021 18:52
47.97% gewijzigd
Apatura schreef:
15-08-2021 17:51
Ik denk dat er scheren moet staan (gezien het onderwerp…) en Raka is van Ylonn. Werkt dat echt? Ik heb een gezonde dosis scepsis met dit soort artikelen.
Emma95 schreef:
15-08-2021 18:48
Ik heb ook een ipl apparaat, van Braun.
Haren op mijn benen zijn praktisch weg.
Eerst elke week geflitst en nu hoeft het nog maar één keertje per half jaar.
Oksels zijn ook blijvend haarloos.
Hier ook een tevreden gebruiker
Wat hebben jullie dan een geluk. Ik epileer ook, maar moet echt elke week weer epileren, omdat ik dan een boel haartjes weer heb. Laatst 4 maanden niet meer gedaan en wat was dat weer pijnlijk. Ik hoopte daarna eens in de 4-6 weken te moeten epileren, maar helaas. Gewoon elke week. Wel minder haartjes natuurlijk. Ook zijn ze niet zachter.
Ik heb een Philips Lumea en sinds ik die gebruik hoef ik nog maar amper te scheren.
Ik scheer met een Philips Ladyshave maar eigenlijk alleen in de zomer. Gelukkig heb ik na de overgang veel minder haren dan vroeger op mijn benen en is het zo gedaan.
Ik gebruik de epilady maar als ik niet regelmatig scrub last van ingegroeide haartjes. Zit wel eens te denken aan definitief ontharen.
Iemand hier ervaring mee?
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Ja, met een ipl apparaat dus. Werkt echt super.
Heb een epilady gehad en ook met waxstrips gewerkt.
Altijd last gehad van ingegroeide haartjes. Nu niet meer met ipl apparaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven