Mode & Beauty alle pijlers

Hoe benen ontharen?

15-08-2021 17:27 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet van scheren omdat je dan vervelende stoppeltjes krijgt. Ik heb zojuist Veet strips geprobeerd, maar ik heb het idee dat veel haartjes afbreken. Het resultaat is dus geen salonkwaliteit.

Wat blijft er dan over? Ontharingscrème? Of toch maar professioneel laten harsen?
Ik krijg alleen ingegroeide haartjes als ik mijn intieme zone volledig wax. Maar ik denk dat dat te maken heeft met de dikte van je haartjes. Daar waar het haar hunner is krijg ik dat namelijk niet. Dat wax overigens met warme hars… maar voor m’n benen vind ik dat onhandig want ik wax er steeds kleine stukjes mee.

Voor de gebruikers van de epilady: werkt het een beetje snel of duurt het land voordat je onthaard bent?
flamingo wijzigde dit bericht op 15-08-2021 21:22
Reden: Typfout
0.58% gewijzigd
df
pikachu wijzigde dit bericht op 07-07-2022 23:31
99.04% gewijzigd
hoi
wijzigen niet quoten
hoi
Flamingo schreef:
15-08-2021 21:21
Ik krijg alleen ingegroeide haartjes als ik mijn intieme zone volledig wax. Maar ik denk dat dat te maken heeft met de dikte van je haartjes. Daar waar het haar hunner is krijg ik dat namelijk niet. Dat wax overigens met warme hars… maar voor m’n benen vind ik dat onhandig want ik wax er steeds kleine stukjes mee.

Voor de gebruikers van de epilady: werkt het een beetje snel of duurt het land voordat je onthaard bent?
Nou, mijn schaamstreek was oorspronkelijk heel dik, veel en snelgroeiend haar. Nu, jaren waxen later inmiddels niet meer, maar ik moet inderdaad wel goed scrubben tegen ingegroeide haren. Maar ik kan er inmiddels zo’n 5 weken tussen laten zitten.

Wat betreft de epilady, dat is niet zo snel als scheren. Maar omdat ik het meer doe om het bij te houden na waxen gaat het wel snel. Ik heb wel van nature fijn en licht haar op mijn benen. Ik ben niet super precies. Hier en daar een dun haartje stoort mij niet. Die pak ik een volgende keer wel weer mee. Het blijft wel lang weg.

Bij mij oksels doe ik het overigens andersom. Eerst met de epilady, en nog extra scheren voor als er ergens een haartje is achtergebleven, want bij mijn oksels wil ik dat niet.
Ik scheer mijzelf elke dag. Gewoon omdat ik dat zelf fris en fijn vind voelen. Niet omdat het perse moet, of dat ik dit van anderen verwacht overigens.
Mijn gouden tip is ook een heren mesje! En dan eentje van kwaliteit. Dus 1 keer 30 euro uitgeven en 1 keer per 2 maanden ofzo nieuwe mesjes (maar ik scheer vaak, misschien anders minder vaak nieuwe kopen).
Ik epileer met de Braun Silk epil. Ik gebruik het wel twee keer in de week. Vier weken niet? Kan ik me niet voorstellen. Ik heb dit vaker gehoord maar eigenlijk alleen op tv (reclames :P )

Het lijkt mij fantastisch, vier weken niet.. ik ben allergisch voor ontharingscrème en scheren moet ik met mooi weer echt wel dagelijks.

Epileren bevalt mij het beste tot nu toe.
Dreuzel84 schreef:
15-08-2021 21:42
Ik epileer met de Braun Silk epil. Ik gebruik het wel twee keer in de week. Vier weken niet? Kan ik me niet voorstellen. Ik heb dit vaker gehoord maar eigenlijk alleen op tv (reclames :P )

Het lijkt mij fantastisch, vier weken niet.. ik ben allergisch voor ontharingscrème en scheren moet ik met mooi weer echt wel dagelijks.

Epileren bevalt mij het beste tot nu toe.
Met waxen red ik het inmiddels echt zo’n 4 weken. Met epileren iets vaker als ik het echt glad wil, omdat het dan niet altijd alles pakt. Maar zonder blote benen vind ik een verdwaald haartje tussendoor niet zo erg.

Moet wel zeggen dat het haar op m’n benen van nature weinig en fijn is. Mijn moeder heeft helemaal geen haar op haar benen.
Is ipl op de benen niet echt een gigantische klus?
Ik doe dat wel bij oksels en schaamstreek en daar werkt het wel. Maar met zo'n klein schermpje ben je wel een uur bezig lijkt me per been. Of valt dat mee?
.
Overigens heb ik vandaag een deel van mijn schaamstreek gewoon met de hand geëpileerd, ging vrij snel over de douche. De bovenkant echter niet, want daar zijn de haartjes te dik en stug.

Twee keer per week met de Silk Epil lijkt me een behoorlijke klus!
Niqqi schreef:
15-08-2021 19:09
Ik heb een Philips Lumea en sinds ik die gebruik hoef ik nog maar amper te scheren.
:high5:
Een zebra is geen paard met strepen
Benen met ipl duurt ongeveer 20 minuten. Gaat best snel en je hoeft het steeds minder vaak te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven