Date snurkt verschrikelijk

17-08-2021 22:44 108 berichten
Hallo allen!

Ok, geen verschrikkelijk zwaar relatieprobleem, maar wel vrij irritant.... :-?

Sinds een aantal maanden dat ik met een leuke man en blijven we in het weekend soms bij elkaar slapen. Heel leuk en gezellig maar.....hij snurkt verschrikkelijk. Het gaat bijna de hele nacht door en ik doe bijna geen oog dicht. Toen ik hem na de eerste nacht vertelde dat hij wel erg snurkte, ontkende hij dat een beetje. Hij zei dat hij dat nog nooit eerder van iemand gehoord had en dat het wel meeviel. Ik hoopte dat hij gelijk had en dat het gewoon een "slechte" nacht was maar helaas...de volgende nacht ging de zaagmachine weer vrolijk aan. Ik heb het laatst, met zijn medeweten, opgenomen en het hem laten horen. Hij was wel wat verbaasd dat hij inderdaad snurkte, maar volgens hem was het niet zo heel erg.
Ik ben het echter behoorlijk zat, ik slaap praktisch niet en ben de volgende dag brak en moet alle slaap overdag weer inhalen. Daarom heb ik gevraagd of we misschien samen een oplossing kunnen vinden. Oordopjes werken niet dus misschien kan hij er zelf iets aan doen? Hij had het wel over een neusspray die hij weleens gebruikt omdat zijn neus vaak vol zit, maar hij neemt geen enkel initiatief om die uit te proberen of mee te nemen.
Ik stelde op Whatsapp voor dat hij misschien speciale neuspleisters kon gebruiken die ik na wat research op internet had gevonden, maar dan reageert hij alleen maar met "ik weet niet of dat werkt".
Ik sta nu op het punt om die zelf maar te kopen voor hem voor aankomend weekend, maar aan de andere kant irriteert het me dat hij zelf geen enkele moeite doet. Misschien moet ik gewoon maar zeggen dat ik niet meer met hem in 1 kamer slaap zolang hij geen actie onderneemt? Of is dat te rigoureus? Ben benieuwd naar jullie mening over deze zaagmachine ;).

(Oh ja, in een andere kamer slapen is geen optie, we hebben allebei een eenkamerappartement :biggrin: ).
Xena schreef:
17-08-2021 23:47
Nou ja, daarom neig ik er nu ook naar om niet meer zelf met ideeën aan te komen. ik heb genoeg voorstellen gedaan, maar hij moet er nu zelf wel iets mee gaan doen, vind ik. Hij is gewoon te passief.... Ik ga in elk geval niet meer samen slapen nu en kijken wat er dan gebeurt...
Zulke mannen noem ik een lapswans... Is dit het enige of vertoont hij zulk gedrag ook bij andere dingen?
Alle reacties Link kopieren
Xena schreef:
17-08-2021 22:56
Nee helaas, dat heb ik al meerdere keren geprobeerd. Dan gaat het 30 seconden goed en dan begint het feest weer🤪
Klinkt als mijn man :rofl: Zelfs oordoppen helpen vaak niet.
Succes!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Selina0102 schreef:
17-08-2021 23:49
Dit is echt zo’n eindeloze discussie, iedereen snurkt alleen niet iedereen hoort het als diegene zelf slaapt. Een oplossing is dat jij gaat slapen en hij nog even wakker blijft. (Tv kijken, of met z’n telefoon ofzo tot jij slaapt.)
Het kan wel dat hij het echt niet wist, ik ken ook iemand die heel erg snurkt. Is al bij huisarts geweest, maar niks helpt. Die heeft ook gewoon een partner die naast hem slaapt, maar die gaat dus een half uur eerder slapen en is geen lichte slaper.
Het komt van 2 kanten want iemand die continu zijn partner wakker maakt omdat die snurkt, is ook egoïstisch want dan heeft diegene ook geen nachtrust.
Als je zelf een lichte slaper bent zijn jullie gewoon geen match.
Apart slapen zou ik zelf ook niet accepteren, vooral niet zo vroeg in een relatie. Dan zou ik liever vrijgezel zijn

:facepalm: :facepalm:
Mijn vriend snurkte ook onwijs. Apart slapen was de enige optie.

Slaap onderzoek aangevraagd via de huisarts waar uit kwam dat een bitje dragen de uitkomst zou zijn.

Het is de uitkomst!! Zodra het snurken begint even aan porren en bitje in en het is stil :yes:
Bij ons was het andersom. Ook nooit eerder gehoord dus vond het ook wat lastig te geloven, maar goed.
Wat ik heb geprobeerd was neusspray, buisjes in m'n neusgaten, andere anti snurk pray voor in je mond en weet ik veel wat allemaal. Werkte niet.
Oordopjes bij mijn vriend werkten ook niet, ook niet de duurdere. Oordopjes op maat niet geprobeerd, maar wel op verschillende fora gelezen dat ook dat niet werkte.
Naar de huisarts geweest en mocht naar het ziekenhuis voor testen als ik 3 maanden(!) geen alcohol had gehad. Blijkbaar blijft alcohol lang invloed hebben op je gesnurk. Prima.
Na 3 maanden helaas nog steeds niet gestopt met snurken.
In het ziekenhuis konden ze niks vinden, maar kon wel voor veel geld een beugel laten maken. Vonden we allebei wat zonde omdat het geen garantie gaf dat het snurken klaar zou zijn.
Wat uiteindelijk heeft geholpen was compleet stoppen met alcohol. Dus niet maar 3 maanden, maar na zo'n 6 maanden geloof ik werd het beter en al lange tijd snurk ik helemaal niet meer.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er pissig van wordt dat hij dit probleem niet serieus neemt. Een beetje van 'ik heb er geen last van dus het boeit me niet/je stelt je aan'. Een heel nare eigenschap.
Zou zeker aangeven dat je niet meer met hem op 1 kamer wil slapen als hij er niks mee doet. En nadenken of je met zo'n figuur wel verder wilt. Hij komt mij niet echt over als een leuke man.
Snoesje666 schreef:
17-08-2021 22:58
Ik vrees dat jullie ermee moeten leren leven.

Op de camping snurkt een man ook heel erg. Zo erg dat ik me afvroeg of er in de buurt een grote hond lag te grommen. Toch al 20 jaar getrouwd, misschien gebruikt zijn vrouw oordopjes?
:rofl:

Hier ook een partner die nogal snurkt, al beweerd hij weer dat ik ook snurk :P
Voor iedereen een groene tuin
Heeft hij overgewicht?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Mijn man snurkt alleen als hij alcohol op heeft. Ik ben ook een erg lichte slaper, kan me al irriteren aan zn ademhaling....
Heb nu een white noise op mn nachtkastje staan, met het geluid van golven. Daar slaap ik dus wel erg lekker op.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ooooh echt om woedend van te worden. Voor mij zou het direct klaar zijn, na één zo'n nachtje is alle aantrekking weg.

Ik denk dat je plan nu goed is, kijken of hij er nu wat aan gaat doen en anders exit.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Zomaar wat vragen om over na te denken hoor…
* Waarom los jij zijn probleem op? Als hij naast jou wil liggen is hij degene die iets mag bedenken. (Mijn man snurkt ook en heeft een C-pap. Dat is apparaatje wat lucht blaast door een neuskapje)
* Wat zegt dat over jullie toekomst? Deze man laat zien dat hij je niet serieus neemt en niet bereid is je tegemoet te komen. Jij doet geen oog dicht en hij haalt zijn schouders op. Gaat hij ook zo om met andere dingen die je bespreekbaar wilt maken? Hij laat zien wie hij is… pay attention.
* Wil jij een goede nachtrust? Dan is nu eigenlijk de enige optie dat je zegt:” schatje, ik vind je leuk maar ik voel me uitgeput als ik ‘s ochtends naast je wakker wordt. Dat wil ik niet meer”. En handel daar naar. Je slaapt in je eigen bed.
Dat hij ontkent dat het voor jou een probleem is, vind ik niet charmant. Dat lijkt me een groter probleem dan het snurken.

Dat hij het maar moet oplossen vind ik te kort door de bocht. Het is niet zo eenvoudig om aanhoudend snurken aan te pakken. Maar het zou wel fijn zijn als hij in ieder geval het probleem erkent en iets wil proberen.

Mijn man heeft veel geprobeerd, maar niks helpt echt. Slaaponderzoek wees uit: ja, u snurkt. Maar goede tips of een oplossing hebben we niet gekregen.

Wij slapen dus apart. Ik trek het om gemiddeld 1 of 2 nachten per week wel samen te slapen, maar meer nachten dan functioneer ik niet meer door slaapgebrek.

Ik ben een moeilijke inslaper en word regelmatig wakker s nachts. Als ik verder niet word gestoord, is dat geen probleem. Maar als er naast mijn haperende slaappatroon nog extra storing is dan gaat het mis.
Oordoppen is voor mij geen oplossing, want dan hoor ik de dingen die ik wel wil horen (iets met de kinderen, of de dieren) ook niet. Dus dan slaap ik niet omdat ik bang ben dat ik signalen niet hoor.

Ik heb dus eigenlijk net zo goed een slaapprobleem als mijn man. Het helpt ons wel om te benoemen dat we beiden een probleem hebben waardoor we niet samen kunnen slapen.
Selina0102 schreef:
17-08-2021 23:49
Dit is echt zo’n eindeloze discussie, iedereen snurkt alleen niet iedereen hoort het als diegene zelf slaapt. Een oplossing is dat jij gaat slapen en hij nog even wakker blijft. (Tv kijken, of met z’n telefoon ofzo tot jij slaapt.)
Het kan wel dat hij het echt niet wist, ik ken ook iemand die heel erg snurkt. Is al bij huisarts geweest, maar niks helpt. Die heeft ook gewoon een partner die naast hem slaapt, maar die gaat dus een half uur eerder slapen en is geen lichte slaper.
Het komt van 2 kanten want iemand die continu zijn partner wakker maakt omdat die snurkt, is ook egoïstisch want dan heeft diegene ook geen nachtrust.
Als je zelf een lichte slaper bent zijn jullie gewoon geen match.
Apart slapen zou ik zelf ook niet accepteren, vooral niet zo vroeg in een relatie. Dan zou ik liever vrijgezel zijn
Nee hoor, niet iedereen snurkt, en zeker niet iedere nacht de hele nacht. En als jouw partner dat wel doet en jij dus de hele nacht niet slaapt, is dat wel degelijk een groot probleem. Logisch dat je hem dan wakker maakt, zeker als hij totaal geen initiatief neemt om er iets aan te doen.
Mijn man heeft zich trouwens na veel andere dingen geprobeerd te hebben een snurkbeugel laten aanmeten door de tandarts. Dat helpt enorm, naast het slapen op twee hoofdkussens en het spoelen van zijn neus met een zoutoplossing voor hij gaat slapen. Maar hij heeft ook hooikoorts, dus in het seizoen is het vaak alsnog raak. Ik vind het wat makkelijker om te verdragen, juist omdat ik weet dat hij er alles aan doet.
Hier een partner die al jaren alles bij elkaar zaagt in de nacht en ook geen actie wil ondernemen. Hij heeft er immers geen last van. Ik raak daarbij ook erg geïrriteerd als ik er naast lig want slapen lukt echt niet meer zo luid.
Inmiddels slaap ik al jaren op een eigen slaapkamer, op een andere verdieping. Alles geïsoleerd maar toch hoor ik soms het snurken er nog bovenuit. Lijkt me niet gezond voor de snurker. Geloof me: geen oordopjes die helpen..snurken gaat door alles heen. En nu passief is straks passief...
Weet goed waaraan je begint. Wellicht een goede motivatie voor hem om eens iets eraan te doen als hij erom afgewezen wordt.
dikkebruinepoes wijzigde dit bericht op 18-08-2021 05:48
8.32% gewijzigd
Dan moet hij verder wel buitengewoon fantastische eigenschappen hebben om dat nadeel te compenseren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou wel een vreselijk mens zijn maar als mijn date zo erg zou snurken dan werd het niets. Ben een lichte slaper en mijn slaap is heilig! Als hij wel moeite zou willen doen zou ik het overigens overwegen maar zoals TO het beschrijft zou voor mij exit zijn.

En ik zag net ook voorbij komen dat iemand opperde slaapapneu. Ik ken ook 2 mensen in mijn omgeving die heeeel erg hard snurkte en slaap apneu bleken te hebben. Het gesnurk is vrijwel opgehouden nu zij slapen met zo’n apparaat.
Je hele lichaam wordt slap als je slaapt en daardoor rust je ook zo goed uit 's nachts. Dat heeft wel het gevolg dat je ademhalingssysteem willoos meebuigt met je lijf en zichzelf dan dichtdrukt.

Ik denk dat het voor een man het makkelijkste is om het standpunt aan te nemen, dat hij blijft zoals hij is en dan degene die daar geen genoegen mee neemt gewoon ophoepelt. :proud:
Het zou hem wel sieren als hij voor de vorm af en toe geschokt zou zeggen: "ach wat erg! wat spijt het me nu dat ik je uit je slaap houd! (wat eten we vanavond?).
Tip:
Een oplossing kan zijn dat jij eerst gaat slapen, dat hij wacht tot je slaapt.

Hij zal het ook wel gênant vinden en er van weg willen komen qua onderwerp, vandaar denk ik dat hij geen actie neemt. Maak er een serieus onderwerp van, door te vragen of jullie datum x tijd y, iets serieus kunnen bespreken. Volg de tactiek van committment. Dwz: probleem:
Ik kan niet slapen door jouw gesnurk. Wil jij er iets aan gaan doen? Zo ja:
Wat kun jij doen om snurken te stoppen.
Wanneer ga je het doen?
Zo nee, dan is de consequentie dat xyz.
Was het maar zo makkelijk dat eerder gaan slapen zou werken.
Mijn man snurkte alleen toen hij overgewicht had. Vreselijk ik deed geen oog dicht. Nu is hij zo stil dat ik soms check of hij nog leeft…
Wissewis schreef:
17-08-2021 23:18
Dus ...

Je zit in een beginnende relatie waarbij je "je strepen" nog moet halen.
Van bij de eerste nacht klaagt je vriendin dat jij wel slaapt, maar zij niet.
Je negeert dat systematisch, ondanks dat ze dit na een tijd zelfs met filmpjes bewijst.
Je doet geen enkele moeite om daar actie voor te ondernemen om het te verbeteren?

Die kerel is je aandacht niet waard.

Binnen dit en 2 jaar komen er vast nog andere lijken en tegenvallers uit de kast.

In het begin van een relatie hoor je je "op je best" te gedragen.
En niet een partner de slaapkamer uit te jagen.
Precies, klinkt niet als iemand die bereid is zich in te leven in jou/ anderen. Voor mij zou dit een dealbreaker zijn.
Mijn vriend snurkt ook dus slapen we bijna nooit samen en wonen ook niet samen.
Voor ons werkt dat het beste. Verder hebben we het heel gezellig.
Hoe leuk is hij precies? Als hij nu al je gevoelens niet serieus neemt en zo passief is, dan is het misschien tijd om ermee te stoppen.
Je bent al heel duidelijk en meedenkend geweest! Als jullie graag samen slapen, is het nu aan hem om een oplossing te zoeken.

Ik vind het echt van de zotte dat jij nu nòg duidelijker wil aangeven hoe groot dit probleem is door dan maar niet meer samen te slapen. Hij is een volwassen vent in een relatie, hè? Niet een kind dat maar moet voelen als hij niet luistert.

Nachtrust is belangrijk. Elkaar serieus nemen ook. Hoog tijd dat hij laat zien dat hij dat snapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven