Date snurkt verschrikelijk

dinsdag 17 augustus 2021 om 22:44
Hallo allen!
Ok, geen verschrikkelijk zwaar relatieprobleem, maar wel vrij irritant....
Sinds een aantal maanden dat ik met een leuke man en blijven we in het weekend soms bij elkaar slapen. Heel leuk en gezellig maar.....hij snurkt verschrikkelijk. Het gaat bijna de hele nacht door en ik doe bijna geen oog dicht. Toen ik hem na de eerste nacht vertelde dat hij wel erg snurkte, ontkende hij dat een beetje. Hij zei dat hij dat nog nooit eerder van iemand gehoord had en dat het wel meeviel. Ik hoopte dat hij gelijk had en dat het gewoon een "slechte" nacht was maar helaas...de volgende nacht ging de zaagmachine weer vrolijk aan. Ik heb het laatst, met zijn medeweten, opgenomen en het hem laten horen. Hij was wel wat verbaasd dat hij inderdaad snurkte, maar volgens hem was het niet zo heel erg.
Ik ben het echter behoorlijk zat, ik slaap praktisch niet en ben de volgende dag brak en moet alle slaap overdag weer inhalen. Daarom heb ik gevraagd of we misschien samen een oplossing kunnen vinden. Oordopjes werken niet dus misschien kan hij er zelf iets aan doen? Hij had het wel over een neusspray die hij weleens gebruikt omdat zijn neus vaak vol zit, maar hij neemt geen enkel initiatief om die uit te proberen of mee te nemen.
Ik stelde op Whatsapp voor dat hij misschien speciale neuspleisters kon gebruiken die ik na wat research op internet had gevonden, maar dan reageert hij alleen maar met "ik weet niet of dat werkt".
Ik sta nu op het punt om die zelf maar te kopen voor hem voor aankomend weekend, maar aan de andere kant irriteert het me dat hij zelf geen enkele moeite doet. Misschien moet ik gewoon maar zeggen dat ik niet meer met hem in 1 kamer slaap zolang hij geen actie onderneemt? Of is dat te rigoureus? Ben benieuwd naar jullie mening over deze zaagmachine
.
(Oh ja, in een andere kamer slapen is geen optie, we hebben allebei een eenkamerappartement
).
Ok, geen verschrikkelijk zwaar relatieprobleem, maar wel vrij irritant....

Sinds een aantal maanden dat ik met een leuke man en blijven we in het weekend soms bij elkaar slapen. Heel leuk en gezellig maar.....hij snurkt verschrikkelijk. Het gaat bijna de hele nacht door en ik doe bijna geen oog dicht. Toen ik hem na de eerste nacht vertelde dat hij wel erg snurkte, ontkende hij dat een beetje. Hij zei dat hij dat nog nooit eerder van iemand gehoord had en dat het wel meeviel. Ik hoopte dat hij gelijk had en dat het gewoon een "slechte" nacht was maar helaas...de volgende nacht ging de zaagmachine weer vrolijk aan. Ik heb het laatst, met zijn medeweten, opgenomen en het hem laten horen. Hij was wel wat verbaasd dat hij inderdaad snurkte, maar volgens hem was het niet zo heel erg.
Ik ben het echter behoorlijk zat, ik slaap praktisch niet en ben de volgende dag brak en moet alle slaap overdag weer inhalen. Daarom heb ik gevraagd of we misschien samen een oplossing kunnen vinden. Oordopjes werken niet dus misschien kan hij er zelf iets aan doen? Hij had het wel over een neusspray die hij weleens gebruikt omdat zijn neus vaak vol zit, maar hij neemt geen enkel initiatief om die uit te proberen of mee te nemen.
Ik stelde op Whatsapp voor dat hij misschien speciale neuspleisters kon gebruiken die ik na wat research op internet had gevonden, maar dan reageert hij alleen maar met "ik weet niet of dat werkt".
Ik sta nu op het punt om die zelf maar te kopen voor hem voor aankomend weekend, maar aan de andere kant irriteert het me dat hij zelf geen enkele moeite doet. Misschien moet ik gewoon maar zeggen dat ik niet meer met hem in 1 kamer slaap zolang hij geen actie onderneemt? Of is dat te rigoureus? Ben benieuwd naar jullie mening over deze zaagmachine

(Oh ja, in een andere kamer slapen is geen optie, we hebben allebei een eenkamerappartement

dinsdag 17 augustus 2021 om 23:05
Ik snap dat wel, dat je er lichtelijk agressief van wordt.
Een vrouw vertelde mij ooit dat ze snurken maar als 'rustgevende geluiden' probeerde te benaderen. Ik vind dat knap.
dinsdag 17 augustus 2021 om 23:08
Nou inderdaad, dat is natuurlijk het echte probleem. Klinkt niet best hoe hij ermee omgaat. Ik zou het even lomp spelen door te weigeren samen te slapen zo lang hij het niet wenst op te lossen.
dinsdag 17 augustus 2021 om 23:10
Apart slapen is eigenlijk de enige goede oplossing weet ik uit ervaring. Vreselijk dat gesnurk van je partner en daar word je heel chagrijnig van. Wat ik wel heb gemerkt is dat bij dat hier overgewicht de oorzaak is. Toen mijn partner een stuk dunner was, snurkte hij nooit. Alcohol kan ook snurken veroorzaken of verergeren. Sterkte!
dinsdag 17 augustus 2021 om 23:15
Ik heb medelijden met je TO. Ik had ook ooit een relatie met een man die verschrikkelijk snurkte. Het erge was ook dat hij altijd binnen 30 seconden (niet overdreven) al in dromenland was. Ik ga altijd nog even lezen of op mijn telefoon in bed en daarna duurt het ook nog wel een kwartiertje voordat ik echt slaap. Als iemand dan al hele bossen om aan het zagen is kan je daar goed chagrijnig van worden. Ik vond oordopjes maar matig werken en kon eigenlijk alleen slapen als we in een andere kamer lagen, met genoeg ruimte er tussen en deuren dicht.
Ik heb nu een vriend die nooit snurkt, zalig is dat, en we vallen ook nog eens rond dezelfde tijd in slaap. Hij praat wel in zijn slaap, dat doe ik zelf ook, soms praten we tegen elkaar
Ik heb nu een vriend die nooit snurkt, zalig is dat, en we vallen ook nog eens rond dezelfde tijd in slaap. Hij praat wel in zijn slaap, dat doe ik zelf ook, soms praten we tegen elkaar

dinsdag 17 augustus 2021 om 23:18
Dus ...
Je zit in een beginnende relatie waarbij je "je strepen" nog moet halen.
Van bij de eerste nacht klaagt je vriendin dat jij wel slaapt, maar zij niet.
Je negeert dat systematisch, ondanks dat ze dit na een tijd zelfs met filmpjes bewijst.
Je doet geen enkele moeite om daar actie voor te ondernemen om het te verbeteren?
Die kerel is je aandacht niet waard.
Binnen dit en 2 jaar komen er vast nog andere lijken en tegenvallers uit de kast.
In het begin van een relatie hoor je je "op je best" te gedragen.
En niet een partner de slaapkamer uit te jagen.
Je negeert dat systematisch, ondanks dat ze dit na een tijd zelfs met filmpjes bewijst.
Je doet geen enkele moeite om daar actie voor te ondernemen om het te verbeteren?
Binnen dit en 2 jaar komen er vast nog andere lijken en tegenvallers uit de kast.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

dinsdag 17 augustus 2021 om 23:22
Eens. Gewoon zeggen dat je thuis gaat slapen als hij er niks aan doet. En dat dan ook doen.Wissewis schreef: ↑17-08-2021 23:18Dus ...

dinsdag 17 augustus 2021 om 23:31
Dat had ik inderdaad in gedachten, misschien dat hij dan snapt dat het echt belangrijk voor me isFeeLucifer01 schreef: ↑17-08-2021 22:56Ik zou hem naar zijn eigen huis laten gaan, kan jij wel goed slapen.
kijken hoe snel hij je wel serieus neemt.![]()
dinsdag 17 augustus 2021 om 23:32
Er zijn genoeg mensen die ook snurken als ze op hun zij liggen hoor.Athena1905 schreef: ↑17-08-2021 22:59Een tennisbal in zijn t-shirt naaien, op de rug. Dan draait hij vanzelf op zijn zij.
dinsdag 17 augustus 2021 om 23:32
Of hem het huis uitsturen na de seks als het bij jou te doen is.Athena1905 schreef: ↑17-08-2021 23:22Eens. Gewoon zeggen dat je thuis gaat slapen als hij er niks aan doet. En dat dan ook doen.
Maar hij is op zijn zachtst gezegd sowieso van in begin al geen gentleman.
Is dit nu later?

dinsdag 17 augustus 2021 om 23:35
Nou, dat heeft hij dus ook. Hij slaapt binnen 1 minuut en als ik hem wakker maak, of omdraai is hij een moment wakker maar slaapt dan meteen weer in. Wat fijn dat je nu een niet-snurker hebt getroffen! Praten in je slaap is een stuk gezelligermadamecannibale schreef: ↑17-08-2021 23:15Ik heb medelijden met je TO. Ik had ook ooit een relatie met een man die verschrikkelijk snurkte. Het erge was ook dat hij altijd binnen 30 seconden (niet overdreven) al in dromenland was. Ik ga altijd nog even lezen of op mijn telefoon in bed en daarna duurt het ook nog wel een kwartiertje voordat ik echt slaap. Als iemand dan al hele bossen om aan het zagen is kan je daar goed chagrijnig van worden. Ik vond oordopjes maar matig werken en kon eigenlijk alleen slapen als we in een andere kamer lagen, met genoeg ruimte er tussen en deuren dicht.
Ik heb nu een vriend die nooit snurkt, zalig is dat, en we vallen ook nog eens rond dezelfde tijd in slaap. Hij praat wel in zijn slaap, dat doe ik zelf ook, soms praten we tegen elkaar![]()

dinsdag 17 augustus 2021 om 23:37

dinsdag 17 augustus 2021 om 23:39
Lijkt me geen leuk type. Het ontkennen en zeggen dat het wel meevalt en er niks aan willen doen terwijl jij er last van hebt, de hele dag brak bent.
Ik heb ook zo'n vriend gehad. Die werd boos als ik hem 's nachts aantikte als ik weer eens wakker werd door zijn gezaag en wilde dat hij op zijn zij ging liggen. Hij vond mij egoïstisch en zei dat als ik wakker werd door zijn gesnurk, dat ik dan wel heel egoïstisch moest zijn om hem dan niet zijn nachtrust te gunnen.
Een andere man waar ik een aantal jaar geleden mee heb gedate, die snurkte ook zo hard. Belde mij op een gegeven moment om af te spreken, en zei... dan blijf ik wel bij jou slapen, goed? Ik: "huh nee niet goed, doe werkelijk geen oog dicht door dat gesnurk van jou" hij: "hahaha dat is toch niet zo erg?", ik zei... je mag wel komen maar je gaat maar lekker thuis slapen, als jij niets aan je gesnurk doet, dan slaap je maar thuis en alleen.
Ik heb ook zo'n vriend gehad. Die werd boos als ik hem 's nachts aantikte als ik weer eens wakker werd door zijn gezaag en wilde dat hij op zijn zij ging liggen. Hij vond mij egoïstisch en zei dat als ik wakker werd door zijn gesnurk, dat ik dan wel heel egoïstisch moest zijn om hem dan niet zijn nachtrust te gunnen.

Een andere man waar ik een aantal jaar geleden mee heb gedate, die snurkte ook zo hard. Belde mij op een gegeven moment om af te spreken, en zei... dan blijf ik wel bij jou slapen, goed? Ik: "huh nee niet goed, doe werkelijk geen oog dicht door dat gesnurk van jou" hij: "hahaha dat is toch niet zo erg?", ik zei... je mag wel komen maar je gaat maar lekker thuis slapen, als jij niets aan je gesnurk doet, dan slaap je maar thuis en alleen.

dinsdag 17 augustus 2021 om 23:41
Wat vervelend, hopelijk wijzen de onderzoeken meer uit. Apart slapen is op zich helemaal niet verkeerd, maar in dit geval is dat nogal lastig qua woonruimte, Maar als ik de ruimte zou hebben; lekker apart slapenFrutseltje1982 schreef: ↑17-08-2021 23:02Hier slapen wij al jaren apart. Het is niet anders. Dat gaat waarschijnlijk pas weer lukken als dat snurken drastisch gaat minderen. Hij is wel bezig met onderzoeken. Dus kijken wat daar uit komt. Dat we apart slapen wil niet zeggen dat de intimiteit niet goed is. Dat is wat veel mensen wel denken. Je kan voor het slapen genoeg samen doen.

dinsdag 17 augustus 2021 om 23:47
Nou ja, daarom neig ik er nu ook naar om niet meer zelf met ideeën aan te komen. ik heb genoeg voorstellen gedaan, maar hij moet er nu zelf wel iets mee gaan doen, vind ik. Hij is gewoon te passief.... Ik ga in elk geval niet meer samen slapen nu en kijken wat er dan gebeurt...Wissewis schreef: ↑17-08-2021 23:18Dus ...
dinsdag 17 augustus 2021 om 23:49
Dit is echt zo’n eindeloze discussie, iedereen snurkt alleen niet iedereen hoort het als diegene zelf slaapt. Een oplossing is dat jij gaat slapen en hij nog even wakker blijft. (Tv kijken, of met z’n telefoon ofzo tot jij slaapt.)
Het kan wel dat hij het echt niet wist, ik ken ook iemand die heel erg snurkt. Is al bij huisarts geweest, maar niks helpt. Die heeft ook gewoon een partner die naast hem slaapt, maar die gaat dus een half uur eerder slapen en is geen lichte slaper.
Het komt van 2 kanten want iemand die continu zijn partner wakker maakt omdat die snurkt, is ook egoïstisch want dan heeft diegene ook geen nachtrust.
Als je zelf een lichte slaper bent zijn jullie gewoon geen match.
Apart slapen zou ik zelf ook niet accepteren, vooral niet zo vroeg in een relatie. Dan zou ik liever vrijgezel zijn
Het kan wel dat hij het echt niet wist, ik ken ook iemand die heel erg snurkt. Is al bij huisarts geweest, maar niks helpt. Die heeft ook gewoon een partner die naast hem slaapt, maar die gaat dus een half uur eerder slapen en is geen lichte slaper.
Het komt van 2 kanten want iemand die continu zijn partner wakker maakt omdat die snurkt, is ook egoïstisch want dan heeft diegene ook geen nachtrust.
Als je zelf een lichte slaper bent zijn jullie gewoon geen match.
Apart slapen zou ik zelf ook niet accepteren, vooral niet zo vroeg in een relatie. Dan zou ik liever vrijgezel zijn

dinsdag 17 augustus 2021 om 23:50
Hier ook een snurkende partner en het is ontstaan na een zware griep. Hij doet er echt alles aan om het op te lossen(spray, pleisters, neusspreiders etc) en dat waardeer ik enorm maar we slapen wel apart want ik merkte dat ik door de vermoeidheid steeds minder kon hebben. Ik was boos, kreeg een kort lontje en zag op tegen naar bed gaan. Hij moet binnenkort naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Ik hoop dat ze iets kunnen doen. Komende vakantie dus twee slaapkamers want anders kom ik thuis zonder hem of zit daar nog jaren vast 
Ik zou echt korte metten malen met deze date. Zo onaantrekkelijk dat hij er niets aan doet.

Ik zou echt korte metten malen met deze date. Zo onaantrekkelijk dat hij er niets aan doet.

dinsdag 17 augustus 2021 om 23:51
Klinkt niet als een leuke man.. Dat snurken is niet zijn schuld, maar hij ontkent gewoon dat er een probleem is, omdat het zijn probleem niet is.
Ja ik zou inderdaad zeggen dat je niet meer komt slapen zolang hij er niets aan wil doen.
Overigens is mijn broer volledig van zijn snurken afgekomen door ademhalingsoefeningen. Geen idee of dit voor iedereen werkt, maar wel de moeite waard. Dat kost alleen wel tijd en moeite voor hem om die oefeningen structureel te gaan doen, dus dan moet hij dat er wel voor over hebben.
Ja ik zou inderdaad zeggen dat je niet meer komt slapen zolang hij er niets aan wil doen.
Overigens is mijn broer volledig van zijn snurken afgekomen door ademhalingsoefeningen. Geen idee of dit voor iedereen werkt, maar wel de moeite waard. Dat kost alleen wel tijd en moeite voor hem om die oefeningen structureel te gaan doen, dus dan moet hij dat er wel voor over hebben.