Verre reis met baby tot peuter

maandag 23 augustus 2021 om 18:49
Voor onze dochter (5 maanden inmiddels), gingen man en ik regelmatig op verre reis. Dit hebben we deze zomer maar overgeslagen, maar willen dit eigenlijk wel weer oppakken. Dit hoeft nu niet gelijk. Hopelijk wel binnen enkele jaren.
We zijn wel van plan om binnenkort naar Dubai te gaan. Schijnt goed te doen zijn met een baby. Wat mij nog heel gaaf lijkt zijn in ieder geval: Japan, Australië en Zuid-Afrika.
Heeft iemand ervaring met het afreizen naar deze landen met een baby of peuter? Of zijn er anderen mooie landen die te doen zijn met een baby of straks een peuter?
Los van de afstanden, maak ik mij vooral druk om de veiligheid en dingen zoals malaria.
We zijn wel van plan om binnenkort naar Dubai te gaan. Schijnt goed te doen zijn met een baby. Wat mij nog heel gaaf lijkt zijn in ieder geval: Japan, Australië en Zuid-Afrika.
Heeft iemand ervaring met het afreizen naar deze landen met een baby of peuter? Of zijn er anderen mooie landen die te doen zijn met een baby of straks een peuter?
Los van de afstanden, maak ik mij vooral druk om de veiligheid en dingen zoals malaria.

maandag 23 augustus 2021 om 18:54
Misschien ook nog goed om te noemen dat we normaliter enigszins avontuurlijk aangelegd zijn, zoals duiken, zwemmen in grotten, quad rijden etc. Nou gaat dit dus niet met een baby. Dat is op zich prima, maar zou dus niet alleen maar zon, zee en strand willen. Tegelijkertijd moeten het natuurlijk wel weer activiteiten zijn die veilig zijn om met een baby of peuter te doen.

maandag 23 augustus 2021 om 18:58
Soms moet je maar accepteren dat het leven enorm anders is geworden door de komst van een baby.Zomertjes schreef: ↑23-08-2021 18:54Misschien ook nog goed om te noemen dat we normaliter enigszins avontuurlijk aangelegd zijn, zoals duiken, zwemmen in grotten, quad rijden etc. Nou gaat dit dus niet met een baby. Dat is op zich prima, maar zou dus niet alleen maar zon, zee en strand willen. Tegelijkertijd moeten het natuurlijk wel weer activiteiten zijn die veilig zijn om met een baby of peuter te doen.
Of zoek gewoon een oppas voor de vakanties.
maandag 23 augustus 2021 om 19:00
Tip:
Neem een oma (of een vriendin of zus) mee die wel van zon-zee-strand houdt en die kind kan bezighouden.
De eerste 2 à 3 jaar zal er immers toch écht geen sprake zijn van echt actieve vakanties met een peuter.
Of ga met vrienden die ook kinderen hebben en wissel af wie op de kinderen let.
Neem een oma (of een vriendin of zus) mee die wel van zon-zee-strand houdt en die kind kan bezighouden.
De eerste 2 à 3 jaar zal er immers toch écht geen sprake zijn van echt actieve vakanties met een peuter.
Of ga met vrienden die ook kinderen hebben en wissel af wie op de kinderen let.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

maandag 23 augustus 2021 om 19:05
Dat kan toch allemaal prima? Een al die gekkigheid doen en de ander blijft bij het kind.Zomertjes schreef: ↑23-08-2021 18:54Misschien ook nog goed om te noemen dat we normaliter enigszins avontuurlijk aangelegd zijn, zoals duiken, zwemmen in grotten, quad rijden etc. Nou gaat dit dus niet met een baby. Dat is op zich prima, maar zou dus niet alleen maar zon, zee en strand willen. Tegelijkertijd moeten het natuurlijk wel weer activiteiten zijn die veilig zijn om met een baby of peuter te doen.

maandag 23 augustus 2021 om 19:06
Begreep dat het in de winter wel lekkerder weer was. Soort van nazomeren

maandag 23 augustus 2021 om 19:07

maandag 23 augustus 2021 om 19:08

maandag 23 augustus 2021 om 19:10
Japan en Australië met een baby zou misschien nog kunnen (ik denk dat serieus dat reizen met een baby makkelijker is dan een dreumes/peuter), de rest zou ik lekker niet doen.
Moet je wel het kind er voor hebben
. Die van ons valt niet in de categorie: een erg makkelijke 1,5-jarige zolang je beetje rekening met hem houdt. En dat betekent dat ie vooral veel moet kunnen rondlopen, spelen en op tijd eten. Hij houdt niet van lang stilzitten en dan valt er veel af kan ik je zeggen. Daarentegen slaapt hij overal (vreemde omgeving, buggy en zijn deryan-tentje), dus wij kunnen wel op ons gemak lunchen of uit eten. Activiteiten zijn bijna niet te doen: wandelen kan nog wel als je kind een draagbaby is, maar voor de rest lijkt het mij lastig.
Dubai is met een baby echt niet aan te raden, geen ruck aan.
Moet je wel het kind er voor hebben

leeuw32 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 19:11
19.07% gewijzigd

maandag 23 augustus 2021 om 19:13
Moet je ook nog eens geluk hebben met slaapjes.Leeuw32 schreef: ↑23-08-2021 19:10Japan en Australië met een baby zou misschien nog kunnen (ik denk dat serieus dat reizen met een baby makkelijker is dan een dreumes/peuter), de rest zou ik lekker niet doen.
Moet je wel het kind er voor hebben. Die van ons valt niet in de categorie: een erg makkelijke 1,5-jarige zolang je beetje rekening met hem houdt. En dat betekent dat ie vooral veel moet kunnen rondlopen, spelen en op tijd eten. Hij houdt niet van lang stilzitten en dan valt er veel af kan ik je zeggen.
Genoeg 1- à 2-jarigen die nergens anders slapen dan in hun bed en op vaste tijdstippen.
Dan zit je dus toch écht wel vast op je hotelkamer van 1 tot 3 bijvoorbeeld.
En 's avonds vanaf 7 of 8u.
Dan kan je wel in Dubai zitten, maar zit je nog altijd vast in je hotelkamer in Dubai.
En 24u vliegen naar Australië zou ik een kind voor ie pakweg 4 is helemaal niet aan doen.
En je mede-passagiers.
Bovendien herinnert hij zich daar straks niets meer van.
Kan je beter gaan als ie wat ouder is.
Is dit nu later?
maandag 23 augustus 2021 om 19:13
Voor onze dochter gingen wij ook graag op reis, misschien iets minder avontuurlijk, maar wel lange hikes met bepakking, bergen beklimmen, huttentochten dat soort dingen.
In Nieuw-Zeeland kwamen we een stel tegen met een peuter van 3 en een baby van 8 weken. Ze sliepen in een camper (dat lijkt me handig, slaapt je baby/peuter iedere dag op dezelfde plek). De baby sliep in de draagdoek. Wij dachten toen: ZIE JE WEL! HET KAN!
Nu denken we: nouuuuu voorlopig ff niet.
We zijn net terug van een weekje in een Europese stad, onze dochter is 14 maanden, die vliegreis was maar 2 uurtjes en vermoeiend zat. Stil szitten daar doet ze niet aan.
In Nieuw-Zeeland kwamen we een stel tegen met een peuter van 3 en een baby van 8 weken. Ze sliepen in een camper (dat lijkt me handig, slaapt je baby/peuter iedere dag op dezelfde plek). De baby sliep in de draagdoek. Wij dachten toen: ZIE JE WEL! HET KAN!
We zijn net terug van een weekje in een Europese stad, onze dochter is 14 maanden, die vliegreis was maar 2 uurtjes en vermoeiend zat. Stil szitten daar doet ze niet aan.
maandag 23 augustus 2021 om 19:15
Draagzak/-stoel, ORS, bij de GGD informeren naar vaccinaties en gaan.
Hopelijk houdt je kind zich urenlang gedeisd in het vliegtuig.
Dagtochten wandelen door de Pyreneeën vonden wij al avontuurlijk genoeg met een kind van 10 maanden in de draagzak.
En dat was eigenlijk niet anders dan dat we kindvrij ook al deden.
Hopelijk houdt je kind zich urenlang gedeisd in het vliegtuig.
Dagtochten wandelen door de Pyreneeën vonden wij al avontuurlijk genoeg met een kind van 10 maanden in de draagzak.
En dat was eigenlijk niet anders dan dat we kindvrij ook al deden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

maandag 23 augustus 2021 om 19:15
Waar zijn jullie geweest en waren de straten ook te doen met de kinderwagen? Hebben jullie gereisd met de auto/taxi of OV?WalkingLightly schreef: ↑23-08-2021 19:12Japan geweest met baby van 6 maanden (pre corona): heel goed te doen, maar de activiteiten moet je natuurlijk wel wat aanpassen.

maandag 23 augustus 2021 om 19:18
Haha ja praktisch kan het allemaal. Maar herkenbaar dat ik voor de baby wat makkelijker dacht. Wij zagen een stel in Sri Lanka een klif beklimmen met een baby in de draagzakPepperyPie schreef: ↑23-08-2021 19:13Voor onze dochter gingen wij ook graag op reis, misschien iets minder avontuurlijk, maar wel lange hikes met bepakking, bergen beklimmen, huttentochten dat soort dingen.
maandag 23 augustus 2021 om 19:19
Toen zoon anderhalf jaar was gingen we met de auto naar Zuidfrankrijk. 's Nachts rijden, dan kan hij slapen.
Vergeet het maar, om twee uur 's nachts hingen wij op een tankstation aan een koffieinfuus en zoon rende vrolijk rond. Nog geen oog dicht gedaan.
Vergeet het maar, om twee uur 's nachts hingen wij op een tankstation aan een koffieinfuus en zoon rende vrolijk rond. Nog geen oog dicht gedaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 23 augustus 2021 om 19:21
Toen onze kinderen klein waren hebben we ook weleens een verre reis gemaakt (naar vrienden), maar dat was verder niet avontuurlijk. Eenmaal daar in een appartement en rustig aan gedaan (voornamelijk strand). De vliegreis was het spannendste.
De echte avontuurlijke verre reizen als in rondreizen in exotische oorden zagen wij niet zitten met kleintjes. Er zijn mensen die het doen maar het leek ons teveel gedoe; kind uit ritme, kans op ziekte, noem maar op.
De echte avontuurlijke verre reizen als in rondreizen in exotische oorden zagen wij niet zitten met kleintjes. Er zijn mensen die het doen maar het leek ons teveel gedoe; kind uit ritme, kans op ziekte, noem maar op.