Voeden in het openbaar

02-06-2009 10:25 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic kolven in het openbaar waar ik veel reacties zag van vrouwen die wel in het openbaar voeden, vroeg ik mij af hoe dat gaat. Ik geef mijn kindje wel bv maar op de een of andere manier 'durf' ik niet in het openbaar te voeden. Het zou tienduizend keer makkelijker zijn, maar ik weet niet hoe zeg maar. Vragen jullie om een andere ruimte? Hebben jullie speciale technieken Ik ben benieuwd. En hoop dat ik het dan toch een keertje ga doen, want eigenlijk wil ik het wel.
Ik krijg wel eens het gevoel dat sommige mensen zich er altijd aan storen als je voedt, hoe discreet je het ook doet.

En het ergste is dat ik me daardoor altijd enigzins opgelaten voel als ik mijn dochter in het openbaar voedt, nu nog erger omdat ze ook al veel te oud is voor de borst, 'al 10 maanden'.

Eigenlijk zou ik er gewoon schijt aan willen hebben, want hoe erg is het nu eigenlijk echt als er een stukje borst te zien is.
Ik heb altijd in het openbaar gevoed, zonder doek of wat dan ook. Gewoon iets aantrekken wat ik van boven een beetje opzij kan trekken zodat ik niet half in mijn blootje zit. Ik heb nooit het idee gehad dat er voor buitenstaanders heel veel te zien was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:mickey82 schreef op 02 juni 2009 @ 11:19:

Ik krijg wel eens het gevoel dat sommige mensen zich er altijd aan storen als je voedt, hoe discreet je het ook doet.

En het ergste is dat ik me daardoor altijd enigzins opgelaten voel als ik mijn dochter in het openbaar voedt, nu nog erger omdat ze ook al veel te oud is voor de borst, 'al 10 maanden'.

Eigenlijk zou ik er gewoon schijt aan willen hebben, want hoe erg is het nu eigenlijk echt als er een stukje borst te zien is.met menig decollete is er meer tiet zichtbaar
xxxx een keer was voldoende
Overigens heb ik nooit last gehad van vuile blikken of mensen die zich eraan stoorden. Ik 'lees' dat soort mensen altijd alleen op fora.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Miffy schreef op 02 juni 2009 @ 10:47:

Al dat gedonder met doeken, dat helpt toch helemaal niet? Het enige moment dat er echt wat te zien is, is bij het aanleggen, en dan moet je zelf ook even goed kunnen zien wat je doet, en wil je dus niet dat er een doek overheen ligt. Als je kind eenmaal drinkt, is er minder blote borst te zien dan bij iemand met een laag decollete.

Mararoulette, ik heb wat borstvoedingskleding gekocht bij www.borstvoedingswinkel.nl en dat vond ik wel fijn spul (H&M niet), maar een tshirt met een hemdje eronder werkt ook: het een trek je omhoog, het andere omlaag, et voila: voeden met minimale blote borst.

Als je thuis voedt, is er dan echt zoveel te zien?

Gedonder ? Wat overdreven zeg. Gewoon een doek om je heen leggen en gaan.

Terror had op een gegeven moment zo'n spelletje van een paar slokken drinken en dan ineens loslaten , inc floepgeluid en nalekkende tieten. En ja, dat vond ik vervelend in een restaurant of op de speeltuin bijv. En dan is een doek heel handig, want dan is er niets lekkends te zien.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik zal het je nog sterker vertellen ; ik vind niks intiems aan blote memmen ; toen ik mijn kinderen borstvoeding gaf was dat in een tijd dat topless volkomen normaal was . Maar als ik ze dan voedde op het strand oid dan deed ik dat met behulp van een luier ofzo . Dát vond ik dan weer te intiem en te afleidend . Omdat juist heel veel mensen het zo enorm vertederend vinden , die kwamen dan echt even kijken en over een wangetje aaien .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Borodini, bij een loslatend en floepend kind zou ik er ook een hydrofiel bij pakken, maar als je er eentje hebt die bij honger alleen nog maar wil drinken en niet loslaat, trekt zo'n doek alleen maar extra aandacht, dus waarom zou je dan?
Miffy , is het zo erg als mensen door die doek denken ; " hé......die zit haar kind te voeden " ?
quote:Miffy schreef op 02 juni 2009 @ 11:24:

Borodini, bij een loslatend en floepend kind zou ik er ook een hydrofiel bij pakken, maar als je er eentje hebt die bij honger alleen nog maar wil drinken en niet loslaat, trekt zo'n doek alleen maar extra aandacht, dus waarom zou je dan?Och, mss voor het gevoel van de moeder zelf ? Ik vond het zeker in het begin, toen ik nog onervaren was, prettig om iets over mij heen te hebben. Dus ik kan me voorstellen dat andere mensen dat ook willen. Ook voor de onrustige drinkers trouwens ( zoals Terror dus ) als er een doek of shirt over hem heen viel kon hij niet veel anders bekijken dan mijn borst, en dronk hij wel. Als ik thuis met hem zat op de bank bijv. was het soms een ramp om hem rustig aan het drinken te krijgen, dus om dat in het openbaar te voorkomen was ik blij met mijn poncho/doek :-)
@Mickey dat gevoel dat je beschrijft daar heb ik zelf ook last van

@ Miffy, bedankt voor de link er staan mooie truitjes op. Heb je toevallig ervaring met de glamourmom tank top. Ik vraag mij namelijk af hoe dat nu precies zit. Ik kom er geen wijs uit.
quote:Susan schreef op 02 juni 2009 @ 11:21:

Overigens heb ik nooit last gehad van vuile blikken of mensen die zich eraan stoorden. Ik 'lees' dat soort mensen altijd alleen op fora.

idem dito

krijg wel geregeld opmerkingen van voornamelijk oudere dames in de trant van "oh wat schattig" "sja er is niets beter dan moeders boezem"
quote:TheNurse schreef op 02 juni 2009 @ 10:29:

Ik gooi mijn 'tiet' te pas en te onpas naar buiten, kind dr aan en die 'lurkt' er op los.

Als ie klaar is boert ie als een bouwvakker en schijt ie als een pony.

Ben ik echt goed op dreef dan loei ik tijdens het voeden.hier net zo ... alleen mag ik niet loeien van yammini die heeft het liefs dat ik mn kwek hou tijdens het voeden
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 juni 2009 @ 11:25:

Miffy , is het zo erg als mensen door die doek denken ; " hé......die zit haar kind te voeden " ?

Nee, maar als je die doek eroverheen legt om discreter te zijn, werkt het juist averechts - bij een rustig doordrinken kind, dan.

Mararoulette, nee, daar heb ik geen ervarin mee. Ik heb alleen dingen gekocht waar ook nog goed een bh onder kon, en als ik het me goed herinner vielen ze af omdat dat niet kon.
Ze zouden eens wat moeten doen aan een beetje discreet kunnen bevallen , ipv dat ongeneerde gestaar in je doos
quote:Miffy schreef op 02 juni 2009 @ 11:29:

[...]

Nee, maar als je die doek eroverheen legt om discreter te zijn, werkt het juist averechts - bij een rustig doordrinken kind, dan.

.Die doek leg je eroverheen om anderen het schrikbeeld van je blote tiet te besparen , niet omdat anderen niet mogen weten dat je borstvoeding geeft .
Ik heb 1 keer trouwens een boze reactie gehad op het voeden. Dat was in een pretpark, waar een stel langsliep. De man kon zijn ogen blijkbaar niet van mijn borsten ( of baby ) afhouden, en die kreeg me een ruzie met zijn partner en ik was een aso, omdat ik mijn kind de borst gaf..

Voor de rest iid voornamelijk oudere dames die goedkeurend knikten, of een compliment gaven ivm de borstvoeding.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 juni 2009 @ 11:30:

Ze zouden eens wat moeten doen aan een beetje discreet kunnen bevallen , ipv dat ongeneerde gestaar in je doos Daar hebben we toch de keizersnee voor ? Ik doe niet anders dan met een ks bevallen.
quote:borodini schreef op 02 juni 2009 @ 11:32:

[...]

Daar hebben we toch de keizersnee voor ? Ik doe niet anders dan met een ks bevallen. Had je toen wel netjes een slip en je bh aan , tijdens die KS ?
oh kut, dat weet ik niet meer eigenlijk.

*voelt zich nu achteraf genaaid. *
quote:borodini schreef op 02 juni 2009 @ 11:38:

*voelt zich nu achteraf genaaid. *dan hoop ik dat je wel gezoend hebt .......... ( " als je me naait wil ik dat je me zoent ook " )
Dat wel ja, met de vader dan, niet met de dokter.
quote:borodini schreef op 02 juni 2009 @ 11:40:

Dat wel ja, met de vader dan, niet met de dokter.helemaal fout !
quote:Fje1981 schreef op 02 juni 2009 @ 10:53:

[...]

Ok, daar vergis jij je dus in. Er is wel degelijk voldoende te zien als een kindje wordt gevoed. En ik persoonlijk vind het behoorlijk storend als dat gebeurd op een terras waar ik ook zit. Waarom zo open en bloot denk ik dan, dat hoeft toch niet?Dat ligt er echt aan wie er voedt. Zelfs mijn moeder had een keer niet in de gaten dat ik aan het voeden was op een terras, die dacht dat dochter lag te slapen.
nou wat star zegt dus, ik ook mijn ervaring, dat mensen, zelfs mensen met wie ik aan het praten ben en die het moment van aanleggen gemist hebben omdat ze toen net even weg waren of de andere kant op keken, verbaasd reageren als ze er dan achter kwamen dat ik aan het voeden was ipv alleen een slapend kind op schoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven