Mode & Beauty alle pijlers

Hoe zo lang mogelijk jong uiterlijk behouden?

21-08-2021 21:24 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben inmiddels 36 jaar en zou graag een jeugdig uiterlijk willen behouden. Wie heeft er tips, denkende aan:

-goede crèmes
-make up tips
- kleding
- eventueel cosmetische ingrepen
- andere do's en don'ts

Dank je wel vast!

Groetjes!
Sjulia schreef:
24-08-2021 09:51
Overigens heb ik wel het idee dat iedereen nu jonger lijkt vergeleken met vroeger. Als ik foto’s zie van mij voorouders dan schrik ik wel. Harde tijden hoor, toen Paula’s choice nog niet bestond.
:HA:
Ik ben zelf al niet meer van de jongste (ook niet van de oudste zal ik maar zelf zeggen), mijn grootouders zijn geboren begin vorige eeuw.
Ik heb mijn grootmoeders NOOIT lange broeken zien dragen, laat staan een jeans. Mijn ene grootmoeder is gestorven in 1974 en die heeft tot dan altijd een rok en een bloes gedragen, huidkleurige nylonkousen (iets dikkere DEN want anders kostte het teveel om elke dag een nieuw paar uit de kast te halen), schoenen plat maar ook niet de zool uit 1 stuk, een soort hakje dat geen hak was. En het haar altijd in permanent (elke zaterdag naar de kapper). Voor chiquere gelegenheden een kleed of een tweedelig mantelpakje. Maar nooit een lange broek.

Als je dat vergelijkt met nu: ik ben ook al enkele jaren oma en loop nog rond in short, op sneakers, jeansvestje, gel in mijn haar.

Er is wel degelijk iets veranderd aan de manier van jong kleden, zich jong gedragen en er misschien beter uitzien dan vroeger. Mijn grootouders hebben beide wereldoorlogen meegemaakt en hoorden tot de arbeidersklasse maar zoals ik het nu beschrijf, zo liepen volgens mij de meeste vrouwen in die tijd. Het is pas de generatie van mijn ouders waar de vrouwen jeansbroeken begonnen dragen.

Ik denk dat 'de tijd', neen, ik moet zeggen de TIJDSGEEST, het jong zijn (of er jong uitzien) van mensen wel heeft geholpen. Ook voor mannen, want tegenwoordig lopen er best hippe, verzorgde en aantrekkelijke-voor-hun-leeftijd opa's rond.
Onze moeders waren veel ouder op onze leeftijd dan wij zelf om te zien. En de generatie daarvoor, die waren zodra ze het eerste kind hadden gekregen al echte moekes. Alle vrouwen zien er jonger uit dan toen.
inderdaad, toen mijn moeder zo oud was als ik nu ben viel je als vrouw zelfs op als je nog lang haar had, en hip gekleed. Dat 'hoorde' niet.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
24-08-2021 19:18
inderdaad, toen mijn moeder zo oud was als ik nu ben viel je als vrouw zelfs op als je nog lang haar had, en hip gekleed. Dat 'hoorde' niet.
Dit herken ik niet van mijn moeder. Maargoed, die draagt nu op haar 70e nog een muts met 'yolo' erop. Ze had gevraagd wat het betekende en vond het wel bij haar passen :rofl:
Elfje* schreef:
24-08-2021 10:04
Ik zag een foto van mijn oma in dezelfde leeftijd als mijn moeder nu is. Wat zag mijn oma er oud uit in vergelijking met mijn moeder nu.

Ik zou ook wel aan mezelf willen laten sleutelen, maar durf niet zo goed en daarbij wil ik graag mezelf mooi leren vinden zoals ik ben.
Wat zou je willen laten doen dan en wat houdt je tegen ?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
24-08-2021 20:33
Wat zou je willen laten doen dan en wat houdt je tegen ?
Het enige waar ik me echt aan stoor is mijn kippenvelletje onder mijn kin :| voor de rest heb ik weinig rimpels en ben ik best tevreden.
Ik bedoel, oud en lelijk worden we toch allemaal wel. Maar ik ben nu 47 en dat is het enige wat me echt stoort als ik in de spiegel kijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Las hier ergens in dit topic de uitdrukking "van achter lyceum, van voor museum". Zo voel ik me soms nu op mijn 39e al. Ik ben erg slank met een BMI van 19,5 en heb lang haar en draag redelijk hippe (of klink ik met dit woord alweer oud? :-D ) kleding. Dus grote kans dat wanneer een medewerker mij van achteren ziet, mogelijk mijn legitimatie komt vragen als ik alcohol koop, maar als ze me van voor zien, gebeurt me dit inmiddels niet meer (tot m'n 35e nog wel regelmatig). Niet dat ik nou zo'n oude doorleefde kop heb gekregen de afgelopen paar jaar (word nog altijd rond de 30 geschat, oh wacht dat is niets bijzonders hier in dit topic, maar komt voort uit beleefdheid van de medemens :proud: ) maar aan mijn gezicht zie je in ieder geval wel dat ik geen 18-25 meer ben en dat is maar goed ook, want het was soms ook wel gênant. Vooral in professionele situaties waarin ik een veel jonger ogend uiterlijk niet altijd in het voordeel vind werken.

Verder ben ik het eens met diverse meningen in dit topic over dun zijn en er daardoor juist wel/niet jonger uitzien. Ja, ik heb een meisjesachtig figuur (nou ja, meeste tienermeiden zijn tegenwoordig al voller, groter en pompeuzer dan ik) en word vast mede hierom jonger geschat, maar ik vind mijn gezicht er soms wel wat vermoeider uitzien en zou er met wat opvulling in mijn gezicht misschien nóg jonger uitzien. Een wat ronder, voller gezicht ziet er vaak ook jonger uit dan een ingevallen bekkie dus dat laatste probeer ik te voorkomen.

Ik weet wel wat echt ouder maakt. Zo heb ik een collega die halverwege de dertig is, maar er ouwelijk uit ziet, omdat ze een truttig kapsel heeft, suffe kleding draagt, dunne boogjeswenkbrauwen heeft (oh gelijk een tip; volle wenkbrauwen=jeugdiger) en net even te zwaar is. Ik klink nu onaardig maar die hele combinatie werkt gewoon niet in haar voordeel, want ze lijkt eerder een veertiger (en moeke!) dan de kinderloze dertiger die ze is.

Dus ja, de meeste algemene tips zijn verder al wel gegeven: niet te dik, niet te dun, wat langer haar (oké, hier zullen de meningen al wel weer erg over verdeeld zijn), naturel make-upje, altijd SPF, genoeg slaap, gezond eten en sporten en kleding maken het verschil al voor een deel buiten goede genen en verder maar gewoon accepteren dat je ouder wordt en daar blij mee mag zijn.
liliane13 wijzigde dit bericht op 25-08-2021 11:37
0.47% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
GroenTuintje schreef:
22-08-2021 16:59
Geen make up dragen en je huid vettig houden. Dat doe je namelijk ook met leren producten zoals tassen en schoenen. Wanneer je deze goed blijft invetten zal het langer mooi blijven ;)
Je huid hydrateren is belangrijk, maar geen make-up gebruiken onzin. Make-up verouderd je huid niet, je kan er wel ouder uit zien met de verkeerde make-up.
Niet roken, weinig suiker, niet te veel alcohol en goed smeren, met je gezicht uit de zon blijven, meer kan je niet doen
Always look on the bright side of life
Liliane13 schreef:
25-08-2021 11:19
Las hier ergens in dit topic de uitdrukking "van achter lyceum, van voor museum".
prima toch, beter dan Van achteren en voren een museum (/mausoleum)
lilalinda schreef:
25-08-2021 11:34
prima toch, beter dan Van achteren en voren een museum (/mausoleum)
:rofl:
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Oh en ik ben 47 en wordt eigenlijk altijd m’n leeftijd geschat. Misschien een jaar of 3/4 jonger, maar echt geen 35 ofzo.
Terwijl ik slank ben en lang haar heb. (En rimpels, helaas.. heul veul gerookt vroeger en nog veel meer in de zon gelegen :bonk:
Always look on the bright side of life
Voor wat betreft mijn opmerking dat volle wenkbrauwen jeugdiger ogen:

https://www.dingenvoorvrouwen.nl/beauty ... n-make-up/
Flowerspowers schreef:
25-08-2021 11:38
Oh en ik ben 47 en wordt eigenlijk altijd m’n leeftijd geschat. Misschien een jaar of 3/4 jonger, maar echt geen 35 ofzo.
Terwijl ik slank ben en lang haar heb. (En rimpels, helaas.. heul veul gerookt vroeger en nog veel meer in de zon gelegen :bonk:
Als ik moet 'raden' hoe oud iemand is dan ga ik er expres altijd onder zitten en dan nog.. laatst nog een collega bijna 10 jaar ouder geschat. De meeste mensen zien er echt wel uit als hun leeftijd.

Ik ben vorig jaar gestopt met mijn haar verven. Elke 3 weken kon ik weer aan de gang omdat ik uitgroei had. Ik had er geen zin meer in. Nu ben ik inmiddels best grijs en ja, als ik naar mezelf kijk in de spiegel moet ik toch wel een slikken. Maar door mijn haar weer donkerbruin te verven word ik niet opeens jonger. Ik heb dat idee dan ook maar opgegeven. Ik probeer zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen, mooie kleding te dragen en gelukkig te zijn met wat ik heb (lukt niet altijd). Beter dan dit wordt het niet. Sja...
Lady_Day schreef:
25-08-2021 13:31
Als ik moet 'raden' hoe oud iemand is dan ga ik er expres altijd onder zitten en dan nog.. laatst nog een collega bijna 10 jaar ouder geschat. De meeste mensen zien er echt wel uit als hun leeftijd.

Ik ben vorig jaar gestopt met mijn haar verven. Elke 3 weken kon ik weer aan de gang omdat ik uitgroei had. Ik had er geen zin meer in. Nu ben ik inmiddels best grijs en ja, als ik naar mezelf kijk in de spiegel moet ik toch wel een slikken. Maar door mijn haar weer donkerbruin te verven word ik niet opeens jonger. Ik heb dat idee dan ook maar opgegeven. Ik probeer zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen, mooie kleding te dragen en gelukkig te zijn met wat ik heb (lukt niet altijd). Beter dan dit wordt het niet. Sja...
Goed zo, Lady Day!
Lady_Day schreef:

Je weet hoe ik eruit zie... ik ben 2.5 week geleden geverfd en m'n babyhaartjes komen nu weer grijs door. Dus ik grijp ook alweer naar de uitgroeispray... maar ik wil gewoon nog niet grijs zijn!
Lady_Day schreef:

dat is 1 van de vreselijkste vragen die je krijgen kunt.
Flowerspowers schreef:
25-08-2021 11:32
Je huid hydrateren is belangrijk, maar geen make-up gebruiken onzin. Make-up verouderd je huid niet, je kan er wel ouder uit zien met de verkeerde make-up.
Niet roken, weinig suiker, niet te veel alcohol en goed smeren, met je gezicht uit de zon blijven, meer kan je niet doen
Precies. Het is wel belangrijk dat de make-up goed verwijderd wordt, maar reinigen van de huid is sowieso belangrijk. Ook wanneer men geen make-up gebruikt.
vivapimpelmees schreef:
25-08-2021 13:43
Je weet hoe ik eruit zie... ik ben 2.5 week geleden geverfd en m'n babyhaartjes komen nu weer grijs door. Dus ik grijp ook alweer naar de uitgroeispray... maar ik wil gewoon nog niet grijs zijn!
Ik snap dat. Heel goed. Toen ik een jaar of 27 was werd ik best snel grijs en heb het sindsdien braaf elke 3 tot 4 weken geverfd. Maar ik kan het gewoon niet meer opbrengen. Het zou nog wel kunnen dat ik op een gegeven moment het toch weer laat verven maar dan een stuk lichter dan de donkerbruin die ik 25 jaar lang gebruikt heb, zodat ik dan in ieder geval niet meer zo'n grijze streep krijg.
Ik ga binnenkort highlights laten zetten, want ik word ook steeds grijzer. Ik ben 40 en ik wil nog niet grijs zijn.
lilalinda schreef:
25-08-2021 13:44
Hel. Ik zat er laatst ook per ongeluk 10 jaar overheen, en ze was zo gekwetst. Ik geef ook niet meer toe en blijf gewoon zeggen dat ik niet kan raden.
mammezel schreef:
23-08-2021 20:47
Wat mij wel opvalt in dit topic is hoeveel mensen van zichzelf zeggen dat ze er (veel) jonger uitzien dan ze zijn. Ik blijf hier op dit topic nog wat hangen. Ik denk dat dat goed is voor je zelfbeeld en voorkomen/uitstraling.

Ik ben zo iemand die schreef dat ze er jonger uitziet. Maar dat is dus niet zozeer iets dat ik zelf zeg. Het is wat ik van anderen hoor. Als ik mezelf legitimeer of mijn leeftijd moet opgeven, reageren mensen standaard of ik thuishoor in Het circus van P.T. Barnum.
lilalinda schreef:
25-08-2021 13:44
En je weet gewoon dat mensen die vragen ‘Hoe oud denk je dat ik ben?” géén eerlijk antwoord verwachten :-)
Lady_Day schreef:
Ik had het toen ik aan de slag was bij 1 van mijn opdrachtgevers in een winkel. 1 van mijn collega’s wees mij op een oudere man, klant van hun en dat de man er zo ontzettend goed uit zag voor zijn leeftijd. Maar dat hij wel een dubbel jaartal nu had en je raadt het al, ik moest dus gokken.

Juist omdat ze zo expliciet zeiden dat hij er zo goed uit zag zei ik 88, maar hij was 77. :facepalm:

Man boos.

Ik haat het echt als mensen dit aan mij vragen :P
Stressed is just desserts spelled backwards
Mijn legitimatie hoef ik nergens te laten zien, maar ik wordt doorgaans wel jonger geschat dan ik ben. Dat zal vast wel eens een mechanisme zijn van mensen om geen blunder te begaan, echter ik heb het idee dat ik redelijk geconserveerd ben gebleven.

Het ultieme compliment krijg ik daarentegen van mijn kind. Dat is toch maar mooi een decennia winst in leeftijd. Hoewel ik het met een korrel zout neem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven