Mode & Beauty alle pijlers

Hoe zo lang mogelijk jong uiterlijk behouden?

21-08-2021 21:24 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben inmiddels 36 jaar en zou graag een jeugdig uiterlijk willen behouden. Wie heeft er tips, denkende aan:

-goede crèmes
-make up tips
- kleding
- eventueel cosmetische ingrepen
- andere do's en don'ts

Dank je wel vast!

Groetjes!
EHR schreef:
25-08-2021 14:37
Ik ben zo iemand die schreef dat ze er jonger uitziet. Maar dat is dus niet zozeer iets dat ik zelf zeg. Het is wat ik van anderen hoor. Als ik mezelf legitimeer of mijn leeftijd moet opgeven, reageren mensen standaard of ik thuishoor in Het circus van P.T. Barnum.
vooropgesteld; het zal echt zo zijn, dat jij er jong uitziet
maarrrr ik denk wel, dat er heel vaak vooral wenselijk geantwoord wordt, en flink wat jonger geschat, dan wat mensen echt van je denken.
Ik zou er niet heel veel waarde aanhechten
Lady_Day schreef:
25-08-2021 13:31
Als ik moet 'raden' hoe oud iemand is dan ga ik er expres altijd onder zitten en dan nog.. laatst nog een collega bijna 10 jaar ouder geschat. De meeste mensen zien er echt wel uit als hun leeftijd.

Ik ben vorig jaar gestopt met mijn haar verven. Elke 3 weken kon ik weer aan de gang omdat ik uitgroei had. Ik had er geen zin meer in. Nu ben ik inmiddels best grijs en ja, als ik naar mezelf kijk in de spiegel moet ik toch wel een slikken. Maar door mijn haar weer donkerbruin te verven word ik niet opeens jonger. Ik heb dat idee dan ook maar opgegeven. Ik probeer zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen, mooie kleding te dragen en gelukkig te zijn met wat ik heb (lukt niet altijd). Beter dan dit wordt het niet. Sja...
Mijn streven is eigenlijk een collega van mij. Ze zit niet strak in haar vel, heeft wat kilootjes teveel, de grijze strepen zijn inmiddels banen geworden, kleding is simpel maar toch praktisch en elegant. Altijd leuke oorbellen in en leuke schoenen. Ze ziet er niet jonger uit maar ze ziet er wel altijd vrolijk uit. En krachtig (goede houding en snelle tred). Jong en oud, iedereen zou haar als eerste kiezen voor een kroegentocht, pubquiz of excursiebegeleider (onderwijs).

Op het moment dat mijn kapster zegt dat ik op 60% zit qua grijs haar dan stop ik ook met verven. Ben het nu ook al zat na 20 jaar.
Had ooit een collega, dun, rokend, hard donkerbruin geverfd haar, huid van haar gezicht armen en benen leek wel aangespoeld wrakhout van het zonnebanken. Zat mij altijd aan te sporen om te zonnebaden omdat ik zo bleek was. Ook moest ik afvallen van haar. Dat klopt wel, maar 1000 keer liever bleek en romig en curvy dan zo’n varkenslederen schooltas kop en wrakhout armen en benen als zij had. Zij beweerde ooit dat ze 10 jaar jonger werd geschat. Want zo “ lekker “ slank en zo’n “ lekker” kleurtje. Heb haar maar in de waan gelaten.
Mijn streven is om het gewoon okay te vinden om er uit te zien als de 50-jarige die ik ben. Ik houd er wel van om mezelf goed te verzorgen en ben ook dol op mooie kleding en dat zou genoeg moeten zijn. Door mijn haar niet meer te verven heb ik het gevoel wel een grote stap gezet te hebben. Ik voel me er nog steeds niet comfortabel bij hoor maar ik wil toch kijken of ik er aan kan 'wennen'. Ik zit echt wel op 60% grijs denk ik. Mijn deklaag is nog redelijk donker maar daaronder is het echt wel heel erg zilver.
Als ik niet zou verven zou ik 100% grijs zijn. Maar ik zie vreselijk op tegen het proces van uitgroeien. Ik wil mijn haren niet ontkleuren en al zou ik dat willen... mijn kapper werkt daar niet aan mee... zou mijn krullen teveel beschadigen.
Ik wilde het korter afknippen omdat dan de, volgens mij geverfde, stukken uit mijn grijzende haar zouden zijn.
Mijn kapster deed al zo raar daarover, ze zei dat ze het niet zag en dat ze daar echt het nut niet van inzag.
Ik snap nu wat ze bedoelde: het is niet geverfd, mijn haar wordt aan de uiteindes oranje/rodig uit zichzelf.
Zo armoedig. Wat ik daar nou mee moet.
In de aanzet donker, bijna zwart haar met aardig wat grijs, uiteinde rodig en blond alsof ik een soort hippie ben met uitgegroeide henna.
Had het een mooie kleur titanium grijs geverfd, mooie enkele kleur waarbij je toch het grijs ook zag dus redelijk natuurlijk.
maar weer zo slecht voor mijn haar en het was er na een paar weken alweer uit.
Surebaby schreef:
25-08-2021 15:24
Ik wilde het korter afknippen omdat dan de, volgens mij geverfde, stukken uit mijn grijzende haar zouden zijn.
Mijn kapster deed al zo raar daarover, ze zei dat ze het niet zag en dat ze daar echt het nut niet van inzag.
Ik snap nu wat ze bedoelde: het is niet geverfd, mijn haar wordt aan de uiteindes oranje/rodig uit zichzelf.
Zo armoedig. Wat ik daar nou mee moet.
In de aanzet donker, bijna zwart haar met aardig wat grijs, uiteinde rodig en blond alsof ik een soort hippie ben met uitgegroeide henna.
Had het een mooie kleur titanium grijs geverfd, mooie enkele kleur waarbij je toch het grijs ook zag dus redelijk natuurlijk.
maar weer zo slecht voor mijn haar en het was er na een paar weken alweer uit.
je hebt conditioners met een kleurtje en shampoos om gele , oranje of rode gloed tegen te gaan
Het valt me op dat best vaak als tip wordt gegeven: geen kinderen krijgen. Ik ben wel benieuwd waarom dan.
Nu ik erover nadenk zien mijn close vriendinnen met kinderen er wel wat jaartjes ouder uit dan ik, maar ik ging ervan uit dat dat was omdat ik wat steviger ben en dus minder rimpels heb.

Zelf merkte ik op mijn 35e ineens wat kleine rimpeltjes op. Echt van de ene op de andere dag, leek het wel. En als ik wat afval zie ik er echt wel wat jonger uit (wordt aan gewerkt), maar zoals vroeger wordt het nooit meer, haha.. Gelukkig hebben we de foto's nog!
Ik ben wel meer aandacht gaan schenken aan mijn kapsel, vroeger hing het maar wat, nu heb ik een goede kapster gevonden en dat scheelt wel voor mijn gevoel.

Ik vind leeftijd schatten ook heel moeilijk. In mijn vorige baan had ik een collega die was 48, maar leek 58. Nu heb ik er 1 die is 58, maar had net zo goed 48 kunnen zijn. En dat lag vooral aan uitstraling (de een uitgeblust en de ander sprankelend), dus daar focus ik me maar zoveel mogelijk op.
Ttroeteltje schreef:
25-08-2021 14:40

Het ultieme compliment krijg ik daarentegen van mijn kind. Dat is toch maar mooi een decennia winst in leeftijd. Hoewel ik het met een korrel zout neem.
:rofl:

En toch meent jouw kind het.

Kinderen kunnen slopend zijn. Geen nachtrust waardoor je overdag teveel stress ervaart en ladingen cortisol aanmaakt waardoor je gaat snacken en moeder buik nog dikker wordt. Als je een kind hebt dat op school als lastig wordt ervaren dan berg je maar voor de stress. Een zwangerschap en borstvoeding geven doen je ooit zo pronte borsten verslappen. Je vagina kan flink toegetakeld uit de bevalling komen. Je hebt als moeder erg weinig mee time en minder tijd om te sporten en te pamperen. Dit heeft allemaal z’n weerslag op je uiterlijk. Ik zie er nu beter uit dan toen ik nog heel veel moest zorgen voor kind dat nooit goed leek te slapen. Hij is nu 15 en niet wakker te krijgen 🙂
Ladida1981 schreef:
25-08-2021 15:35
Het valt me op dat best vaak als tip wordt gegeven: geen kinderen krijgen. Ik ben wel benieuwd waarom dan.
Nu ik erover nadenk zien mijn close vriendinnen met kinderen er wel wat jaartjes ouder uit dan ik, maar ik ging ervan uit dat dat was omdat ik wat steviger ben en dus minder rimpels heb.

de eerste jaren door vermoeidheid, en weinig tijd voor jzelf. Maar daarna wordt dat weer goed
en vind ik kinderen juist een verrijking van mijn geest. Ze houden me scherp, door anders naar de wereld te kijken
en ze zijn een enorme spiegel, en bloedeerlijk, als ik een stom vest aan heb, hoor ik he
Ik heb het ultieme voorbeeld van een 'moeke' gevonden. Alhoewel, 'moeke'? Zeg maar gerust 'MOE': Angela Merkel.

Iedereen kleedt zich zoals hij/zij dat wil, maar ik heb me al dikwijls afgevraagd: zegt nu eens niemand: 'Angela, het moet nu gedaan zijn met die tuttige vestjes in allerlei effen kleuren met 4 knopen en een rond halske. En ook met die lange broeken en platte schoenen'. Dat ze haar figuur niet mee heeft, alla, maar haar kledingstijl door de jaren heen: :nope:.

Ze zal zich niks aantrekken van mijn oordeel maar als vrouw (maar dat geldt ook voor een man maar daar valt dat minder op) in haar positie, kan je maar 1 conclusie trekken: ook 'moekes' kunnen carrière maken.

Dan is Ursula Van der Weyden (of hoe ze ook heet) een ander poppemie.
mammezel schreef:
25-08-2021 15:49

En toch meent jouw kind het.

Ja, lief hè? :flirting:
Je bedoeld Ursula von der Leyen Mammezel?

Ik denk dat charisma en uitstraling vele malen meer doen dan mensen zich soms realiseren.

En zorgen. Zorgen maken een mens ook oud, en dat proces gaat snel.
lilalinda schreef:
25-08-2021 16:15

en vind ik kinderen juist een verrijking van mijn geest. Ze houden me scherp, door anders naar de wereld te kijken
Nou echt, ik ken een gewenst kinderloos stel en ik vind ze er niet jonger uit zien, sterker nog, ze klagen als een stel boomers over alles wat er in NL niet deugt. Door de blik van (jonge) kinderen kun je vaak toch ook genieten van hun onbevangen blik op de wereld.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
25-08-2021 17:17
Nou echt, ik ken een gewenst kinderloos stel en ik vind ze er niet jonger uit zien, sterker nog, ze klagen als een stel boomers over alles wat er in NL niet deugt. Door de blik van (jonge) kinderen kun je vaak toch ook genieten van hun onbevangen blik op de wereld.
en ze leven meer in het nu, geen toekomst, dus weinig visie ofzo
lilalinda schreef:
25-08-2021 17:19
en ze leven meer in het nu, geen toekomst, dus weinig visie ofzo
Wat een onzin om zo even alle kinderlozen over één kam te scheren.
Jufjoke schreef:
25-08-2021 17:23
Wat een onzin om zo even alle kinderlozen over één kam te scheren.
dat mag hoor, als alle mensen-met-kinderen over 1 kam geschoren worden
actie-reactie
lilalinda schreef:
25-08-2021 17:24
dat mag hoor, als alle mensen-met-kinderen over 1 kam geschoren worden
actie-reactie
Natuurlijk mag het. Het slaat alleen nergens op.
Of het moet als cynisme bedoeld zijn, als tegenhanger? Dat haal ik er zo niet uit, maar dat zou nog kunnen.
Ik zou niet alle kinderlozen in 1 hokkie willen stoppen, het valt mij bij dat stel enorm op. Dat het niet perse gelukkiger maakt als je geen verantwoordelijkheid draagt voor opvoeding en alle tijd voor jezelf hebt. Kan aan hunzelf liggen natuurlijk. :P
Stressed is just desserts spelled backwards
Ttroeteltje schreef:

Ik denk dat charisma en uitstraling vele malen meer doen dan mensen zich soms realiseren.

Klopt. Mijn schoonzus is slechts anderhalf jaar ouder dan ik maar heeft een kind verloren. Dat verdriet heeft haar enorm getekend.
Ttroeteltje schreef:

Dank u, Ttroeteltje! Die is het.

Ursula von der Leyen is van 1958, Merkel van 1954, maar voor mij lijkt er meer verschil in leeftijd te zitten. von der Leyen en haar man hebben samen 7 kinderen (misschien niet allemaal door haar gebaard), maar ik vind dat die vrouw er geweldig uitziet. En dat komt inderdaad ook door haar uitstraling. Daar is Merkel een 'moeke' bij. (Vind ik)
mammezel schreef:
25-08-2021 17:51
Dank u, Ttroeteltje! Die is het.

Ursula von der Leyen is van 1958, Merkel van 1954, maar voor mij lijkt er meer verschil in leeftijd te zitten. von der Leyen en haar man hebben samen 7 kinderen (misschien niet allemaal door haar gebaard), maar ik vind dat die vrouw er geweldig uitziet. En dat komt inderdaad ook door haar uitstraling. Daar is Merkel een 'moeke' bij. (Vind ik)
Ursula heeft ook wat beter basismateriaal geschonken gekregen van moeder natuur dan Angela.

Verder is Angela natuurlijk net zo saai/degelijk gekleed als haar mannelijke concullega’s. Ursula vind ik persoonlijk ook niet ‘vlot’ gekleed.
lemoos2 schreef:
25-08-2021 18:07
Ursula heeft ook wat beter basismateriaal geschonken gekregen van moeder natuur dan Angela.

Verder is Angela natuurlijk net zo saai/degelijk gekleed als haar mannelijke concullega’s. Ursula vind ik persoonlijk ook niet ‘vlot’ gekleed.
Eens. Kledingstijl is allebei zeer conservatief. Maar het is natuurlijk inderdaad vooral het vergelijken van een knappe vrouw met een minder knappe vrouw. Niet dat je perse knap moet zijn om er jeugdig uit te zien, maar als ik mezelf vergelijk met Angelina Jolie is het ook een tamelijk oneerlijke strijd.
Angela Merkel, inderdaad het voorbeeld van Duitse seksloosheid, met haar zaaddoodende saaie pakken in vierkant silhouet en dan dat verschrikkelijke kapsel. Een uitstekende politica, maar jeetje, geen kraak of smaak aan. Er zijn trouwens meutes seksloze politici die man zijn, oa onze eigen Mark. Maar je hoort nooit iets over zijn uiterlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven