Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
moggu. Geen anky vanmorgen? heb K-bui; leg het nog wel uit. Vandaag en morgen nog werken en dan; vakantie.das dan wel weer prettig.
Oh, dat is zeker prettig Sok! Sterkte met k-bui.

Hier lekker geslapen met klein mannetje naast me. Hij was bang en zo aandoenlijk dat hij bij mij in bed mocht. Pamman schuifelde vrijwillig richting logeerbed en zo hebben we allemaal goed geslapen.

Mini zat vanmorgen te piepen over hoofd-keel-buikpijn en pijn in haar benen. Volgens mij was er niet zoveel aan de hand maar had ze er gewoon wat moeite mee vanmorgen. Ze wilde ook niet naar de gastouder en op school wilde ze niet van mijn schoot. Ik heb tegen de juf gezegd (met een knipoog) dat ze zich niet lekker voelt en dat ze mij kan bellen als het niet gaat. Er is een jarige in de klas en Mini is zijn hulpje dus ik verwacht eerlijk gezegd geen telefoontje.

Ik ga een bakkie doen en wat eten.
Hier rustige ochtend, want Esman bracht Mannie naar school. Pfff, wat klinkt dat zeg. Ben duidelijk nog niet gewend aan schoolgaand kind .

Mini is een beetje haar huis kwijt sinds Mannie op school is, ze speelt lief maar vraagt heel vaak of we hem al gaan halen. Wel schattig!

Pammini al schoolziek dus haha. En Sok in een niet gezellige bui... Hoop dat het snel over is, want in de vakantie wil je zo'n bui niet!

Ik vind het super leuk als bootje geregeld kan worden! Ook huren met z'n allen lijkt mij prima hoor. Maar de datumprikker er even in gooien? Want wanneer gaat de eerste hier met vakantie? (na Sok dan)
Wij gaan pas eind juli met vakantie .

Sterkte met je k*tbui Sokje. Geen Anky-post vanmorgen, want Maby besloot uiteindelijk vanmorgen vroeg toch weer te gaan slapen na een hoop gebrabbel en geschreeuw, dus ik ben lekker niet opgestaan.

Hier 2 kinderen naar school. Dat is nog beter. En ze blijven nog over ook . Maar goed, aan Maby heb ik mijn handen wel meer dan vol vermoed ik .

Ik heb helemaal zin in vakantie na dit mooie weer van de afgelopen weken. Lekker naar het strand! Alleen mag ik hopen dat Maby dan echt loopt tegen die tijd. Ze heeft nu een week geleden een paar keer door de kamer gelopen, maar echt interesseren doet het haar niet. Kruipen is veel makkelijker en klimmen is leuker.

Onderwerp van gesprek ligt trouwens nu zwaar te protesteren in bed. Ze was doodmoe, maar heeft in slapen nog geen zin kennelijk. Ik wel, want ik wil zo even soep maken voor vanavond na de zwemles.
Pinkpop klonk trouwens erg lekker, vooral mijn jeugdheld Bruce (ik was echt hard-hardcore fan vroegûh).
Wij gaan pas eind juli. Maar in augustus/september kan toch ook?

Dat Mini 'schoolziek' is vind ik niet zo grappig eigenlijk. Vind het zo sneu om haar dan daar te laten. Weekdier dat ik ben ;-)Want ik snap best dat ze niet naar de gastouder wil als ik thuis ben. Volgens mij reageert ze ook een beetje op het feit dat ik gesprekken heb en misschien weer ga werken. Ze wil het liefst dat ik van werken 'af' ga. Dan gaat zij van school af

Eerlijk gezegd begint bij mij de paniek een beetje toe te slaan, dat ik misschien maandag al moet gaan werken en dat ik mijn vrije maandagmiddag kwijt ben (vanaf half 4)
Mogge de Pogge,

Zo, ik ben helemaal allenig op kantoor. Ik dacht dat ik een pestbui had maar dat is niet zo, ik zit lekker rustig in mijn eentje aan de koffie een beetje te werken. Moet wel ff 'inkomen' na zo'n heerlijk lang weekend.

Sok, succes met je K-humeur en wel fijn je zo van Pinkpop hebt genoten. Paul en ik hebben ook nog een tijdje zitten kijken, vonden 't ook erg goed.

Bootje wil ik ook wel mee, ook met aanraken dan he? Mijn eigen man is best lief, maar hij is ook wel vermoeiend. Heeft nu weer een heel tuinproject... pfff... de hele wereld is het met me eens dat onze keuken echt aan vernieuwing toe is maar hij blijft maar beweren dat het 'prima' is. Ja, die is prima, hij is er nooit, dan issie wel prima. Afijn, zo zijn er wel meer dingen maar laat ik nou niet overdrijven. (Maar Remma, ik voel met je mee, die van mij komt steevast 1 minuut voor ik het eten ga opdienen aan met: "Zal ik even helpen?")

Nip, lekker, sauna! Wij moeten nog ff bellen over de 19e hoe en wat. Leuk hoor! Heb je vannacht beter geslapen?

Pam, je gesprek is toch vandaag? Hoe laat?
Mannen hebben soms iets andere prioriteiten.

Pamman zit nog steeds te zaniken over een motor. Maar hij wil ook best een cabrio kopen (waar ik dan in moet gaan rijden) want hij wil iets 'fun' hebben. Prima schat, ik vind alleen de Volkswagen Eos leuk

Gesprek is om half 3.

Nu ga ik echt wat nuttigs doen.
Succes vandaag Pammie met gesprek!

Haha, A-man kan dat ook zo lekker doen. Ben ik bijna klaar met iets: "zal ik je even helpen?".
Ik moet van mezelf ook nuttige dingen doen. Maar ik neem eerst nog lekker een koffie!

Hier gelukkig geen gezeur over motoren. Ik wil wel een andere auto, ik vind de auto van A-man namelijk stom en niet lekker rijden. Ik wil een grotere, waar de kinderen makkelijker in kunnen. Maar ja, we moeten auto in Duitsland inruilen en toen was A-man zo snugger om zonder enig overleg met mij een gastank te laten inbouwen. En een auto met een gastank ruil je in Duitsland niet zo makkelijk in en nu moeten we nog jaren in dat kreng rijden voordat de gastank terugverdiend is . Mannen...
Handig Ank.

Pams, volgens mij hebben Paul en Pamman wel iets van elkaar. Dat gezeur over de motor heb ik hier ook. Alleen Paul wil altijd echt van alles; ineens bedenkt hij dat we een boot moeten kopen, of een huisje in het buitenland. Dan gaat hij de tuin weer aanpakken, dan moet ik een oldtimer of een cabrio gaan rijden. Gister heeft hij zijn kettingzaag aan gort gezaagd dus moet er stante pede weer een nieuwe komen. Maar ondertussen gebeuren belangrijke dingen (nieuwe poortdeur, hoog bed voor Bel haar verjaardag etc) maar mondjesmaat.
Ik krijg net een mailtje dat ik bij andere solli ook uitgenodigd ben voor 1e gesprek. Functie is wel vergelijkbaar alleen heeft die baan als voordeel dat het echt maar 24 uur is en dat de reistijd te verwaarlozen is, is namelijk hier in de stad. Hmmm. Ik wacht vanmiddag even af maar ik wil sowieso ook bij die andere ook op gesprek.
Iemand nog tips trouwens om daar mee om te gaan? Bij die andere heb ik volgende week pas gesprek en dat zou mijn eerste week bij eerste zijn, als dat allemaal doorgaat.
Pammie, succes!

Welke baan lijkt je het leukst? Je kunt natuurlijk als het straks allemaal goed gaat, werkgever nummer 2 bellen, precies zeggen hoe het zit, en vragen of je deze week al op gesprek kunt komen, zodat jullie nog op tijd weten wat je aan elkaar hebt. Het ergste wat er kan gebeuren, is dat ze nee zeggen. Ik heb zoiets wel eens gedaan, en toen was het geen enkel probleem, maar er zijn gegarandeerd ook mensen die dat heel misplaatst en veel te brutaal vinden.

Kettingzaag, Es? Wat doet hij daarmee?

Esmee, modem nog tot leven gekomen?

Citro, we hebben het van de week geprobeerd: Pluis het verschil leren tussen duiven en mussen (er zaten toevallig een mus en een duif naast elkaar). Jammerlijk gefaald: alles wat vliegt is nog steeds duif
De banen zijn behoorlijk vergelijkbaar. Daarnaast vind ik minder reistijd en 24 uur werken ook wat waard. Ik hoef echt niet persé 28 uur te gaan werken, ook niet als Mannie op school zit.

Ik vind jouw idee zo slecht nog niet hoor Mif, wie niet waagt, wie niet wint toch? En ik zou sowieso moeten bellen om de afspraak die zij nu ingepland hebben te verzetten.
Ik zou ook voor dat idee van Mifs gaan. Het alternatief is werkgever nummer 1 aan het lijntje houden of zeggen dat je nog een ander gesprek hebt en stel dat je daar toch komt te werken, dan blijft het wel tussen jullie in staan.
Ik zou beide werkgevers bellen en gewoon eerlijk zijn. Zeggen dat je nog een procedure hebt lopen. Heb ik ook altijd gedaan en was nooit een probleem. Volgens mij is het juist positief dat je meerdere dingen hebt lopen. En weinig reistijd is natuurlijk wel erg aantrekkelijk!

Ik heb hier een bloot meisje door het huis lopen. Eens kijken of ze zo nog een half uurtje wil slapen. Dan wordt de zwemles wat gezelliger .

Wel relaxed hoor, maar 1 kind over de vloer. En voor Maby ook weleens fijn, wat 1 op 1 tijd. Dat komt er zelden van eigenlijk.
Wat een heerlijk weer is het trouwens vandaag. Geen straf om vrij te zijn . Helaas wordt het morgen weer koud begreep ik al.
Ben je nog steeds alleen op het werk Elessie?
Ja, de hele dag. Al geloof ik dat Paul & de kinderen zo ff een bakkie komen doen.

Maar ik vermaak me prima hoor!
k-bui wel weer over hier; druk aan het werk om dingen af te ronden. nog wel moe, maar door Pinkpop gisteren te laat naar bed en wijninname te groot. en vanmorgen niet-meewerkende Poek, op de creche al vervangster van favo-juf + aanwezigheid rete-irritante juf deden mijn humeur geen goed.

Pam: ideetje van Miffy zou ik volgen. Niet geschoten is altijd mis. ook wel maf hoor: zo hebje niks en zo (lijkt het) keuze uit 2 banen.

En wat een maffe mannen hebben jullie! Die van mij heeft al een motor (nog voor ik 'm kende) dus dat dilemma speelt niet, en als hij echt rare dingen voorstelt, lach ik 'm uit. Maar als ik 'm vraag dingen te regelen, doet hij het meestal wel.

aan de slag maar weer.
Nou, ik krijg morgen een aanbod

Alleen toen ik wegging zat er nog een andere kandidaat maar ik heb eigenlijk de indruk dat het een beetje voor de vorm was. alle arbeidsvoorwaarden e.d. had ik al doorgesproken namelijk. Neem niet aan dat ze dat met alle kandidaten doen.

Net ook andere bedrijf gebeld, zij is nu aan het kijken of het gesprek naar aankomende donderdag of vrijdag verzet kan worden. Ze snapte het helemaal en vond dat ik mezelf goed verkocht haha.

Ik ga ff snel wat boodschappen halen en dan het grut.
Spannend, Pam!
Ik vind er niks an Afspraak kan niet verzet worden en nu weet ik even niet wat ik moet doen. Ik wil eigenlijk niet beginnen terwijl ik nog wat heb lopen wat me óók heel interessant lijkt (en met de genoemde voordelen).

Nu weten ze dat ik een andere sollicitatie heb lopen. Eigenlijk wil ik nu aangeven dat ik ergens anders nog een tweede gesprek heb en dat ik die ook graag wel doen om een weloverwogen besluit te nemen. En dat ik daarom wil voorstellen om de startdatum een weekje op te schuiven.

Iemand nog ideeën..?
Klinkt fair Pammie. Zou je het erg vinden als je het niet zou worden hier? Want dat is het risico dat je er mee neemt natuurlijk. Ben zelf altijd voor open kaart spelen, geeft gewoon een beter gevoel.

Snap dat je voor minder reistijd gaat. Mijn ervaring is nog kort natuurlijk, maar de reistijd is pittig (komt ongetwijfeld ook door verse baby). Voor mij goed te doen omdat ik zo ontzettend veel haal uit mijn baan, maar ik zou het prettiger vinden als dit bedrijf hier om de hoek zat!

Heb zin om mijn kinderen te verkopen.... Ok, weekje te verhuren dan. Luisteren doen ze niet (de oudste 2 dan) en Moppie wil alleen maar staan en valt dus af en toe om of geeft een kreet dat hij weer ergens vast is gelopen met kruipen. Dat laatste is dan wel weer hilarisch af en toe overigens.

Hier man met motor, maar sinds Esmannie er is rijdt hij er nooit meer op. Ik wil dus dat hij dat ding verkoopt omdat het best veel ruimte vreet. Maar...zucht...hij is er aan gehecht... Hij wil hem nu bij zijn ouders gaan zetten. Prima, dan heb ik hier meer ruimte en daar gaat het om.

Paul klinkt juist altijd zo goed bezig Es. Maar in de praktijk valt hij dus een beetje tegen . Jammer dat hij niet wil doen wat jij wil, dan zou het wel beter zijn!

Oh ja over het slapen van Moppie zeg ik maar even niks, dat zegt genoeg toch. Of is dit ook al de goden verzoeken???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven