Mode & Beauty alle pijlers

Witte sneakers, wit houden.

27-08-2021 23:52 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag witte Gaastra sneakers gekocht.
Het is geen echt leder.
Iemand een goede tip om ze wit te houden?
Alleen binnen aandoen.
Zalmsnipper 😂
Ze niet dragen. ;-)

En inspuiten met goedje van de schoenenwinkel. En poetsen met tandpasta, de witte sneakergum kopen, al vind het niet goed werken.
Gewoon, met een soppie.
En niet in het zonlicht bewaren als je ze niet draagt, dan verkleuren de zolen minder snel. Kon m’n Superga’s helaas redelijk afschrijven na m’n zonvakantie. |-)
Ik was sommigen. In kussensloop. Zooltjes eruit. Met Vanish wit.
Mijn hardloopschoenen gaan in de wasmachine in een zak/sloop. Ik mik er altijd een paar handdoeken bij, dan bonkt het niet zo..Ook heb ik bij de droger zo’n korf waar ze daarna in gaan: https://www.expert.nl/bosch-wmz20600?ut ... gKUxfD_BwE
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
AnnaCara schreef:
28-08-2021 03:50
Ik was sommigen. In kussensloop. Zooltjes eruit. Met Vanish wit.
Dit is volgens mij de enige manier om ze schoon te krijgen als het geen leder is. Zooltjes moeten er inderdaad uit, de mijne (van Vans) zijn een keer uit elkaar gevallen bij het wassen.
Water is heel slecht voor leer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
konwalia schreef:
28-08-2021 05:24
Dit is volgens mij de enige manier om ze schoon te krijgen als het geen leder is. Zooltjes moeten er inderdaad uit, de mijne (van Vans) zijn een keer uit elkaar gevallen bij het wassen.
Kan dat ook met Veja’s?
Poeh. Ze niet gebruiken waar ze voor bedoeld zijn denk ik: lopen.
Een bron van ergernis lijkt me dat.
Behalve vlekken voorzichtig met wasmiddel bewerken zou je opvallende vlekjes die er niet uitgaan kunnen bedekken met witte dekkende verf om ze nog even aan te kunnen. Ik denk dan aan acrylverf (uit zo'n grote plastic tube) van de Action, witte primer spraypaint uit dezelfde winkel, of zelfs talkpoeder.
Ik zou dat voorzichtig proberen op een plekje buiten zicht. *disclaimer*.

Vroeger waren je gympen altijd vies herinner ik me opeens. Dat hoorde zo. Maar tegenwoordig is vuil echt vuil en kan je daarmee niet meer rondlopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik poets ze na elk gebruik even met zo’n allesreinigerdoekje van de Lidl. Die in zo’n pak die al nat zijn zeg maar. Ik heb deze :

Afbeelding

Is wel leer, poets je zo schoon. Maar de zool en neus moet je goed bijhouden. Even goed schrobben met dat doekje krijgt de meeste vlekken wel weg! Tot nu toe zijn ze nog stralend wit. En ik heb ze regelmatig aan.
Irregular_Choice schreef:
28-08-2021 07:43
Ik poets ze na elk gebruik even met zo’n allesreinigerdoekje van de Lidl. Die in zo’n pak die al nat zijn zeg maar. Ik heb deze :

Afbeelding

Is wel leer, poets je zo schoon. Maar de zool en neus moet je goed bijhouden. Even goed schrobben met dat doekje krijgt de meeste vlekken wel weg! Tot nu toe zijn ze nog stralend wit. En ik heb ze regelmatig aan.
Die zijn leuk!!
Heb je naam ook van een schoenen merk?
Krulliebollie73 schreef:
28-08-2021 08:56
Die zijn leuk!!
Adidas superstar white/ray pink is het. Maar zijn zowel bij adidas als bij zalando uitverkocht.
Als ze een beetje vies zijn -niet nog weken wachten- insprayen met Dasty van de Wibra. Vochtig doekje erover: wit en loop door.

Mocht je wel te lang gewacht hebben (eigen ervaring). Insprayen met Dasty en een keukendoekje erom heen, zodat het even kan intrekken, afvegen en weer door.
Krulliebollie73 schreef:
28-08-2021 08:56
Die zijn leuk!!
Je herkent het logo niet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
28-08-2021 10:57
:mrgreen: valt niet op joh!
Bedankt voor de tips!
Vannacht dacht ik nog, ik breng ze terug 😂
Irregular_Choice schreef:
28-08-2021 09:07
Adidas superstar white/ray pink is het. Maar zijn zowel bij adidas als bij zalando uitverkocht.
Hahaha.. nee dat zag ik wel.. ik was onduidelijk en bedoelde je Nick.
viva-amber schreef:
28-08-2021 10:57
Ja wel.. ik was niet duidelijk bedoelde haar Nick.
konwalia schreef:
28-08-2021 05:24
Bij nepleer zou ik dit dus echt niet doen, ik heb het wel eens gedaan bij de kinderen en ze komen er nooit mooi uit. En de boel gaat redelijk snel daarna scheuren.

Stoffen gympen kan dit prima maar niet bij leer of nepleer.
Nagellakremover helpt ook altijd bij flinke vlekken. Wel even napoetsen zodat de remover niet in de zool trekt.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Krulliebollie73 schreef:
28-08-2021 15:21
Ja wel.. ik was niet duidelijk bedoelde haar Nick.
Ow zo haha! Ja klopt :mrgreen:
Lololoco schreef:
28-08-2021 07:25
Kan dat ook met Veja’s?
Die kende ik niet, ik zou het alleen doen als je een model van mesh (type hardloopschoenen) of canvas hebt :)

Ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat de Gaastra's van OP ook van stof zouden zijn, maar als het nepleer is dan is eigenlijk alles een aanslag op je schoen en zou ik ze alleen afnemen met een natte doek. Nepleer is gewoon plasticvezel met een laagje vernis erop, blijft nooit mooi en zouden ze misschien beter niet meer maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven