Oude maten trolley handbagage.

28-08-2021 18:41 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al weer wat jaren geleden heb ik een trolley voor op vakantie gekocht die aan de afmetingen voor de handbagage voldeed.
In oktober ga ik op vakantie en ik las de regeltjes voor de handbagage alvast door.
Nu zag ik dat de maten helaas zijn aangepast en is mijn koffertje 5 cm te breed.

Kan het zijn dat je geluk hebt en dat je hem toch als handbagage mee mag nemen, of heb ik pech en moet hij altijd mee als ruimbagage?

Ik vindt het jammer dat ze de afmetingen aangepast hebben toen ik het koffertje nog niet zo lang had, hij is pas 3x gebruikt en het zou jammer zijn als ik hem nu al moet vervangen terwijl hij nog zo goed als nieuw is.
Er zijn genoeg vliegtuigmaatschapijen die daar moeilijk over doen waardoor de koffer in het ruim moet. Ik zou dus een andere kopen en het risico niet nemen.
Ja, stom he? Ik heb een nieuw koffertje gekocht.
Met trolleys zijn ze vaak streng. Verschilt ook nog iets per maatschappij, da’s ook leuk.
novaviva schreef:
28-08-2021 19:06
Met trolleys zijn ze vaak streng. Verschilt ook nog iets per maatschappij, da’s ook leuk.
En terecht. Ondingen. Sinds iedereen trolley's heeft moet er bijna altijd handbagage in het ruim want die krengen passen gewoon niet allemaal in de overhead bins.
Honey, you should see me in a crown
We vliegen met transavia.

Een nieuwe kopen vind ik echt sonde, dan probeer ik wel of het in mijn rugzak past. :)
Afstandbediening schreef:
28-08-2021 19:11
We vliegen met transavia.

Een nieuwe kopen vind ik echt sonde, dan probeer ik wel of het in mijn rugzak past. :)
Ik vind zachte tassen sowieso handiger met vliegen.
Brokkel schreef:
28-08-2021 18:56
Ja, stom he? Ik heb een nieuw koffertje gekocht.
Ja, een beetje wel.
Ding is 1 keer mee geweest en toen las ik over de afmetingen die gingen veranderen.
novaviva schreef:
28-08-2021 19:12
Ik vind zachte tassen sowieso handiger met vliegen.
Ik eigenlijk ook, maar in de trolley past net wat meer in.
De trolley is ook zacht, maar de hoeken zijn wel stevig dus je kunt hem niet even 5 cm smaller maken helaas.
Je hebt m al wat jaren, 3x gebruikt, en nu toch maar 1x?

Anyway, de afmetingen van toegestane handbagage verschilden altijd al per maatschappij?
Maar in mijn ervaring deden ze meestal niet zo moeilijk, tenzij je met zo´n log ding aan komt. En tegenwoordig gaat veel handbagage gratis mee in het ruim. Misschien kun je dat even controleren? En dat geval zou ik het er wel op durven gokken.
Ik gebruik de koffertjes ook voor weekendjes weg.
Elke luchtvaartmaatschappij bepaalt zijn eigen afmeting, en mijn ervaring is dat de budget maatschappijen dit heel strak naleven. De duurdere knijpen vaak een oogje dicht.
Houd je er ook rekening mee dat Transavia twee stuks handbagage toestaat met verschillende afmetingen? De kleine mag gegarandeerd mee aan boord, de grote wordt soms alsnog ingenomen en in het ruim vervoerd.

Ik let bij vliegen eigenlijk vooral op de totale maat lengte + breedte + hoogte en die is dacht ik gelijk gebleven? (Behalve bij Ryanair, daar volg ik wel heel strikt de regels)
Rosalind* schreef:
28-08-2021 19:18
Je hebt m al wat jaren, 3x gebruikt, en nu toch maar 1x?

Anyway, de afmetingen van toegestane handbagage verschilden altijd al per maatschappij?
Maar in mijn ervaring deden ze meestal niet zo moeilijk, tenzij je met zo´n log ding aan komt. En tegenwoordig gaat veel handbagage gratis mee in het ruim. Misschien kun je dat even controleren? En dat geval zou ik het er wel op durven gokken.
Ja, klopt helemaal!
Ik heb 1x gebruikt, en daarna las ik over de afmetingen die veranderden.
Maar die gingen pas na een tijdje in dus ik ben voor die tijd nog 1x weggeweest en mijn vader heeft hem 1x gebruikt.
En dat is idd alweer een paar jaar geleden.

De handbagage mag gratis mee in het ruim als er al meer dan 70 stuks mee zijn, maar dan moet je denk ik alsnog aan de afmetingen voldoen.
Toevallig vd week nog gevlogen. Werd echt niet gecontroleerd op maten. Wel moest er ( zowel heen als terugreis) handbagage het ruim in omdat er teveel trolleys waren. We hoefden niet te betalen.
Dat klinkt positief woezel85.
Ik denk dat ik het er maar gewoon op waag.
Ik neem, buiten mijn handtas, nooit handbagage mee. Maar over 3 weken ga ik op vakantie. We vliegen ook met Transavia en die vergeten tegenwoordig nogal regelmatig ruimbagage mee te nemen. Ben dus van plan om voor het eerst in mijn leven zo'n rottrolley in te pakken met kleding voor een paar dagen. Moet onze trolleys nog even nameten, ga er geen nieuwe voor aanschaffen.
Wij hebben recentelijk gevlogen en er is echt niet naar de afmeting van onze rolkoffer gekeken. We vlogen met Transavia. Nu voldoet onze koffer wel, maar zou het knap vinden als ze dat van een afstandje hebben kunnen zien.
vivapimpelmees schreef:
28-08-2021 20:22
Ik neem, buiten mijn handtas, nooit handbagage mee. Maar over 3 weken ga ik op vakantie. We vliegen ook met Transavia en die vergeten tegenwoordig nogal regelmatig ruimbagage mee te nemen. Ben dus van plan om voor het eerst in mijn leven zo'n rottrolley in te pakken met kleding voor een paar dagen. Moet onze trolleys nog even nameten, ga er geen nieuwe voor aanschaffen.
Tegenwoordig gaat veel handbagage in het ruim, en vaak wordt dat tijdens het inchecken al ingenomen. Dus dan zou precies hetzelfde kunnen gebeuren.
Rosalind* schreef:
28-08-2021 21:14
Tegenwoordig gaat veel handbagage in het ruim, en vaak wordt dat tijdens het inchecken al ingenomen. Dus dan zou precies hetzelfde kunnen gebeuren.
Tja.... dan heb ik t in ieder geval geprobeerd.
vivapimpelmees schreef:
28-08-2021 20:22
Als het kan reis ik graag met alleen handbagage, scheelt wachten bij de bagageband.
Titatoverbal schreef:
28-08-2021 21:32
Als het kan reis ik graag met alleen handbagage, scheelt wachten bij de bagageband.
Ik red 2 weken vakantie niet met alleen handbagage hoor.
vivapimpelmees schreef:
28-08-2021 21:34
Ik red 2 weken vakantie niet met alleen handbagage hoor.
Dat ligt er aan waar je heen gaat is mijn ervaring ;-)
Titatoverbal schreef:
28-08-2021 21:36
Dat ligt er aan waar je heen gaat is mijn ervaring ;-)
En wat je gaat doen. En hoeveel boeken je meeneemt (ik haat e-readers). En wat je moet meenemen voor je vrienden in het buitenland.
Gewoon in een zachte sporttas je opgerolde kleren doen.

Ik heb al een aantal jaren niet gevlogen, maar trolleys moesten in een bepaalde bak passen. Paste hij niet, dan werd het ruimbagage.

Onze rugzakken (25 liter) werden niet nagemeten, die werden direct gelabeld en dat was alles.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven