Oude maten trolley handbagage.
zaterdag 28 augustus 2021 om 18:41
Al weer wat jaren geleden heb ik een trolley voor op vakantie gekocht die aan de afmetingen voor de handbagage voldeed.
In oktober ga ik op vakantie en ik las de regeltjes voor de handbagage alvast door.
Nu zag ik dat de maten helaas zijn aangepast en is mijn koffertje 5 cm te breed.
Kan het zijn dat je geluk hebt en dat je hem toch als handbagage mee mag nemen, of heb ik pech en moet hij altijd mee als ruimbagage?
Ik vindt het jammer dat ze de afmetingen aangepast hebben toen ik het koffertje nog niet zo lang had, hij is pas 3x gebruikt en het zou jammer zijn als ik hem nu al moet vervangen terwijl hij nog zo goed als nieuw is.
In oktober ga ik op vakantie en ik las de regeltjes voor de handbagage alvast door.
Nu zag ik dat de maten helaas zijn aangepast en is mijn koffertje 5 cm te breed.
Kan het zijn dat je geluk hebt en dat je hem toch als handbagage mee mag nemen, of heb ik pech en moet hij altijd mee als ruimbagage?
Ik vindt het jammer dat ze de afmetingen aangepast hebben toen ik het koffertje nog niet zo lang had, hij is pas 3x gebruikt en het zou jammer zijn als ik hem nu al moet vervangen terwijl hij nog zo goed als nieuw is.

zaterdag 28 augustus 2021 om 19:09
En terecht. Ondingen. Sinds iedereen trolley's heeft moet er bijna altijd handbagage in het ruim want die krengen passen gewoon niet allemaal in de overhead bins.
Honey, you should see me in a crown

zaterdag 28 augustus 2021 om 19:12
Ik vind zachte tassen sowieso handiger met vliegen.Afstandbediening schreef: ↑28-08-2021 19:11We vliegen met transavia.
Een nieuwe kopen vind ik echt sonde, dan probeer ik wel of het in mijn rugzak past.![]()
zaterdag 28 augustus 2021 om 19:15

zaterdag 28 augustus 2021 om 19:18
Je hebt m al wat jaren, 3x gebruikt, en nu toch maar 1x?
Anyway, de afmetingen van toegestane handbagage verschilden altijd al per maatschappij?
Maar in mijn ervaring deden ze meestal niet zo moeilijk, tenzij je met zo´n log ding aan komt. En tegenwoordig gaat veel handbagage gratis mee in het ruim. Misschien kun je dat even controleren? En dat geval zou ik het er wel op durven gokken.
Anyway, de afmetingen van toegestane handbagage verschilden altijd al per maatschappij?
Maar in mijn ervaring deden ze meestal niet zo moeilijk, tenzij je met zo´n log ding aan komt. En tegenwoordig gaat veel handbagage gratis mee in het ruim. Misschien kun je dat even controleren? En dat geval zou ik het er wel op durven gokken.

zaterdag 28 augustus 2021 om 19:31
Houd je er ook rekening mee dat Transavia twee stuks handbagage toestaat met verschillende afmetingen? De kleine mag gegarandeerd mee aan boord, de grote wordt soms alsnog ingenomen en in het ruim vervoerd.
Ik let bij vliegen eigenlijk vooral op de totale maat lengte + breedte + hoogte en die is dacht ik gelijk gebleven? (Behalve bij Ryanair, daar volg ik wel heel strikt de regels)
Ik let bij vliegen eigenlijk vooral op de totale maat lengte + breedte + hoogte en die is dacht ik gelijk gebleven? (Behalve bij Ryanair, daar volg ik wel heel strikt de regels)
zaterdag 28 augustus 2021 om 19:34
Ja, klopt helemaal!Rosalind* schreef: ↑28-08-2021 19:18Je hebt m al wat jaren, 3x gebruikt, en nu toch maar 1x?
Ik heb 1x gebruikt, en daarna las ik over de afmetingen die veranderden.
Maar die gingen pas na een tijdje in dus ik ben voor die tijd nog 1x weggeweest en mijn vader heeft hem 1x gebruikt.
En dat is idd alweer een paar jaar geleden.
De handbagage mag gratis mee in het ruim als er al meer dan 70 stuks mee zijn, maar dan moet je denk ik alsnog aan de afmetingen voldoen.
zaterdag 28 augustus 2021 om 20:22
Ik neem, buiten mijn handtas, nooit handbagage mee. Maar over 3 weken ga ik op vakantie. We vliegen ook met Transavia en die vergeten tegenwoordig nogal regelmatig ruimbagage mee te nemen. Ben dus van plan om voor het eerst in mijn leven zo'n rottrolley in te pakken met kleding voor een paar dagen. Moet onze trolleys nog even nameten, ga er geen nieuwe voor aanschaffen.

zaterdag 28 augustus 2021 om 21:14
Tegenwoordig gaat veel handbagage in het ruim, en vaak wordt dat tijdens het inchecken al ingenomen. Dus dan zou precies hetzelfde kunnen gebeuren.vivapimpelmees schreef: ↑28-08-2021 20:22Ik neem, buiten mijn handtas, nooit handbagage mee. Maar over 3 weken ga ik op vakantie. We vliegen ook met Transavia en die vergeten tegenwoordig nogal regelmatig ruimbagage mee te nemen. Ben dus van plan om voor het eerst in mijn leven zo'n rottrolley in te pakken met kleding voor een paar dagen. Moet onze trolleys nog even nameten, ga er geen nieuwe voor aanschaffen.

zaterdag 28 augustus 2021 om 21:32
Als het kan reis ik graag met alleen handbagage, scheelt wachten bij de bagageband.vivapimpelmees schreef: ↑28-08-2021 20:22Ik neem, buiten mijn handtas, nooit handbagage mee. Maar over 3 weken ga ik op vakantie. We vliegen ook met Transavia en die vergeten tegenwoordig nogal regelmatig ruimbagage mee te nemen. Ben dus van plan om voor het eerst in mijn leven zo'n rottrolley in te pakken met kleding voor een paar dagen. Moet onze trolleys nog even nameten, ga er geen nieuwe voor aanschaffen.
zaterdag 28 augustus 2021 om 21:34
Ik red 2 weken vakantie niet met alleen handbagage hoor.Titatoverbal schreef: ↑28-08-2021 21:32Als het kan reis ik graag met alleen handbagage, scheelt wachten bij de bagageband.

zaterdag 28 augustus 2021 om 21:36
Dat ligt er aan waar je heen gaat is mijn ervaring

zaterdag 28 augustus 2021 om 22:02
En wat je gaat doen. En hoeveel boeken je meeneemt (ik haat e-readers). En wat je moet meenemen voor je vrienden in het buitenland.
zaterdag 28 augustus 2021 om 22:51
Gewoon in een zachte sporttas je opgerolde kleren doen.
Ik heb al een aantal jaren niet gevlogen, maar trolleys moesten in een bepaalde bak passen. Paste hij niet, dan werd het ruimbagage.
Onze rugzakken (25 liter) werden niet nagemeten, die werden direct gelabeld en dat was alles.
Ik heb al een aantal jaren niet gevlogen, maar trolleys moesten in een bepaalde bak passen. Paste hij niet, dan werd het ruimbagage.
Onze rugzakken (25 liter) werden niet nagemeten, die werden direct gelabeld en dat was alles.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"