Tips voor Oostende

zondag 29 augustus 2021 om 13:42
Voor het weekend van 10 t/m 12 september hebben mijn man en ik een weekendje Oostende geboekt voor ons tweetjes.
Het hotel hebben we al.
Nu had ik graag nog wat leuke tips voor Oostende en dingen die we echt moeten zien.
Leuke winkeltjes? Leuke restaurants? Waar krijg je lekkere koffie? Bijzondere plekjes?
Zijn hier Vlaamse dames aanwezig die ons wat tips en ideeën willen geven voor deze stad aan de Belgische kust?
Bedankt!
Het hotel hebben we al.
Nu had ik graag nog wat leuke tips voor Oostende en dingen die we echt moeten zien.
Leuke winkeltjes? Leuke restaurants? Waar krijg je lekkere koffie? Bijzondere plekjes?
Zijn hier Vlaamse dames aanwezig die ons wat tips en ideeën willen geven voor deze stad aan de Belgische kust?
Bedankt!

zondag 29 augustus 2021 om 13:55
Het mag ook de omgeving van Oostende zijn he.
Wij zijn al heel vaak in België geweest, we hebben er gewoond en de Ardennen kennen we heel goed.
Maar we waren nog nooit echt aan de Belgische kust geweest, vandaar dat we dit weekendje hebben geboekt.
zondag 29 augustus 2021 om 14:01
ik heb er ooit eens overnacht en vond het echt niet leuk. Overdag niet, 's nachts helemaal niet. En ik ben niet bang aangelegd, Maar sommige havenplaatsen hebben een beetje een vrijstaat-gevoel, en dat vind ik met Oostende ook.

zondag 29 augustus 2021 om 14:08
zondag 29 augustus 2021 om 15:19
De vraag is waar je blij van wordt?
Nostalgie van Oostende is hier en daar een hotel of café van oude glorie, dwalen langs een verwaarloosde haven en voor een restaurant ga je naar Mariakerke. Daar krijg je een Toscane gevoel met uitzicht op de zeedijk (niet zelf verzonnen, hoor).
Het heeft iets kneuterigs, als man en jij je goed kunnen vermaken samen, demonstraties van de reddingsbrigade leuk vinden, zeker doen.
Een aanrader is een strandwandeling naar Knokke en Cadzand, daar lekker eten en terug lopen, echt mooi zonder hotspot van toeristen. Veel plezier.
Nostalgie van Oostende is hier en daar een hotel of café van oude glorie, dwalen langs een verwaarloosde haven en voor een restaurant ga je naar Mariakerke. Daar krijg je een Toscane gevoel met uitzicht op de zeedijk (niet zelf verzonnen, hoor).
Het heeft iets kneuterigs, als man en jij je goed kunnen vermaken samen, demonstraties van de reddingsbrigade leuk vinden, zeker doen.
Een aanrader is een strandwandeling naar Knokke en Cadzand, daar lekker eten en terug lopen, echt mooi zonder hotspot van toeristen. Veel plezier.
Alles sal reg kom
zondag 29 augustus 2021 om 21:32
Nieuwpoort en De Panne vind ik beter dan Oostende, maar eigenlijk is de hele Belgische kust dikke ellende.
Moest je van geschiedenis houden: domein Raversijde heeft een klein openluchtmuseum over een middeleeuws vissersdorpje en de Atlantikwall (of hoe je dat ook schrijft.)
Het is vooral open gebied tussen al het beton.
Moest je van geschiedenis houden: domein Raversijde heeft een klein openluchtmuseum over een middeleeuws vissersdorpje en de Atlantikwall (of hoe je dat ook schrijft.)
Het is vooral open gebied tussen al het beton.
maandag 30 augustus 2021 om 06:18
Oostende heeft een heel mooie Belle Epoque wijk om door te wandelen. En de Oostendse kreken wandelroute is een heel mooie bepijlde wandelroute van 13 km door de natuur. Google even voor meer info.
Er is ook een strandje waar je zeehonden kan spotten, ter hoogte van de pier.
Nergens is de koffie slecht en je kan overal lekker eten zolang je maar een beetje je verstand gebruikt en niet voor het goedkoopste restaurant kiest.
Er is ook een strandje waar je zeehonden kan spotten, ter hoogte van de pier.
Nergens is de koffie slecht en je kan overal lekker eten zolang je maar een beetje je verstand gebruikt en niet voor het goedkoopste restaurant kiest.
maandag 30 augustus 2021 om 08:52