* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Aha, Maria is ook aan de Antagel...heb ook al drie flesjes op geloof ik! Het helpt echt super bij mij, veel beter dan Rennies want daar krijg ik een raar hongerig en boerderig gevoel van in m'n buik.

Jane: fijn dat je zo lekker hebt kunnen genieten van het weekendje weg. Ik vond het zelf een beetje tegenvallen tijdens onze vakantie, mijn conditie was prut dus onbeperkt wandelen en fietsen was er niet bij terwijl ik me daar erg op had verheugd

Pippa: klinkt als internet bij KPN, want wij hadden dat probleem ook. gelukkig hoefden we uiteindelijk niet zo lang te wachten als ze hadden aangegeven, maar 3 weken zonder internet is wel heel lastig!

En over die vlekken in je gezicht: ik heb ook een wit stuk vlak onder m'n ogen en de pigmentvlekken lijken ook net slecht uitgesmeerde make-up. Zou foundation helpen om het een beetje te camoufleren?

Engelbengel: wat vervelend die irritaties over je moeder. Kun je tijdens je verlof niet nog een keer met je zus afspreken en het je moeder dan niet vertellen? Sowieso vind ik het erg vervelend als er andere visite bij zit wanneer je op kraamvisite gaat. Ik verwacht zelf altijd dat ik de enige ben als ik voor het eerst na de bevalling langskom, wij plannen dat zelf in ieder geval wel zo (één gezin of persoon of stel per keer).

Ben blij dat de andere mama's het gebrek aan geduld en energie voor de andere kids herkennen. Ik ben de laatste tijd ook heel erg in mezelf gekeerd en ik hoop dat dochterlief daar niet te veel van merkt. Kan er niks aan doen maar mijn gedachten dwalen dan af en dan ben ik echt helemaal met mezelf bezig. Schijnt er ook bij te horen.

Verder zitten m'n positiebroek en -rokken ineens niet meer lekker. Rond m'n heupen knelt het en de elastische buikband glijdt af, zo bol is m'n buikje nu. Gelukkig had ik nog een broek van de vorige keer die wel lekker zit. Niet zo mooi meer maar goed.

Gister geboortekaartjes besteld via Internet! Nu de laatste accessoires voor de babykamer nog.
Even kort, want ik vind het veel te warm om aan de computer te zitten.

Vandaag bij de vk geweest, alles prima. Knul ligt nu goed, yahoo!! Een maar: omdat op de 32 weken echo een nier toch nog te groot was, moet ik volgende week op bezoek bij een gyn. En misschien daarna ook nog wel bij een kinderarts. Ze roepen nog steeds allemaal dat er geen reden is tot zorg en dat het routine is, maar ik knijp 'm toch wel even af en toe. Nu maar hopen dat het allemaal echt loos alarm blijkt te zijn, maar daar komen we waarschijnlijk over een lange tijd pas achter.

Verder is vandaag officieel de eerste dag van mijn verlof. Ik ben de stad in gegaan om nog wat kleding te kopen (korte broek, voedingsbeha, voedingstop, 't kan er maar vast zijn) en een cadeautje voor een kennis waar ik deze week op kraambezoek ga. Ik had een heel leuk boekje gekocht met 'eerste woordjes' en dan met heel veel echte foto's (geen tekeningen) en veel op 1 bladzijde. Drie winkels verder vond ik 'm toch te leuk, dus die houd ik lekker zelf haha en ik heb voor haar alsnog een mooi prentboek gekocht. Z'n eerste boekje is er dus ook al.

Nog even op hyves kijken en dan ga ik lekker even met de benen omhoog, vanmiddag weer yoga.
Dufty wat heb je voor traktaties gemaakt?

Blog ik heb laatst een knuffeltje gehaald met zoonlief (een rode), die zegels had ik ook met moeite bij elkaar gespaard samen met mijn moeder. Ik wilde proberen om voor nog eentje te sparen, maar geloof dat de actie niet lang meer duurt of wel? Mocht ik nog iets kunnen sparen dan krijg jij ze!

Maria wat fijn dat de kleine goed ligt! En nog 3d beelden als toetje, helemaal leuk!! Heb je ook foto's meegekregen?

Jane ook weer lekker terug! Fijn dat het zo'n geslaagde mini-vakantie was.

Nerwen goed nieuws dat ook jouw kleine goed ligt. Jammer dat je alsnog langs de gyn moet voor het niertje, maar bedenk maar dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen en er vast niets aan de hand is!

Over gyn gesproken, ik heb vandaag gebeld voor de uitslag van bloedprikken en alles was goed. Dat de baby groot is heeft dus geen medische reden, gelukkig maar! Ik wist het zelf eigenlijk wel hoor, op de een of andere manier, maar de bevestiging is toch fijn. Nu maar afwachten hoeveel ze volgende week weer gegroeid is en hoe ze erbij ligt...

Lezen jullie trouwens ook mee bij de juni 2009 mama's? Ze staan nu op 3 baby's... ik vind het ook voor hen spannend hihi ik moet wat doen met mijn tijd he, aangezien alles verder klaar is

Ik ga zoontje halen van de creche... mijn rust is voorbij
Quintie, wat een geruststelling dat de uitslag van het bloedprikken goed was. Samen met die goede echo van vorige week weet je nu dus redelijk zeker dat alles ok gaat met jou en met je meissie, gelukkig maar.

Nerwen, fijn dat je ventje goed is gaan liggen, toch nog mooi in tijd dus de sigaar tussen je tenen blijft jou bespaard. Kan me wel voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt om dat niertje, ze kunnen wel zeggen dat het meestal niks is, maar jij zal maar nét die ene zijn bij wie er wel wat aan de hand is. Aan de andere kant, liever dat ze het nu controleren zodat ze evt na de bevalling de zorg voor de baby kunnen aanpassen als dat nodig mocht zijn. Vast niet!

Jane, ja he het was heerlijk weer in het zuiden dit weekend :-) . Heb er ook van genoten. Jullie gisteravond ook nog even zo'n plensbui met onweer gehad? Fijn dat de echo goed was vandaag. En ook prettig dat de naderende bevalling nog een keer is doorgesproken, toch een geruststelling als je weet dat ze het gaan doen zoals met jou is afgesproken toch?

Wyfke: volgens mij is het ook echt een lekkere leeftijd waar die dochters van ons nu inzitten. (de rollen behang zijn hier zeg maar niet aan te slepen ) Ze hebben het ook echt door he, dat mama niet meer zo snel achter ze aan kan als het nodig is. Aan de andere kant is dochterlief hier soms ook zo schattig, gisteren nog bij schoonouders, werd m'n buik helemaal uitgekleed en ging ze er allemaal kusjes opgeven en aaien en kreeg ik ook nog d'r speen in m'n navel geduwd. Nou dan smelt ik helemaal hoor!

Blog: helaas de babyuitzet bij de hema was al gekocht voordat die knuffelactie begon. Hier dus nog geen een zegel. Maar mocht ik er eentje krijgen dan zal ik aan je denken.

Maria: fijn dat de baby goed ligt en wat een superleuke verrassing dat je hem/haar ook nog in 3d te zien kreeg. Hier begint de nieuwsgierigheid naar onze babyboy ook wel te groeien hoor!

Dufty, ik hoop dat het tracteren van je dochtertje leuk is geweest. Ben ook wel benieuwd wat je in elkaar geknutseld hebt, foto op hyves?

Vandaag echt zo'n bleh-dag. Veel te moe, dizzy, sterretjes zien, misselijk en niks waard eigenlijk. Hang al de hele dag op de bank en op bed, geeneens zin om in de tuin te zitten. Manlief kwam gelukkig expres extra vroeg thuis, maar ik hoor mezelf de hele tijd hem en dochter afblaffen. Terwijl ze er eigenlijk niks aan kunnen doen. Heb dan zo'n hekel aan mezelf! Tranen zitten hoog en ben zo snel geirriteerd . Nou ja hopen dat het morgen weer beter gaat.
Even snel, want druk...

Dag 1 van laatste werkweek gehad. Het was natuurlijk weer gewoon druk, maar mijn collega's van vandaag zijn schatten en zorgden er wel voor dat ik niet alles hoef te doen. Ik heb ook al een afscheidscadeautje gehad, een mooi voorleesboek en een knisperboekje van Nijntje. Ik ben benieuwd hoe morgen gaat. En vrijdag... Nou komt het wel erg dichtbij!

Blog, ik heb nu alle beestjes bij elkaar. (Niet allemaal zelf gespaard hoor...) Als ik nog meer zegeltjes krijg van iemand stuur ik ze wel door naar je, okee? Maar ik weet niet zeker of dat nog gaat gebeuren. Hoe dan ook, ik hou het in m'n achterhoofd.

Volgende keer meer, ik ga nu koken en naar yoga.

Fijn Quintie, dat de uitslag goed was!
Ring, fijn dat vandaag in ieder geval 'meeviel'. Dan ga je wrsch ook met een beter gevoel de andere dagen in. Heb je het er nog wel over gehad met je leidinggevende?
he meiden,

ik heb ook 2 hema beestjes verzameld en nog een volle spaarkaart voor nummer 3. moet wel zeggen dat ik het eigenlijk per ongeluk oneerlijk gedaan heb. Ik had bh's gekocht maar die zaten neit lekker en dus allemaal (60 euro) terug gebracht, maar de zegeltjes kun je dan houden....

de andere twee heb ik wel eerlijk bij elkaar gespaard.

Even een vraagje..ik lees van een aantal mensen dat ze recht hebben op 49 uur kraam verzorging.

Hoe bepaal je dat zelf, ik kan het nergens terug vinden nl. Ik zal wel super dom overkomen nu, maar ach ik gooi het wel op de hormonen.

Ook hier dag 1 van de laatste week gehad. Nog 2 dagen te gaan. En leidinggevende vroeg vandaag zelfs meelevend of ik nu deze week wel rustig kon afronden. Hebben die tranen dan toch nog zin gehad!?!?!?
He Sanloes. die 49 uur is volgens mij als je al kinderen hebt.

Ik heb vandaag een productieve dag gehad,. volgens mij is de nesteldrang begonnen. Kasten opgeruimd, wat accesoires gekocht voor de babykamer en schoongemaakt. Morgen maar wat rustiger denk ik.
De 49 uur is waar je minimaal recht op hebt via je zorgverzekering voor kraamzorg als je bv gaat geven. (kijk maar in je polisvoorwaarden)

Ik vind het trouwens wel netjes dat ze bijv. een schoonmaakbedrijf inschakelen als ze onverhoopt door de drukte niet het aantal uren waar je recht op hebt kunnen leveren. Op die manier kan de kraamverzorgster toch voldoende zorg leveren aan kraamvrouw en baby en is toch het huis ook aan kant. Ze proberen dan in ieder geval mee te denken voor een oplossing toch?

MissyMB Voor jou is het echt nog maar 4 weekjes vanaf nu! Kwam jouw zoontje een beetje op tijd? Lekker dat je zo'n productieve dag hebt gehad, in tegenstelling tot mij dus!
quote:MissyMB schreef op 02 juni 2009 @ 20:29:

He Sanloes. die 49 uur is volgens mij als je al kinderen hebt.

O, ik dacht 49 uur als je borstvoeding geeft en 45 uur (in mijn geval) als je flesvoeding geeft.
Jojon, mijn leidinggevende had geen tijd vandaag. Morgenmiddag en vrijdagmiddag is ze er niet, dus dat schiet op. Not!

Ik krijg ook de 49 uur vanwege borstvoeding, maar door mijn verzekering komen daar die 20 uur extra bij. Belachelijk dat ik zoveel extra krijg terwijl sommigen van jullie het echt met veel minder moeten doen! Dat is toch krom?

Inderdaad, voor Missy wordt het echt aftellen! Spannend hoor. Ik ben benieuwd wie er als eerste gaat bevallen. En wanneer!
Lees net dit: wettelijk gezien heb je recht op 24 uur kraamzorg. Maar per verzekering verschilt het hoeveel je daadwerkelijk krijgt. Ook is het een factor hoeveel personeel het kraamcentrum heeft op het moment dat je het nodig hebt. Te weinig personeel is dus minder kraamzorg.

Het lijkt dus alsof je er niks aan kan doen als ze zeggen te weinig personeel te hebben. Flauw zeg!
quote:Ring1981 schreef op 02 juni 2009 @ 21:16:

Jojon, mijn leidinggevende had geen tijd vandaag. Morgenmiddag en vrijdagmiddag is ze er niet, dus dat schiet op. Not! Hoe typisch eigenlijk ook na dat verhaal van je vorige week. Slecht hoor.

Ik krijg ook de 49 uur vanwege borstvoeding, maar door mijn verzekering komen daar die 20 uur extra bij. Belachelijk dat ik zoveel extra krijg terwijl sommigen van jullie het echt met veel minder moeten doen! Dat is toch krom? Geniet er maar lekker van, je hebt er recht op dus laat de boel die eerste tijd ook maar echt de boel, dan kan jij de eerste tijd lekker druk zijn met zweven op die lichtroze/blauwe wolk.
Jojon, Ring, mijn eerste was 2 weken te laat! Denk dus dat ik zeker niet de eerste ben die gaat bevallen....
Nou ja, het kan altijd. Zal spannend worden!

Jojon, ik ga er inderdaad maar van genieten. Toch blijf ik het krom vinden. En van die leidinggevende: what else is new?
Ach MissyMB, never say never toch?

Degene die als eerste bevalt is vast een verrassing voor iedereen.

Sowieso zijn er hier geen mensen die véél te vroeg bevallen, gelukkig maar.
Nee dat zat ik ook net te denken!
quote:Ring1981 schreef op 02 juni 2009 @ 21:26:

Lees net dit: wettelijk gezien heb je recht op 24 uur kraamzorg. Maar per verzekering verschilt het hoeveel je daadwerkelijk krijgt. Ook is het een factor hoeveel personeel het kraamcentrum heeft op het moment dat je het nodig hebt. Te weinig personeel is dus minder kraamzorg.

Het lijkt dus alsof je er niks aan kan doen als ze zeggen te weinig personeel te hebben. Flauw zeg!Fijn dat je dat hebt uitgezocht. Dit geldt dus voor mij !

Ons is al verteld door het Kraamzorgbureau dat ik maar 24 uur krijg i.p.v. 49 uur, omdat ze onvoldoende personeel in die periode hebben. Dat is 3,5 uur per dag, over 7 dagen verdeeld.

Ik vind 't echt belachelijk en oneerlijk ! Ik ga BV geven èn ik heb een peuter rondlopen die ik dan nauwelijks kan verzorgen. Hoe kan ik nu in een kraambed liggen als er een peuter rondloopt? En ik maak me meer zorgen over het ophalen van de crèche om 13.00 uur (op de crechedagen dan...). Wie gaat dat doen???? Kan ik zeker m'n kraambed uit strompelen....
Dan moet je mantelzorg inschakelen. Zoals dat zo fijn heet. Maar dat moet ook maar kunnen he? Niet iedereen heeft die mogelijkheid.
Fijn dat deze dag meegevallen Ring! Nog maar 2 te gaan!

Blog, volgens mij heb ik nog zegels. Ga ze morgen voor je zoeken en dan doe ik ze meteen op de bus voor je.

Jane, heerlijk he, een paar dagen weg kan echt wonderen doen!

Pippa, dat klinkt al goed! Het lijkt erop of jullie sneller een huis hebben gebouwd, dan kpn internet heeft aangesloten.

Hier beginnen ze donderdag met de verbouwing.

Aan de ene kant ben ik er ook erg aan toe om weer m'n lijf en conditie terug te krijgen. Maar aan de andere kant moet hier alles nog gebeuren, dus laat nog maar even zitten!

Dat ongeduldige en kortaf zijn naar Thijs heb ik al gehad, zoals ik hier al een tijdje geleden schreef. Nu ben ik juist heel geduldig met hem, staks wordt alles anders en moet ik m'n aandachte verdelen.

MissyMB, heerlijk zo'n dag!

Nerwen, fijn dat die kleine goed ligt! Ik moet maandag voor de echo. Hopelijk hier dan ook een goed liggend kindje.

Snap dat je zorgen hebt. Fijn dat er extra controle is.

Quintie, fijn dat de uitslag goed was en dat je gevoel goed zat!

Engelbengel, gefeliciteerd met je tante-schap! Jammer dat je moeder niet je momentje gungde. Waarschijnlijk is ze zelf ook erg vol van haar nieuwe oma-rol. Niets is fijner dan een verse baby vast houden. Raar he? Dat jij straks ook een kindje hebt?

Maria, Wat een leuk extraatje om die kleine in 3d te zien!

Ik ben vast mensen vergeten, sorry... Moet nu hoognodig naar bed want om 4.45 gaat m'n wekker al. Morgen zelf naar de veiling in Aalsmeer. Maar dan wel de rest van de dag vrij. Moet wel in de buurt blijven omdat de meneer komt werken die ook mijn verlof gaat doen. Het is zijn eerste dag alleen. Maar verder dan het huis en de supermarkt wilde ik toch niet gaan!
Ja, ik weet 't.

Ik heb ze al verteld dat ik geen beroep kan doen op Mantelzorg, maar daar waren ze niet van onder de indruk.

- Mijn ouders en schoonouders zijn allemaal (bejaard), in de 70.

- Mijn beide zussen wonen in het buitenland.

- Mijn 2 schoonzussen wonen op 1,5 uur rijden afstand en hebben trouwens zelf een gezin.

- Mijn vriendinnen wonen òf niet in dezelfde woonplaats òf werken fulltime, omdat ze geen kinderen hebben.

Lekker dus ...

(hoe langer ik erover nadenk, hoe bozer ik word. Niet doen !!!)
By the way: ik heb het schema geupdate met verlofdata.

Ik geef geen garanties dat het helemaal juist is. Mocht je iets ontdekken dat niet klopt, of iets willen toevoegen: laat het dan even weten.
Nou, het zal mij benieuwen wat ik morgen tijdens de intake voor de kraamzorg te horen krijg. Ik heb de verzekering er nog niet op nageslagen, dacht ook 49 uur, maar in stukken van de organisatie staat 44 uur....
Top schema weer Jane! THNX!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven