* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Hey Randy, you're welcome

Was je trouwens al begonnen met die moxa sticks?

Ik zag je topic voorbijkomen.

Vanavond wil ik gaan proberen. Hopelijk heb ik vandaag nog even tijd om naar die winkel terug te gaan. Ik kreeg gister nl niet eens de stick aangestoken, haha!
Jane, super dat je het schema weer up-to-date hebt gemaakt. Wat een werk elke keer lijkt me, bedankt!

Zo balen van die kraamzorg, en een beetje vreemd dat ze bij voorbaat al zeggen dat je maar het minimale krijgt, aangezien je helemaal nog niet weet wanneer jij bevalt en wanneer de rest van de zwangeren met wie je de rest van het personeel moet "delen" bevalt. Misschien dat je via hun of via je verzekering nu al iets kunt gaan regelen met bijv. thuiszorg, gezinshulp of desnoods een poetshulp (zoals bij blog uit m'n hoofd).

Randy: goedemorgen, jij moest vroeg op! Maar nu wel lekker de rest van de dag rustig aan doen, er van uitgaande dat je vervanger het allemaal redt vandaag. Succes vanavond met je moxasticks, ik duim voor je dat het gaat helpen! En alvast succes met de verbouwing, hoop dat het snel klaar is en dat je het allemaal trekt als alles onder de stof en troep zit.

Maria, ik hoop voor je dat jij straks te horen krijgt dat je gewoon genoeg kraamzorg gaat krijgen!

Nou man heeft hier zich weer eens van z'n beste kant laten zien hoor maar niet heus. Gisteren kwam 'ie wel vroeger thuis omdat ik dat had gevraagd, maar na het eten ging 'ie wel alsof het doodnormaal was in de tuin werken. Dus ik kon het hele bedritueel doen wat niet echt soepel ging, dochter voelt me soms haarfijn aan volgens mij. (wel d'r eerste 'zinnetje' gezegd gisteren: "mama bedje uit", smelt smelt maar heb d'r toch laten huilen en liggen en het was best snel stil) *schouderklopje voor mezelf *

Vanmorgen bijna zelfde verhaal. Ten eerste hadden we afgesproken dat hij dochter naar de creche zou brengen, maar hij had z'n wekker niet gezet... Was dus maar goed dat ik uit mezelf wakker werd, maar te laat zodat ik haar weg moest brengen ipv kon blijven liggen. En ipv dat hij dan helpt met aankleden, brood smeren etc, blijft 'ie dan nog in bed liggen ook want ik had hem zo wakker gehouden vannacht (not hij heeft de hele nacht liggen snurken) en eenmaal uit bed gaat hij dan eerst uitgebreid op de wc zitten, krant lezen etc dus kon ik nog alles alleen doen. Fijn zo'n hulp.
Oei Jojon, ik zou woest zijn om m'n vent ! Hij mag je wel wat meer ontzien. Jane-man helpt 's morgens vaak nog even met Laura's ontbijtje of met uit bed halen (op zolder). Ik breng haar zelf wel naar het KDV, maar hij ondersteunt me waar nodig.

Ik vind dat je dat prima van je man mag verlangen hoor. Heb je er ook iets van gezegd tegen hem?

Ik ga Laura uit bed halen, die slaapkop wordt nu pas wakker, hoor ik. Het is bijna 09.00 uur !!! Ik zit al lang fris gewassen beneden, hahaha. Ze is gisteren om 19.45 uur naar bed gegaan, dus een lekkere lange nacht gehad.

Ik ga Laura vanochtend weg brengen voor een logeerpartij naar het zuiden des lands. Lekker een paar daagjes met z'n 2-en !

Jane: Het schema is helemaal fantastisch. Bedankt voor het updaten.

Nu even spieken bij juni topic of er nog babies geboren zijn. Later meer en zal ik even reageren op iedereen.

Oh ja zat ineens te denken aan de meldplicht. Misschien een beetje vroeg (de wens is de vader van de gedachte haha) maar volgens mij ben jij Jane, MissyBM, Blog en ook Coppie al 36 weken toch? Zullen we zeggen melplicht bij 37 weken of 38 weken? Wat iedereen fijn vindt hoor.

(voor degene die niet weten wat ik precies bedoel: Met 37 weken mag je natuurlijk thuis bevallen en omdat het dan heel spannend wordt, is het de bedoeling dat je ons natuurlijk erg goed op de hoogte houdt. Meldplicht is dus dat je minimaal 1x per dag, tijdstip maakt niet uit, even komt melden dat er nog niks aan de hand is. Dat je dus niet ineens stiekum ligt te bevallen zonder dat wij het weten haha. Alleen het woordje "meld" is dan al voldoende bij wijze van spreken)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Nou Jane, hij heeft het wel gemerkt denk ik dat ik het niet waardeerde....

Lekker dat Laura straks gaat logeren, voor haarzelf ook leuk omdat ze dan wrsch lekker veel aandacht krijgt en wordt verwend. En jij hebt even de tijd voor jezelf en voor je man. Iedereen tevreden!
Jojon, balen van je man zeg dat hij je niet erg ontziet deze periode. Het lijkt me toch wel erg zwaar zo'n laatste periode met een kleintje om je heen. Dan lukt het niet heel erg om rustig aan te doen.

Kraamzorg is net langs geweest. Ze kunnen pas na de geboorte aangeven hoeveel uur je krijgt. Juni t/m september hebben ze door vakantie minder capaciteit en in juli worden veel kindjes geboren. Dus ik moet er op voorbereid zijn dat ik maar 24 uur krijg, maar het kan nog steeds ook 49 uur zijn.... Ik vind het zoals Jojon aangeeft ook logisch dat ze daar nu nog niks over kunnen zeggen en niet bij voorbaat maar 24 uur geven. Dus op mijn intakeformulier staat 49 uur. Ik heb aangegeven dat ik geen mantelzorg kan regelen.

Wijfke, hoeveel ml Antagel mag jij per dag? Ik 5 ml, dat is echt heel weinig. Ik heb wel het idee dat het helpt, maar niet voldoende. Soms toch ook nog een rennie, terwijl het dan misschien beter is meer antagel te nemen? Het zit nog niet helemaal in mijn systeem, dus ik vergeet het bij ontbijt nog wel eens, maar wordt er dan binnen een uur vanzelf aan herinnerd. Gelukkig valt het 's nachts nog mee.

Vandaag maar weer 'ns wat inkopen doen. Matrasje voor wiegje ophalen, luieremmer en hydrofielwashandjes halen en proberen een knuffel te scoren bij de Hema.

Het is hier trouwens nog best lekker weer. Kouder, maar wel met zonnetje erbij.
Jane, thanx voor schema en ik vind het echt een gekke situatie hoor... hoe kan je dat zonder mantelzorg in godsnaam regelen... Maar inderdaad verstandig om je er niet te druk om te maken (maar keertje extra bellen kan nooit kwaad lijkt me).

Ik heb wel de luxe van evt mantelzorg, ouders wonen in zelfde stad en schoonouders kunnen ook inspringen.

Pff meldplicht klinkt wel heel streng. Maar gok dat ik toch komende weken wel elke dag even kom kijken, dus moet niet zo'n probleem zijn.

En Jojon, grommmm zo'n man. Mijn vent doet wel veel maar ook wij hadden woorden het weekend. Nog even doorbijten komende weken.
Hallo Juli2009-mama's!

Allereerst iedereen natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Alhoewel de meeste van ons waarschijnlijk al bezig zijn met de laatste loodjes, vroeg ik me toch af of ik nog gezellig mee kan komen doen?

Ik ben zelf 10 juli uitgerekend, en vrijdag dus alweer 35 weken zwanger!

Het gaat nu echt snel.

Ik ben zelf 21 jaartjes jong, en dit wordt ons tweede kindje.

Groetjes!
Welkom Litlejoy87! Wat leuk dat je nu al je tweede kindje verwacht. Ik wilde ook altijd jong kinderen, maar het liep allemaal anders... Nu ben ik 34 en komt de eerste er aan...

Gisteren heb ik dan eindelijk allerlei schattige kleertjes gekocht. Ik ging er helemaal van huilen, dat ik nu durf te geloven dat m'n kleine meissie er over een paar weekjes echt is en in die schattige kleertjes past...

En nu ga ik weer lekker m'n nesteldrang uitleven, hahaha. Fijne dag allemaal en Chica, ik zal proberen om me regelmatig te melden
Jeetje ik ben me net kapotgeschrokken! Was 1,5 uur theeleuten bij een vriendinnetje, kom ik net thuis, heb ik gewoon al die tijd de achterdeur open laten staan!!!

Gelukkig volgens mij is er niemand binnengeweest, maar toch...

LittleJoy welkom, hoe gaat je zwangerschap? Laatste loodjes in ieder geval!

Engelbengel, wat heerlijk he die kleine babykleertjes. Wat een gek idee soms he, dat je dochter nu nog zo lekker in je buik zit en over een paar weekjes in de wieg!
Pfff Jojon gelukkig niets gebeurd!

Ik heb gisteren ook kleertjes uitgezocht.. zo leuk om weer de kleinste kleertjes van de eerste te bekijken. Ik koop weinig tot niets, heb nog zoveel en ook al boel roze gekregen van vriendin. Nu al minstens 10 rompertjes 50-56... moet wel genoeg zijn lijkt me.
Littleojoy, welkom hier. Hoe gaat het tot nu toe?

Net weer wat dingetjes gekocht in de stad, ook wat kleertjes maat 62 alvast in de aanbieding. Maat 56 heb ik al best veel; veel rompertjes gekregen, ook zeker 10.

Helaas waren de knuffels bij de Hema weer op... Ik ben benieuwd of ik er nog 1 kan bemachtigen.
Hihi meldplicht is niet streng hoor. Maar is natuurlijk wel erg leuk voor iedereen. Je zal merken dat het harstikke spannend wordt en dat men je al gaat missen als je een dag niet geweest bent. Maar geen verplichtingen hoor, het is alleen zo leuk om dat natuurlijk ook met iedereen te delen, dat laatste stukje van de zwnagerschap.

Wat een gedoe om die knuffels van de Hema zeg. Ik vind ze niet eens leuk haha. Kom om in de knuffels. Sterker nog ik heb vannochtend een hele hoop knuffels van Anniek opgeborgen. Oeps Blog ik heb nl de zegels al die tijd geweigerd. Jammer dat ik niet wist dat je ze zo graag wilde.

Jojon: Lekker zon vent. Heb je het hem wel verteld of niet? En kan me voorstellen dat je schrikt van zon open deur. Ooohhhh die zwangerschaps dementie ook altijd, heel irritant.

Maria: ik hoop voor je dat je toch de 49 uur nog krijgt. Ik blijf het onzin verhaaltjes vinden van veel kindjes en vakantie. Dat weet je toch elk jaar van te voren? Het is echt niet ineens een uitzondering. En dat is dus niet jouw probleem maar die van hun. Zij moeten beter plannen en beter inschatten wie ze aannemen. Nu verplaatsen ze het probleem naar jou toe. Grrr zou er erg boos om worden.

Littlejoy: welkom, leuk dat je nog meeschrijft. Pfoehee 21 en dan al twee kindjes. Ben 37 en ga voor de tweede haha. Gaat alles goed? We zijn nieuwsgierig, dus je moet wel even wat vertellen over jezelf hoor.
Hihi meldplicht is niet streng hoor. Maar is natuurlijk wel erg leuk voor iedereen. Je zal merken dat het harstikke spannend wordt en dat men je al gaat missen als je een dag niet geweest bent. Maar geen verplichtingen hoor, het is alleen zo leuk om dat natuurlijk ook met iedereen te delen, dat laatste stukje van de zwnagerschap.

Wat een gedoe om die knuffels van de Hema zeg. Ik vind ze niet eens leuk haha. Kom om in de knuffels. Sterker nog ik heb vannochtend een hele hoop knuffels van Anniek opgeborgen. Oeps Blog ik heb nl de zegels al die tijd geweigerd. Jammer dat ik niet wist dat je ze zo graag wilde.

Jojon: Lekker zon vent. Heb je het hem wel verteld of niet? En kan me voorstellen dat je schrikt van zon open deur. Ooohhhh die zwangerschaps dementie ook altijd, heel irritant.

Maria: ik hoop voor je dat je toch de 49 uur nog krijgt. Ik blijf het onzin verhaaltjes vinden van veel kindjes en vakantie. Dat weet je toch elk jaar van te voren? Het is echt niet ineens een uitzondering. En dat is dus niet jouw probleem maar die van hun. Zij moeten beter plannen en beter inschatten wie ze aannemen. Nu verplaatsen ze het probleem naar jou toe. Grrr zou er erg boos om worden.

Littlejoy: welkom, leuk dat je nog meeschrijft. Pfoehee 21 en dan al twee kindjes. Ben 37 en ga voor de tweede haha. Gaat alles goed? We zijn nieuwsgierig, dus je moet wel even wat vertellen over jezelf hoor.
Joepie! Bijna alle enveloppen voor de geboortekaartjes geschreven! Nog even wat adressen checken en postzegels plakken en dan is dat ook weer gedaan. Mooi meegenomen: heb meteen m'n adresklapper weer up to date gemaakt!
Net trouwens laatste pil van m'n antibioticakuurtje voor die schildklier ontsteking genomen.

Ik ben er deze keer echt genadig vanaf gekomen heb ik het idee. Echt een geluk geweest denk ik dat ik het zo snel aanvoelde en meteen bij de huisartsenpost terechtkon. Ben er wel een paar dagen niet lekker van geweest, maar niet echt ziek. Dat is wel eens anders geweest, vorige keer kon ik twee weken bijna niks eten omdat m'n keel zo dik was.

Gelukkig maar!

Volgende week moet ik het wel aangeven bij de gyn. Wrsch gaan ze m'n schildklierwaardes nog een keer extra prikken en misschien toch nog en extra consult bij de internist voor de bevalling ipv pas weer erna.
Jojon, ik dacht net als Chica ook: gevalletje zwangerschapsdementie .

Chica, grappig, ik dacht net in de auto ook aan een meldplicht bij 37 weken. Prima, wat mij betreft.

Leuk dat jullie met kleertjes bezig zijn. Ik heb alles van mt 50/56 al fris gewassen in de kast. Mt 62 heb ik nog liggen bij de wasmachine, maar dit heeft geen haast. Komt wel als ik een keer zin/tijd heb.

Ik heb Laura weggebracht. Héérlijk *bloos*.

Nu ga ik nog eventjes op bed liggen om te rusten en te lezen.

Daarna nog even eten inkopen voor vanavond. Iemand nog suggesties???

(nog even een onderwerp van geheel andere orde . Morgen zijn de europese verkiezingen. Normaal krijgen we altijd een stembiljet, maar ik heb nu nog niets gezien. Klopt dat?? Waar zou ik dat na kunnen vragen?)
haha, dat van die knuffels herken ik heel erg, chica! ik heb ook niks met knuffels en er toch veel te veel in huis (je krijgt er ook zoveel na de geboorte). middelste zoon is de enige die er wel eens een beetje naar om kijkt. Heb me als doel gesteld om tijdens dit verlof een en ander uit te zoeken en weg te doen!

vandaag hele tuin vol jongetjes (+vriendjes), maar gelukkig is vriendlief er ook. Ben net even bij jarige vriendin geweest, was leuk, maar zou het liefst even slapen nu (maar wil ook eigenlijk nog even naar tandemwagen gaan kijken..)

moet nog wel wennen aan verlof. voelde me zo schuldig toen ik vanmorgen gewoon iets leuks ging doen... alsof dat niet mag nu..;-)

jojon, was jij dat van die vent die even lekker op de wc ging zitten? hier soms ook irritaties hoor, dat ik vind dat ie te weinig doet (maar als ie het dan doet, dan voel ik me weer aansteller.. het is ook nooit goed!). ik neem aan dat je hem er wel fijntjes (of niet zo fijntjes) op hebt gewezen??

ok, ga even iets eten nog (doe ik ook veel te weinig). tot snel dames!

(en ohja: welkom aan nieuweling..succes met bijlezen! )
Jane: schema ziet er top uit. Thanks! Wat vervelend zeg, dat je je nu druk moet maken om mantelzorg enzo. Echt jammer! En ook wel gek, want er zijn toch wel meer mensen die al kinderen hebben en niet zomaar iemand uit de kennissenkring in kunnen zetten?

Randy: succes met de moxa-sticks!

Jojon: jij bent behoorlijk mild hoor, tegen je man! Bloggie was ontploft! Volgende keer ook maar eens ontploffen, meid! Misschien schrikt ie dan wakker? O, en vanavond natuurlijk bonbons eisen en een heerlijke massage. Jojon: dat van die achterdeur dat heb ik echt héééél vaak. Ook zonder zwangerschapshormonen. Het is bij ons zelfs zo erg, dat als we opstaan dan zien we dat de schuifpui naar de tuin of het schuurtje ofzo niet op slot zitten. Ook mijn auto.... o, o, o hoe vaak ik dat niet meemaak? Sleutels in de voordeur laten zitten (aan de buitenkant!). Hoe vaak de buurman niet aanbelt om me dat te vertellen? Schaam, schaam! Gelukkig wonen wij in een rustige buurt (Maria weet waar), maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. Ook ik ben trouwens in de weer met de enveloppen. En ook mijn adressenboek is weer helemaal up-to-date. Was wel nodig! Nu nog postzegels scoren.

Chica: streng hoor, zo’n meldplicht! : ) Ik zal mijn best doen, want meestal kijk ik hier toch wel dagelijks. Maar denk nou niet gelijk dat ik lig te persen als ik er 1 dag niet ben!

Litlejoy87: tuurlijk mag je meekletsen! Gezellig! Je bent van harte welkom...

Thanks alvast voor de zegeltjes die mijn kant op komen.... Very sweet Vanochtend naar de vk geweest. Kindje is al helemaal ingedaald en ligt er goed voor! Fijn!
Hoihoi,

voor dat mensen denken dat ik lig te persen meld ik me even. al ben ik vandaag 'pas' 35 weken!

hemaknuffels: gisteren nog een turqoise (weet nooit hoe je dat schrijft) gehaald in hoog catherijne utrecht. misschien een idee om daar te kijken, volgens mij hadden ze alle kleuren nog.

welkom litlejoy87...leuk dat je nog even mee komt doen.

Ik heb deze week alweer 2 dagen werk overleeft..nog één te gaan!!!! heerlijk geen gezeur meer. Morgen nog 3 belangrijke dingen schrijven en dan gezellig afscheid nemen en lekker op tijd naar huis!

en dan denk je lekker uitrusten....nou hier nog genoeg te klussen want het kamertje is nog niet klaar. Ook komt mijn schoonmoeder, de schat, volgende week weer 3 dagen deuren schilderen.....komt zo'n huis dan nooit af. Maar goed: geen 2 uur per dag meer in de auto maakt natuurlijk heel veel goed qua energie.

Jane: stembiljet: die hebben wij al een maand in huis denk ik. Dus die had je al moeten hebben. Ben je wel op het juiste adres bij de gemeente ingeschreven. Zou trouwens neit weten of je het nu nog regelen kan.

nu "lekker" eten, niets is echt lekker meer behalve slechte dingen. en dus kook ik nog steeds neit, kan me er niet toe zetten.

Oja stomme vraag: alles begint weer enorm te stinken (eten, parfum..echt alles), had ik de eerste 3 maanden ook. Herkent iemand dit?
Sanloes: gelukkig dat je nog niet aan het persen bent :-) En morgen je laatste dagje, eindelijk!!! De laatste dagen wel een beetje behoorlijk doorgekomen?

Blog: gelukkig, ik ben niet de enige die af en toe "iets kleins" vergeet. Het erge was: laptop stond op tafel, portomonnee etc lagen gewoon op het aanrecht.... moet je toch niet aan denken dat je dan thuiskomt en alles is weg! Toch maar iets beter opletten in het vervolg. Hier ga ik vannacht gegarandeerd nachtmerries van krijgen vrees ik.

Nog een leuke tip om als kraamkado te vragen (of te geven) KLIK
Net even een stress berichtje op hyves gezet.
Jojon dikke
Sanloes: jij ook bijna verlof.... heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven