Mode & Beauty alle pijlers

Minimizer bh

05-09-2021 00:22 28 berichten
Hee,

Na altijd voorgevormde cups te hebben, wil ik nu overstappen naar minimizer BH's.
Het zit zóveel fijner en mooi aansluitend. Enige nadeel: dun stofje dus soms schijnen de tepels door...
Ik ben een leek in deze soort bh's.

Hoe doen jullie dit?
Er zijn ook wel minimizers die iets dikker zijn hoor.
Ik heb er ook eentje, van Triumph.
Draag 'm overigens niet heel graag omdat ik het warm vind en het is een extra laag, dus maakt de voorgevel weer groter.

Ik draag het liefst wat dunnere. Heb niet zoveel last van doordrukken.. aangezien ik ook geen nauwsluitende kleding draag.
Alle reacties Link kopieren
Oma spreekt: Vroeger zag je in vrijwel elke bh de tepels. Echt verpreutsing van de maatschappij dit. Iedereen heeft tepels dus waarom mag je die niet zien?
Het jammere van minimizers vind ik dat je borsten dan niet meer goed aan de voorkant zitten.
Ik draagTriumph en Chantelle minimizers en nergens last van.
vivapimpelmees schreef:
05-09-2021 00:38
Oma spreekt: Vroeger zag je in vrijwel elke bh de tepels. Echt verpreutsing van de maatschappij dit. Iedereen heeft tepels dus waarom mag je die niet zien?
Eens.
vivapimpelmees schreef:
Precies. Ik snap hier niets van.
Ik ben nog net een twintiger en draag ongevoerde bh's, omdat ik die fijner vind zitten. Dan heeft de wereld soms bevestiging dat ik tepels heb.
Prima.
Ik zie inderdaad niet veel vrouwen van mijn leeftijd zonder bh of met ongevoerde bh's, het lijkt net of tepels niet meer mogen bestaan
vivapimpelmees schreef:
Echt helemaal eens. En toch doe ik het niet. Ik heb praktisch geen borsten dus heb überhaupt geen bh nodig. Ik draag van die soort topjes met dunne pads erin. Maar zonder die pads, laat staan zonder bh.. Echt niet. Stom hè.
GreenLadyFern schreef:
05-09-2021 10:28
Ik ben nog net een twintiger en draag ongevoerde bh's, omdat ik die fijner vind zitten. Dan heeft de wereld soms bevestiging dat ik tepels heb.
Prima.
Ik zie inderdaad niet veel vrouwen van mijn leeftijd zonder bh of met ongevoerde bh's, het lijkt net of tepels niet meer mogen bestaan
Kleine correctie; .....vrouwen-tepel niet meer mogen bestaan.....

Toen ik nog dagelijks op kantoor kwam, liepen meer dan de helft van de mannen rond met goedekopen overhemden waar tepel doorheen prikten en borsthaar uitstak! Volk geaccepteerd. De dag dat ik besloot BH-loos naar kantoor te gaan begon direct bij de koffieautomaat met de vraag "of wij niet wat vergeten zijn?"
GreenLadyFern schreef:
Prima.
Hoezo staat ongevoerd gelijk aan minimizer? Dat is echt de omgekeerde wereld hoor.

Draag ook altijd ongevoerd, omdat ik vrij veel heb :) Minimizer drukt de boel te plat en dan krijg ik van die brede borsten.

Zou dus ook voor ongevoerd gaan. Als je minimizer wilt: Triumph.
Ieder zijn ding hè. Ik hoef mijn tepels niet met de wereld te delen als ik dat niet wil. Het is net als dat iedereen tenen heeft, maar die hoef ik ook niet te zien.
GreenLadyFern schreef:
Prima.
Ik ben ook al weer een hele tijd overgestapt op ongevoerde bh’s (geen minimisers) heb eigenlijk nooit last van zichtbare tepels. De bh’s sluiten zoveel mooier aan.

Ik zie juist onder jongeren veel minder padded bras, juist heel veel bralettes en ik zie ook meer geen bh dan ooit tevoren in mijn omgeving (woon tussen veel studenten). En echt niet alleen de kleine cups.
KamilleT schreef:
07-09-2021 09:01
Ieder zijn ding hè. Ik hoef mijn tepels niet met de wereld te delen als ik dat niet wil. Het is net als dat iedereen tenen heeft, maar die hoef ik ook niet te zien.
Er is niemand die je verplicht hoor.

Ik vind alleen wel dat je jezelf af en toe de waaróm-vraag moet stellen.

Ik was op moment een kapitaal aanbdure, voorgevormde minimizer-achtige BH-flauwekul kwijt, en begon me af te vragen waarom. En ik kwam al snel tot de conclusie dat vrijwel alle BH's ondingen zijn, en je ze op veel momenten niet zozeer voor jezelf, maar vooral ter voorkoming van blikken opmerkingen en ellende van ánderen..... en da's best gek voor een produkt van 80+ euro.....
MajaDB schreef:
07-09-2021 09:24

Ik was op moment een kapitaal aanbdure, voorgevormde minimizer-achtige BH-flauwekul kwijt, en begon me af te vragen waarom. En ik kwam al snel tot de conclusie dat vrijwel alle BH's ondingen zijn, en je ze op veel momenten niet zozeer voor jezelf, maar vooral ter voorkoming van blikken opmerkingen en ellende van ánderen..... en da's best gek voor een produkt van 80+ euro.....
De waarom-vraag is altijd goed bij dergelijke processen.
Ik zelf heb niet het idee dat ik voor anderen een bh draag maar echt voor mezelf.
Ik heb een forse cupmaat (75H) en mijn houding is door het dragen van een BH veel beter, zo ook staat kleding stukken beter. Daarover heen draag ik bij bepaalde kledingstukken ook nog een corrigerende body, omdat IK dat prettig en mooi vind.

Zwabberende borsten met tietzweet (in mijn geval een feit als ik tijdens een hete dag nergens heen hoef en zodoende weleens een dag oversla), daar zit ik in het openbaar niet echt op te wachten, los van eventuele opmerkingen.

Dat een goede BH duur is, dat ben ik met je eens, ik slaag ook niet bij de Hunkemoller zeg maar.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
07-09-2021 09:34
De waarom-vraag is altijd goed bij dergelijke processen.
Ik zelf heb niet het idee dat ik voor anderen een bh draag maar echt voor mezelf.
Ik heb een forse cupmaat (75H) en mijn houding is door het dragen van een BH veel beter, zo ook staat kleding stukken beter. Daarover heen draag ik bij bepaalde kledingstukken ook nog een corrigerende body, omdat IK dat prettig en mooi vind.

Zwabberende borsten met tietzweet (in mijn geval een feit als ik tijdens een hete dag nergens heen hoef en zodoende weleens een dag oversla), daar zit ik in het openbaar niet echt op te wachten, los van eventuele opmerkingen.

Dat een goede BH duur is, dat ben ik met je eens, ik slaag ook niet bij de Hunkemoller zeg maar.
Heel erg veel vrouwen hebben de zelfde zweet- een zwabber issues als jij (en ik!) dus in feite is het iets volkomen normaals. Alleen hebben "we" daar iets bijzonders van gemaakt dat zich vooral dient te verhullen en verbergen. En da's best gek.

Mijn leidinggevende kwam op enig moment naar me toe met de opmerking dat er op de werkvloer door veel mannen naar mijn borsten gekeken werd, en dat daar over gepraat werd. Gevolg met de vraag of ik voortaan niet iets anders aan kon trekken. Voor de duidelijkheid, ik draag normale kantoorkleding, volkomen geaccepteerd, ik draag alleen heel weinig BH's. Het is die dag en dat gesprek, dat ik een activiste BH weigeraar ben geworden. Moet ik nu echt een kledingstuk van 120 euro kopen, en aantrekken, dat ík niet fijn vind, enkel en alleen om.dat mannen zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen? Serieus?

Want dát is het! Veel vrouwen voelen zich onprettig zonder BH. Niet vanwege de ontbrekende BH, maar vanwege reacties uit de omgeving.
MajaDB schreef:
07-09-2021 09:51
Heel erg veel vrouwen hebben de zelfde zweet- een zwabber issues als jij (en ik!) dus in feite is het iets volkomen normaals. Alleen hebben "we" daar iets bijzonders van gemaakt dat zich vooral dient te verhullen en verbergen. En da's best gek.

Mijn leidinggevende kwam op enig moment naar me toe met de opmerking dat er op de werkvloer door veel mannen naar mijn borsten gekeken werd, en dat daar over gepraat werd. Gevolg met de vraag of ik voortaan niet iets anders aan kon trekken. Voor de duidelijkheid, ik draag normale kantoorkleding, volkomen geaccepteerd, ik draag alleen heel weinig BH's. Het is die dag en dat gesprek, dat ik een activiste BH weigeraar ben geworden. Moet ik nu echt een kledingstuk van 120 euro kopen, en aantrekken, dat ík niet fijn vind, enkel en alleen om.dat mannen zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen? Serieus?

Want dát is het! Veel vrouwen voelen zich onprettig zonder BH. Niet vanwege de ontbrekende BH, maar vanwege reacties uit de omgeving.
Nee dat is het soms.
In jouw geval: jouw mening en jouw goed recht.
Ik vind zweet en zwabber issues net zo min prettig als het dragen van maandverband (menstruatie is ook volkomen normaal)
En ik vind het goed dat vrouwen zoals jij dergelijke zaken op de kaart zetten door het breder te trekken (zo zijn ooit alle veranderingen op welk vlak dan ook ontstaan)

Echter, het is en blijf jouw waarheid op basis van jouw ervaringen.
Ik voel mij prettig met BH vanwege mijn eigen lichamelijke ongemakken die dit voor mij teweeg brengen.
Reacties uit de omgeving interesseren mij sowieso de laatste 20 jaar vrij weinig.
De beste versie van mezelf is dus met BH, met gewassen haar, met make up, met botox en met gelakte teen en vingernagels en oh ja, met geverfd haar.
Gewoon, omdat IK dat wil.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
MajaDB schreef:
07-09-2021 09:51
En veel vrouwen voelen zich veel prettiger door ondersteuning. Moet er niet aan denken de hele dag zonder te lopen, pijn oncomfortabel, no thanks!

Door vooral lekker waar jij je goed in voelt, maar wat jij vindt, geldt niet voor iedereen.
Birdie schreef:
05-09-2021 00:34
Er zijn ook wel minimizers die iets dikker zijn hoor.
Ik heb er ook eentje, van Triumph.
Draag 'm overigens niet heel graag omdat ik het warm vind en het is een extra laag, dus maakt de voorgevel weer groter.

Ik draag het liefst wat dunnere. Heb niet zoveel last van doordrukken.. aangezien ik ook geen nauwsluitende kleding draag.
huh? we hebben het toch over minimizers??
KamilleT schreef:
07-09-2021 09:01
Ik vind ook zeker niet dat iedereen dus bhloos door het leven moet, ik vind alleen dat als je een keuze maakt waardoor tepels door de kleding heen zichtbaar zijn op bepaalde momenten, ieder dat ook voor zich moet weten, maar daar lijkt toch een taboe op te zitten
novaviva schreef:
07-09-2021 09:06
Ik ben ook al weer een hele tijd overgestapt op ongevoerde bh’s (geen minimisers) heb eigenlijk nooit last van zichtbare tepels. De bh’s sluiten zoveel mooier aan.

Ik zie juist onder jongeren veel minder padded bras, juist heel veel bralettes en ik zie ook meer geen bh dan ooit tevoren in mijn omgeving (woon tussen veel studenten). En echt niet alleen de kleine cups.
Bij mij zie je het alleen als ik het koud heb en ik toevallig ook een dunne top draag.

Grappig dat jij het weer meer ziet! Misschien ligt het ook aan waar je je begeeft.
MajaDB schreef:
07-09-2021 09:24

Wat een gelul. Ik vind met bh echt een stuk comfortabeler zitten en heb er ook geen 10 nodig.
GreenLadyFern schreef:
07-09-2021 18:24
Bij mij zie je het alleen als ik het koud heb en ik toevallig ook een dunne top draag.

Grappig dat jij het weer meer ziet! Misschien ligt het ook aan waar je je begeeft.
In winkels en online zie je het ook, merken richten zich nu veel meer op zachte stoffen. Er is ook veel meer zonder beugel te koop nu. En merken die bekend staan om enorm veel padding, zoals Victoria Secrets, gaan heel slecht. Het is echt een beetje uit. Dat is mode hè. Actie, reactie.
In mijn bh’s zit een heel dun laagje vulling, maar precies genoeg om geen zichtbare tepels te hebben. In de binnenkant van de bh zitten slijtplekken van mijn tepels, ik ben helaas nogal ruim bedeeld wat dat betreft.
Waarom zou je geen bh dragen dan? Een bh zit toch juist fijn? En wat zien anderen dan? De doorschijnende tepels? Ik vind niet dat anderen mijn tepels hoeven te zien. Dus indien nodig een hemdje eronder.

Terug naar de minimizer: ik heb nu cup G (ik ben zwanger) en vind een minimizer mooi zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven