Dilemma

03-06-2009 05:51 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben een jonge vrouw van 27 jaar die een relatie heeft met een getrouwde man van 41 jaar. Hij heeft 3 kinderen van 2 vrouwen. Wij houden heel erg veel van elkaar, dat weten we zeker. Hij heeft toegezegd oud met mij te willen worden en heeft al tegen zijn vrouw gezegd dat hij wil scheiden, bij de therapeute. Zijn vrouw weet ook van mijn bestaan en weet dat hij heel erg veel van mij houdt, dat heeft hij tegen haar gezegd. Hij houdt niet eens van haar en is nooit verliefd op haar geweest. Er zou binnenkort een mediator worden ingeschakeld om de scheidingszaken te regelen. Alleen zijn vrouw heeft er moeite mee om het te accepteren, wat ik kan begrijpen. Echter, nu twijfelt mijn vriend heel erg, inzake zijn 2 jongste kinderen. Hij vindt het heel erg moeilijk los van ze te komen. Tegen mij heeft hij gezegd dat hij overweegt om zijn vrouw opnieuw een kans te geven om zich in de communicatie te verbeteren de komende maanden om haar zo te laten inzien dat het echt aan hun relatie ligt waarom hij wil scheiden, zodat zij het dan wel kan accepteren. En ik moet dan maar wachten. Hij heeft letterlijk gezegd tegen mij: ik hou haar alleen maar aan het lijntje voor een paar maanden. Ik kan het gedachte niet verdragen dat hij haar opnieuw een kans wil geven terwijl hij zelf zegt dat het bij voorbaat kansloos is. En ik heb ook tegen hem gezegd dat als ie haar aan het lijntje wil houden en daarmee mij ook aan het lijntje houdt. Hij heeft gezegd dat dit niet waar is. Wat moet en kan ik doen in zo'n geval? Ik ben helemaal radeloos. Het is zo kwetsend allemaal!
quote:Selexyz schreef op 03 juni 2009 @ 05:51:

Hij vindt het heel erg moeilijk los van ze te komen.

Alleen al deze zin... Iemand die zoiets niet begrijpt zou geen relatie moeten beginnen met een man met kinderen, laat staan als deze nog in de relatie zit...

Dat hij zegt oud met je te willen worden meent hij heel misschien ook nog wel. Maar hij meent het ook vast niet voor de eerste keer en grote kans dat hij ook niet voor een laatste keer meent... Dit wordt een heilloze weg voor je.

Treur om je verlies. Wordt een volgende keer verliefd op een vrijgezel (dat gaat heus wel gebeuren) en ga uiteindelijk - wanneer je mr. Right hebt ontmoet - zelf een gezinnetje stichten. Beter voor iedereen...
[quote]Selexyz schreef op 03 juni 2009 @ 05:51:

Tegen mij heeft hij gezegd dat hij overweegt om zijn vrouw opnieuw een kans te geven om zich in de communicatie te verbeteren de komende maanden om haar zo te laten inzien dat het echt aan hun relatie ligt waarom hij wil scheiden, zodat zij het dan wel kan accepteren.

Meisje hij wil aan haar laten zien dat als relatie beter was wou hij dan ook HELEMAAL NIET SCHEIDEN.

Hij gunt haar een kans en tegen jouw zegt dat hij haar daar mee aan het lijntje houd.

Dat klopt hij houd haar aan het lijntje als hij tegelijk tijd met jouw ook bezig is. Maar zoals jij zelf al aangaf geld dat net zo ook voor jouw.

Hij is deels emotioneel bij jouw en deels bij haar. Zo'n emotioneel tustaand kan een man HEEL LANG vol houden. JAREN LANG.

Als zijn vrouw in deze situatie ''de juiste'' stappen gaat ondernemen. Heb jij verloren en hij blijft voor altijd bij haar.

Als jij ook respect van hem wil hebben wil je aangeven dat jij met hem om zou gaan alleen op het moment dat hij zijn vrouw defenitief heeft verlaten.

Doe jij dat niet dan blijf je een twede viol.

Dat wil ook niet zeggen dat als jij afstand neemt dat hij dan ook zijn vrouw defenietief gaat verlaat.

Het is afwachten.

Sterkte.

Wij houden heel erg veel van elkaar, dat weten we zeker. Hij heeft toegezegd oud met mij te willen worden en heeft al tegen zijn vrouw gezegd dat hij wil scheiden, bij de therapeute. Zat jij daar bij of heeft hij dat aan jou verteld?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Hij houdt niet eens van haar en is nooit verliefd op haar geweest. geloof je 't zelf? over 'n paar jaar ben jij degene van wie hij niet houdt en nooit verliefd is geweest als ie 'n andere goedgelovige muts het bed in heeft geluld
Oooooh jee, daar gaan we weer!

Schat, ben je echt zo naief of lijkt het alleen maar zo? Hij heeft er een leuke jonge minnares bijgevonden!

Kan iemand nog ergens die lijst smoezen die een man zijn minnares vertelt vandaan halen? Want ik herken er zo al een aantal in de OP!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Even rationeel bekeken. De man is 41 jaar, heeft 3 kinderen van 2 verschillende vrouwen. Zjn huwelijk zit in het slop, vandaar de minnares en de therapeute. Hij geeft hun huwelijk nog een kans.

Mediation is er in eerste instantie altijd om te kijken of het huwelijk te redden is, zeker wanneer hij haar nog kans wil geven.

Jouw twijfel is gegrond. Hij is er nog niet aan toe de relatie te beëindigen en zet jou in de wachtkamer.

Is dit het soort relatie wat jij wil hebben?
Run forrest run !

Sorry meissie, dit gaat hem niet worden hé ? er is idd een hele lijst hier waar de smoezen opstaan.

Zal eens even kijken of hij te vinden is dan up ik hem voor je.
Al zou het waar zijn wat hij zegt, al zou hij niet van haar houden, nooit verliefd op haar zijn geweest en haar nu bewust nog een paar maanden aan het lijntje houden, zegt dat, samen met het feit dat hij al bij twee vrouwen kinderen heeft, dan niet heel veel over de manier waarop hij met relaties en vrouwen omgaat? Kennelijk loopt hij dan wel heel hard van stapel met vrouwen voor wie hij achteraf niet eens voldoende bleek te voelen en is hij niet in staat om het vervolgens netjes af te handelen, want hij geeft zijn huwelijk niet echt een kans, hij wil de zaakjes gewoon zo goed mogelijk regelen voor hij er vandoor gaat (nogmaals, als het dus waar is dat hij haar aan het lijntje houdt). Hij klinkt, op relatiegebied in elk geval, behoorlijk impulsief. Wie zegt dat het bij jou anders is? Misschien word jij wel de derde vrouw bij wie hij een kindje verwekt en achteraf tot de conclusie komt dat hij toch nooit verliefd op je is geweest.

Of denk je soms dat hij in het begin van zijn huidige huwelijk tegen zijn vrouw heeft gezegd: 'Ik ben niet echt verliefd op je, maar we trouwen toch maar, als ik wat beters tegenkom hou ik je gewoon nog een paar maanden aan het lijntje en dan ben ik weg.' Denk je niet dat hij haar dezelfde mooie verhalen heeft verteld over samen oud worden en niet echt verliefd op zijn ex?

Waarom zou jij een ander geval zijn?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat je moet doen? De beste man de deur uit zetten en zeggen dat hij terug kan komen als hij gescheiden is en alles heeft geregeld. Maar dat had je al veel eerder moeten doen natuurlijk.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
De lijst met smoezen is voor je ge-upt !
En maar meteen geplakt:

Lijst met smoezen
En daar staat inderdaad alles in wat deze man ook heeft gezegd......hoe doorzichtig!

Ik zou dit snel afkappen meid..Hij houdt je zwaaar aan het lijntje!

If you're not a priority, don't be an option

Een man die echt bij je wil zijn, hoeft daar niet toe overgehaald te worden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Susan schreef op 03 juni 2009 @ 08:00:

Al zou het waar zijn wat hij zegt, al zou hij niet van haar houden, nooit verliefd op haar zijn geweest en haar nu bewust nog een paar maanden aan het lijntje houden, zegt dat, samen met het feit dat hij al bij twee vrouwen kinderen heeft, dan niet heel veel over de manier waarop hij met relaties en vrouwen omgaat? Dit wou ik precies, letterlijk ook zeggen.. Vind ik hetzelfde geval als je de vrouw bent waarmee hij vreemd gaat, op overstapt en dus ook in dit geval.. Ik zou geen man willen die tegen mij zei; "oh ik hou haar gewoon een paar maanden aan het lijntje" daarvoor ben ik dan misschien een te sociaal iemand ofzo, maar ik zou mezelf nooit meer in de ogen kunnen kijken ..
Waar is jouw zelfrespect?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Zucht.

Weer zo'n muts.

Surf hier eens rond, lees eens wat ervaringen van anderen, en ga dan even een potje zitten kansberekenen.

Zelfs als je alle morele aspecten buiten beschouwing laat (die komen toch niet aan, vermoed ik), dan nog is de kans op een Elfstedentocht in juli groter dan de kans dat jij lang en gelukkig gaat leven met deze meneer.
Bedankt voor de reacties. We hadden 5 maanden een relatie en nu zegt ie opeens dat het niet serieus genoemd kan worden. Dat zegt genoeg over het feit dat hij met mij heeft gespeeld.

Jullie reacties bevestigen mijn vermoedens ook. 't Is gewoon een vieze vuile smeerlap die met mij, zijn vrouw, zijn kids en vooral met zichzelf speelt. Door hem is mijn zelfrespect en eigenwaarde tot ver beneden de 0 gedaald. Die l*l.
Onthoudt dat, als ie over een paar weken weer op je stoep staat. Omdat misschien zijn vrouw er ook achter is gekomen dat ie niet echt fijn relatiemateriaal is en zij besluit deze keer de scheiding door te zetten.

Jij kunt alleen maar aan het lijntje gehouden worden zolang jij het lijntje aanhoudt. Snij het door en je bent los. Je bent meer waard dan tweede viool.

Hallo, ik ben een jonge vrouw van 27 jaar die een relatie heeft met een getrouwde man van 41 jaar. Hij heeft 3 kinderen van 2 vrouwen. Wij houden heel erg veel van elkaar, dat weten we zeker. Hij heeft toegezegd oud met mij te willen worden en heeft al tegen zijn vrouw gezegd dat hij wil scheiden, bij de therapeute. Zijn vrouw weet ook van mijn bestaan en weet dat hij heel erg veel van mij houdt, dat heeft hij tegen haar gezegd. Hij houdt niet eens van haar en is nooit verliefd op haar geweest. Er zou binnenkort een mediator worden ingeschakeld om de scheidingszaken te regelen. Alleen zijn vrouw heeft er moeite mee om het te accepteren, wat ik kan begrijpen. Echter, nu twijfelt mijn vriend heel erg, inzake zijn 2 jongste kinderen. Hij vindt het heel erg moeilijk los van ze te komen. Tegen mij heeft hij gezegd dat hij overweegt om zijn vrouw opnieuw een kans te geven om zich in de communicatie te verbeteren de komende maanden om haar zo te laten inzien dat het echt aan hun relatie ligt waarom hij wil scheiden, zodat zij het dan wel kan accepteren. En ik moet dan maar wachten. Hij heeft letterlijk gezegd tegen mij: ik hou haar alleen maar aan het lijntje voor een paar maanden. Ik kan het gedachte niet verdragen dat hij haar opnieuw een kans wil geven terwijl hij zelf zegt dat het bij voorbaat kansloos is. En ik heb ook tegen hem gezegd dat als ie haar aan het lijntje wil houden en daarmee mij ook aan het lijntje houdt. Hij heeft gezegd dat dit niet waar is. Wat moet en kan ik doen in zo'n geval? Ik ben helemaal radeloos. Het is zo kwetsend allemaal!Eigen schuld, dikke bult? Wel hè!
quote:Selexyz schreef op 03 juni 2009 @ 09:47:

Bedankt voor de reacties. We hadden 5 maanden een relatie en nu zegt ie opeens dat het niet serieus genoemd kan worden. Dat zegt genoeg over het feit dat hij met mij heeft gespeeld.

Jullie reacties bevestigen mijn vermoedens ook. 't Is gewoon een vieze vuile smeerlap die met mij, zijn vrouw, zijn kids en vooral met zichzelf speelt. Door hem is mijn zelfrespect en eigenwaarde tot ver beneden de 0 gedaald. Die l*l.

Om dit te verwerken en niet nog eens te laten gebeuren is het wel belangrijk ook even naar je aandeel te kijken. Nu is hij de boosdoener, maar wat maakt dat jou dan? De kut (en ik wil niet op je schelden, dat is niet de bedoeling van deze post)?

Jij hebt het laten gebeuren, het overkwam je niet, je hebt zelf ook keuzes gemaakt en dit toegelaten. Laat het niet meer toe en klaar is klara.
Klopt, ieder mens is de architect van zijn eigen lot. Ik heb het met me laten gebeuren, hoe klote het ook is. Ik ben gewoon stom en naief geweest.
Och meiske toch..met open ogen en goedgelovigheid ingetuind. Tijd voor actie (lees; man terug sturen naar zijn vrouw en laten gaarkoken in zijn eigen sop= niet meer beschikbaar zijn). Dit is GEEN liefde. Poezewoes haar oneliner vind ik geweldig!
Hoe komt het zo dat je er nu wel zo over denkt? Voel het ook echt zo voor je?

Denk dat Madhe een heel goed punt heeft. Kijken naar jouw eigen aandeel.
Ja, ik weet donders goed dat ik er zelf voor heb gekozen om door te gaan met hem, omdat ik er echt in geloofde. Het blijkt nu dus dat al mijn vertrouwen in hem zwaar misplaatst is. Dan komt de klap hard aan, deels ook omdat ik het zelf heb gedaan. Maar het lijkt me dus dat ik mijn beste beentje nu moet zetten om door te gaan, eventueel met hulp van een psycholoog om aan mezelf te kunnen werken. Ik heb tegen hem gezegd dat ik hem laat gaan, dat hij zijn huwelijk mag proberen te redden. En dat hij mij daarmee niet terug krijgt, omdat er te veel is beschadigd tussen ons. Ik hoop echt van harte dat ik me hieraan vast kan houden en niet weer een knieval zal maken voor hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven