Verjaardagscadeau

03-06-2009 11:25 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik heb even wat inspiratie nodig voor een verjaardagscadeau voor mijn vader die volgende maand 50 wordt. Hij is helemaal gek op ballroomdansen en is erg fanatiek, danst wedstrijden ed. Ik heb dus al maanden het plan om hem, samen met zijn danspartner, wat lessen cadeau te doen bij een bekende danstrainer. Dit is vrij prijzig dus een aantal privelessen leek mij een leuk cadeau. Dit zijn echter trainers in het latingedeelte en dat hebben ze net besloten te laten vallen en zich enkel te richten op de standaarddansen. Hierin hebben ze echter al 2x per week priveles en worden ook nog een getraind door danstrainers in opleiding. Hierin extra lessen cadeau geven is dus overbodig.

Daarbij werkt hij in de sector van zijn andere grote hobby en kan dan dus heel goedkoop of gratis lessen nemen en spullen tegen kostprijs kopen. Dat is voor mij dus ook weggegooid geld om daar iets mee te doen.

Met andere woorden: ik weet het niet meer! Ik heb tips nodig voor een leuk cadeau voor een man die 50 jaar wordt (en dat absoluut niet benadrukt wil hebben, dus niks met Abraham etc ), houdt van dansen maar geen andere dansworkshops wil doen omdat hij bang is de dansen door elkaar te gaan halen, heel weinig tot niet drinkt, houdt niet van lezen dus iets met boeken heeft hij geen interesse in. Aaahh.alle suggesties zijn verder erg welkom! :D
een weekendje weg met jou (en broers/zussen)
still crazy after all these years
Een weekendje weg???? Of een luchtballonvaart??? Succes!
*
Een dag een cabriolet huren? Een kookworkshop en daarna samen alles gezellig opeten? Een beautykado (mannen schijnen dat ook steeds vaker te doen)? Bonbons maken? Wijnproeverij?
Een vijver met een paar brulkikkers ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Leuke voorbeelden van een cadeau voor een hobby

Om een indruk te geven van de mogelijkheden die betrekking hebben op een cadeau en een hobby, zullen hieronder een aantal concrete voorbeelden van cadeaus worden gegeven.

• Het is mogelijk dat iemand heel erg van koken houdt en daar min of meer zijn of haar hobby van heeft gemaakt en dus is het leuk om betrokkene dan te verassen met een leuk kookboek, waardoor men zich helemaal kan gaan uitleven in de keuken. Ook speciaal kookgerei kan dan prima als cadeau worden gegeven. Bij speciaal kookgerei kan men bijvoorbeeld denken aan een paellapan of aan een rookoventje.

• Als iemand lezen als hobby heeft en de boeken als het ware verslind kan er een boek cadeau gegeven worden in het genre waar betrokken van houdt. Een andere mogelijkheid is om een boekenbon cadeau te geven, zodat er zelf een keuze gemaakt kan worden voor een bepaald soort boek.

• Er zijn veel hobby's te vinden waarvan wekelijks of maandelijks een tijdschrift wordt uitgebracht. Denk maar eens aan tijdschriften over auto's, tuinieren, voetbal of koken. Het is dan ook een leuk idee om een abonnement cadeau te geven van een tijdschrift die betrekking heeft op de hobby. Het voordeel van dit cadeau is dat het online besteld kan worden en dat het abonnement automatisch eindigt en er dus geen verplichting is na afloop van het tijdelijk abonnement.

• Het is ook een leuk idee om als iemand nog geen hobby heeft maar wel veel interesses op uiteenlopende gebieden een workshop cadeau te geven, waarbij men kan leren schilderen of boetseren. Er zijn op het gebied van het volgen van workshops oneindig veel mogelijkheden dus wat dat betreft zal er vast een geschikte workshop in het ruime aanbod te vinden zijn.

• Er zijn hobby's die prijzig zijn doordat er steeds dure materialen moeten worden gekocht of omdat het om een hobby gaat waarbij de prijs gewoon hoger ligt door de aard van de hobby. In dat opzicht kan men denken om materialen te kopen en cadeau te geven die voor de uitoefening van de hobby noodzakelijk zijn.

Online zoeken naar een cadeau voor een hobby

Een van de aan te raden opties om een nog groter overzicht te verkrijgen van de mogelijkheden om een cadeau te zoeken dat met de hobby verbonden wordt, is het zoeken naar websites die gericht zijn op de betreffende hobby en dit kan men eenvoudig realiseren door een aantal trefwoorden in te vullen bij een van de zoekmachines. Er zijn websites waar cadeaus online besteld kunnen worden en daarna thuis worden afgeleverd.
http://www.cadeau-kado-idee.nl/bijzonder-cadeau
http://www.proefabonnemen ... deau-abonnement/dans.html
Ballonvlucht boven zijn geboortedorp/stad?

Hebben wij mijn vader kado gedaan toen die 50 werd, en dat heeft ie een geweldig kado gevonden.

Mijn moeder hebben we voor haar 50e verjaardag getrakteerd op een dagje dierentuin, met een kijkje achter de schermen bij de olifanten, die spaart ze, dus ook dat was een schot in de roos!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 juni 2009 @ 11:38:

Een vijver met een paar brulkikkers ?Ik geloof dat die brulkikker nog ergens gratis is af te halen.
Mijn moeder wordt binnenkort 60 en wij hebben een fotoboek samen gesteld met een selectie van alle digitale foto's van mijn ouders en ons. Het is wel een heel werk, ( wij zijn er drie hele dagen mee bezig geweest ) Maar het resultaat is hopelijk super!

( hij is nog in bestelling dus kan nog niet zeggen hoe het geworden is )
Een schilderij? Toen mijn ouders 60 werden hebben we ze laten kiezen welk schilderij ze zouden willen laten namaken. Ze kozen voor een Monet, die inmiddels alweer 2 jaar aan de muur hangt. Ze zijn er nog iedere dag blij mee! Toen mijn vader 50 werd, heb ik hem eem ligstoel voor in de tuin gegeven, het budget liet niet meer toe dan dat en hij ligt er nog regelmatig in te ronken. Maar of jouw dansende pa tijd heeft om een tukkie te doen in de tuin?

Aangezien hij van dansen houdt, houdt hij ook van muziek (veronderstel ik even voor het gemak)? Misschien een concert, of zelf een CD samenstellen? Lastig hoor, succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven