foto's van bevalling

03-06-2009 13:59 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week bevallen en zat zojuist wat foto's te bekijken die mijn vriend gemaakt had tijdens de bevalling. Eerst wat foto's van voor de bevalling. Ha dacht ik, nu komen de foto's van zoonlief op de buik. Maar er bleek nog wat tussen te zitten. Vriend had ook foto's gemaakt van de geboorte van het hoofdje etc (en ja, van voren). Hij dacht dat ik dat ook wel interessant vond om te zien. In het begin dacht ik : Yeiks. Maar achteraf gezien vond ik het inderdaad ook wel interessant om te zien. Maar ik denk niet dat ik ze nu ooit nog bekijk.

Heeft iemand anders (bewust) de bevalling laten fotograferen of zelfs filmen?
dubbel
quote:sprokkelientje schreef op 03 juni 2009 @ 14:18:

Sommige dingen moet je niet willen.....mocht het ooit zover zijn....aan mijn doos geen camera, net zomin dat je foto's maakt van iemand die dood ligt te gaan...vergezocht maar wel mijn mening.

De eerste foto die ik zou willen is als het kind eruit is op mijn buik ligt terwijl ik zedig bedekt ben.Jammer, was nou net van plan om jou over een paar maanden al mijn bevallingsfoto's te sturen
quote:Hebbes schreef op 03 juni 2009 @ 14:17:

Ik laat de foto's trouwens zeker niet aan derden zien. Ik geloof ook niet dat iemand daar op zou zitten te wachten.

Nee, maar je moet ze de kost geven die ze in een album tussen de "gewone" foto's hebben zitten onder het mom van "dat is natuurlijk, dat mag iedereen zien).

Hallo....toen het wondertje gemaakt werd worden daar toch ook geen foto's van getoond (als ze al gemaakt waren)

Het lijkt soms wel of er bij dit soort babygerelateerde zaken ineens alles geoorloofd is en normaal is....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Raar, ik heb nog nooit dat soort expliciete foto's tussen iemands babyfoto's zien zitten en ik heb toch best wat babyfoto's gezien. Volgens mij wordt het door de meeste ouders helemaal niet zo normaal gevonden om zulke foto's aan iedereen te laten zien.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mijn vriend haalde het trouwens in zijn hoofd de foto's van net na de bevalling aan mijn en zijn hele familie door te sturen via de mail. Ik ben geloof ik nog nooit zo pissig op hem geweest.
quote:Star schreef op 03 juni 2009 @ 14:20:

[...]

Jammer, was nou net van plan om jou over een paar maanden al mijn bevallingsfoto's te sturen Schat, je weet het he.....regels zijn er om overtreden te worden hahahahahahahahaha. (weet dat je dit toch niet echt gaat doen...alhoewel....???)
quote:sprokkelientje schreef op 03 juni 2009 @ 14:21:

[...]

Nee, maar je moet ze de kost geven die ze in een album tussen de "gewone" foto's hebben zitten onder het mom van "dat is natuurlijk, dat mag iedereen zien).

Hallo....toen het wondertje gemaakt werd worden daar toch ook geen foto's van getoond (als ze al gemaakt waren)

Het lijkt soms wel of er bij dit soort babygerelateerde zaken ineens alles geoorloofd is en normaal is....Wat een heftige reactie. Wat maakt het jou nou uit als mensen foto's willen hebben van de geboorte van hun baby.
quote:sprokkelientje schreef op 03 juni 2009 @ 14:22:

[...]

Schat, je weet het he.....regels zijn er om overtreden te worden hahahahahahahahaha. (weet dat je dit toch niet echt gaat doen...alhoewel....???)Nee want die foto's gaan dus niet gemaakt worden
Bij m'n 2de bevalling heeft de kraamhulp foto's gemaakt. Dat was een bloederige verrassing toen ik de foto's uit het mapje haalde bij de fotograaf waar ik ze had laten ontwikkelen. Snel weer terug in het mapje, afgerekend en noooooooit meer bij die fotograaf geweest.
quote:Pammie schreef op 03 juni 2009 @ 14:19:

Inderdaad vergezocht.

Het duurde bij mij wel even voor ik 'zedig' bedekt was na de bevalling. Maar juist de foto's van die eerste minuten met je kind zijn zo puur en mooi; de verbazing, de opluchting, al die emoties. Ik ben erg blij dat ik ze heb.Daarnaast, je hoéft ze niet met de buitenwereld te delen, ik doe dat ook niet. Maar ik vind het wel fijn dat ik dat moment soms even terug kan halen.
Ik heb wel foto´s van de bevalling, ook van de geboorte van het hoofdje. Ook van de placenta.

Ik geloof dat de kraamhulp de enige is die ze naast ons gezien heeft.

Ik vind het zelf wel mooi om af en toe te kijken, maar zal ze niet zo snel verder aan iemand laten zien.

Ik heb zelf wel eens op kraamvisite een heel mapje keizersneefoto´s doorgewerkt. Het waren mensen die ik amper kende en ik vond het best raar dat ze dat lieten zien.

Ik vond het overigens wel interessant, in de zelfde categorie dat ik soms naar ziekenhuisseries kijk.
Ik had van tevoren geroepen dat ik net als Star degene die het waagde foto's te maken, de kamer uit zou trappen.

Verloskundige (die niets hoefde te doen want het was een stuitbevalling in het ziekenhuis, met gynaecoloog) had de camera echter al voor het moment supreme in haar handen en heeft dus full frontal foto's gemaakt. Heb ik niets van gemerkt en ik geloof ook niet dat het me op dat moment zoveel kon schelen.

Achteraf ben ik er best blij mee, absoluut NIET voor publicatie (ze staan ver weggestopt op mijn computer) maar het is eigenlijk heel bijzonder om te zien. Maar alleen voor mij en vriend.

De foto's die er echt toe doen, van net na de geboorte, zijn helaas bewogen en/of onscherp.
quote:Hebbes schreef op 03 juni 2009 @ 14:22:

[...]

Wat een heftige reactie. Wat maakt het jou nou uit als mensen foto's willen hebben van de geboorte van hun baby.Dat maakt mij ook niet uit....al hebben ze er duizend...als ik ze maar niet hoef te zien en dat gaat een beetje moeilijk als ze al in een album zitten. Mogelijk was het een tijdje geleden hip dit te doen. Iemand hier zei ook al niemand te kennen die dit had, laat ik nu degene zijn die tot 3 keer toe geconfronteerd werd met dergelijke foto's....in nog geen anderhalf jaar tijd....wellicht dat mijn mening ietwat subjectief is, een heftige reactie is het allerminst, heftig vind ik het eerder om met dergelijke foto's geconfronteerd te worden tussen de koffie en een tompouce door.
quote:Star schreef op 03 juni 2009 @ 14:24:

[...]

Nee want die foto's gaan dus niet gemaakt worden

Oh.....ik dacht dat je voor mij een uitzondering wilde maken.

Over dat doormailen dat snap ik....ik zou ook grrrrrr zijn.
quote:sprokkelientje schreef op 03 juni 2009 @ 14:18:

Sommige dingen moet je niet willen.....mocht het ooit zover zijn....aan mijn doos geen camera, net zomin dat je foto's maakt van iemand die dood ligt te gaan...vergezocht maar wel mijn mening.

Ik heb dus wel foto's gemaakt van mijn dode schoonmoeder, op verzoek van mijn schoonbroer. Niet dat die nu iedere dag bekeken worden, of dat bezoek ze te zien krijgt, maar ik ben achteraf wel blij dat ik eigenlijk altijd een camera in mijn tas heb zitten. Hij is erg blij dat hij die foto's heeft...

De eerste foto die ik zou willen is als het kind eruit is op mijn buik ligt terwijl ik zedig bedekt ben.

Van mij mogen er wel foto's gemaakt worden (idd omdat ik van die kant af geen idee heb wat er gebeurd, en ik ben daar toch wel nieuwsgierig naar ) maar die zijn privé. Al denk ik niet dat het gaat lukken om die foto's te maken, ik ben bang dat mijn vriend tegen die tijd al flauwgevallen is.
Mijn nu ex had ook foto's gemaakt van de bevalling van mijn zoon van de volledige onstluiting tot hij geboren werd.

Niets van gemerkt.

Ik was dan ik in schock toen ik het mapje foto's bekeek.

Man wat was ik pissig!!!!

Ik heb ze verscheurd en twee uur niet met hem gepraat (ah...best zielig achteraf,wist hij veel)

Ik hoef mijn doos in die staat echt niet te zien.

Lekker charmant ook.
Oh, toen mijn vader overleden was zijn er ook fotos gemaakt. Vrij normaal in landen waar veel familieleden overzee wonen.
quote:Miss Moneypenny schreef op 03 juni 2009 @ 14:30:

[...]

Ja, in die context, foto's van iemand die al overleden is....dat vind ik iets anders dan foto's maken van iemand die aan het overlijden is zoals ik in mijn post eigenlijk bedoelde.
MissM, dat zou ook de reden zijn waarom ik fotos zou willen van de bevalling: zie hoe dat er nou uit ziet. Na de eerste keizersnee heb ik ook steeds geroepen dat ik het de volgende keer wilde zien, dus weg met dat scherm voor mijn buik. Helaas werd de tweede ks spoed spoed spoed en was er helemaal geen tijd voor dat soort grappen.
quote:iry schreef op 03 juni 2009 @ 14:32:

Mijn nu ex had ook foto's gemaakt van de bevalling van mijn zoon van de volledige onstluiting tot hij geboren werd.

Niets van gemerkt.

Ik was dan ik in schock toen ik het mapje foto's bekeek.

Man wat was ik pissig!!!!

Ik heb ze verscheurd en twee uur niet met hem gepraat (ah...best zielig achteraf,wist hij veel)

Ik hoef mijn doos in die staat echt niet te zien.

Lekker charmant ook.Jij hebt toch een 'design gleuf' lijkt me zeer fotogeniek
quote:Rollergirl schreef op 03 juni 2009 @ 14:35:

[...]

Jij hebt toch een 'design gleuf' lijkt me zeer fotogeniek
Oh vreselijk lijkt me dat... Ik heb 21 jaar geleden de foto's gezien van de geboorte van mn nichtje... die staan in mn netvlies gebrand... De geboorte van het hoofdje had ik niet willen zien... Broerlief was zich van geen kwaad bewust, mn schoonzus wel. En die was er niet blij mee.

Maken ok, maar de hele goegemeente hoeft ze niet te zien. Das privé.

Veel geluk met de kleine!
quote:fleurtje schreef op 03 juni 2009 @ 14:35:

MissM, dat zou ook de reden zijn waarom ik fotos zou willen van de bevalling: zie hoe dat er nou uit ziet.

Ik had altijd het beeld in mijn hoofd van een hoofdje dat geboren wordt.

Nou, 't was een stuitbevalling, en dát ziet er toch even heel anders uit
Er zijn ook mensen die in de zomervakantie naar een naaktstrand gaan en hun blote foto's laten zien aan mensen die daar niet op zitten te wachten. Of die tussen neus en lippen aan de buurman vertellen dat ze net zulke lekkere seks hebben gehad. Of die uitgebreid over hun aambeien vertellen en over de prostaatproblemen van hun man. Kortom, er zijn gewoon mensen die weinig schaamte kennen. Dat lijkt me niks te maken hebben met babygerelateerde onderwerpen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bij mij vroeg de verpleegster of ze foto's moest maken. Prima, ik kijk daarna wel wat ik wel en niet wil bewaren. Ik hou ze wel prive, niemand hoeft ze te zien.

Ik heb iemand op hyves die net is bevallen en die heeft er foto's opstaan van net na de bevalling (ook als profielfoto). Een bloederig hoopje kind op haar blote borst. Het spijt me, maar dat vind ik echt meer dan belachelijk.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven