“Coronapas”
maandag 13 september 2021 om 11:54
dinsdag 14 september 2021 om 18:16
dinsdag 14 september 2021 om 18:18
dinsdag 14 september 2021 om 18:20
Waarom gaat dit nooit lukken?DS1971 schreef: ↑14-09-2021 18:15Het lijkt mij verstandiger om de 1,5 meter te handhaven tot het voorjaar als je verwacht een overvolle IC te hebben door de griepgolf.
Nog even afgezien van het feit dat de mensen die in de zorg werken ook wel even uit de wind gehouden mogen worden.
De cijfers vwb corona dalen alweer (gelukkig), dus ik snap werkelijk niet waarom we niet even verder kijken dan de neus lang is en maar blijven proberen om groepsimmuniteit te halen.
Wat nooit gaat lukken…
dinsdag 14 september 2021 om 18:20
Net als vorig jaar zal er vast weer een oproep komen aan zestigplussers om dit jaar vooral de griepprik te halen.I.v.m. de bezetting in de ziekenhuizen uiteraard i.v.m. corona. Ik haalde hem nooit maar toen vorig jaar dat verzoek kwam wel. En zo ken ik veel meer mensen. Heel goed dus.
dinsdag 14 september 2021 om 18:25
Omdat we daarvoor boven de 90% moeten zitten en dan nog hebben we het probleem dat ook dieren, waaronder huisdieren, het virus kunnen krijgen en mogelijk overdragen.
Het virus zal gewoon hier blijven en dat is op zichzelf geen probleem. Ik denk dus ook dat de focus helemaal niet daarop moet liggen.
dinsdag 14 september 2021 om 18:27
Vrijwillig is niet nieuw. Daar had ik het dan ook niet over. Ik had het over verplichten.Lacuba schreef: ↑14-09-2021 18:20Net als vorig jaar zal er vast weer een oproep komen aan zestigplussers om dit jaar vooral de griepprik te halen.I.v.m. de bezetting in de ziekenhuizen uiteraard i.v.m. corona. Ik haalde hem nooit maar toen vorig jaar dat verzoek kwam wel. En zo ken ik veel meer mensen. Heel goed dus.
dinsdag 14 september 2021 om 18:27
Maar het blijft een non-argument.Sjaantje37 schreef: ↑14-09-2021 18:18Ik reageerde op jouw antwoord en je wilt altijd graag een bronvermelding.
De rek is er al 17 maanden uit. Althans, dat lees ik al heel lang.
Lijkt me verder een non-argument, want de rek op de ic's is er ook uit.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 14 september 2021 om 18:29
Tja, als de ziekenhuizen dreigen over te lopen met grieppatiënten kan ik me voorstellen dat de huidige corona-maatregelen worden uitgebreid voor griep.
Helaas is verplichte vaccinatie daar geen onderdeel van.
dinsdag 14 september 2021 om 18:37
Als we nu ineens verplichte vaccinatie nodig hebben voor griep, dan is er iets heel wezenlijk fout.
dinsdag 14 september 2021 om 18:41
Het verbaast mij echt dat er zoveel mensen het geen probleem vinden om te laten zien dat ze gevaccineerd/ negatief getest zijn.
Of ik wel of niet gevaccineerd ben is toch mijn eigen keuze? Dat gaat verder niemand aan.
Er wordt om medische gegevens gevraagd. Dat vind ik niet oke.
Nu ben ik wel gevaccineerd, maar ik weiger om hier aan mee te werken.
Of ik wel of niet gevaccineerd ben is toch mijn eigen keuze? Dat gaat verder niemand aan.
dinsdag 14 september 2021 om 18:45
Polio hebben ze na een tijd,na een tiental jaar dacht ik, gewoon verplicht.Macarinata schreef: ↑14-09-2021 16:29Belachelijk en zwaar overdreven dat je je vaccinatie- of testgegevens moet delen. Als je geen gevaar wil lopen, kom dan zelf niet naar horeca/theater e.d., maar laat de rest vrij. Het is een mensenrechtenschending om deze gegevensdeling te verplichten. Massahysterie waar ik niet aan meedoe, ik vertik het. Of je medebezoeker gevaccineerd is, zegt helemaal niets over of jij ziek kunt worden, daar moet je jezelf voor hebben laten vaccineren. Wil je dat niet? Blijf dan zelf weg, maar belast de horeca en je medeburgers niet met deze onrechtmatige gegevensopvraag. Wordt nog leuk met de 3 concertkaartjes die ik heb trouwens, ik mag mijn geld wel terugvragen. De vaccinatiegraad moet
nog iets omhoog, daar moeten ze aan werken en niet deze onzin verkopen.
Hebben we dit ooit hoeven doen met polio? Welnee! Dit is je reinste onzin, we zijn er weer ingetuind. En ik ben helemaal geen antivaxxer, integendeel, maar dit gaat de perken echt te buiten.
dinsdag 14 september 2021 om 18:47
Nee hoor want uit de app wordt niet duidelijk of je gevaccineerd bent of getest of hersteld..... Niks medische gegevens dus. Gewoon even een groen vinkje laten zien mede in het belang van anderen. Maar je hoéft er niet aan mee te werken natuurlijk.Mandy81 schreef: ↑14-09-2021 18:41Het verbaast mij echt dat er zoveel mensen het geen probleem vinden om te laten zien dat ze gevaccineerd/ negatief getest zijn.
dinsdag 14 september 2021 om 18:49
Er wordt niet om medische gegevens gevraagd, er wordt gevraagd of je geen risico bent voor anderen.Mandy81 schreef: ↑14-09-2021 18:41Het verbaast mij echt dat er zoveel mensen het geen probleem vinden om te laten zien dat ze gevaccineerd/ negatief getest zijn.
dinsdag 14 september 2021 om 18:56
Ja, hij zegt wel eens wat. Net zoals vrijwel alle andere mensen.
dinsdag 14 september 2021 om 18:56
Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig?DS1971 schreef: ↑14-09-2021 18:25Omdat we daarvoor boven de 90% moeten zitten en dan nog hebben we het probleem dat ook dieren, waaronder huisdieren, het virus kunnen krijgen en mogelijk overdragen.
Het virus zal gewoon hier blijven en dat is op zichzelf geen probleem. Ik denk dus ook dat de focus helemaal niet daarop moet liggen.
dinsdag 14 september 2021 om 18:58
Zorgen dat iedereen die een ziekenhuisbed nodig heeft er eentje kan krijgen.
dinsdag 14 september 2021 om 18:59
Met het verschil dat hij een minister is althans totdat er eindelijk een nieuw kabinet gekozen wordt. Je zou denken dat hij zijn woorden dan iets zorgvuldiger zou formuleren.
Maar denk dat bij hem ook de rek er uit is. Die kut wappies toch...
dinsdag 14 september 2021 om 19:00
En waarom zouden we niet aan die 90% komen?DS1971 schreef: ↑14-09-2021 18:25Omdat we daarvoor boven de 90% moeten zitten en dan nog hebben we het probleem dat ook dieren, waaronder huisdieren, het virus kunnen krijgen en mogelijk overdragen.
Het zou sneller gaan als iedereen zich liet vaccineren, maar ook zonder dat komen we wel aan die 90%.
Helaas dan wel ten koste van wat extra doden en long-covid-patiënten, maar ja, vrije keuze hè.
dinsdag 14 september 2021 om 19:00
Ja ont-zet-tend medisch inderdaad, dat groene vinkje en mijn initialen.Mandy81 schreef: ↑14-09-2021 18:41Het verbaast mij echt dat er zoveel mensen het geen probleem vinden om te laten zien dat ze gevaccineerd/ negatief getest zijn.