“Coronapas”
maandag 13 september 2021 om 11:54
dinsdag 14 september 2021 om 19:53
Daar verandert toch niks?Sjaantje37 schreef: ↑14-09-2021 19:51Hoe zit het eigenlijk met rijscholen, autorijles? Ze hebben het niet over contact beroepen gehad.
dinsdag 14 september 2021 om 20:03
Ik heb die QR-code al lang uitgeprint. Zeker toen we op reis waren zag ik het gewoon gebeuren dat de batterij van mijn telefoon na een lange dag op zou raken en ik het hotel niet meer binnen kon!
dinsdag 14 september 2021 om 20:39
Er is dan ook weinig normaals aan deze hele coronatoestand wel?TijgerindeNacht schreef: ↑14-09-2021 20:35Die coronacheck-app is absurd. We kunnen toch niet doen alsof dit iets normaals is. Of het nodig is, zelfs.
dinsdag 14 september 2021 om 20:43
Wat had jij liever gewild dan? We kunnen nu wel lekker knus naast elkaar zitten in een restaurant, zonder 1.5m capriolen.TijgerindeNacht schreef: ↑14-09-2021 20:35Die coronacheck-app is absurd. We kunnen toch niet doen alsof dit iets normaals is. Of het nodig is, zelfs.
dinsdag 14 september 2021 om 20:48
En waarom niet?TijgerindeNacht schreef: ↑14-09-2021 20:35Die coronacheck-app is absurd. We kunnen toch niet doen alsof dit iets normaals is. Of het nodig is, zelfs.
En wat is je alternatief?
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 14 september 2021 om 20:50
dinsdag 14 september 2021 om 20:52
Een pandemie is ook geen normale situatie.TijgerindeNacht schreef: ↑14-09-2021 20:35Die coronacheck-app is absurd. We kunnen toch niet doen alsof dit iets normaals is. Of het nodig is, zelfs.
dinsdag 14 september 2021 om 20:54
Zou er iemand zijn die het normaal vindt? Het is een uitweg uit een enorme crisis.TijgerindeNacht schreef: ↑14-09-2021 20:35Die coronacheck-app is absurd. We kunnen toch niet doen alsof dit iets normaals is. Of het nodig is, zelfs.
dinsdag 14 september 2021 om 20:55
Ik vond t heel goed dat er nog even extra werd benadrukt dat mensen met medische aandoeningen waarbij de vaccins niet goed werken, mensen die zichzelf beperkingen opleggen omdat ze nu eenmaal extra risico lopen, straks ook veilig naar een restaurant, bioscoop, theater etc kunnen.
Juist door het gebruik van de toegangsbewijzen.
dinsdag 14 september 2021 om 21:00
Dat vond ik nou weer net iets te kort door de bocht. Het risico op besmetting wordt voor hen wat kleiner, maar tegelijkertijd wordt ook geen afstand meer gehouden, gevaccineerden zijn soms nog steeds besmettelijk en een toegangstest kan valsnegatief zijn... Veilig zou ik het niet direct noemen.ZeroRose schreef: ↑14-09-2021 20:55Ik vond t heel goed dat er nog even extra werd benadrukt dat mensen met medische aandoeningen waarbij de vaccins niet goed werken, mensen die zichzelf beperkingen opleggen omdat ze nu eenmaal extra risico lopen, straks ook veilig naar een restaurant, bioscoop, theater etc kunnen.
dinsdag 14 september 2021 om 21:02
Ik denk dat er nog heel veel afstand zal worden gehouden. Mensen die risico lopen zullen geen zij aan zij gelegenheden bezoeken.Fairway schreef: ↑14-09-2021 21:00Dat vond ik nou weer net iets te kort door de bocht. Het risico op besmetting wordt voor hen wat kleiner, maar tegelijkertijd wordt ook geen afstand meer gehouden, gevaccineerden zijn soms nog steeds besmettelijk en een toegangstest kan valsnegatief zijn... Veilig zou ik het niet direct noemen.
dinsdag 14 september 2021 om 21:07
dinsdag 14 september 2021 om 21:29
dinsdag 14 september 2021 om 21:36
Die hebben dus niet veel aan een toegangsapp.
En dat is ‘m nou net, dat toegangsbewijs is juist voor dat soort gelegenheden bedoeld. Het is dus een beetje opportunistisch om te zeggen dat de kwetsbaren door de toegangsapp weer mee kunnen doen.
Verder een prima toespraak van De Jonge.
dinsdag 14 september 2021 om 21:56
Ik denk wel dat het voor de meesten idd veiliger wordt.Fairway schreef: ↑14-09-2021 21:36Die hebben dus niet veel aan een toegangsapp.
En dat is ‘m nou net, dat toegangsbewijs is juist voor dat soort gelegenheden bedoeld. Het is dus een beetje opportunistisch om te zeggen dat de kwetsbaren door de toegangsapp weer mee kunnen doen.
Verder een prima toespraak van De Jonge.
Voor de allerkwetsbaarsten helpt wrsch niets, die zitten sowieso al 1,5 jaar gedwongen thuis, of op z'n minst in angst.
Every day offers a new opportunity to give up.
dinsdag 14 september 2021 om 21:56
Eens, wat meer respect voor het harde werk wat zij leveren is zeker op zijn plaats.
Maar ja, beste stuurlui staan aan wal hè. Vaak zijn het mensen die zelf niet veel bereikt hebben die respectloos over politici praten, simpelweg omdat ze zich onvoldoende kunnen verplaatsen in werkweken van plus zeventig uur per week (geen sneer naar jou sjaantje, is algemene opmerking).
dinsdag 14 september 2021 om 21:59
Ja zoiets zie ik mezelf ook nog wel overkomen als ik een weekje weg ga. Soms vergeet ik nu al mijn telefoon of ligt die nog op te laden als ik de deur uit ga. Dus ben van plan om die code standaard in m'n tas of jaszak te doen zodat ik die zowiezo altijd bij heb. Neem aan dat je gewoon beide tegelijk kunt gebruiken en dat het niet of de app of papier is.