Coronavirus COVID-19 alle pijlers

“Coronapas”

13-09-2021 11:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
De OP gewijzigd aangezien de link naar de petitie aangaande toegangsbewijzen niet geplaatst mag worden.
De snelheid van ondertekenen valt op.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2021 13:20
Reden: titel aangepast, omdat vaccinatiepaspoort de verkeerde benaming is
68.39% gewijzigd
Sjaantje37 schreef:
14-09-2021 19:51
Hoe zit het eigenlijk met rijscholen, autorijles? Ze hebben het niet over contact beroepen gehad.
Daar verandert toch niks?
Lacuba schreef:
14-09-2021 19:53
Daar verandert toch niks?
Mooi.
Wel goed dat Rutte begon met dat het in andere landen al is ingevoerd. Veel Nederlanders vinden hier immers alles waardeloos en in andere landen is het allemaal veel beter.
Eén keer is genoeg.
fairway wijzigde dit bericht op 14-09-2021 20:04
95.19% gewijzigd
TsumTsum schreef:
14-09-2021 19:29
Om die reden ga ik ook maar even een papieren versie uitprinten voor als mijn telefoon niet meewerkt of ik geen WiFi of 4G heb want geen idee of dan de app nog werkt.
Ik heb die QR-code al lang uitgeprint. Zeker toen we op reis waren zag ik het gewoon gebeuren dat de batterij van mijn telefoon na een lange dag op zou raken en ik het hotel niet meer binnen kon!
Die coronacheck-app is absurd. We kunnen toch niet doen alsof dit iets normaals is. Of het nodig is, zelfs.
TijgerindeNacht schreef:
14-09-2021 20:35
Die coronacheck-app is absurd. We kunnen toch niet doen alsof dit iets normaals is. Of het nodig is, zelfs.
Er is dan ook weinig normaals aan deze hele coronatoestand wel?
TijgerindeNacht schreef:
Wat had jij liever gewild dan? We kunnen nu wel lekker knus naast elkaar zitten in een restaurant, zonder 1.5m capriolen.
Ik vind het een heerlijk idee, die app. Werkte in Frankrijk ook prima en merkte dat ik toch relaxter op een terrasje of in een restaurant zat.
Lacuba schreef:
14-09-2021 19:52
Kwestie van fatsoen.
Dit ja.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
TijgerindeNacht schreef:
En waarom niet?
En wat is je alternatief?
Yulia schreef:
14-09-2021 19:30
Dankje!
Kreeg die optie niet te zien, maar even uitgelogd en opnieuw ingelogd, nu is het gelukt!
En ik zie dat ik de gelukkige ben. :blob:
Solomio schreef:
14-09-2021 20:50
Ik zal je ff quoten.
TijgerindeNacht schreef:
Een pandemie is ook geen normale situatie.
Solomio schreef:
14-09-2021 20:50
:yes:
TijgerindeNacht schreef:
Zou er iemand zijn die het normaal vindt? Het is een uitweg uit een enorme crisis.
Ik vond t heel goed dat er nog even extra werd benadrukt dat mensen met medische aandoeningen waarbij de vaccins niet goed werken, mensen die zichzelf beperkingen opleggen omdat ze nu eenmaal extra risico lopen, straks ook veilig naar een restaurant, bioscoop, theater etc kunnen.

Juist door het gebruik van de toegangsbewijzen.
ZeroRose schreef:
14-09-2021 20:55
Ik vond t heel goed dat er nog even extra werd benadrukt dat mensen met medische aandoeningen waarbij de vaccins niet goed werken, mensen die zichzelf beperkingen opleggen omdat ze nu eenmaal extra risico lopen, straks ook veilig naar een restaurant, bioscoop, theater etc kunnen.

Juist door het gebruik van de toegangsbewijzen.
Dat vond ik nou weer net iets te kort door de bocht. Het risico op besmetting wordt voor hen wat kleiner, maar tegelijkertijd wordt ook geen afstand meer gehouden, gevaccineerden zijn soms nog steeds besmettelijk en een toegangstest kan valsnegatief zijn... Veilig zou ik het niet direct noemen.
Fairway schreef:
14-09-2021 21:00
Dat vond ik nou weer net iets te kort door de bocht. Het risico op besmetting wordt voor hen wat kleiner, maar tegelijkertijd wordt ook geen afstand meer gehouden, gevaccineerden zijn soms nog steeds besmettelijk en een toegangstest kan valsnegatief zijn... Veilig zou ik het niet direct noemen.
Ik denk dat er nog heel veel afstand zal worden gehouden. Mensen die risico lopen zullen geen zij aan zij gelegenheden bezoeken.
Lacuba schreef:
14-09-2021 21:02
Ik denk dat er nog heel veel afstand zal worden gehouden. Mensen die risico lopen zullen geen zij aan zij gelegenheden bezoeken.
Probeer maar afstand te houden in een theater, een kroeg of een concert. Dat gaat niet lukken.
Fairway schreef:
14-09-2021 21:07
Probeer maar afstand te houden in een theater, een kroeg of een concert. Dat gaat niet lukken.
Daar zullen de kwetsbaren dus niet naar toe gaan.
Solomio schreef:
14-09-2021 21:29
Daar zullen de kwetsbaren dus niet naar toe gaan.
Die hebben dus niet veel aan een toegangsapp.

En dat is ‘m nou net, dat toegangsbewijs is juist voor dat soort gelegenheden bedoeld. Het is dus een beetje opportunistisch om te zeggen dat de kwetsbaren door de toegangsapp weer mee kunnen doen.

Verder een prima toespraak van De Jonge.
Fairway schreef:
14-09-2021 21:36
Die hebben dus niet veel aan een toegangsapp.

En dat is ‘m nou net, dat toegangsbewijs is juist voor dat soort gelegenheden bedoeld. Het is dus een beetje opportunistisch om te zeggen dat de kwetsbaren door de toegangsapp weer mee kunnen doen.

Verder een prima toespraak van De Jonge.
Ik denk wel dat het voor de meesten idd veiliger wordt.
Voor de allerkwetsbaarsten helpt wrsch niets, die zitten sowieso al 1,5 jaar gedwongen thuis, of op z'n minst in angst.
Solomio schreef:
14-09-2021 19:34
Nou en?
Ik vind het buitengewoon denigrerend overkomen.

Ik zie het namelijk alleen maar gebeuren bij mensen die niet onder stoelen of banken steken dat ze Mark Rutte en Hugo de Jonge lapzwansen vinden.
Eens, wat meer respect voor het harde werk wat zij leveren is zeker op zijn plaats.

Maar ja, beste stuurlui staan aan wal hè. Vaak zijn het mensen die zelf niet veel bereikt hebben die respectloos over politici praten, simpelweg omdat ze zich onvoldoende kunnen verplaatsen in werkweken van plus zeventig uur per week (geen sneer naar jou sjaantje, is algemene opmerking).
Fairway schreef:
14-09-2021 20:03
Ik heb die QR-code al lang uitgeprint. Zeker toen we op reis waren zag ik het gewoon gebeuren dat de batterij van mijn telefoon na een lange dag op zou raken en ik het hotel niet meer binnen kon!
Ja zoiets zie ik mezelf ook nog wel overkomen als ik een weekje weg ga. Soms vergeet ik nu al mijn telefoon of ligt die nog op te laden als ik de deur uit ga. Dus ben van plan om die code standaard in m'n tas of jaszak te doen zodat ik die zowiezo altijd bij heb. Neem aan dat je gewoon beide tegelijk kunt gebruiken en dat het niet of de app of papier is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven