Coronavirus COVID-19 alle pijlers

“Coronapas”

13-09-2021 11:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
De OP gewijzigd aangezien de link naar de petitie aangaande toegangsbewijzen niet geplaatst mag worden.
De snelheid van ondertekenen valt op.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2021 13:20
Reden: titel aangepast, omdat vaccinatiepaspoort de verkeerde benaming is
68.39% gewijzigd
DS1971 schreef:
16-09-2021 13:33
Mee eens. De maatregelen blijven maar uitgaan van de gedachte dat iedereen gelijk is voor het virus, maar dat is niet zo. Ik heb het artikel wat je aanhaalt even erbij gepakt en het aandeel obees op de IC lijkt te zijn gestegen. En dat was al iets van 80%.

Ik verbaas mij er ook over dat men het gebrek aan vaccinatiebereidheid bij ouderen wil repareren om dat maar kinderen en zelfs kinderen onder de 12 te gaan vaccineren. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Obees én ongevaccineerd is natuurlijk geen goede combinatie. Maar een vaccinatie is op korte termijn "iets" sneller te realiseren dan mensen van obees (en dat is echt heel veel overgewicht dus) naar niet-obees te krijgen. Bovendien is nog niet duidelijk of het zwaar overgewicht de oorzaak is van ic-ligging of ander onderliggend lijden dat mede de oorzaak is van obesitas.
Griebus67 schreef:
16-09-2021 13:39
Als een van die invalshoeken het verspreiden van aperte apekool is, vind ik dat die apekool geen podium verdient op dit forum en zal ik (en meerdere mensen met mij) daar altijd iets van blijven zeggen.
En dat is prima toch, graag wel op een respectvolle manier. Jouw mening is immers net zozeer enkel een mening als de mijne.
Groenishetgras schreef:
16-09-2021 13:43
En dat is prima toch, graag wel op een respectvolle manier. Jouw mening is immers net zozeer enkel een mening als de mijne.
Nou nee. Wat dit virus en de vaccins betreft, zijn niet alle standpunten gelijkwaardig. Als je mening in tegenspraak is met de feiten en zwaar rust op desinformatie, en je negeert alle kloppende informatie die je hier en elders wordt aangereikt, ben je wat mij betreft af als gesprekspartner.
Groenishetgras schreef:
16-09-2021 13:43
Het is trouwens ook aperte onzin dat iedere mening evenveel waard is en respect verdient.

Als ik bijvoorbeeld vind dat de aarde plat is of dat vrouwen niet buitenshuis mogen werken, dan hoef ik niet te verwachten dat ik serieus word genomen. En dat is maar goed ook.
Snarky* schreef:
16-09-2021 13:48
Het is trouwens ook aperte onzin dat iedere mening evenveel waard is en respect verdient.

Als ik bijvoorbeeld vind dat de aarde plat is of dat vrouwen niet buitenshuis mogen werken, dan hoef ik niet te verwachten dat ik serieus word genomen. En dat is maar goed ook.
Leuk voorbeeld van die platte aarde, ooit werd je verketterd voor het idee dat hij rond zou zijn.
Wellicht heb je jezelf hier een mooi antwoord gegeven.
Lacuba schreef:
16-09-2021 13:41
Obees én ongevaccineerd is natuurlijk geen goede combinatie. Maar een vaccinatie is op korte termijn "iets" sneller te realiseren dan mensen van obees (en dat is echt heel veel overgewicht dus) naar niet-obees te krijgen. Bovendien is nog niet duidelijk of het zwaar overgewicht de oorzaak is van ic-ligging of ander onderliggend lijden dat mede de oorzaak is van obesitas.
Wat ik meer bedoel is dat we de mensen waar we van weten dat ze kans hebben om opgenomen te moeten worden als ze corona krijgen moeten benaderen.

Het lijkt mij evident dat als je A. in de leeftijdscategorie 0-50 jaar 90% gevaccineerd hebt en in de categorie 50 en ouder slechts 30%, met een totaal van 65% je een compleet andere situatie hebt dan wanneer het respectievelijk B. 0% en 70% is met een totaal van 40%.

Dan heb je minder druk op de zorg met situatie B, terwijl de vaccinatiegraad lager is.

Het effect van vaccinatie als je kijkt naar de druk op de zorg is gewoon veel hoger bij iemand van 80, dan bij iemand van 8, veel hoger bij iemand met een BMI van 35 dan bij iemand met een BMI van 22.

Zo weten we ook dat veel mensen uit de sociaal minder sterke wijken niet willen vaccineren. Wat ik dan denk is: leuk om deze belemmeringen op te werpen, maar daar raak je die groep echt vooral niet mee. Want die gaan relatief zelden uit eten, naar de bioscoop, enz.

Ik blijf erbij dat goede voorlichting veel belangrijker is. Of beloon mensen voor het nemen van een vaccin. Iemand die afhankelijk is van de bijstand staat misschien wel met het gehele gezin vooraan als ze per vaccinatie 100 euro krijgen. Kortom: kijk naar de grootste probleemgroepen en bedenk per groep wat de beste aanpak is.

Dat lijkt mij veel efficiënter.
bluekiss00 schreef:
16-09-2021 12:30
En wat te denken van mensen met hartklachten na de prik?
Wielrenners die moeten stoppen met wielrennen omdat ze nog maar 75% hartfunctie over hebben, terwijl ze waarschijnlijk weinig te vrezen hebben van Corona. Ook Myocarditis is niet onschuldig, bij lange na niet.

https://www.gva.be/cnt/dmf20210913_92710370

Dit lijkt me een stuk ernstiger dan long covid.
Ook na corona komt dit voor en dan vaker en ernstiger.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Griebus67 schreef:
16-09-2021 13:47
Nou nee. Wat dit virus en de vaccins betreft, zijn niet alle standpunten gelijkwaardig. Als je mening in tegenspraak is met de feiten en zwaar rust op desinformatie, en je negeert alle kloppende informatie die je hier en elders wordt aangereikt, ben je wat mij betreft af als gesprekspartner.
Eens, wij zijn geen gesprekspartners.
Snarky* schreef:
16-09-2021 13:48

In Afghanistan denken ze daar (zeker wat betreft het tweede) toch weer heel anders over. ;)
Groenishetgras schreef:
16-09-2021 13:55
Leuk voorbeeld van die platte aarde, ooit werd je verketterd voor het idee dat hij rond zou zijn.
Wellicht heb je jezelf hier een mooi antwoord gegeven.
Tja, toen moesten ze zich behelpen met god en gokwerk, nu hebben we de wetenschap met harde en controleerbare bewijzen.

Zonder vaccins zou de helft van de mensen die hier post trouwens al overleden zijn aan de meest gruwelijke ziektes, waarvan we nu dankzij de vaccins weinig meer te vrezen hebben. Zolang het wappiedom niet gaat overheersen, natuurlijk, want dan zijn we zo weer terug in de middeleeuwen.

Geen idee waarom iemand met alle beschikbare informatie wil kiezen voor rol van angstige onheilsprofeet.
DS1971 schreef:
16-09-2021 13:58
Wat ik meer bedoel is dat we de mensen waar we van weten dat ze kans hebben om opgenomen te moeten worden als ze corona krijgen moeten benaderen.

Het lijkt mij evident dat als je A. in de leeftijdscategorie 0-50 jaar 90% gevaccineerd hebt en in de categorie 50 en ouder slechts 30%, met een totaal van 65% je een compleet andere situatie hebt dan wanneer het respectievelijk B. 0% en 70% is met een totaal van 40%.

Dan heb je minder druk op de zorg met situatie B, terwijl de vaccinatiegraad lager is.

Het effect van vaccinatie als je kijkt naar de druk op de zorg is gewoon veel hoger bij iemand van 80, dan bij iemand van 8, veel hoger bij iemand met een BMI van 35 dan bij iemand met een BMI van 22.

Zo weten we ook dat veel mensen uit de sociaal minder sterke wijken niet willen vaccineren. Wat ik dan denk is: leuk om deze belemmeringen op te werpen, maar daar raak je die groep echt vooral niet mee. Want die gaan relatief zelden uit eten, naar de bioscoop, enz.

Ik blijf erbij dat goede voorlichting veel belangrijker is. Of beloon mensen voor het nemen van een vaccin. Iemand die afhankelijk is van de bijstand staat misschien wel met het gehele gezin vooraan als ze per vaccinatie 100 euro krijgen. Kortom: kijk naar de grootste probleemgroepen en bedenk per groep wat de beste aanpak is.

Dat hebben ze in Duitsland al gedaan. Daar bieden ze braadworst of döner aan, naar gelang de bevolkingsgroep 🙌
DS1971 schreef:

Als er gesproken gaat worden over een geldbeloning na een vaccinatie staat heel Nederland op zijn achterste benen. Er wordt nu al alles in het werk gesteld om groepen waarin de aantallen vaccinaties achter blijven te bereiken. Gelukkig met steeds meer succes ook. Tot een voldoende vaccinatiegraad bereikt is zullen we het even met een QR-code moeten doen. Zodat we als we dat willen op een zo veilig mogelijke manier uit kunnen gaan.
DS1971 schreef:
16-09-2021 13:59
In Afghanistan denken ze daar (zeker wat betreft het tweede) toch weer heel anders over. ;)
Grappig zeg, wat er in Afghanistan gebeurt. Echt om te lachen. Waar is de kotssmiley als je hem nodig hebt.
Snarky* schreef:
16-09-2021 14:02
Tja, toen moesten ze zich behelpen met god en gokwerk, nu hebben we de wetenschap met harde en controleerbare bewijzen.

Zonder vaccins zou de helft van de mensen die hier post trouwens al overleden zijn aan de meest gruwelijke ziektes, waarvan we nu dankzij de vaccins weinig meer te vrezen hebben. Zolang het wappiedom niet gaat overheersen, natuurlijk, want dan zijn we zo weer terug in de middeleeuwen.

Geen idee waarom iemand met alle beschikbare informatie wil kiezen voor rol van angstige onheilsprofeet.
Ik vind het trouwens wel mooi dat je god aanhaalt. Ik ben hier nog wel eens aangevallen omdat ik het geloof, ten aanzien van dat deel dat volledig in tegenspraak is met de wetenschap, als achterlijk aanmerkte.

Eens verder dat roepen dat vaccins in zijn algemeenheid onzinnig zijn is inderdaad vrij achterlijk. Net als die onzin dat het leidt tot autisme en weet ik allemaal wat voor onzin. Maar is er niets aan te merken op dit vaccin? Dat is wat kort door de bocht. Er zijn gewoon risico's. Vooralsnog niets concreets wat dusdanig is dat het niet nuttig is, maar ook hier geldt weer dat het nut werkelijk anders is bij iemand van 80 dan van 8. Met name bij die laatste groep is er vooral een goede reden om wat langer te wachten zodat we meer kennis hebben over de vaccins en overigens ook over het verloop van het virus. Want het zou zo maar eens kunnen dat over 5 jaar boosters voor mensen die nu de griepprik krijgen het enige is wat we nog gaan doen.

Inzichten veranderen nog wel eens. Door het meer beschikbaar komen van data.

Dus een discussie over dit vaccin kan best. Niet in de zin van dat ze niet werken wat ik hier ook las, dat is onzin. Maar of het voor iedereen zinvol is, daar kun je best een goede discussie over hebben. In theorie dan, want helaas zijn er ook nogal wat schreeuwers in Nederland die geen enkele discussie willen.
Snarky* schreef:
16-09-2021 14:02

Ik denk dat je, wellicht uit tunnelvisie, niet alle informatie tot je neemt. Je hebt immers ook niet alle onderzoeken zelf gedaan. Je neemt aan dat de informatie die jij nuttigt de juiste is omdat iemand dat zo voor je heeft bepaald.

Wat is erop tegen ook andere visies niet gelijk te verwerpen, ik begrijp dat oprecht niet. Je wordt er echt niet dommer van.
Ik moet ook vaak denken aan de reclame spreuk van de NRC een aantal jaar geleden: “ wie nooit van mening verandert, heeft zelden iets geleerd.”
Groenishetgras schreef:
16-09-2021 14:10
Ik denk dat je, wellicht uit tunnelvisie, niet alle informatie tot je neemt. Je hebt immers ook niet alle onderzoeken zelf gedaan. Je neemt aan dat de informatie die jij nuttigt de juiste is omdat iemand dat zo voor je heeft bepaald.

Wat is erop tegen ook andere visies niet gelijk te verwerpen, ik begrijp dat oprecht niet. Je wordt er echt niet dommer van.
Ik moet ook vaak denken aan de reclame spreuk van de NRC een aantal jaar geleden: “ wie nooit van mening verandert, heeft zelden iets geleerd.”
Tjonge, wat sla je opeens een ander toontje aan dan in het begin zeg.

Toen wist je helemaal niks en was je zielig en onzeker, en nu weet je het opeens beter dan de verzamelde virologen, artsen en wetenschappers van de hele wereld.
Niet zo slim. Kun je dadelijk toch alweer een nieuwe nick gaan verzinnen als je niet uitkijkt.
TijgerindeNacht schreef:
16-09-2021 12:56
Nee, daar ben ik niet voor opgeleid.
Ik weet alleen dat wat er nu gebeurt foute boel is.
Liever iets dat we als samenleving sámen dragen, dan iets waarbij er mensen met een bepaalde overtuiging worden uitgesloten.
Hoezo uitgesloten? Je kunt toch testen!?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Snarky* schreef:
16-09-2021 14:16
Tjonge, wat sla je opeens een ander toontje aan dan in het begin zeg.

Toen wist je helemaal niks en was je zielig en onzeker, en nu weet je het opeens beter dan de verzamelde virologen, artsen en wetenschappers van de hele wereld.
Niet zo slim. Kun je dadelijk toch alweer een nieuwe nick gaan verzinnen als je niet uitkijkt.
Waarom moet ik een nieuw account aanmaken dadelijk?
Groenishetgras schreef:
16-09-2021 13:08
Geen goed volk hier merk ik.
Nee, we zijn allemaal geinjecteerd met het sperma van de duivel :nut:

Run while you still can escape !!!!!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
16-09-2021 14:21
Nee, we zijn allemaal geinjecteerd met het sperma van de duivel :nut:

Run while you still can escape !!!!!!!
Ik ook 😱
Echt wat een niveau...
Snarky* schreef:
16-09-2021 14:05
Grappig zeg, wat er in Afghanistan gebeurt. Echt om te lachen. Waar is de kotssmiley als je hem nodig hebt.
:pukey: hier.
-Albert Einstein-
DS1971 schreef:

Dat lijkt mij veel efficiënter
.
:kneel:
Sjaantje37 schreef:
16-09-2021 14:27
Echt wat een niveau...
Nou he. En mijn kind heb ik ook nog verziekt. Waar moet het heen met deze wereld.... :nope:
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
16-09-2021 14:30
Nou he. En mijn kind heb ik ook nog verziekt. Waar moet het heen met deze wereld.... :nope:
Naar de corona...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven