December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Tinus!

Gehehe, enorme maat 21

Zal wel een fase zijn van jullie Manuel, denk dat het, net zoals bij veel dingen het geval is; herhalen, herhalen, herhalen.

Een vriendin van mij heeft een zoontje van 3 mnd jonger als ons Y. (hij is dus 15 mnd) Zij krijgt hem niet aan zn verstand gepeutert hoe/dat hij moet 'aaien'

Hij graait, knijpt, slaat en grijpt er op los.

Streng toespreken, even beetpakken, apart zetten... geeft ie allemaal niets om, hij lacht een keer (Grrrrrrrrrr!! Irritant!!) en gaat weer vrolijk verder.

Zij vroeg zich ookal af hoe ze hem kon leren wat 'liever' te zijn maar tot nu toe nog geen oplossing.

(is trouwens t zelfde knulletje dat gepakt was door de hond)

Wat bedoel je trouwens met 'kleine beestjes' ?

(omdat je dat EN insecten schrijft, gaat ie ook achter muizen aan oid? )
Haha, nou officieel zijn spinnen geen insecten toch?

Neeee stel je voor, muizen, haha!! In dat geval zal ik het contract van de katten nog eens grondig moeten nalezen... Voor de katten is hij wel heel lief (al zegt ie wel heel vaak dat ze iets niet mogen) hij gaat bij ze liggen en kroelen en aaien. Heb al geprobeerd uit te leggen dat een mier en een poes allebei beestjes zijn en dat je die gewoon niet mag doodmaken.

Wel eng dat dat ventje van jouw vrienden zo hardhandig is met dieren. Dan ligt een volgend ongeluk ook op de loer!!
er was laatst iemand gepromoveerd die stelde dat dierenmishandeling een voorstadium van kindermishandeling was... (degene die dat vertelde zou het proefschrift nog voor me opzoeken..)
Jaha Sannie dat heb ik ook gelezen! Dat dierenartsen ook eerder aan de bel zouden moeten trekken... vind het wel interessant! Is dat nou echt beroepsmatige interesse of vind je het gewoon sowieso interessant? Linkje lijkt me interessant! Grappig trouwens dat je aan dat proefschrift moet denken door Manu en de insecten...

Doe jij trouwens iets met Nederlands met Gebaren ofzoiets?

Tinus: Ja het was de krokodil met kiespijn. Vervelend die acties van Manuel met insecten... (Y zei laatst wel een keer 'muis' tegen een mier...) gelukkig doet Y dat soort dingen niet... maar ze heeft wel een tijdje andere kinderen geknepen dan ;)

Haaaahaaaaa ik hoor hier onder mijn raam een zelfde discussietje als dat ik vaak met Y. heb Kind zegt: 'tilluh' en vrouw zegt: 'nee ik ga je niet tillen want ik heb mijn handen vol'.

*gaat snel weer werkstukken*

oja! er is hier net iemand geweest die ik mijn babybag draagzakding heb verkocht... Ik heb er bij verteld dat het echt een onding is en dat een doek veeel beter is (kon het niet laten) maar ze wilde hem graag proberen... ze gaat nog laten weten hoe dat ding bevalt...
Jaaaa, een nieuw modem!!

heb jullie gemist hoor!

nu even typen met 1 hand.. heb Stef vast maar moest even checken of de verbinding het deed.

kom later terug
quote:sannie2 schreef op 03 juni 2009 @ 15:10:

er was laatst iemand gepromoveerd die stelde dat dierenmishandeling een voorstadium van kindermishandeling was... (degene die dat vertelde zou het proefschrift nog voor me opzoeken..)

Zou kunnen zijn denk ik dat hij/jij bedoeld...?

Het mannetje van die vriendin is voornamelijk hardhandig tegen andere kindjes.

Wilt ie in het gezichtje aaien oid maar dan graait ie.. beetje lomp zeg maar.

Mette:

Welkom back!

Verwacht nu wel snel een lap tekst die pagina vullend is hoor!

Ga nu snel ff dweilen hier
Nou lekker dan. Ik grapte al tegen JP dat het begon met spinnen, daarna de kikkers, muizen, katten, ponies en kindertjes zouden volgen... Het wordt toch niet de volgende Ted Bundy hè???

Mette: Heeeee hoi!!!

Klets: Haha, ja die discussie ga ik gewoon al niet meer aan. Ik til alleen als het een gevaarlijke situatie gaat opleveren (als Manu midden op de weg besluit te gaan zitten ofzo). of als ik ff wil opschieten (rennen met kind!).

Maar Jp, pffffff die sjouwt de hele dag rond met dat kind. Moet ie lekker zelluf weten, ik pieker er niet over.
Hoi,

dat bericht heb ik ook gelezen.

Hier een link:huiselijk geweld

In gezinnen waar dierenmishandeling voorkomt (door volwassenen en kinderen), is vaak ook sprake van huiselijk geweld (en kinderen die in geweld opgroeien hebben zelf ook weer een vergrote kans om dader te worden van huiselijk geweld).

Om misselijk van te worden...

doe! ga weer aan het werk.
o ja, M is ook niet altijd 'handig' met dieren, gewoon blijven praten en uitleggen maar...
Sannie:

deze bedoel je toch?

http://www.uu.nl/NL/Actue ... dadigegezinsrelaties.aspx
Om misselijk van te worden, Falcon? Het lijkt me juist een heel interessant onderzoek en ik denk dat er toch vrij weinig mensen zijn die zonder allerlei andere factoren besluiten om 'zomaar even hun kind te mishandelen' bijvoorbeeld.

En daarmee wil ik niks goedpraten verder of het goedkeuren of iets dergelijks voordat iemand dat denkt... maar ik denk wel dat mishandeling heel complex is en eigenlijk nooit 'zomaar' gebeurt...

eh ja wat het onderzoek zegt dus... ga maar snel verder hier en eens goed leren lezen
Maar maar maar .... (stel me even gerust zeg!) wat Manu doet vid ik absoluut niet goed, maar ik sla zelf ook weleens een mug plat.
Tinus: Joh wat Manuel doet is toch niks ernstigs in groter perspectief? Dat kind is 2 joh! Ik vind dit nou ook nog niet echt onder dierenmishandeling vallen...

Ik kan me wel voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit, want dat had ik ook toen Y kindjes ging knijpen, vingertjes ging ombuigen etc. maar gelukkig is dat ook vanzelf weer over gegaan... en daarom zei ik dus ook dat ik het grappig vond dat Sannie nu over dat proefschrift begon omdat het woord 'dierenmishandeling' hier haar weer aan dat proefschrift deed denken zonder verdere link naar Manu...

(zo goed? )

Mette joeeeehooeeee ik verwacht ook een enorme lap tekst van je
Ik bedoel: geweld tegen onschuldige dieren en kinderen, daar draait mijn maag van om.. Ik zie dan zo'n bullebak van een vent of wijf voor me die zijn/haar hele huishouding terroriseert.

Tinus, ik denk dat alle kinderen moeten leren dat ze insecten enzo niet moeten kapot maken, het gaat hier om ander geweld. Betrek het niet op jezelf hoor

Net als stelen: veel kinderen jatten en moeten even leren dat dat niet mag. Pas als ze blijven stelen kan dat een voorspeller zijn van crimineel gedrag.
Falcon, maar even los van het leed dat zo'n bullebak veroorzaakt... vind ik het heel interessant om te weten wat nou de motieven van zo'n man zijn om tot zijn gedrag te komen...
Insecten kapot maken vind ik niet onder dierenmishandeling vallen hoor Tinus! Enneh, ik maak ook wel eens muggen dood (en spinnen!)
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Nou hier beginnen we aan een lap tekst

Ze slapen namelijk allebei, wat een wonder haha!

Noof wilde niet slapen, maar is wel nog moe, dus die stort net in op de bank, na een driftbui

Stef huilt veel, dus ach ja, ik ben ook blij dat hij even slaapt

Verders gaat het wel hier, Stef is nog steeds niet in orde, tweede pinksterdag weer koorts gehad dus, we moesten weer naar de kinderarts.

Ze vonden hem ook erg gespannen tijdens het huilen, dus nu ook fysio voor hem

Maar goed, ik heb even de laatste pagina bijgelezen. Noof is niet gemeen voor dieren, als zou ze dat wel doen, zou ik heel erg boos worden.

Maar volgens mij hebben veel kinderen op deze leeftijd dit, en valt het nog niet onder bewuste mishandeling van dieren. Gok ik

Noof is plaszindelijk, dag en nacht! Sinds dat ze zonder luier is (nu 4 weken, heeft ze 2 ongelukjes gehad; 1 tijdens een driftbui en 1 tijdens het buitenspelen). Poepen durft ze niet op de wc, dus dan vraagt ze om een luier, en gaat op haar poepplek staan

Zelfs als we in de stad zijn geeft ze goed aan dat ze moet plassen.

Verder weinig nieuws, druk met kraamvisite,

o hij hij gaat weer huilen..
Tis inderdaad wel interessant om te weten hoe iemand zover komt dat hij iemand gaat mishandleen. Heeft dat inderdaad te maken met dat iemand eerst dieren mishandelt? Net als een verkrachter die in eerste instantie begint als voyeur of als aanrander.

Als men weet hoe iemand zover is gekomen zou er mogelijk iets gedaan kunnen worden in een eerder stadium. Dat zou heel wat mensenlevens en dierenlevens kunnen besparen...
Dat scheelt een hoop luiers zo Mette! Goed hoor! Balen dat jullie met Stef ook naar de kinderarts moesten...enig idee wat het is?

Joeri is zelfs bang voor mieren...hij zal ze dus niet snel iets doen, hij rent er eerder vanw eg! Hahahaha! Eergisteren trouwens zat meneertje in de tuin in een klein badje en is hij gestoken door een of ander diertje. Huilen dus! Zo raakt hij nooit van zijn insectenangst af...

Vriendlief en mijn moeder zijn nu drukdrukdruk met het ledikant van Meike te schuren (er zat mega irritante beits op, helse klus om te schuren!!) Als ie klaar is gaat mijn moeder aan het schilderen...De 21e vertrekken mijn ouders op vakantie en voor die tijd wil ze hem af hebben, dus...
Is nog lang niet lang genoeg Mette dus zodra ie stil is...!!

Hopelijk gaat het snel beter met Stef

Wat goehoehoeeed van jullie Nova trouwens!

Heb niet gedweild, heb mn mannetje zitten voeden en nu zoek ik t niet meer om te dweilen

Dierenmishandeling, kindermishandeling....

Om niet goed van te worden.. :puke:

Had vorige week een stuk Oprah zitten kijken, beter niet kunnen doen, zit nog steeds in mn kop Ging over pedofielen op t net, werd er echt niet goed van.

Oh, ff ingrijpen hier, R. is een manderijn aan het ontleden
Mette, wat goed van Noof!! M plast gewoon op de grond als hij uit bad komt, ik denk door het verschil tussen nat en droog/ warm en koud ofzo.

Jammer dat Stef zo ziek was, en zielug dat hij zoveel huilt! Ook sneu voor jou.

Klets, ja interessant is het wel, je kunt een verklaring zoeken, maar daarmee geen rechtvaardiging natuurlijk.. een mens kan ongeacht zijn jeugd veranderen, als de wil er is..

leuk dat het ledikant wordt opgeknapt Knorr!
Ja maar dat zeg ik toch ook Falcon? Ik denk dat dat juist ook erg interessant is waarom sommige mensen wel dit soort gedrag gaan vertonen en sommige mensen niet... want ook mensen met een slechte jeugd kunnen natuurlijk veranderen maar ik denk dat je dan soms ook weer juist extremen naar de andere kant ziet...dus moeder durft nooit boos te worden etc. etc.

ik denk dat willen veranderen soms nog iets heel anders is dan kunnen veranderen... het is gewoon een heel interessant onderwerp en heel complex

Mette goed hoor van Nova! Y stuurt mij tegenwoordig de kamer soms uit als ze moet poepen... dan gaat ze in een hoekje staan en gaat daar poepen...

Knorrie: die arme ouders van jou ook... moeten altijd helpen met klussen
Amen

Aaaah! M. is al thuis en we gaan nu op pad met zn alle; frietjes eten!

Smakelijk allemaal!
meiden even een snel vraagje.

David slaapt nu inderdaad door van 7 tot 7. Op zich heerlijk natuurlijk maar ja altijd wel wat om je onzeker over te voelen.

Alle adviezen zijn eigenlijk dat tot 5 maanden nog wel een late avond voeding moet geven. David is nu 4 maanden en natuurlijk een maand prematuur dus eigenlijk nog maar 3.

Wat zouden jullie doen? Wakker maken of niet wakker maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven