Het grote speelgoedtopic 2019!

04-09-2019 16:05 1839 berichten
Buiten lijkt het wel herfst, dus het buiten speelgoed maakt langzamerhand weer plaats voor het binnen speelgoed.

Tijd om weer eens te inventariseren wat nog gebruikt wordt, wat naar een speelgoedbank/kringloopwinkel/marktplaats kan.

Maar ook tijd om weer vooruit te kijken naar bijvoorbeeld de gezellige december maand.

Bij deze dus een nieuw speelgoed topic!
Voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en iedereen die verder maar op zoek is naar speelgoed ideeën!

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
ingelke_kepringelke schreef:
01-09-2021 10:54
Ik heb er nu al zin in. Leuk om kado'tjes te kopen, in te pakken en het gezicht te zien als ze het uitpakken :heart:
Precies dit! Ik kan er zelf ook zo van genieten :)
Alle reacties Link kopieren
Hier vast begonnen met de lijstjes, kan nog veel in wijzigen hoor 🙂

A: meisje, 6,5 jaar
Schoen:
- Sloffen
- Zoete zusjes Sinterklaas
- Bakspullen kruidnoten bakken

Avond:
Want: Nagelstickers
Need: GPS horloge?
Wear: Pyjama
Read: Zoete zusjes kerst

B: jongen, 3 jaar
Schoen:
- Sloffen
- Mijn grote dino zoek boek
- Action dino deken

Avond:
Want: Kinetisch zand? Plak tattoos
Need:
Wear: Pyjama
Read:


Daarnaast krijgen ze ook vast nog van alles van oma/opa/ooms/tantes 😂
Alle reacties Link kopieren
heytan schreef:
14-09-2021 12:36
Ik ben ook opzoek naar inspiratie!
Onze jongste zoon wordt in november 1. En daarna vieren we ook nog sinterklaas en kerst.
(...)
En voor de andere zoon van 4,5 ben ik dus ook maar vast aan het bedenken voor sinterklaas en kerst. Hij heeft al best veel, duplo en trein enzo ook. Maar hij is niet echt een bouwer. Zijn grootste passie is auto's. Maar daar hebben we er ook al veel van (nog een tip trpuwens, die grote voertuigen van bruder, supercool!)
Ik zat zelf te denken aan Hotwheels en dan dus een baan en uitbereiding ervan. Dan is het in ieder geval wel allemaal veel van hetzelfde soort. En hopelijk wordt hij door de actie van die auto's gemotiveerd om zelf de baan in elkaar te zetten. Maar volgens mij valt dat wel mee.
Wij hebben bij nr 2 en 3 op die leeftijd diverse nuttige dingen gegeven/gevraagd. Een tasje, leuke pyjama, goede leren slofjes, nieuwe speen, etc. En verder een paar dingen waar ik bij de oudste dacht: "Oh wat een prachtig speelgoed, maar wat duur!" of waarbij ik achteraf dacht: "Oh dat was leuk geweest maar hij is er nu (bijna) te oud voor".

Heeft je 4-jarige al een garage en speelkleed met wegen voor zijn auto's? Of Way-to-play? Hotwheels is leuk, maar je moet hem denk ik wel helpen met de banen maken, als het zelf niet zo'n bouwer is.
Alle reacties Link kopieren
[quote=heytan post_id=33280349 time=1631615790 user_id=

En voor de andere zoon van 4,5 ben ik dus ook maar vast aan het bedenken voor sinterklaas en kerst. Hij heeft al best veel, duplo en trein enzo ook. Maar hij is niet echt een bouwer. Zijn grootste passie is auto's. Maar daar hebben we er ook al veel van (nog een tip trpuwens, die grote voertuigen van bruder, supercool!)
Ik zat zelf te denken aan Hotwheels en dan dus een baan en uitbereiding ervan. Dan is het in ieder geval wel allemaal veel van hetzelfde soort. En hopelijk wordt hij door de actie van die auto's gemotiveerd om zelf de baan in elkaar te zetten. Maar volgens mij valt dat wel mee.

Ideeën zijn zeer welkom!
[/quote]

Heeft je zoon zelf geen ideeën? Mijn zoon is nu al hartstikke druk met zijn verlanglijstje, en die wordt elke dag langer :-D

Ter inspiratie deel ik zijn lijstje en dingen die we zelf thuis hebben:

Verkleedkleding ( Batman, Spider-Man etc)
Spelletjes als Carcassonne junior en Monza
Knibbel knabbel knuistje spel
Tiptoi
Allerlei boeken ( de gele ballon bijvoorbeeld)
Banen om zelf wegen te maken
Hot wheels garage of racebanen
Carrera super Mario racebaan
Kapla ( misschien voor jouw zoon pas als hij wat ouder is)
Voor buiten: zweefvliegtuig, step, boemerang, een doel voor het voetballen etc
Alle reacties Link kopieren
Ik had tot nu toe altijd wel ideeën voor mijn kinderen en zij zelf ook, maar vind het dit jaar heel lastig.

De oudste is 9 en begint een beetje uit het spelen te raken. Met vriendjes speelt hij nog wel met Lego, maar daar heeft hij al heel veel van.

Mijn middelste is 6 en geen speel-kind. Er is momenteel niks wat ze leuk vindt. Als ze in een speelgoedgids bladert dan heeft ze altijd wel wensen, maar als je dat dan voor haar koopt doet ze er niks mee.

Mijn jongste is bijna 3 en juist wel een speel-kind. Houdt van Playmobil, Duplo, poppenhuis, plastic beesten, pop, knuffels, verkleden, puzzelen, kleuren en knutselen. Maar doordat ze de derde is hebben we daar al enorm veel van.

Ik kom niet verder dan een dekbedovertrek en iets als kaartjes voor de dierentuin o.i.d. Gelukkig hebben we nog ruim 2 maanden, dus ik kan er nog even over nadenken. Iemand van hier een idee?
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
14-09-2021 17:22
Ik had tot nu toe altijd wel ideeën voor mijn kinderen en zij zelf ook, maar vind het dit jaar heel lastig.

De oudste is 9 en begint een beetje uit het spelen te raken. Met vriendjes speelt hij nog wel met Lego, maar daar heeft hij al heel veel van.

Mijn middelste is 6 en geen speel-kind. Er is momenteel niks wat ze leuk vindt. Als ze in een speelgoedgids bladert dan heeft ze altijd wel wensen, maar als je dat dan voor haar koopt doet ze er niks mee.

Mijn jongste is bijna 3 en juist wel een speel-kind. Houdt van Playmobil, Duplo, poppenhuis, plastic beesten, pop, knuffels, verkleden, puzzelen, kleuren en knutselen. Maar doordat ze de derde is hebben we daar al enorm veel van.

Ik kom niet verder dan een dekbedovertrek en iets als kaartjes voor de dierentuin o.i.d. Gelukkig hebben we nog ruim 2 maanden, dus ik kan er nog even over nadenken. Iemand van hier een idee?
* Boeken?
* Abonnement op een tijdschrift (donald duck bv)
* bon voor een keertje samen naar de film met popcorn of een ander 1 op 1 uitje
* dat ene shirt dat je anders nooit zou kopen (met een mine craft figuur/iets wat ze heel leuk vinden er op)
* iets lekkers, gewoon een zak drop oid
* iets in de trand van een nieuwe koptelefoon, spel voor de switch/ps4/pst als jullie dat hebben, Google play geld als hij al een eigen telefoon of tablet heeft
* luisterboek (en cd speler voor op de eigen kamer)
* puzzel?
* gezelschapsspel?
Alle reacties Link kopieren
MonaLisa31 schreef:
14-09-2021 18:05
* Boeken?
* Abonnement op een tijdschrift (donald duck bv)
* bon voor een keertje samen naar de film met popcorn of een ander 1 op 1 uitje
* dat ene shirt dat je anders nooit zou kopen (met een mine craft figuur/iets wat ze heel leuk vinden er op)
* iets lekkers, gewoon een zak drop oid
* iets in de trand van een nieuwe koptelefoon, spel voor de switch/ps4/pst als jullie dat hebben, Google play geld als hij al een eigen telefoon of tablet heeft
* luisterboek (en cd speler voor op de eigen kamer)
* puzzel?
* gezelschapsspel?
Dank je voor het meedenken! Een gezelschapsspel is een goed idee. We hebben er al wel veel, maar we spelen ook best vaak spelletjes (meerdere keren per week). De spellen die we recent gespeeld hebben met de twee oudsten zijn Beverbende, Lama, Ticket To ride junior, Jenga, Bandido, het Freek Vonk spel en het Basisschoolspel en met de jongste Uno en Mijn Eerste Boomgaard. Heeft iemand een aanrader voor een leuk spel?

Luisterboek is een goed idee voor de middelste. Een cd speler voor op haar kamer heeft ze vorig jaar al gekregen.

Bioscoopbon zullen de oudste twee ook heel leuk vinden, zet ik ook op mijn ideeënlijstje.
Alle reacties Link kopieren
@nicole123, misschien voor je 9 jarige een gadget (bijvoorbeeld een mp3 speler of een goede koptelefoon). Met de herfst in aantocht is ‘het grote bosboek’ leuk, in combinatie bijvoorbeeld met een verrekijker. Leuk om samen te speuren naar dieren in het bos. Of misschien een kindertelescoop? Ik weet niet waar zijn interesses liggen.

Misschien die interactieve super Mario Lego starters set? Die heb ik zelf in gedachten voor mijn zoon als hij iets ouder is.
Of een uitbreiding van zijn buitenspeelgoed. Heeft hij bijvoorbeeld al een vlieger?

Zelf vind ik het spel Monza erg leuk voor een kind ouder dan 4 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Nicole, heeft je oudste al een Perplexus bal?

Die heb ik laatst kado gedaan aan een 9-jarige die alles al heeft, en dat was een dikke hit. Past ook een beetje bij de fidget-hype.

Toevoeging: wel de echte van perplexus kopen. Ik heb voor ons gezin een nepperd aangeschaft en die is net zo verslavend maar duidelijk minder van kwaliteit en ik vermoed dat het daardoor iets lastiger is om hem uit te spelen + risico dat er iets scheef zit of afbreekt.
Alle reacties Link kopieren
blueroosje schreef:
14-09-2021 21:06
@nicole123, misschien voor je 9 jarige een gadget (bijvoorbeeld een mp3 speler of een goede koptelefoon). Met de herfst in aantocht is ‘het grote bosboek’ leuk, in combinatie bijvoorbeeld met een verrekijker. Leuk om samen te speuren naar dieren in het bos. Of misschien een kindertelescoop? Ik weet niet waar zijn interesses liggen.

Misschien die interactieve super Mario Lego starters set? Die heb ik zelf in gedachten voor mijn zoon als hij iets ouder is.
Of een uitbreiding van zijn buitenspeelgoed. Heeft hij bijvoorbeeld al een vlieger?

Zelf vind ik het spel Monza erg leuk voor een kind ouder dan 4 jaar.
Goede koptelefoons hebben we al. Mp3 speler doet hij denk ik niet veel mee. Voor een kindertelescoop is het hier te licht in de omgeving, in theorie is dat leuker dan in de praktijk denk ik. Een microscoop zouden ze ook leuk vinden, maar ook maar voor een keertje waarschijnlijk.

Het grote bosboek ga ik eens opzoeken. Verrekijker is een goed idee, misschien als gezamenlijk cadeau.

Lego Mario hebben ze. Dat vonden ze in het begin enorm leuk, maar inmiddels doen ze er weinig meer mee helaas.

Een vlieger hebben we niet, maar is dat in de praktijk ook echt leuk? Ik voorzie scènes met vliegers die niet goed omhoog willen, vliegers die in bomen belanden en touwen die compleet in de knoop raken, kinderen die daardoor over hun toeren raken en dat ik dat dan weer allemaal recht moet breien. Of bekijk ik het dan te negatief?

Monza ken ik niet, daar ga ik eens naar kijken!

Interesses van de kinderen:
Oudste: geschiedenis, voetbal
Middelste: menselijk lichaam, minecraft, achtbanen/springkussens/glijbanen
Jongste: dieren
Alle reacties Link kopieren
@nicole, ja een garage heeftnie al (hele mooie zelf gemaakt door opa!) en ook idd al een kleed met wegen enzo erop. Wordt beiden veel mee gespeeld.
Ik wil hem best helpen die baan in elkaar te zetten, ik kan nog niet goed inschatten hoe groot zoiets is, maar van ons mag veel ook meestal wel blijven staan. Ik vind het niet mooi, maarja, de kinderen mogen hier ook leven. Niet ik alleen.

@blueroosje,hij kan zeker zelf een lijstje maken, maar ik ben bang dat dat nu al veel spanning oplevert. Als hij iets hoort over sinterklaas is hij gelijk getriggerd en wil hij de hele dag malle pietje spelen enzo :facepalm: dus ik durf het nog niet aan.
Goeie ideeën heb je! Ik had zelf ook al wat dingen van je lijstje. Een boek en een spel doen we altijd al. En ik had een spiderman pak bedacht en een voetbal met zo'n band om je buik. Hij wil later namelijk voetballer worden (en ambulancechauffeur en max verstappen)

Ach, we komen er wel. Ik vind het wel weer heerlijk. Zelf een beetje de leuke sites afstruinen en lijstjes maken.
Die dan uiteindelijk weer veel te lang zijn en dan dus weer doorstrepen :)

Ik lees ook wat over een shirt met een plaatje erop, wat je anders nooit zou kiezen. Nu ben ik eigenlijk best benieuwd, maar ik laat mijn zoon meestal juist wel alle shirts kiezen. Hij heeft dus ook alleen maar shirts met spiderman/dino's /paw patrol etc.
Laatst in de winkel hoorde ik ook al een moeder zeggen dat haar kinderen dat alleen mochten op de pyjama.
Kiezen jullie daar ook voor?
Niet dat het wat uitmaakt, maar ik ben wel benieuwd eigenlijk :)
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
14-09-2021 21:32
Nicole, heeft je oudste al een Perplexus bal?

Die heb ik laatst kado gedaan aan een 9-jarige die alles al heeft, en dat was een dikke hit. Past ook een beetje bij de fidget-hype.

Toevoeging: wel de echte van perplexus kopen. Ik heb voor ons gezin een nepperd aangeschaft en die is net zo verslavend maar duidelijk minder van kwaliteit en ik vermoed dat het daardoor iets lastiger is om hem uit te spelen + risico dat er iets scheef zit of afbreekt.
Nee, dat kende ik nog niet. Is het een beetje te doen qua moeilijkheid? En het hoge bedrag waard? We hebben hier al wel wat dingen die in die richting zitten en daar wordt niet echt mee gespeeld. Een Rubik's cube (te moeilijk), een puzzel bal (wit ding met bolletjes die je naar het goede kleur gaatje moet krijgen, te makkelijk) en een paar smart games (het systeem met een boekje en jezelf controleren vinden ze niks). Is het echt anders dan die dingen? En meer behendigheid of meer cognitief of allebei?
Alle reacties Link kopieren
@heytan;
Een of twee shirtjes met Disney of glitter vind ik prima maar ik wil dr niet de hele kast mee vol hebben inderdaad.
Maar ik ken vrouwen wiens kind alleen maar gestyled wordt volgens hun smaak. En die dan vervolgens van recalcitrante tantes/oma’s hele mooie roze glitterjurkjes krijgen :-P)

@Nicole; ik heb weinig toe te voegen aan de tips die je hebt gekregen. Maar misschien is een museumjaarkaart voor het gezin iets? Gezien de interesses van de kids is er altijd wel een geschikt uitstapje te vinden.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
heytan schreef:
14-09-2021 22:11
Ik lees ook wat over een shirt met een plaatje erop, wat je anders nooit zou kiezen. Nu ben ik eigenlijk best benieuwd, maar ik laat mijn zoon meestal juist wel alle shirts kiezen. Hij heeft dus ook alleen maar shirts met spiderman/dino's /paw patrol etc.
Laatst in de winkel hoorde ik ook al een moeder zeggen dat haar kinderen dat alleen mochten op de pyjama.
Kiezen jullie daar ook voor?
Niet dat het wat uitmaakt, maar ik ben wel benieuwd eigenlijk :)
Ik zit er tussenin. Mijn kinderen vinden shirts met een print mooi en die mogen ze best. Ze hoeven van mij er niet op en top gestyled en Insta waardig in volwassen outfits bij te lopen. Tegelijk probeer ik ze wel een beetje mijn smaak op te sturen, dus liever niet alleen maar Disney en tv karakters op hun shirts en geen agressieve afbeeldingen. Het resultaat is dus een beetje een tussenvorm, dat ze meestal een niet-merchandise algemene print hebben van een dino of voetballer ofzo, maar dat ze ook wel Minecraft shirts hebben. Die kan ik dus niet meer voor Sinterklaas geven, want die mogen ze al gewoon. Hier geldt dat wat ze mogen ze ook gewoon van mij mogen en wat ze niet mogen dat geef ik ook niet voor Sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
ingelke_kepringelke schreef:
14-09-2021 22:25
@Nicole; ik heb weinig toe te voegen aan de tips die je hebt gekregen. Maar misschien is een museumjaarkaart voor het gezin iets? Gezien de interesses van de kids is er altijd wel een geschikt uitstapje te vinden.
Hebben we al en maken we heel graag gebruik van inderdaad! Doet me er wel aan denken dat dochter al 2 jaar roept dat ze zo enorm graag naar Corpus wil en dat valt niet binnen de museumkaart. Kaarten daarvoor is misschien wel een leuk cadeau.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
14-09-2021 22:23
Nee, dat kende ik nog niet. Is het een beetje te doen qua moeilijkheid? En het hoge bedrag waard? We hebben hier al wel wat dingen die in die richting zitten en daar wordt niet echt mee gespeeld. Een Rubik's cube (te moeilijk), een puzzel bal (wit ding met bolletjes die je naar het goede kleur gaatje moet krijgen, te makkelijk) en een paar smart games (het systeem met een boekje en jezelf controleren vinden ze niks). Is het echt anders dan die dingen? En meer behendigheid of meer cognitief of allebei?
Ja ik vind het wel anders dan de andere dingen die jij noemt zoals smartgames en rubik's cube, daarvoor hebben mijn kinderen ook geen geduld, maar die doolhofbal is verslavend. Ze pakken hem regelmatig, soms voir 2 minuten soms een half uur. Het is vooral behendigheid en concentratie, als je hem eenmaal kunt dan wordt het op een gegeven moment waarschijnlijk wel saai. Je hoeft ook niets voor te bereiden of op te ruimen, zoals bij smartgames en je ziet duidelijk je voortgang. De obstakels zijn genummerd, mijn kinderen noemen het 'levels' die ze al dan niet halen.

We hebben hier een nepperd van 'the beast' en nog niemand heeft hem uitgespeeld. Nu ben ik er zelf niet heel veel mee bezig, maar merk wel dat ik nu bepaalde obstakels kan overwinnen waarvan ik in het begin dacht 'hoe dan??' Mijn oudste is 7 en die vindt het leuk maar hij kan hem ook nog niet uitspelen. Voordeel van de Beast is echter dat hij 3 startpunten heeft dus je kunt steeds een ander stukje spelen, tot de punten waarop je vastloopt.

De bal die we cadeau hebben gedaan was de Rebel en die is makkelijker, maar heeft slechts 1 startpunt.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
14-09-2021 23:22
Ja ik vind het wel anders dan de andere dingen die jij noemt zoals smartgames en rubik's cube, daarvoor hebben mijn kinderen ook geen geduld, maar die doolhofbal is verslavend. Ze pakken hem regelmatig, soms voir 2 minuten soms een half uur. Het is vooral behendigheid en concentratie, als je hem eenmaal kunt dan wordt het op een gegeven moment waarschijnlijk wel saai. Je hoeft ook niets voor te bereiden of op te ruimen, zoals bij smartgames en je ziet duidelijk je voortgang. De obstakels zijn genummerd, mijn kinderen noemen het 'levels' die ze al dan niet halen.
Dank voor de uitleg. Is het qua principe vergelijkbaar met iets als dit?
Afbeelding

Dat je niets hoeft voor te bereiden, op te ruimen en zelf te controleren is een duidelijk pre. Daar zijn mijn kinderen te lui voor namelijk. ;-D De hoge prijs houdt me nog wel een beetje tegen, het lijkt me zonde van het geld om het te kopen en dat ze het dan na 5 minuten wel weer zat zijn. Het is waarschijnlijk zodanig nieuw dat het lenen bij een Spelotheek nog niet aan de orde is? Voor dit soort dingen zou dat ideaal zijn. Ik houd het even op mijn lijstje en wacht af waar de kinderen zelf mee komen t.z.t. en dan weeg ik het daar tegen af.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met Spaghetteez?

https://www.bol.com/nl/nl/p/spaghetteez ... 041173134/
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
14-09-2021 23:22
Ja ik vind het wel anders dan de andere dingen die jij noemt zoals smartgames en rubik's cube, daarvoor hebben mijn kinderen ook geen geduld, maar die doolhofbal is verslavend. Ze pakken hem regelmatig, soms voir 2 minuten soms een half uur. Het is vooral behendigheid en concentratie, als je hem eenmaal kunt dan wordt het op een gegeven moment waarschijnlijk wel saai. Je hoeft ook niets voor te bereiden of op te ruimen, zoals bij smartgames en je ziet duidelijk je voortgang. De obstakels zijn genummerd, mijn kinderen noemen het 'levels' die ze al dan niet halen.

We hebben hier een nepperd van 'the beast' en nog niemand heeft hem uitgespeeld. Nu ben ik er zelf niet heel veel mee bezig, maar merk wel dat ik nu bepaalde obstakels kan overwinnen waarvan ik in het begin dacht 'hoe dan??' Mijn oudste is 7 en die vindt het leuk maar hij kan hem ook nog niet uitspelen. Voordeel van de Beast is echter dat hij 3 startpunten heeft dus je kunt steeds een ander stukje spelen, tot de punten waarop je vastloopt.

De bal die we cadeau hebben gedaan was de Rebel en die is makkelijker, maar heeft slechts 1 startpunt.
Ziet er echt super cool uit! Zou je voor een vrij slimme 6,5 jarige voor de Rebel of Beast gaan?
Alle reacties Link kopieren
heytan schreef:
14-09-2021 22:11
Ik lees ook wat over een shirt met een plaatje erop, wat je anders nooit zou kiezen. Nu ben ik eigenlijk best benieuwd, maar ik laat mijn zoon meestal juist wel alle shirts kiezen. Hij heeft dus ook alleen maar shirts met spiderman/dino's /paw patrol etc.
Laatst in de winkel hoorde ik ook al een moeder zeggen dat haar kinderen dat alleen mochten op de pyjama.
Kiezen jullie daar ook voor?
Niet dat het wat uitmaakt, maar ik ben wel benieuwd eigenlijk :)
Ik mocht als kind ook nooit kleding met een plaatje erop van iets dat ík leuk vond, alleen op pyjama en dat was dan dus ook ff pyjama die ik met de feestdagen kreeg. Vond ik zo stom, dus mijn kinderen lopen voor een groot deel in Spiderman/paw patrol/bouwvoertuigen/Peppa pig/wrijfshirts. Zij moeten er in lopen, ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter mag alle kleding die ze wil, ik hoef het niet mooi te vinden. Maar ik heb ook niks tegen prints. Wel een dilemma: ze wil een nieuwe schooltas, schoolbeker en broodtrommel, terwijl ze al bekers en trommels en een schooltas heeft. Maar destijds hebben we dus een effen gekocht en een goedkoop rugzakje van de Kruidvat, terwijl ze nu dus zelf iets heeft gekozen. Tegelijkertijd vind ik het belachelijk om het opnieuw te kopen. Wat zouden jullie doen?

Welke smartgame is leuk voor een 4,5-jarige?

En nog andere dingen voor een kind van die leeftijd die ik echt niet mag missen?

Ter aanvulling wat voor kind het is: een knutsel- en fantasiekind. Ze is geen bouwer, dus Kapla enzo vindt ze denk ik niet echt leuk. Wel kan ze heel goed Lego bouwen volgens de instructies (ze bouwt nagenoeg zelfstandig Lego voor 6+), maar we hebben al een abonnement op de Legotheek. Ze heeft Playmobil en Sylvanian Families qua fantasie-speelgoed en ze heeft een pop met toebehoren. We hebben veel boeken en we hebben TipToi. Ze heeft Aquabeads, dat vindt ze ook leuk. Voor buiten heeft ze een step en een fiets en natuurlijk zandbakspul.

Ze vindt knutselen het einde, tekenen, verven, knippen, plakken. Iemand tips voor leuk knutselmateriaal? Paketten?

Ze leert ook graag nieuwe dingen, dus misschien zijn er experimentjes of proefjes ofzo voor die leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Als ze zelf iets in gedachte heeft dat ze zo mooi vindt dat ze dat liever vraagt dan speelgoed zou ik het gewoon doen.

Onze 4-jarige vindt de smartgames van de wolf en de drie biggetjes en Doornroosje leuk (hij gebruikt ze trouwens ook gewoon als speelgoed :-D )

Misschien zijn de stickerboeken van bijvoorbeeld Melissa and Doug met herplakbare stickers wat voor haar?
Je hebt dan een boek met allerlei verschillende achtergronden met bijbehorende stickers.
Mijn oudste kon daar helemaal in opgaan qua verhalen die hij daarbij bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik beperk de keuze qua kleding wel maar ze kiezen wel mee.
Ook omdat veel van die tekenfilm t-shirts zo’n vierkante pasvorm hebben. Wrijfshirts hebben ze dan wel best veel.
Pyjama’s mogen ze wel zelf kiezen maar worden ook wel eens gegeven met Sint.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de laatste weken de houten treinbaan weer helemaal herontdekt omdat onze tweeling van twee er graag mee speelt. Onze vier- en zesjarige doen enthousiast met ze mee.
De oudste vindt het vooral leuk om hoog te bouwen, daarom leek het mij leuk om ze de Brio-Duplo connectors te geven die ik een tijdje terug op internet zag. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het leuk om mee te bouwen of valt het in de praktijk tegen?
Alle reacties Link kopieren
@caro,wat leuk! En wat een goed idee! Ik ga ook eens kijken, ik zie wel eens wat voorbij komen op pinterest, zie er heel cool uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven