Het grote speelgoedtopic 2019!

04-09-2019 16:05 1839 berichten
Buiten lijkt het wel herfst, dus het buiten speelgoed maakt langzamerhand weer plaats voor het binnen speelgoed.

Tijd om weer eens te inventariseren wat nog gebruikt wordt, wat naar een speelgoedbank/kringloopwinkel/marktplaats kan.

Maar ook tijd om weer vooruit te kijken naar bijvoorbeeld de gezellige december maand.

Bij deze dus een nieuw speelgoed topic!
Voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en iedereen die verder maar op zoek is naar speelgoed ideeën!

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Vraagje;
Welk budget hebben jullie voor Sinterklaas?

Hier geven de opa’s en oma’s in totaal €100.- per kind waar dan kado’s van gekocht worden.
Dat vind ik al een behoorlijk bedrag dus vaak koop ik dan alleen nog een pyama ofzo van ons eigen geld.

Gezien de wat duurdere wensen van de kids dit jaar ben ik aant twijfeken of ik onze eigen bijdrage ga vergroten.

Ik ben benieuwd hoeveel andere gezinnen uitgeven aan Sinterklaas.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik had net een eigen topic geopend omdat ik deze niet kan vinden maar precies nu wordt hij ge-upd, heel fijn!

Er was hier eerder geschreven over de tiptoi boeken. Dat lijkt me echt iets voor mijn zoontje maar ik kan me nog herinneren dat sommige boeken veel leuker waren dan andere. Dus, wat zou een goede start zijn om te proberen?
Alle reacties Link kopieren
Ingelke, ik weet niet of ik representatief ben want wij vieren Sinterklaas vrij klein en mijn zoontje gaat nog niet naar school.

Maar hij kreeg vorig jaar raamstickers en een boekje. En dit jaar mogelijk dus een tiptoi boek maar dat is het dan ook want dat vind ik al best een groot cadeau (misschien houden we het daarom ook voor kerst). Dus zeg 15-45 euro.

Kerst wordt bij ons in de familie uitgebreider gevierd dus we houden Sint bewust beperkt :)
Alle reacties Link kopieren
Thuis is budget 80 pp kind.
En bij opa en oma 50 per kind. En bij andere opa en oma ook.

Wij doen geen cadeautjes met kerst.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind is best verwend :$

Ongeveer 100 euro voor Sinterklaas en nog 100 euro voor kerst.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben niet echt een budget, maar de laatste jaren geven wij ong €80 uit. Wij hebben alleen kado’s met Sinterklaas en niet met kerst. Nu moet ik wel zeggen na mate de kinderen ouder worden wij meer geld uitgeven. Toen de kinderen nog niet naar school ging waren de kosten rond de €40. Inmiddels hebben ze minder wensen maar wel duurdere. Ik heb nog geen idee wat we dit jaar gaan uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
24-10-2021 21:42
Ha, ik had net een eigen topic geopend omdat ik deze niet kan vinden maar precies nu wordt hij ge-upd, heel fijn!

Er was hier eerder geschreven over de tiptoi boeken. Dat lijkt me echt iets voor mijn zoontje maar ik kan me nog herinneren dat sommige boeken veel leuker waren dan andere. Dus, wat zou een goede start zijn om te proberen?
Als je nog geen pen heb dan moet je deze los kopen of een starter set kopen. Wij hadden het peuterboek mijn eerste letters of zoiets en die werd veel gebruikt
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen budget, maar we houden het klein.
Dit is het 1e jaar dat we Sinterklaas vieren. Leeftijden 3,5 en 3 maanden dan.
3,5 jarige krijgt Little People Vriendelijke schooltje (marktplaats) Paw Patrol douchegel en nog iets.
De kleinste meid krijgt een opblaas bounch bal achtig ding en nog iets maar weet nog niet wat. Ze heeft al veel speelgoed.

Vorig jaar was de oudste 5 dec bij opa en oma aan het logeren. Daar kreeg ze een boekje in haar schoen. Ze had Sinterklaas (familielid speelt een van die rollen bij haar opvang) een cadeautje gekregen. Haar reactie bij opa en oma was dan ook:"Wat lief maar ik heb al een cadeautje van Sinterklaas gekregen!"
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
We hebben geen strak budget. Ik houd aan wat ik hier volgens mij ooit heb gelezen:
- something they want
- something they need
- something to wear
- something to read

Scheelt ook dat beide kinderen net jarig zijn geweest, dus echt veel speelgoed hoeft er niet meer bij. 8 cadeautjes voor de kinderen en nog wat praktisch spul voor ons en dan is de zak al mooi vol.
Alle reacties Link kopieren
Mataranka schreef:
25-10-2021 09:05
We hebben geen strak budget. Ik houd aan wat ik hier volgens mij ooit heb gelezen:
- something they want
- something they need
- something to wear
- something to read

Wij houden ook dit aan met budget van 75 euro max maar doel is lager. Met kerst krijgen ze 1 cadeautje onder de boom van max 25 denk jk.

Bij opa en oma is budget 50-75.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om even te vergelijken.. hier 100 euro per kind inclusief schoenkadootjes. Ik weet eigenlijk niet of opa en oma’s ook nog wat kopen zelf (we vieren het wel bij beide zijdes een keer). Dat zal dan in elk geval max 10 euro per kind zijn verwacht ik. Kerst vieren we niet officieel maar misschien nog wel iets kleins onder de boom (max 20 euro per kind).
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
24-10-2021 21:42
Ha, ik had net een eigen topic geopend omdat ik deze niet kan vinden maar precies nu wordt hij ge-upd, heel fijn!

Er was hier eerder geschreven over de tiptoi boeken. Dat lijkt me echt iets voor mijn zoontje maar ik kan me nog herinneren dat sommige boeken veel leuker waren dan andere. Dus, wat zou een goede start zijn om te proberen?
Wij hebben via marktplaats een pakket gekocht met pen met de boeken boerderij, muziekboek en wereldatlas gekocht. Zoon is nu 5 en de boerderij en het muziekboek zijn het meest gebruikt. Zelf nog de pockets over dino's en het lijf/lichaam gekocht en die vond hij ook een tijdje erg leuk. Nu gebruikt hij ze weer even niet, doe ik ze naar zolder om over een paar maanden weer naar beneden te halen.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet een heel vast budget voor Sinterklaas. We vieren het 2x, 1x met de ene kant en 1x met de andere kant. De volwassenen trekken dan lootjes met elkaar voor 15 euro. Zoon krijgt dan de cadeautjes van ons, maar waarschijnlijk ook nog 1 a 2 (of 3) per keer van de aanwezige opa's, oma's en tantes. Zoon zal in totaal van ons cadeautjes krijgen van rond de 50 tot 60 euro krijgen, maar aangezien ik ook dingen tweedehands koop kan hij nog best veel cadeautjes krijgen. Ik moet nog maar even uitzoeken wat we wanneer gaan geven.
Normaal geen cadeau's onder de kerstboom, maar misschien nu wel nog wat voor in de kerstvakantie. Wel een adventkalender, maar die hebben wij zelf ook. Leuk elke dag een klein cadeautje voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Omdat dit topic nog '2019' in de titel heeft en daarmee denk ik vooral nog de vaste garde trekt en mogelijke nieuwe meeschrijvers op het verkeerde been zet, heb ik een nieuw, algemeen, topic aangemaakt hier:

kinderen/het-grote-speelgoedtopic/list_messages/483444

Welkom om daar verder te schrijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven