2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Missc, ik vind het een mooie vergelijking! Hou dat maar in gedachten, dan doen we eind augustus even een evaluatietje
zeg hebben jullie niets te doen ofzo?

HOERA VOOR ROSSIA!!!
Hoezo Teddy?
Oh en Teddy, voor de tabel. 16 juni mag ik kindje kijken!!
Oh en genoeg te doen, maar geen zin meer!
Joehoe, 16 juni kindje kijken! Dat is al heel snel! . Ik ben zo blij voor jullie
Ik ga even pilletjes scoren bij de apotheek. De terugweg even via Hans Textiel, meiden tot later
JOEPIE Rossia.... gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! De medicijnen hebben goed hun werk gedaan zeg en nu ben je dan echt zwanger. Meid, wat heerlijk! Drink er vanavond maar lekker een borrel uh nee, een glaasje priklimonade op!
Missc, De Jip en Janneke champagne is al in huis!

Ellein, ik geloof dat je moet overstappen van de CB naar de HT aandelen. Succes met pilletjes halen.
JEEEEEHHHHHHHHHH!!!!!!!! Rossia super gefeliciteerd! En al snel kindje kijken, leuk hoor!
meiden, ik ga afsluiten. Nog even lekker rondkijken in de grote Prenatal hier in de buurt en dan gezellig uit eten met vriendin.

Fijne avond allemaal!
Zo, meisje heeft 3,5 uur geslapen, een nieuw record! Is dat huilen toch ergens goed voor, moeten we vaker doen

De strijk is ook weer weg.

MissC, veel plezier en Rossia gefeliciteerd met je score. Wij zullen ook op je proosten vanavond!
Rossia, wat goed!!! Lekker hoor, ook nog even de officiele bevestiging! En 16 juni echo, dat schiet op!

Hier even een dipje. Een melkdipje! Bah, het kolven wil helemaal niet vandaag De vergadering heeft me 150 ml 'gekost', vanmiddag geen tsr dus na 20 minuten zat ik nog op 10 ml. Nu 2e poging, zelfde verhaal. Hoe kan dat nou ineens? En belangrijker - wat doe ik er aan?? Tips anyone??
Michigan, ik kan je geen tips geven, maar wel een !!

Zo, MvM heb ik vast aangemeld. Wordt binnenkort gebeld door de informatrice. Dus ben benieuwd.
Teddy, ziet er heftig uit dat kombat. Dat is wel hard werken of niet? Wel lekker je agressie kwijt. Heerlijk!!!
Oh Michigan, da's balen! Maar dat heb ik ook wel eens gehad, op zo'n moment dat het 'moest', kwam er maar 30 ml uit! Rust is de remedie, maarja, hoe dwing je jezelf daartoe?

Ik heb wel wat fora afgespeurt over teleurstellende kolfopbrengsten, hier de tips;

- warme (droge) kompressen of een warme douche zodat de melkkanaaltjes open gaan staan.

- schudden met die boebies

- borsten masseren, rondom richting de tepel (niet teveel druk, mag geen pijn doen)

- kop warme (venkel)thee drinken

- foto of live naar de baby kijken

- de neusspray (weet niet meer of je die had)

Ik had bovenstaande geprobeerd, maar was toch aangewezen op de neusspray en zelfs dan wil het niet altijd lukken. Heb inmiddels wel een voorraad van 5 liter en maak me niet zo druk als het eens niet lukt en daardoor weer die rust, want sinds de vriezer tot de nok vol zit, stroomt het aardig met kolven...

Succes, Bep
Nou nou, wat een geklets hier vanmiddag!

Missc, om je gerust te stellen, ik heb geen 1 keer gezegd dat ik niet meer wilde, ik dacht zelfs tot een paar uur voor het eind: dit valt best mee! Dat laatste bleek iets minder mee te vallen naarmate het einde naderde. Toen de vlk aankondigde dat ik nog ongeveer een uurtje weeen zou hebben en daarna mocht persen zei ik wel: een uurtje??? Dat ga ik niet redden denk ik!

Maar voila. Ik heb het gered. En ik zou het zo nog een keer doen.

Yes Rossia!!! Nu officieel van harte gefeliciteerd. Echt geweldig. Smaakt de JenJ champagne? En dan al zo snel baby kieken. Leuk leuk leuk!

Bep, onze uk was ook niet al te blij de eerste keer bij het kdv. Daarna ging het alleen maar beter en nu is ze helemaal happy daar.

Ik heb net de geitjes gevoederd met de kleine. Zo grappig, ze hield steeds het laatste stukje brood goed tussen haar vingertjes geklemd. Moest echt moeite doen om het uit haar handje te krijgen.

Michigan, wat vervelend dat het kolven niet wil lukken. Bij mij gaat het nu aardig goed. Ik lees ondertussen altijd een tijdschrift. Als het echt niet gaat probeer ik me echt volledig te ontspannen. Ogen dicht en in een soort meditatie-modus. Dan komt het vanzelf.

Verder zou ik als ik jou was zo'n neusspray vragen bij je ha. Ik gebruik hem al een tijdje niet meer, maar als het een keer niet lukt is het wel handig.

O ja, voor het kolven voorover hangen en je borsten masseren kan ook helpen.
Ha Bep, cross! Die foto helpt bij mij niet.. Die kop warme thee is een goeie! Ik neem altijd een warme drank mee en als ik dan mijn ogen dicht doe en een slok warme koffie/thee neem en me concentreer op die warmte, dan lukt het ook vaak.

Wat je schrijft over die voorraad, dat helpt bij mij ook. Geen druk, dan lukt het het best. O ja, ik kolf dus een keer extra (uur na de ochtendvoeding), dat helpt ook om de hoeveelheid een beetje aan te vullen. Omdat je 's ochtends veel meer produceert is het maar heel kort nodig. En ik doe dat ook op vrije dagen dus dan gaat het al snel beter.

Als laatste.... bij mij ging mijn produktie flink omlaag toen ik ongesteld bleek te worden.....
michigan wat een ellende dat het kloven even niet lukt, misschien te gestressed omdat je 'moest' ivm de vergadering.

De warme drank en meditatiemodus van vera werkte bij mij altijd wel.

rossia combat is inderdaad erg heftig, maar zo ontzettend lekker om te doen.

en 16 juni al seabert aanschouwen. Dat is snel!

Ann heb jij al een afspraak bij de vlos? en hoe gaat het nu met de hormonen?

Ellein nog wat gescoord bij de HT?

vera wat leuk zeg die kinderboerderij. ga ik ook eens proberen.

Morgen weer lekker zwemmen.

Bep, wat goed dat je meisje nu zo lang slaapt! hoe gaat het 's nachts eigenlijk?

Jobje ben je aan het genieten van je meisje thuis?

Missc, ach ja de bevalling? wat zal ik erover zeggen....?

Ik weet nog dat ik in het ziekenhuis 'de buurvrouw' in de kamer naast mij hoorde schreeuwen. Toen zei ik nog tegen Teddyman: nou ja zeg, hoor die dan! Dat vind ik altijd zo overdreven! Nou dat heb ik geweten. Een tijdje later deed ik net zo. hahahaha...joh je weet het toch niet. We zijn hier met een heel stel en niemand heeft dezelfde bevalling gehad. Je moet het toch doen. Of je nou wilt of niet. En zelfs ik zou het zo nog een keer over doen.
Zo zeg meiden, goed bezig geweest zeg vandaag!

De HT?? Ken ik hier ook niet hoor in het hoge noorden.....loop ik nu ook achter???

Rossia meid, van harte nogmaals! Toch wel lekker die bevestiging, en binnenkort dus al naar de kleine kijken!! Leuk, leuk.

Gorgi jij ook gefeliciteerd met het feit dat je het hartje hebt zien kloppen. En die testen? Tja, ik heb het bij beide kids niet gedaan. Heb bij de 2e wel getwijfeld, omdat het me toch wel heftig leek om er een kindje bij te krijgen die geestelijk/lichamelijk iets ernstigs zou mankeren. Helemaal voor oudste, die dan helemaal op een 2e plaats zou komen te staan. Maar ik kon eerlijk gezegd niets zo met die percentages en kansen.... 1 op zoveel, tja wat zegt dat nou. En vruchtwaterpunctie vond ik net iets te ver gaan eigenlijk.... Bedenk me net dat ik bij nummer 1 niet eens de 20 weken echo heb gedaan, omdat het zo welkom was, tja... Maar ik kan me wel heel erg voorstellen dat je het zou willen doen hoor.

Vera heeft mini geen hapje van t brood genomen toen ze het in haar handje had?

Ik heb hier ook een mega langzame drinker hoor. Bij oudste kon je t niet afzien hoe snel hij dronk. Had altijd avent speen nummer 1, met schepjes johannesbroodpitmeel en voeding voor hongerige baby....... kleine vreetzak. Mini kan het allemaal niet veel boeien, neemt lekker de tijd zeg maar...

Ellein voel met je mee hoor met die gebroken nachten. Had oudst vannacht ook. Is beetje ziek aan t worden, dus we zijn wel 6x bij hem geweest en toen mini ook nog voor een voeding..... lang leve het moederschap!!!

Nou voor degene die ik ben vergeten een dikke knuffel! Ga nu ff dvdtje met nieuwste afleveringen van Lost bekijken.

Bye bye
Hoi meiden,

Rossia wat goed en wat een hoge score!! Dat zit dus helemaal goed daar in jouw buikje. Heb je al kwaaltjes?

Hier gaat ook alles goed, weinig kwaaltjes wat me af en toe wel weer onzeker maakt. Ik heb de vlos nog niet gebeld, ik ben 's morgens vroeg weg en 's avonds pas laat thuis. Vrijdag heb ik tijd om te bellen en dan hoop ik ook een vroege echo te krijgen. Ze doen hier nogal moeilijk over meer dan 1 echo voor de 12 weken grens, maar na 2 miskramen eis is dit gewoon en vind ik dat ik er recht op heb .

Ik ga nu ff snel een hapje eten, doeidoei !
Soooo, halloooooo.....vinden jullie het erg als ik morgen ff bijlees? begon eraan, maar het duizelt me nu al

Wilde wel even Rossia feliciteren met het mooie resultaat en wauw, 16 juni al een echo, gaaf!

Ben het trouwens wel eens met het 'bemoedigende' boekwerk over de bevalling van Ellein; bevallen doet retepijn, is niet fijn, maar oooohhhh wat is het resultaat mooi! Ik kan me eigenlijk alleen nog herinneren dat ik een grote schaar voorbij zag komen en heel hard riep: 'Je gaat echt geen knip zetten hoor, dat wil ik niet'. Ik geloof dat ik alleen niet zo veel te willen had

Uhmmm...meiden...morgen kom ik wel ff bijlezen, teveel, te laat enzo
Goedemorgen dames,

Rossia nogmaals gefeliciteerd!! Super joh, en nu op naar een mooie echo. We duimen gewoon weer verder.

Ann ik vind ook dat je recht hebt op meer echo's, dat stelt je hopelijk gerust en dat is ook weer beter voor de zwangerschap toch?! Die kwaaltjes komen wel hoor, al snap ik dat dat voor jou een stukje onzekerheid weg haalt.

Jobje hoe is het nu? Aan het genieten van jullie prachtige meid?

Michigan wat vervelend van het kolven, ik kan je niet helpen maar je hebt al heel wat tips gekregen zag ik. Hopelijk kan je er iets mee!

Missc nog wat leuks gekocht bij de prenatal?

Mamadeb niet fijn die nachten bij jullie, ging het vannacht beter?

Ik heb in mijn eentje een beroerde nacht achter de rug. Mini heeft erg veel last gehad van zijn prikjes. Rond 19.00 werd hij al niet wakker voor zijn fles en lag hij al bijna 3 uur te tukken, echt niets voor hem! Uiteindelijk werd hij wakker en was het brullen. Zijn beentjes waren helemaal hard en dik, zo zielig!

Hij was helemaal van slag, tegen mij aan is hij na een zetpil wel in slaap gevallen. Helaas begon het circus s avonds weer toen ik zijn luier ging verschonen, ik mocht eigenlijk zijn beentjes niet aanraken.

Om 23.30 viel hij in slaap, na een halve fles, en toen huilde hij om 1.30, 3.00 , 5.00 en 6.30 ...pff was blij dat ik hem naast me had gelegd. Kon ik snel troosten.

Nu ben ik moe, best heftig zo alleen thuis...gelukkig had ik hulp van mijn lieve buren waar ik te eten was. Voelde me best wel even machteloos.

Ik ga nog even slapen en daarna wegen met mini.
pff mimpje dat klinkt als een hele zware nacht. Amr ventje! en arme jij! Zijn zijn beentjes nu al wat minder hard en dik? Dat komt mij namelijk helemaal niet bekend voor. zou het toch even vragen vandaag hoor.

Moeilijk dan he als je het ineens alleen moet doen? Teddyman gaat morgen naar Rock am Ring in duitsland. Die is dan ook 3 dagen weg.

Zo ga mini uit bed halen voor de 'zwemles'

tot later!
Volgens mij klopt het wel dat de spieren wat stijf kunnen worden, maar vraag het evengoed nog wel even. Vond het best een heftige reactie...

Hij voelt zich nu wel weer happy volgens mij, hij kon nog naar me lachen!

Veel plezier met zwemmen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven