vraag over veranderen peetoom/peettant
woensdag 3 juni 2009 om 20:09
Ik zit met het volgende. mijn 3 kinderen zijn alle 3 gedoopt maar de keus van de peetoom/tante was redelijk opgedrongen.
de meeste die dit hadden aanvaard hebben zich terug getrokken.
kan ik dit ook wijzigen en iemand anders hiervoor vragen?
weet iemand hoe dit gaat als je kids gedoopt zijn? of kan er iets anders van worden gemaakt?
bedankt alvast!
de meeste die dit hadden aanvaard hebben zich terug getrokken.
kan ik dit ook wijzigen en iemand anders hiervoor vragen?
weet iemand hoe dit gaat als je kids gedoopt zijn? of kan er iets anders van worden gemaakt?
bedankt alvast!
woensdag 3 juni 2009 om 20:30
Peettante en Peetoom is toch sowieso een symbolisch iets? Tegenwoordig kun je toch prima zelf (al dan niet met hulp van mensen die je daar geschikt voor vind) je kind een religie leren? Ik vind het net zoiets als een verlovingsring, dopen en de naam van je echtgenoot aannemen. Grappige overblijfselen die geen werkelijk nut kennen.
woensdag 3 juni 2009 om 20:38
woensdag 3 juni 2009 om 20:42
Ik neem aan dat je bedoeld wie je als voogd wilt hebben over je kinderen mocht er iets gebeuren?
Doopnamen blijven in stand. Die kun je niet zo een twee drie veranderen.
Sommige mensen denken dat je bij het kiezen van een peetoom of tante daarmee ook een voogd aanwijst.
Dat is dus helemaal niet zo!
Een voogd kun je alleen per testament (bij een notaris dus) aanwijzen!!!
Een testament kun je zo vaak veranderen als je wilt (met betaling van de nota van de notaris natuurlijk).
Veel succes.
Doopnamen blijven in stand. Die kun je niet zo een twee drie veranderen.
Sommige mensen denken dat je bij het kiezen van een peetoom of tante daarmee ook een voogd aanwijst.
Dat is dus helemaal niet zo!
Een voogd kun je alleen per testament (bij een notaris dus) aanwijzen!!!
Een testament kun je zo vaak veranderen als je wilt (met betaling van de nota van de notaris natuurlijk).
Veel succes.
woensdag 3 juni 2009 om 20:44
woensdag 3 juni 2009 om 20:47