Welk model broek?
woensdag 22 september 2021 om 20:49
Uit meerdere topics begrijp ik inmiddels dat de skinny jeans uit is. Dan loop ik blijkbaar hopeloos achter, want ik draag ze nog. Maar ik ben ook wel eens toe aan iets anders inmiddels. Maar wat dan? Ik zie echt van alles in de webshops. Flared jeans vind ik leuk, maar moet je daar altijd hakken bij aan? En waarom zijn alle andere broeken met hoog water? Dat staat toch ook alleen leuk als je er pumps onder draagt? Enkellaarsjes onder zo'n broek vind ik geen gezicht en ik ga geen sneakers in de winter dragen straks.
Dus: hebben jullie suggesties voor leuke broeken? Ik ben een vrouw van halverwege de dertig, maat 34/36 en niet zulke lange benen. Dankjewel voor het meedenken alvast!
Dus: hebben jullie suggesties voor leuke broeken? Ik ben een vrouw van halverwege de dertig, maat 34/36 en niet zulke lange benen. Dankjewel voor het meedenken alvast!
woensdag 22 september 2021 om 20:58
Ik draag graag ribcage of highwaisted straight jeans, meestal cropped (hoogwater). Heel leuk juist met laarsjes. Of gewoon rechte jeans. En ik draag veel flared jeans. De mom jean heb ik nooit echt omarmd. Bootcut ben ik ook geen fan van.
Heb nog genoeg skinny’s, maar ik draag ze gewoon niet graag meer.
Maar ik ben 1.78m, misschien maakt dat verschil.
Heb nog genoeg skinny’s, maar ik draag ze gewoon niet graag meer.
Maar ik ben 1.78m, misschien maakt dat verschil.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 22-09-2021 20:59
21.08% gewijzigd
woensdag 22 september 2021 om 21:06
Misschien is het gewoon even wennen. Ik had het er laatst met een vriendin over, die was dol op haar skinny’s. Helemaal prima, maar ik moest haar er wel aan herinneren dat ze destijds bij de introductie van de skinny het ook maar rare dingen vond.
Maar genoeg mensen dragen ze (nog) hoor, ze zijn nog niet weg uit het straatbeeld!
Maar genoeg mensen dragen ze (nog) hoor, ze zijn nog niet weg uit het straatbeeld!
woensdag 22 september 2021 om 21:13
Ik draag niet anders dan hoogwater, rol mijn (skinny) zelfs standaard op als het lengtemaat L32 is. Vind het met een beetje enkel leuker staan bij mezelf, ben wel maar 1m68.
Ik wil ook wel graag een flared broek, zwart en in ribkatoen ofzo, maar liefst wel tweedehands en ik heb nog geen zin om een mooie te gaan zoeken. Dan maar uit de mode in mijn skinny, verschil moet er zijn. Alvast wat foto's voor inspiratie?

Ik wil ook wel graag een flared broek, zwart en in ribkatoen ofzo, maar liefst wel tweedehands en ik heb nog geen zin om een mooie te gaan zoeken. Dan maar uit de mode in mijn skinny, verschil moet er zijn. Alvast wat foto's voor inspiratie?

woensdag 22 september 2021 om 21:13
novaviva schreef: ↑22-09-2021 21:06Misschien is het gewoon even wennen. Ik had het er laatst met een vriendin over, die was dol op haar skinny’s. Helemaal prima, maar ik moest haar er wel aan herinneren dat ze destijds bij de introductie van de skinny het ook maar rare dingen vond.
Precies!
En als het lekker zit/ mooi staat, draag het gewoon lekker.
woensdag 22 september 2021 om 21:15
Vind flared leuk, mom jeans en hoog water broeken verschrikkelijk dus daar doe ik niet aan mee.
Flared is wel handig om dan in verschillende lengtes te hebben als je soms met en soms zonder hakken wilt dragen.
Heb trouwens ook nog een broek die al wat hoger wijder uitloopt (geen jeans), vind ik ook leuk.
Flared is wel handig om dan in verschillende lengtes te hebben als je soms met en soms zonder hakken wilt dragen.
Heb trouwens ook nog een broek die al wat hoger wijder uitloopt (geen jeans), vind ik ook leuk.
woensdag 22 september 2021 om 21:17
Ik draag ook gewoon skinny jeans. Omdat het niet meer hip is, mag het niet meer? Maar, iets anders kan natuurlijk hartstikke leuk zijn. Ik heb laatst zelf zo’n cropped jeans gekocht, maar ben klein, 1.61m. Vond het echt geen gezicht. Het klopt niet. Net zoals een 7/8 broek niet klopt bij kleine mensen. Dus die is weer retour gegaan. Flared jeans vind ik ook niet heel mooi bij kleine mensen. Bij mezelf niet in ieder geval. Ik ben niet dik, maar voel me net een propje, omdat het accent op je bovenbenen gelegd wordt. High waist vind ik niet lekker zitten. Hou het dus nog maar even gewoon bij mijn skinny jeans, normal waist.
Succes met het vinden van een passende jeans!
Succes met het vinden van een passende jeans!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
woensdag 22 september 2021 om 21:26
En uiteindelijk gewoon dit inderdaad... op de foto's in de webshop lijkt alles leuk, maar dat zegt nog niks over hoe het bij jou valt. Kun je de helft weer terugsturen.
Ik heb laatst voor het eerst in jaren eens bij Zalando besteld, alles in XS, maar een jurk viel als een zak en een top zat juist heel strak en kort. Kon 3 items houden, die 2 moesten terug. En Zalando plaatst dus alleen de goede reviews! Mijn negatieve beoordelingen waren geheel beschaafd en feitelijk, maar ik zie alleen mijn positieve van een mooi artikel terug
woensdag 22 september 2021 om 21:48
Ik draag graag een high waist straight leg, en dan korter qua lengte.
Ik draag alleen maar sneakers, en in de winter soms grove korte laarzen of iets op wat dr Martens lijkt.
Ik heb ook nog flared jeans, ook die draag ik met sneakers.
Je hebt nu zoveel keuze, ik heb mezelf een broeken pauze opgelegd.
Ik draag alleen maar sneakers, en in de winter soms grove korte laarzen of iets op wat dr Martens lijkt.
Ik heb ook nog flared jeans, ook die draag ik met sneakers.
Je hebt nu zoveel keuze, ik heb mezelf een broeken pauze opgelegd.
woensdag 22 september 2021 om 21:53
Ik draag momenteel alleen maar rechte modellen van wat dikker 100% katoen. Heerlijk! Ik heb de Rey van Hope in 3 varianten maar ook de 'keeper cut' van Stories zit heel fijn en is prettig geprijsd:
https://www.stories.com/en_eur/clothing ... 08003.html
https://www.stories.com/en_eur/clothing ... 08003.html
woensdag 22 september 2021 om 22:05
Wat is een mom jeans?TinyTiny schreef: ↑22-09-2021 21:15Vind flared leuk, mom jeans en hoog water broeken verschrikkelijk dus daar doe ik niet aan mee.
Ik google net en het zijn eigenlijk allemaal te grote broeken? Is het dan een "mama-jeans"? Zovan ik ben bevallen en mijn flubberbuik past niet in een Skinny?
Zelf heb ik in de zero's te lang in flared broeken gelopen, ik vond skinny niks! Nu zie ik al die flared jeans overal hangen en kan ik dáár weer niks mee, durf mijn veilige skinny nog niet uit te doen. Ben gewoon niet zo goed in veranderen haha
woensdag 22 september 2021 om 22:13
Ik heb altijd graag flared gedragen, ook in periodes dat dat helemaal niet hip & happening is. Ik vind het een ontzettend flatteuze pasvorm voor bijna iedereen. Ook straight hou ik van, en ook palazzo modellen zoals dit vind ik prachtig:
https://www.google.com/search?q=palazzo ... KEEQdWckhM
Hoogwater modellen vind ik wat meer afhankelijk van je figuur en lengte, en inderdaad ook wat moeilijker te combineren met schoenen. Heel hoge taille/ribcage vind ik voor mij niet flatteus.
https://www.google.com/search?q=palazzo ... KEEQdWckhM
Hoogwater modellen vind ik wat meer afhankelijk van je figuur en lengte, en inderdaad ook wat moeilijker te combineren met schoenen. Heel hoge taille/ribcage vind ik voor mij niet flatteus.
woensdag 22 september 2021 om 22:26
Ik vind flare niet mooi staan bij mezelf. Ik ben smal en lijk er nog smaller in. En verder hou ik er ook niet zo van omdat je schoenen eronder verdwijnen, tenzij je ze cropped draagt.
Ik draag zelf rechte modellen broeken die tot de enkel komen of net erover. Deze volgen de vorm van je benen, maar zitten niet zo strak als de skinny. En ik vind ze juist wel mooi met laarsjes eronder.
Je hebt tegenwoordig weer veel keuze in broeken. Ik zou gewoon wat verschillende modellen proberen en kijken wat jou flatteert.
Ik draag zelf rechte modellen broeken die tot de enkel komen of net erover. Deze volgen de vorm van je benen, maar zitten niet zo strak als de skinny. En ik vind ze juist wel mooi met laarsjes eronder.
Je hebt tegenwoordig weer veel keuze in broeken. Ik zou gewoon wat verschillende modellen proberen en kijken wat jou flatteert.
woensdag 22 september 2021 om 22:45
Ik draag de laatste tijd eigenlijk voornamelijk highwaist en meestal ook een skinny. Flared jeans vind ik mezelf niet meer echt staan. Het is al snel te flared waardoor m'n benen dikker lijken en ik ben niet zo groot. Heb laatst ook een broek gekocht met rechte pijpen.
Vind het wel lastig hoor. Flared zit niet mooi en de mom jeans is vaak te groot bij de buik. En laten die modellen nu net helemaal in zijn.
Vind het wel lastig hoor. Flared zit niet mooi en de mom jeans is vaak te groot bij de buik. En laten die modellen nu net helemaal in zijn.
woensdag 22 september 2021 om 22:53
Ik had ze vorige winter ook, maar ik draag wel veel laarsjes.