Vakantieliefde

20-09-2021 11:23 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nooit gedacht dat dit me zou overkomen.

In het kort zal ik de situatie schetsen. Ik was een weekje op vakantie met mijn beste vriendin. Allebei vrijgezel, allebei toe aan een weekje lekker zonnen en relaxen. Op die vakantie ben ik iemand tegengekomen in ons hotel waar ik gevoelens voor kreeg die ik niet eerder heb gehad. Dit was wederzijds en we hebben de dagen dat we er beide waren met zijn 4en opgetrokken (vriendin, ik, hij en zijn broer). Ik heb nog nooit een ‘vakantieliefde’ gehad, dus deze hele situatie was voor mij compleet nieuw. Ik ben overigens 24, hij 31. Allebei volwassen met een baan, woning en huisdieren. Ik in het zuiden van Nederland, hij in het noorden van Duitsland.

We hebben nummers uitgewisseld en ook sinds we beide weer thuis zijn hebben we elke dag contact.

Aangezien ik dit nog nooit heb meegemaakt en ik dus geen flauw idee heb wat nu te doen/ hoe nu verder hoop ik dat iemand hier ervaring heeft. Gewoon om te lezen hoe het bij anderen is verlopen die ‘verliefd’ zijn geworden op vakantie.

Heb je contact gehouden? En hoe is het verder verlopen? Of waarom heb je juist geen contact gehouden?
Meestal bloedt zoiets dood, omdat afstand een probleem is. Maar ik zou zeggen: spreek gewoon af, kijk of het leuk blijft en zo ja dan kun je eens denken aan dichter bij elkaar gaan wonen.

Voor sommige mensen zal het trouwens ook best werken op zo'n afstand, dus het is heel erg persoonlijk.
Wat leuk, heerlijk om verliefd te zijn. Vooral op vakantie.

Als het wederzijds is en je hebt allebei wel de intentie om het te proberen, zou ik zeker spoedig iets afspreken. Noord-Duitsland is nou ook weer niet de andere kant van de wereld, toch? Je kunt bij hem langsgaan een paar weekendje (of hij bij jou), als je ten minste ok bent met het bij elkaar slapen. Ik weet niet wat zich op die vakantie al heeft afgespeeld haha.

Als je elkaar allebei wilt zien en het is best af te rijden/treinen... waarom niet? Je hoeft daarmee niet gelijk te tekenen voor jarenlange gebondenheid. Probeer eens een weekendje op de proef.

Anyway ik heb zelf ook jaren geleden zo'n vakantieliefde gehad. We hadden na die vakantie een tijd een lange-afstandsrelatie en zijn nu getrouwd. Het kan dus best. Vooral met Duitsland is het prima af te reizen en vallen de culturele verschillen ook nog wel mee. Maar goed, dat is misschien een iets te lange termijnvisie voor nu.
Net als met elke andere relatie, zul je er beiden energie in moeten steken om er iets van te maken. Dus telefonisch contact, beeldbellen, appen, bij elkaar op bezoek. Voor hetzelfde geld, is het nu helemaal niet zo interessant meer.

Bedenk ook wel, ben je eventueel bereid om regelmatig daarheen te reizen. Natuurlijk zal het ook andersom zijn, maar het gaat nu even over jou. Het kost namelijk best wat reistijd. En ben je eventueel bereid te verhuizen? Niet dat hij niet tzt naar jou toe kan verhuizen, maar het is wel handig om zoiets voor jezelf duidelijk te hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Jullie hebben nu contact dus laat het gewoon gebeuren. Als jullie willen, kunnen jullie vast wel een keertje afspreken. Zo ontzettend ver is Zuid Nederland en Noord Duitsland nou ook weer niet. Is dat ook gezellig, kunnen jullie er vast een weg in vinden.

Ik had zelf jaren geleden een vakantieliefde uit Rome. We hebben uiteindelijk vier jaar lang een relatie gehad. We zagen elkaar alleen tijdens de vakanties. Toch is het geëindigd maar niet zozeer door de afstand maar omdat ik al een stapje verder was in mijn leven dan hij (hij bleef de eeuwige thuiswonende student terwijl ik intussen zelfstandig woonde en werkte) en ik geen toekomst meer zag met hem en ja de liefde was toen ook wel doodgebloed. Maar dit kan ook met relaties zonder grote afstand gebeuren.
Blijf afspreken zolang je het allebei leuk vindt en zie wat ervan komt, houd wel rekening met het feit dat als je elkaar in real life terugziet dat de vakantieromantiek er een beetje af is maar goed dan leer je elkaar wel kennen, mocht het serieus worden moet je natuurlijk overwegen of je bereid bent te verhuizen of hij. Ga bijv ook eens naar elkaar toe als de ander werkt want als je alleen maar tijdens weekenden en vakantie leuke dingen met elkaar doet krijg je geen reël beeld. Hier 3 jaar heen en weer getreind tijdens de schoolvakanties, na mijn studie naar Frankrijk vertrokken, op het totaal 28 jaar samen geweest en drie kinderen gekregen. Toentertijd was videobellen nog niet mogelijk dus alleen schrijven en af en toe bellen en elkaar 1x per drie maanden zien in het begin. Nu uit elkaar maar dat heeft niks met het begin als vakantieliefde te maken, dus als je echte gevoelens hebt kan het best wat worden, geniet er vooral van
het maakt toch niet uit of dat je iemand in de kroeg, sportclub, op een feestje, via je werk of op vakantie hebt ontmoet.

jullie vinden elkaar leuk, ook nu jullie thuis zijn is er contact. Gewoon een afspraak maken en is dit leuk dan maak je nog een afspraak. Oftewel, ga daten
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Jullie hebben gelijk, ik kan het gewoon aankijken en nog eens met hem afspreken. Het is inderdaad niet de andere kant van de wereld, maar er zit wel een verschil tussen een uurtje rijden en 4 uur rijden ;)

Of ik uiteindelijk wil verhuizen heb ik nog niet over nagedacht. Ik kan dat nu ook nog niet zeggen of ik dat zou willen.

Wel leuk om te lezen dat het bij sommigen van jullie ook serieus een relatie is geworden!
Wat leuk! Ik kwam mijn vakantieliefde in Italië tegen, op een internationale groepsreis (niet specifiek voor singles overigens) in 2018. Niet op een relatie uit, wel leuke man. Hij woont letterlijk aan de andere kant van de wereld. Tijdens mijn backpackreis in 2019 hebben we een catch-up gehad, toen vonden we elkaar meer dan leuk. Maar allebei een goed leven, met familie en vrienden. We besloten om contact te houden en dan in 2020 samen een mooie reis te maken in Azië (ligt halverwege), maar goed Corona brak uit. Nog altijd dagelijks contact: appen en paar keer per week skypen. Hopelijk opent Australië snel de grenzen.
Ik kwam 15 jaar geleden tijdens een vakantie aan de andere kant van de wereld mijn vakantieliefde tegen. Hij uit Zuid Duitsland, ik uit Noord Nederland. Nu zijn we getrouwd en hebben 4 kinderen. 😄
Miesteph schreef:
21-09-2021 16:13
Ik kwam 15 jaar geleden tijdens een vakantie aan de andere kant van de wereld mijn vakantieliefde tegen. Hij uit Zuid Duitsland, ik uit Noord Nederland. Nu zijn we getrouwd en hebben 4 kinderen. 😄
:proud:
Waar wonen jullie nu?
Mijn ouders hebben elkaar ontmoet in Spanje. Uiteindelijk is 1 ouder naar Nederland gekomen en zijn ze getrouwd en ze zijn nu nog steeds samen. Andere ouder komt wel uit Europa.

Leuk dat jullie nog contact hebben, inderdaad gewoon aankijken hoe het gaat de komende tijd.
minnimouse schreef:
21-09-2021 19:43
:proud:
Waar wonen jullie nu?
Eerst in Nederland, toen ruim 8 jaar in Duitsland en nu weer terug in Nederland. :-D
Lilly1234 schreef:
21-09-2021 20:40
Mijn ouders hebben elkaar ontmoet in Spanje. Uiteindelijk is 1 ouder naar Nederland gekomen en zijn ze getrouwd en ze zijn nu nog steeds samen. Andere ouder komt wel uit Europa.

Leuk dat jullie nog contact hebben, inderdaad gewoon aankijken hoe het gaat de komende tijd.

Wat leuk! :heart:
Mijn ouders zijn ook elkaars vakantieliefde en al meer dan 40 jaar gelukkig samen. Wel allebei uit NL.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ik moet zeggen dat ik heel vaak vakantieliefdes heb gehad, vakanties doen altijd wat met me. Maar bleven altijd paar maanden hangen in online contact, plannen om elkaar te zien maar verwaterde altijd wel.

Moet zeggen dat ik afgelopen jaar een vakantieliefde had uit Limburg wat voor mij ook voelt als buitenland ;), andere kant van het land voor mij maar die is zeker blijven plakken en nu een relatie en samenwoonplannen.

Zou gewoon kijken of je snel kunt afspreken en kijken hoe het dan voelt. Vaak ben je dan uit de vakantiebubbel en merk je of het gevoel er nog is.
Echt heel leuk al die verhalen!

Mijn beste vriendin heeft al bijna 10 jaar een relatie met haar vakantieliefde, dus ik zie ook in mijn directe omgeving dat het zeker mogelijk is.

We hebben nog steeds dagelijks contact en inmiddels vastgezet dat we elkaar volgend weekend gaan zien :) We weten nog niet precies waar, maar het idee is om een hotelletje te boeken in een plaats die tussen onze woonplaatsen in ligt.

Ben heel benieuwd, zoals hierboven genoemd wordt of het gevoel hetzelfde is als op vakantie.
:flirting:

Houd ons op de hoogte
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hey! Wat een leuk topic!! Ik heb in augustus in Frankrijk een man leren kennen. Uiteindelijk 2 dates gehad daar. Contact gehouden en voilà: hij komt me 5 oktober voor een week opzoeken in Nederland 🤗
We hebben overigens niet elke dag contact gehad. Af en toe videobellen. Ben benieuwd of het hier in Nederland net zo leuk is. Vind het zeer spannend 😁
Tvp
Na 2 dagen 'vakantieliefde' in 1992 en daarna 3 jaar LAT-relatie, inmiddels 26 jaar getrouwd...
Vivete e imparate!
De afspraak staat! Zaterdag zien we elkaar weer voor het eerst sinds de vakantie. We hebben een hotelletje geboekt in Groningen. Ik ben zelf nog nooit in het noorden van het land geweest, dus ook helemaal nieuw voor mij.

Ik ben onwijs zenuwachtig, ben heel erg benieuwd wat mijn gevoel gaat doen als ik hem weer zie. Momenteel gaan mijn gedachten van ‘ik vraag me straks af wat ik in hem zag op vakantie’ naar ‘zodra ik hem zie ben ik weer helemaal verliefd’. Het kan alle kanten op, het voelt als een nieuwe eerste ontmoeting.
Wat leuk! En wat een leuk topic ;) Groningen gaan jullie vast ook leuk vinden.

Hele logische gedachten, spannend en laat het allemaal maar een beetje op je af komen zaterdag. Hij zal het ook best spannend vinden.
Uit wat je schrijft maak ik op dat jullie elkaar erg leuk vinden, geniet ervan :)
Veel plezier!
Als jullie er allebei energie in willen steken, kan het goed komen.
Hoe is de date met je vakantieleifde afgelopen TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven