foto's van bevalling

03-06-2009 13:59 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week bevallen en zat zojuist wat foto's te bekijken die mijn vriend gemaakt had tijdens de bevalling. Eerst wat foto's van voor de bevalling. Ha dacht ik, nu komen de foto's van zoonlief op de buik. Maar er bleek nog wat tussen te zitten. Vriend had ook foto's gemaakt van de geboorte van het hoofdje etc (en ja, van voren). Hij dacht dat ik dat ook wel interessant vond om te zien. In het begin dacht ik : Yeiks. Maar achteraf gezien vond ik het inderdaad ook wel interessant om te zien. Maar ik denk niet dat ik ze nu ooit nog bekijk.

Heeft iemand anders (bewust) de bevalling laten fotograferen of zelfs filmen?
quote:Soepkippie schreef op 03 juni 2009 @ 15:22:

is dus toch niet gek toen ik laatst een week lang geshockeerd was toen ik een geboortjekaartje met bevallingsfoto ontving........................ hoe bedenk je het................Nu ben ik wel heel benieuwd naar de foto Hoe verzin je het.. Al ligt het er wel aan op welk moment de foto gemaakt is.

Edit: inmiddels gelezen welk moment het was. Valt wel mee dan toch?
quote:CassieViva schreef op 03 juni 2009 @ 16:41:

[...]

Whjahaha staat ook erg charmant in huis als je zo'n kaartje hebt ontvangen. Snap niet dat mensen haar niet ff hebben tegengehouden!

Jaja 150 kaartjes de deur uit, haha! Haar vriend heeft wel gezegd: misschien kunnen we beter een foto doen als ie een paar uurtjes oud is. Maar nee, horrorkraamvrouw vriendin heeft ruzie gemaakt, want díe foto was het mooist.

Jullie snappen natuurlijk wel dat het kaartje linea recta de la in is gegaan, en geen ereplekje op het dressoir heeft gekregen
Bij mijn bevalling vroeg de co-assistent na de uitleg over het fototoestel en toen ik mocht gaan persen of we ook foto's van de geboorte zelf wilden. "Nee!" riepen wij in koor (want vaak geoefend ). Van vlak daarna zijn wel erg mooie foto's gemaakt. Ik had van iemand het advies gekregen de foto's zwart-wit te (laten) nemen. Ik kan nl ab-so-luut niet tegen bloed. Dat was echt een supergoede tip! Er zijn er een paar in kleur per ongeluk en wat ben ik blij dat de rest zwart-wit is. De foto's zijn trouwens niet voor bezoek, want ik sta overal met blote borsten op en ik vind het zelf ook niet prettig als ik dit soort foto's bij een kraamvisite opeens onder m'n neus geschoven krijg.
quote:sprokkelientje schreef op 03 juni 2009 @ 16:39:

MK??????

KS??????

jom????

graag even duidelijker zodat ook de kinderlozen het snappen a.u.b.

Meisje-Klein (mijn dochter)

Keizersnede

Jom (mijn zoon)
.
quote:sprokkelientje schreef op 03 juni 2009 @ 14:18:

De eerste foto die ik zou willen is als het kind eruit is op mijn buik ligt terwijl ik zedig bedekt ben.Ja, dat wilde ik ook! Heb zelfs nog vlak voordat ik mocht persen mijn lenzen in gedaan omdat ik niet met bril op de foto's wilde. Maar helaas, door het infuus in mijn arm konden er geen hemdje oid meer aangetrokken worden en het operatiehemd was echt veeeeeeel te warm. Uiteindelijk heb ik dus nakend met alleen een paar sokken aan liggen baren en de foto's zijn daar ook naar. Het doorknippen der navelstreng door Smolman is prachtig vastgelegd door lieve verpleegster I. en aangezien de navelstreng niet zo heel erg lang was zijn die plaatjes niet echt vanuit de beste hoek geschoten. Voor publicatie zijn geen van die foto's geschikt, ook niet van het eerste aanleggen. Maar prachtig dat ik ze vind! Ik bekijk ze nog best vaak, maar behalve Smolman en ikzelf en wellicht in de toekomst Minismollie zelf mag niemand ze zien.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
mijn man had ik 10000 keer gevraagd om het stokoude cameraatje na te lopen en het filmpje dat er al jaren in zat vol te schieten en te vervangen.

9,5 maanden de tijd voor gehad.

en dan zou ik die serene, ontroerende, intieme, schokkende en blijde momenten met mijn verse baby voor altijd gelukzalig glimlachend kunnen terugzien.

Het stuk verdriet (voel altijd woede opkomen als ik eraan terugdenk) deed het uiteraard niet dus de geboorte, de navelstreng knippen, de eerste gezinsfoto, de eerste borstvoeding...voorgoed verdwenen. Het filmpje was helemaal bedorven, er kwamen vlekkerige zwartwitte rorschach-testen uit.
Ah, Rosie... een dikke knuffel voor jou
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
das lief van je!

ach, het kind zelf was wel gezond en prachtig, dat is het belangrijkste hoor!
euhm... nou ik vind op zich niks mis met foto's of video's. Maar die van een ander hoef ik heus niet te zien... die mag je lekker prive houden.

Ik heb van mijn bevalling zelf geen foto's, daarvoor ging alles te heftig en te snel. Maar er vlak na zijn er prachtige plaatjes geschoten door mn man en de verloskundige en ik meen ook nog door de kraamverzorgende. Ik heb ook nog foto's van de placenta... prachtig.. maar het zijn plaatjes for my eyes only. Hoewel... mn moeder heeft die foto's ook gezien... die vond ze prachtig.

Denk ook wel dat het scheelt als je zelf een keer bevallen bent omdat je weet hoe snel je details vergeet van die intense gebeurtenis. Maarre... kapotte voortuinfoto's hoeft idd nou ook weer niet...
Ik wilde het ook niet, maar met de digitale camera kan je ze altijd nog weggooien zei de kraamverzorgster...en zo gebeurde het dat we toch foto's hebben. Geweldig! Maar wel heel privé.

Ik kijk ze eigenlijk nooit meer, maar ben wel blij dat ik ze heb. Kan je mooi zien hoe zwaar het ook alweer was. Het mooiste vind ik nog dat mijn vriend een knal rood hoofd heeft van het meepersen, de schat. de grande finale hebben we niet op de foto...moest helaas naar het ziekenhuis.
quote:tilalia2 schreef op 03 juni 2009 @ 21:59:

[...]

Meisje-Klein (mijn dochter)

Keizersnede

Jom (mijn zoon)Heet ze echt zo?????
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:sprokkelientje schreef op 04 juni 2009 @ 19:38:

[...]

Heet ze echt zo?????Heet jij echt Sprokkelientje?????????????
quote:sprokkelientje schreef op 04 juni 2009 @ 19:38:

[...]

Heet ze echt zo?????
Wij hebben geen foto's van de bevalling zelf (wel toen dochter net geboren was), maar mijn vriend heeft wel alles gefilmd, dat wilde ik ook graag. En achteraf gezien ben ik er erg blij mee, de bevalling ging niet helemaal vlekkeloos, maar ik had dat nauwelijks door omdat ik zo in een roes zat. Nu kon ik tenminste meepraten met wat mijn vriend gezien had (en dan bedoel ik niet het slagveld , maar het feit dat dochter er hardhandig is uitgetrokken/uitgeduwd).

Mijn vriend heeft trouwens wel een foto gemaakt van mijn onderkant toen ik net bevallen was, het eerste wat ik vroeg toen ik die foto zag was ook: waarom heb je deze foto gemaakt??? Hij dacht dus dat ik dat misschien wel leuk zou vinden... (?????????) Maar goed, de ontplofte egel was nergens te vinden, het zag er gewoon netjes (wel beetje bloederig uiteraard ) uit. Vond ik eigenlijk wel stoer .

Maar deze video en foto zijn alleen voor ons, niemand anders krijgt ze te zien. En de foto's van net na de bevalling mochten alleen bepaalde geïnteresseerde familieleden zien, aangezien mijn borsten telkens erg duidelijk in beeld waren...
Haha, een collega van mij heeft heel lang de regie van De Bevalling gedaan en toevallig zie ik net een oud smsje van haar:

En mijn advies: laat je nooit filmen, ZEKER NIET bij je bevalling.
Ik heb de bevallingsfoto's van mijn oudste nicht gezien.

Zij had ze wel gewoon in het fotomapje laten zitten.

Het mapje ging de hele familie rond.

Vond het echt vreselijk om te zien (ik was toen 16 ofzo)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Van mijn beide bevallingen heb ik foto's..mijn zus was erbij en zij heeft ze genomen. Allebei de series zijn in zwart-wit.

We namen ze met als motto dat we ze misschien nooit meer wilden zien maar dat dat ook niet hoefde. Desnoods zouden we ze in een envelop doen die heeel diep in een kast ging maar als je geen foto's neemt heb je ook de kans niet om ze terug te zien.

Ik vond bevallen iets geweldig moois (en pijnlijks, dat ook!) om mee te maken en ik ben blij dat ik de foto's heb. En heeel af en toe bekijk ik ze nog. Ze zitten in een mooi boek. Niemand anders heeft ze ooit gezien, dat hoeft voor mij ook niet.

Overigens wilde ik perse niet gefilmd worden. Dat voor geen goud!
ik ben onverwacht met een keizersnede bevallen. Gelukkig was er een stagiair met een stel lege handen en die kreeg onze camera in handen van de gyn. En geloof me die meid is een carrière aan het mislopen daar. We hebben van de hele ks ongeveer 30 foto's en dan nog 3 poloroids die ze maakte om mij voor de neus te hangen terwijl ik dichtgemaakt werd. Ik heb de foto's in een apart mapje. Heb ze alleen aan mn moeder en mn zus laten zien, de rest hoeven het van mij niet te zien. Heel af en toe kijk ik er even naar. Zelf vind ik het geen vervelende foto's (misschien te verklaren door mijn voorliefde voor medische programma's a la ingang oost e.d.), maar ik vind het wel prive. Ik weet nog dat ik bij een nicht inderdaad de uitdrijvingsfoto's kreeg te zien, nou nee dank je.
quote:Pammie schreef op 04 juni 2009 @ 20:22:

[...]

Heet jij echt Sprokkelientje?????????????

Ja tuurlijk wel......

nee gekheid, vond het bijzonder dat de naam van de zoon wel genoemd werd (althans ik denk dat Jom best een naam kan zijn) en die van de dochter niet vandaar....
quote:gizz schreef op 04 juni 2009 @ 23:03:

ik ben onverwacht met een keizersnede bevallen. Gelukkig was er een stagiair met een stel lege handen en die kreeg onze camera in handen van de gyn. En geloof me die meid is een carrière aan het mislopen daar. We hebben van de hele ks ongeveer 30 foto's en dan nog 3 poloroids die ze maakte om mij voor de neus te hangen terwijl ik dichtgemaakt werd. Ik heb de foto's in een apart mapje. Heb ze alleen aan mn moeder en mn zus laten zien, de rest hoeven het van mij niet te zien. Heel af en toe kijk ik er even naar. Zelf vind ik het geen vervelende foto's (misschien te verklaren door mijn voorliefde voor medische programma's a la ingang oost e.d.), maar ik vind het wel prive. Ik weet nog dat ik bij een nicht inderdaad de uitdrijvingsfoto's kreeg te zien, nou nee dank je.Uitdrijvingsfoto's???? wazzdat????
Persfase heet ook wel uitdrijvingsfase. Heeft niets te maken met 666 ofzo
In tegenstelling tot de meesten hier zijn er bij mijn 2 bevallingen wel foto's gemaakt, maar niet zoveel want alles werd gefilmd . Ik was gewoon zo benieuwd hoe ik achteraf naar de bevallingen zou kijken, en moet ook zeggen dat ik beide films meerdere malen bekeken heb. De 2e bevalling was kantje boord (kind met schouderdystocie icm onervaren VK icm thuisbevallen..) en voor de verwerking was de film erg nuttig. Mijn zusje was erbij en die filmde, totdat het hoofdje klem bleef zitten, ze de benen nam van angst (film: even een stuk plafond ) en de leerling kraamverzorgster het overnam.

Het zijn geen filmpjes die we gezellig even opzetten als er visite is: maar soms wil ik die mooie momenten even visueel herbeleven en dan ben ik zo blij dat ik ze heb!
Hier heeft soepman de bevalling van de eerste gefilmd, dat hadden we niet afgesproken, maar hij had dat bedacht tijdens de persweeen, dus vanaf dat moment staat het er op voor het grootste gedeelte. Is inderdaad geen video voor tijdens een familieavondje, maar ik kijk nog wel eens terug. Misschien handig voor de verloskundige, nu ik zwanger ben van nummer 2
quote:sprokkelientje schreef op 05 juni 2009 @ 11:44:

[...]

Ja tuurlijk wel......

nee gekheid, vond het bijzonder dat de naam van de zoon wel genoemd werd (althans ik denk dat Jom best een naam kan zijn) en die van de dochter niet vandaar....Mijn zoon heet geen Jom. Tenminste, niet in de echte wereld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven