Eindelijk mijn situationship afgebroken
zaterdag 2 oktober 2021 om 16:03
Lieve Forummers,
Eigenlijk is dit gewoon een verhaal wat ik van mij af wil schrijven. Advies geven mag natuurlijk altijd, wie weet steek ik er nog wat van op!
Ik denk dat ik vooral op zoek ben naar gelijkgestemden die iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Ik ben eigenlijk al bijna 2 jaar uit een relatie. Hij had destijds de relatie verbroken en ik was daar best kapot van. Hij zat zelf meerdere psychische problemen waar hij een zwaar traject voor volgde, wist niet wat hij wilde en ik zat op dat moment ook niet goed in mijn vel. Toen een half jaar helemaal geen contact gehad. Daarna af en aan wat videobellen. Aan het begin van dit jaar waren we toch heel nieuwsgierig naar elkaar en hebben we afgesproken. Er volgden meerdere afspraken waar we soms 2 dagen met elkaar spendeerden, goede gesprekken hadden en leuke dingen deden. De eerste paar maanden waren prima, we zochten er beiden niks achter en hadden het gewoon leuk met elkaar. Ongeveer 2 maanden geleden merkte ik dat mijn intenties toch veranderden. Ik begon weer gevoelens te ontwikkelen en merkte ook dat ik weer openstond voor een relatie. Ik heb dat nu eindelijk duidelijk met hem besproken. Dat het mij niet verstandig leek om elkaar te blijven zien. Onze behoeftes zijn op dit moment anders en vriendschappelijk contact zit er voorlopig door nog aanwezige seksuele spanning ook niet in. Ik ben verdrietig maar tegelijkertijd ook opgelucht dat ik dit heb uitgesproken.
We hebben nog best een aantal gemeenschappelijke vrienden, waardoor we elkaar af en toe tegenkomen. Ik wil daardoor wel op goede voet met hem blijven. Daarnaast hebben we elkaar gesteund in moeilijke tijden. We hebben voor nu besloten het contact te staken, ik denk dat, hoe graag we ook willen weten hoe het met elkaar gaat, dat dat het beste is. Ik ben heel erg benieuwd hoe andere mensen hiermee omgaan die nog een goed contact kunnen hebben met hun ex. En hoe zij zijn omgegaan met de nog eventueel aanwezige spanning en hoop. Ik hoor graag jullie mening.
Liefs,
Beerkje
Eigenlijk is dit gewoon een verhaal wat ik van mij af wil schrijven. Advies geven mag natuurlijk altijd, wie weet steek ik er nog wat van op!
Ik ben eigenlijk al bijna 2 jaar uit een relatie. Hij had destijds de relatie verbroken en ik was daar best kapot van. Hij zat zelf meerdere psychische problemen waar hij een zwaar traject voor volgde, wist niet wat hij wilde en ik zat op dat moment ook niet goed in mijn vel. Toen een half jaar helemaal geen contact gehad. Daarna af en aan wat videobellen. Aan het begin van dit jaar waren we toch heel nieuwsgierig naar elkaar en hebben we afgesproken. Er volgden meerdere afspraken waar we soms 2 dagen met elkaar spendeerden, goede gesprekken hadden en leuke dingen deden. De eerste paar maanden waren prima, we zochten er beiden niks achter en hadden het gewoon leuk met elkaar. Ongeveer 2 maanden geleden merkte ik dat mijn intenties toch veranderden. Ik begon weer gevoelens te ontwikkelen en merkte ook dat ik weer openstond voor een relatie. Ik heb dat nu eindelijk duidelijk met hem besproken. Dat het mij niet verstandig leek om elkaar te blijven zien. Onze behoeftes zijn op dit moment anders en vriendschappelijk contact zit er voorlopig door nog aanwezige seksuele spanning ook niet in. Ik ben verdrietig maar tegelijkertijd ook opgelucht dat ik dit heb uitgesproken.
We hebben nog best een aantal gemeenschappelijke vrienden, waardoor we elkaar af en toe tegenkomen. Ik wil daardoor wel op goede voet met hem blijven. Daarnaast hebben we elkaar gesteund in moeilijke tijden. We hebben voor nu besloten het contact te staken, ik denk dat, hoe graag we ook willen weten hoe het met elkaar gaat, dat dat het beste is. Ik ben heel erg benieuwd hoe andere mensen hiermee omgaan die nog een goed contact kunnen hebben met hun ex. En hoe zij zijn omgegaan met de nog eventueel aanwezige spanning en hoop. Ik hoor graag jullie mening.
Liefs,
Beerkje
anoniem_651c8329a7bfe wijzigde dit bericht op 02-10-2021 16:05
Reden: Situatie niet goed verwoord
Reden: Situatie niet goed verwoord
1.39% gewijzigd
zaterdag 2 oktober 2021 om 20:38
Waarom niet bij Fok gebleven, daar zijn in ieder geval reaguurders te vinden. En misschien van de juiste generatie?Beerkje schreef: ↑02-10-2021 20:11@aardbei35 bedankt voor je uitgebreide reactie! En daar heb je zeker gelijk in, gewoon tijdelijk of permanent andere vrienden opzoeken zal zeker werken.
En anderen: tja het is idd ook maar net hoe je het noemt. We wilden allebei dus iets anders van elkaar dus daar is het iig op gestrand.
Maar voor de rest van de forummers: Nee, dit is zeker geen neptopic, voor mij, ook al is de term situationship jullie vreemd, dat is wellicht een generatiekloofje![]()
zaterdag 2 oktober 2021 om 20:40
Nou idd. Waarom makkelijk doen als het moeilijk (lees extra hip) kan?
zaterdag 2 oktober 2021 om 22:40
She cannot help it. Reageert in vrijwel elk topic bot lomp en apatisch.
wij slapen nooit.
zaterdag 2 oktober 2021 om 22:47
Is geen fok jargon, komt van geen stijl. Op fok heten ze lurkers.FeeLucifer01 schreef: ↑02-10-2021 20:38Waarom niet bij Fok gebleven, daar zijn in ieder geval reaguurders te vinden. En misschien van de juiste generatie?
leslieknope wijzigde dit bericht op 02-10-2021 22:51
Reden: :puh:
Reden: :puh:
40.28% gewijzigd
zaterdag 2 oktober 2021 om 22:47
Ja dat is toch dat je niet duidelijk hebt uitgesproken wat het is... Dus meer dan alleen seks, maar ook niet dat je elkaars ouders gaat ontmoeten. Een soort van limbo, waar je dan niet uit komt. Gelukkig niet meegemaakt, lijkt me echt niks, dus heel goed van TO dat ze het heeft afgekapt. Echt, *cliché* het slijt.Beerkje schreef: ↑02-10-2021 17:59Situationship is misschien de verkeerde woordkeuze. Maar eigenlijk gaat het om een ongedefinieerd contact, een situatie waarvan je beiden niet weet wat je ermee aanmoet. In mijn geval zag ik hem eens per maand, hadden we het een weekend gezellig en hadden we af en toe contact. Weet alleen niet hoe ik de titel kan aanpassen...
zondag 3 oktober 2021 om 05:19
Ik vind situationship een prachtig woord, en hoewel ik zeker niet van jouw generatie ben en het woord nog nooit had gehoord snapte ik meteen wat je ermee bedoelde,wat het dus volgens mij een heel goed woord maakt.. Verder heb ik geen advies vrees ik, mijn enige situationship was toen ik 14 was, ik had daar toen al geen geduld voor, dus dat was zo over.
zondag 3 oktober 2021 om 10:55
Kijk zo leer je nog eens wat.LeslieKnope schreef: ↑02-10-2021 22:47Is geen fok jargon, komt van geen stijl. Op fok heten ze lurkers.
zondag 3 oktober 2021 om 11:23
Ik snap wel wat to bedoelt, want "scharrel" klinkt wat mij betreft wat luchtiger, zonder dat er al te zware gevoelens bij komen kijken. Bij een situationship stel ik me voor dat het allemaal wat gecompliceerder ligt. Dat gezegd hebbende,heb ik in retrospectief ook wel eens in een situationship gezeten met iemand die een hechtingsprobleem had. Dus hadden we wel een relatie, niet een relatie, waren we FWB maar werd hij tòch boos als ik 1 dag niet appte, Hadden we dan misschien wèl een relatie? nee, toch niet, maar we mochten niet met anderen daten..moeilijk moeilijk. Uiteindelijk ook mee gestopt en dat was een goede beslissing. Zo'n "situationship" brengt wat mij betreft veel te veel onrust omdat je nooit echt weet waar je aan toe bent.
zondag 3 oktober 2021 om 11:44
Ik ook
En volgens mij begrepen de meesten die reageerden met ´huh, was da?´ het ook wel best. Zo moeilijk is het niet te raden wat het zou kunnen betekenen.
En Google is nooit veraf.
Maar ja, al die nieuwerwetsche termen, dat kàn toch niet he
zondag 3 oktober 2021 om 11:46
En dan ook nog in het verfoeide engels
zondag 3 oktober 2021 om 15:44
Dit idd, net 1-2 weken geleden zoiets afgekapt. Idd een soort scharrel alleen wat minder luchtig, geen relatie, maar wel gevoel, concreet iets aangeven is alleen allemaal te moeilijk en eng. Maar ik wil je ook niet kwijt.Honingdropje2 schreef: ↑03-10-2021 11:23Ik snap wel wat to bedoelt, want "scharrel" klinkt wat mij betreft wat luchtiger, zonder dat er al te zware gevoelens bij komen kijken. Bij een situationship stel ik me voor dat het allemaal wat gecompliceerder ligt. Dat gezegd hebbende,heb ik in retrospectief ook wel eens in een situationship gezeten met iemand die een hechtingsprobleem had. Dus hadden we wel een relatie, niet een relatie, waren we FWB maar werd hij tòch boos als ik 1 dag niet appte, Hadden we dan misschien wèl een relatie? nee, toch niet, maar we mochten niet met anderen daten..moeilijk moeilijk. Uiteindelijk ook mee gestopt en dat was een goede beslissing. Zo'n "situationship" brengt wat mij betreft veel te veel onrust omdat je nooit echt weet waar je aan toe bent.
Ik werd er idd onrustig van en het gevoel verhinderde mij om te daten met andere mannen. Nu wel wat verdrietig maar die onrust is iig weg.
zondag 3 oktober 2021 om 19:28
Klopt. Ik vond het allemaal best na mijn scheiding niet toe aan een relatie tot ik dit op een gegeven moment wel was. Daarom kan je idd beter stoppen zodat er ruimte is voor iets beters. Geldt ook voor TO.Sunshine12345678 schreef: ↑03-10-2021 18:05Ik heb dit ook s meegemaakt maar dit loopt uit op niks. Ik wist het al die tijd. Tijdsverspilling. Op het moment dat je jezelf iets beters gunt, komt er iets beters op je pad. Ik weet ook dat t niks helpt als anderen dit zeggen..
zondag 3 oktober 2021 om 21:11
Goed dat je hier een punt achter hebt gezet beerkje! De crux is tijdig voor jezelf kiezen als je merkt dat de interactie met een ander niet aansluit bij wat jij prettig vindt. Of het nu een scharrel, vriendschap fwb, huwelijk en alles wat daar tussen in zit betreft. Alleen jij kunt bepalen of verder contact op een andere basis goed voor je is. In jouw geval en afgaande op je post, denk ik dat het goed is om zo lang als dat nodig is afstand te houden zonder contact. Als ik je goed begrijp heb je gevoelens waar hij niets me kan of wil. Dat doet pijn en dan helpt meestal totaal geen contact het beste om weer verder te kunnen.
Mensch durf te leven