Ben ik de enige die hier moeite mee heeft?
dinsdag 5 oktober 2021 om 08:23
Ik date iemand al wat langer. Hij vertelde me dat hij afgelopen vrijdag met vrienden/collega's naar een cafe ging na het werk. Daarna gingen ze (in ieder geval met drie of meer) naar het huis van een vrouwelijke collega (die hij nog niet zo lang kent). Dit was dus al laat op de avond.
Ik heb er zelf moeite mee dat hij zo laat nog naar een appartement gaat van een vrouw (ook al was het in groepsverband). Ik heb haar overigens opgezocht op facebook; ze is in mijn mening erg mooi.
Ik weet van mezelf dat ik heel onzeker ben. Daarom wil ik dit bij jullie toetsen. Wat zouden jullie hierbij denken?
ps: Ik verwacht moeilijke antwoorden dus ik wil alvast meegeven dat ik aan mezelf werk in therapie, coaching en een support groep. Ik ben dus goed op hoogte dat ik soms vreselijk snel en heftig op angsten reageer.
Ik heb er zelf moeite mee dat hij zo laat nog naar een appartement gaat van een vrouw (ook al was het in groepsverband). Ik heb haar overigens opgezocht op facebook; ze is in mijn mening erg mooi.
Ik weet van mezelf dat ik heel onzeker ben. Daarom wil ik dit bij jullie toetsen. Wat zouden jullie hierbij denken?
ps: Ik verwacht moeilijke antwoorden dus ik wil alvast meegeven dat ik aan mezelf werk in therapie, coaching en een support groep. Ik ben dus goed op hoogte dat ik soms vreselijk snel en heftig op angsten reageer.
dinsdag 5 oktober 2021 om 08:29

dinsdag 5 oktober 2021 om 08:36
Nu was je vriend met collega's daar, wat is daar mis mee. En zelfs al zou hij met haar alleen zijn, dat wil niet zeggen dat hij vreemd gaat. Of ontvang jij thuis ook geen mannelijk bezoek zonder chaperonne? En als je wil dat hij vooral open blijft in te vertellen met wie hij wat doet, zou ik het niet groter maken door hem er op aan te spreken. Jij hebt een probleem, niet hij.

dinsdag 5 oktober 2021 om 08:38
Ik zou me hier niet druk om maken. Maar dat zegt niks, jij dus duidelijk wel.
Ik zou dan als ik me in jou verplaats niet zo goed weten waar je bang voor bent. Groepssex? Dat zij een leuker appartement heeft?
En hoe ga je het gesprek aan. Ik zou niet zo goed weten wat je er verder mee moet. Verbieden? Lijkt me moeilijk.
Ik zou dan als ik me in jou verplaats niet zo goed weten waar je bang voor bent. Groepssex? Dat zij een leuker appartement heeft?
En hoe ga je het gesprek aan. Ik zou niet zo goed weten wat je er verder mee moet. Verbieden? Lijkt me moeilijk.

dinsdag 5 oktober 2021 om 08:43
Dat.
Zo ben je zelf TO? Nee toch? Wat een rare kijk of vrouwen ook weer. En je hebt ook al geen enkel vertrouwen in je partner.
Ik zie echt probleem niet als een groep bevriende collega's nog even bij een van hen thuis een drankje gaan doen.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 05-10-2021 08:43
11.27% gewijzigd

dinsdag 5 oktober 2021 om 08:44
Natuurlijk. We weten toch allemaal dat mannen heel sterk reageren op een mooie vrouw? Of gaan we dat serieus ontkennen.
TO, ik snap het wel een beetje. Maar ik heb idd weinig vertrouwen in de man op dit gebied. Ik krijg ook dagelijks aanbiedingen van al bezette mannen, dus dat kleurt je visie ook.
Maar mijn eigen vriend vertrouw ik wel echt, al duurde dat wel even. En dat is best moeilijk om te doen. Je moet ervoor iets loslaten, het idee dat je jezelf kan beschermen tegen hart pijn. Als het mis gaat, zal dat gebeuren. Hij was overigens niet in z’n up, helpt dat niet?
dinsdag 5 oktober 2021 om 08:49
Het lijkt mij heel naar om zo onzeker te zijn. Ik vind het wel goed van je dat je even hier checkt ipv gelijk jouw vriend er mee lastig te vallen. Ook fijn dat je al hulp hebt, misschien is het handig om de situatie op te schrijven daarvoor? Soms is het handig om concrete voorbeelden te hebben mbt wat je lastig/moeilijk vindt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 5 oktober 2021 om 08:50
Als je zoals ze aangeeft heel onzeker is dan is dat helemaal niet apart, ik kan me dat wel voorstellen.
Maar wat jammer dat je je er zo onder voelt TO. Want als je je gedachtes je eigen gang laat gaan dan gebeurd er natuurlijk van alles, wat helemaal niet aan de orde is. Als je je gedachtes ombuigt: Wat fijn dat mijn vriend een leuke ontspannen avond heeft gehad met zijn collega's. Wat fijn dat onze relatie zo goed is dat hij dat met me deelt. Wat een mooie vrouw. Maar voor mijn vriend ben ik de mooiste want hij houdt van mij!"
Maar voelen en weten zijn twee dingen. Goed dat je er hulp bij zoekt. Als het je dwars zit, zeg dat dan tegen je vriend, maar praat vanuit je eigen ik. IK voel me zo onzeker na je verhaal. Daar baal ik van.
dinsdag 5 oktober 2021 om 08:57
dinsdag 5 oktober 2021 om 09:06
Hij is toch met jou voor een reden? Om wat jij te bieden hebt komt hij thuis en vertelt hij je dit.
Verwacht je zo weinig van je vriend dat je denkt dat hij je zou bedriegen met elke willekeurige persoon die jij knap vindt?
Ik ken genoeg ‘knappe’ mensen waar ik geen ontbijtje mee zou hoeven/willen eten hoor.
Verwacht je zo weinig van je vriend dat je denkt dat hij je zou bedriegen met elke willekeurige persoon die jij knap vindt?
Ik ken genoeg ‘knappe’ mensen waar ik geen ontbijtje mee zou hoeven/willen eten hoor.

dinsdag 5 oktober 2021 om 09:07
Zo herkenbaar. Alleen ik zit wel allang in de fase dat ik mijn vriend 100% vertrouw. Dat komt, omdat houden van erbij is gaan kijken. Onze liefde gaat zo diep. We hebben zoveel meegemaakt en dat was echt intens. Er vliegen vele mooie dames voorbij in onze omgeving, maar die liefde wint.
Ik ben altijd gepest, tot mijn 13e zoiets. Ik had alles waar je iemand voor kon pesten. Oranje haar, sproeten, etc etc. Fantastisch vonden ze dat. En ja dat vormt je. Ik heb jarenlang aan mezelf gewerkt en heb nu een soort schijt houding ontwikkeld.
Het werkte niet mee dat ik binnen een jaar 15 kg aankwam, mijn gezicht door stress sneller verouderde en ik een stuk minder mooi werd, maar...! Ik was het zo zat om altijd mezelf te vergelijken met andere vrouwen. Onzeker te zijn, jaloers te zijn.. En dat is mijn doel. Genieten van het leven en niet om hoe ik eruit zie. Daar draaide zowat mijn hele leven om. Elke dag zo onzeker. Terwijl ik nota bene vanaf mijn 15e echt veel aandacht kreeg. En toen dat afnam kwam die onzekerheid weer. Dan betekent het dat je afhankelijk bent vd buitenwereld hoe je je voelt. En als je dat beseft.. Dan ga je dat langzaam loslaten. Je bent wat je uitstraalt. Straal jij zelfvertrouwen uit, dan zien mensen dat. Onzekerheid is een naar gevoel. Gun jezelf dat doel dat je hoe je er ook uitziet, je mooi bent! Jij bent namelijk uniek. Niemand ziet er zo uit als jou.
Ik ben altijd gepest, tot mijn 13e zoiets. Ik had alles waar je iemand voor kon pesten. Oranje haar, sproeten, etc etc. Fantastisch vonden ze dat. En ja dat vormt je. Ik heb jarenlang aan mezelf gewerkt en heb nu een soort schijt houding ontwikkeld.
Het werkte niet mee dat ik binnen een jaar 15 kg aankwam, mijn gezicht door stress sneller verouderde en ik een stuk minder mooi werd, maar...! Ik was het zo zat om altijd mezelf te vergelijken met andere vrouwen. Onzeker te zijn, jaloers te zijn.. En dat is mijn doel. Genieten van het leven en niet om hoe ik eruit zie. Daar draaide zowat mijn hele leven om. Elke dag zo onzeker. Terwijl ik nota bene vanaf mijn 15e echt veel aandacht kreeg. En toen dat afnam kwam die onzekerheid weer. Dan betekent het dat je afhankelijk bent vd buitenwereld hoe je je voelt. En als je dat beseft.. Dan ga je dat langzaam loslaten. Je bent wat je uitstraalt. Straal jij zelfvertrouwen uit, dan zien mensen dat. Onzekerheid is een naar gevoel. Gun jezelf dat doel dat je hoe je er ook uitziet, je mooi bent! Jij bent namelijk uniek. Niemand ziet er zo uit als jou.
dinsdag 5 oktober 2021 om 09:08
dinsdag 5 oktober 2021 om 09:14
Ik denk niet dat we hoeven te overdrijven.
Maar mannen doen over het algemeen wel beter hun best voor een mooie vrouw, logischerwijs. Dat weten we toch allemaal? Een lelijke vrouw is niet net zo interessant.