Ben ik de enige die hier moeite mee heeft?
dinsdag 5 oktober 2021 om 08:23
Ik date iemand al wat langer. Hij vertelde me dat hij afgelopen vrijdag met vrienden/collega's naar een cafe ging na het werk. Daarna gingen ze (in ieder geval met drie of meer) naar het huis van een vrouwelijke collega (die hij nog niet zo lang kent). Dit was dus al laat op de avond.
Ik heb er zelf moeite mee dat hij zo laat nog naar een appartement gaat van een vrouw (ook al was het in groepsverband). Ik heb haar overigens opgezocht op facebook; ze is in mijn mening erg mooi.
Ik weet van mezelf dat ik heel onzeker ben. Daarom wil ik dit bij jullie toetsen. Wat zouden jullie hierbij denken?
ps: Ik verwacht moeilijke antwoorden dus ik wil alvast meegeven dat ik aan mezelf werk in therapie, coaching en een support groep. Ik ben dus goed op hoogte dat ik soms vreselijk snel en heftig op angsten reageer.
Ik heb er zelf moeite mee dat hij zo laat nog naar een appartement gaat van een vrouw (ook al was het in groepsverband). Ik heb haar overigens opgezocht op facebook; ze is in mijn mening erg mooi.
Ik weet van mezelf dat ik heel onzeker ben. Daarom wil ik dit bij jullie toetsen. Wat zouden jullie hierbij denken?
ps: Ik verwacht moeilijke antwoorden dus ik wil alvast meegeven dat ik aan mezelf werk in therapie, coaching en een support groep. Ik ben dus goed op hoogte dat ik soms vreselijk snel en heftig op angsten reageer.
dinsdag 5 oktober 2021 om 10:04
Die logica snap ik maar dat zei je net niet. Het is niet dat elke man vreemd gaat of een kansje waagt als hij een mooiere vrouw ziet. Ik heb To even geloept, ik doe dat niet vaak maar het verhelderd nu veel.
Vorige maand wilde ze nog met vriend A naar een optreden en mocht vriend B niet mee omdat ze de vriendengroep van A en B niet prettig vindt en bang is dat de rest ook komt. De burnout was er toen ook al.
Nu weet ik niet of Date vriend A is... Maar is hij dat niet, dan meet ze met wel hele verschillende maten. Want dan mag zij wel met een andere man uit, maar maakt ze problemen als hij met anderen bij een vrouw thuis is. Is hij wel vriend A of was Date toen nog niet in beeld dan is de relatie nog heel pril en de vraag is of Date het ook al als relatie ziet of meer als gescharrel. To, als je zo met jezelf in de knoop zit, ontwar eerst jezelf en wat je grenzen zijn voordat je ze op een ander projecteert.
dinsdag 5 oktober 2021 om 10:09
Ik heb helemaal niet beweert dat elke man vreemd gaat als er een mooie vrouw langsloopt. Dat werd er van gemaakt.
Ik snap het gewoon wel dat je er onrustiger van wordt als een mooie vrouw rondom je vriend hangt. Al helemaal met zelfbeeld issues.
In onaantrekkelijke vrouwen zijn mannen doorgaan een stuk minder geïnteresseerd.

dinsdag 5 oktober 2021 om 10:11
Ik denk altijd zo, als hij wat anders wil, dan moet hij dat maar doen. Ik houd niemand tegen en kan er ook niks tegen doen.

dinsdag 5 oktober 2021 om 10:13
In deze lijn van gedachte zijn mooie vrouwen vaak juist onbereikbaarder en is je vriend met een minder mooie, onzekere vrouw veel gevaarlijker.Sjulia schreef: ↑05-10-2021 10:09Ik heb helemaal niet beweert dat elke man vreemd gaat als er een mooie vrouw langsloopt. Dat werd er van gemaakt.
Ik snap het gewoon wel dat je er onrustiger van wordt als een mooie vrouw rondom je vriend hangt. Al helemaal met zelfbeeld issues.
In onaantrekkelijke vrouwen zijn mannen doorgaan een stuk minder geïnteresseerd.
dinsdag 5 oktober 2021 om 10:16
Dat is idd de houding die je moet hebben. Maar dat is wel eng, want dan neem je risico. Tenminste, zo voelt het als je onzeker en angstig bent.
Het kan alleen niet anders. Je kan geen zekerheid krijgen, het moet echt via vertrouwen gaan. En relaties kunnen altijd mis gaan maar ook daar kom je overheen.
dinsdag 5 oktober 2021 om 10:23
Ze waren met z'n vieren, lijkt mij niet echt iets om je druk over te maken.
En ik ben ook wel eens de enige vrouw geweest in een mannenteam. Ben toch blij dat de partners van mijn collega's daar geen probleem van maakten, dat we af en toe buiten werktijd ook leuke dingen samen konden doen zonder dat de partners meteen panisch werden van mijn aanwezigheid. Een aantrekkelijke vrouw heeft ook normen en waarden hoor.. alsof ik op elke bezette man duik die even naar mij lacht.
En ik ben ook wel eens de enige vrouw geweest in een mannenteam. Ben toch blij dat de partners van mijn collega's daar geen probleem van maakten, dat we af en toe buiten werktijd ook leuke dingen samen konden doen zonder dat de partners meteen panisch werden van mijn aanwezigheid. Een aantrekkelijke vrouw heeft ook normen en waarden hoor.. alsof ik op elke bezette man duik die even naar mij lacht.

dinsdag 5 oktober 2021 om 10:31
Natuurlijk neem je dan geen 'risico'. Alsof in jouw hypothetische geval een man denkt: ik ga maar niet met collega naar bed hoe mooi ze ook is, omdat Sjulia er heel gestresst over heeft gedaan. Onzin.Sjulia schreef: ↑05-10-2021 10:16Dat is idd de houding die je moet hebben. Maar dat is wel eng, want dan neem je risico. Tenminste, zo voelt het als je onzeker en angstig bent.
Het kan alleen niet anders. Je kan geen zekerheid krijgen, het moet echt via vertrouwen gaan. En relaties kunnen altijd mis gaan maar ook daar kom je overheen.
Je hebt mensen niet aan een touwtje.
Wat eten we vanavond?

dinsdag 5 oktober 2021 om 10:31
Je neemt het risico niet met die houding. Je erkent daarmee het risico. Op het moment dat je een relatie aangaat, neem je dat risico al. Je kan altijd verlaten of bedrogen worden. Daar doe je niets aan.Sjulia schreef: ↑05-10-2021 10:16Dat is idd de houding die je moet hebben. Maar dat is wel eng, want dan neem je risico. Tenminste, zo voelt het als je onzeker en angstig bent.

dinsdag 5 oktober 2021 om 10:39
Och meid, maak jezelf nou niet belangrijker dan je bent. We weten het nu wel hoor. Je bent knap en krijgt véél aandacht. Vooral van mannen met een lelijke vrouw thuis op de bank.Sjulia schreef: ↑05-10-2021 10:09Ik heb helemaal niet beweert dat elke man vreemd gaat als er een mooie vrouw langsloopt. Dat werd er van gemaakt.
dinsdag 5 oktober 2021 om 10:43
alsof dat andersom niet precies hetzelfde is...Sjulia schreef: ↑05-10-2021 10:09Ik heb helemaal niet beweert dat elke man vreemd gaat als er een mooie vrouw langsloopt. Dat werd er van gemaakt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 5 oktober 2021 om 10:45
Daarom voegde ik er ook aan toe; als je bang en onzeker bent.. dan voelt het zo.
Verder reageert iedereen erg gepikeerd, ik wou niemand aanvallen met mijn bericht. Het wordt imo ook nogal uit verband getrokken.
dinsdag 5 oktober 2021 om 10:50
Tsja, ik zou het nu niet zo snel doen na een werkborrel, ik wil dan gewoon graag naar huis en in bed bij mijn man kruipen.
Ik vermoed dat jullie begin/midden 20 zijn, dan is een ‘naborrel’ bij iemand thuis wel gebruikelijker om te doen dan als je thuis een gezin met kleine kinderen hebt bv.
Het feit dat ze een knappe vrouw is, kan ook steken. Veel mensen die vreemdgaan doen dat met collega’s. Je moet maar zo denken: je houdt het toch niet tegen. Als je meer een introverter huismustype wil, dan moet je daar naar op zoek gaan en deze man laten gaan.
Ik vermoed dat jullie begin/midden 20 zijn, dan is een ‘naborrel’ bij iemand thuis wel gebruikelijker om te doen dan als je thuis een gezin met kleine kinderen hebt bv.
Het feit dat ze een knappe vrouw is, kan ook steken. Veel mensen die vreemdgaan doen dat met collega’s. Je moet maar zo denken: je houdt het toch niet tegen. Als je meer een introverter huismustype wil, dan moet je daar naar op zoek gaan en deze man laten gaan.

dinsdag 5 oktober 2021 om 10:59
TO, je weet natuurlijk ook zelf wel dat er geen bacchanaal of orgie bij de collega heeft plaats gevonden. Dit is nou bij uitstek een goede gelegenheid om niet na te denken over wat er allemaal had kunnen gebeuren in plaats van je wantrouwende gedachtes te voeren. Jouw onzekerheid zal je meer schaden dan die mooie collega.
dinsdag 5 oktober 2021 om 11:01
Hai TO, weet je, gevoelens kun je vaak niet controleren. Die zijn er. Wat je ermee doet, daar heb je wel invloed op. Als je objectief naar je vraag kijkt, wat denk je dan zelf? Je vriend is eerlijk tegen je over wat hij doet en is met andere collega's bij een vrouwelijke collega thuis geweest. Aangezien de horeca om 12u dicht moet is het logisch dat ze ergens anders heen wilden, was het anders geweest als het bij een mannelijke collega geweest was? Volgens mij niet, want het gaat je om de aanwezigheid van de vrouw. Waar ben je precies bang voor, dat hij iets met haar uitspookt? Er is volgens mij geen enkele reden om dat te denken en dat weet je zelf ook wel.
Trouw kun je niet afdwingen door allerlei regeltjes te verzinnen, of door je vriend bij andere vrouwen vandaan te houden. Het is ook wel erg triest als dat nodig zou zijn om te voorkomen dat hij vreemdgaat. Hij kiest voor jou, dat zou toch echt voldoende moeten zijn. Als iemand echt vreemd wil gaan dan doet hij dat, daar kun je niets aan doen. Ik hoop dat het je steeds beter lukt om los te gaan laten en hem te vertrouwen.
Oh en over mooie vrouwen, volgens mij is uiterlijk echt niet doorslaggevend. Genoeg mooie mensen met een kutkarakter. Ik ben zelf helemaal niet bijzonder mooi of knap, maar word vaak seksueel erg aantrekkelijk gevonden. Dat kan ook. Bovendien is knap/mooi ook nog eens subjectief.
Trouw kun je niet afdwingen door allerlei regeltjes te verzinnen, of door je vriend bij andere vrouwen vandaan te houden. Het is ook wel erg triest als dat nodig zou zijn om te voorkomen dat hij vreemdgaat. Hij kiest voor jou, dat zou toch echt voldoende moeten zijn. Als iemand echt vreemd wil gaan dan doet hij dat, daar kun je niets aan doen. Ik hoop dat het je steeds beter lukt om los te gaan laten en hem te vertrouwen.
Oh en over mooie vrouwen, volgens mij is uiterlijk echt niet doorslaggevend. Genoeg mooie mensen met een kutkarakter. Ik ben zelf helemaal niet bijzonder mooi of knap, maar word vaak seksueel erg aantrekkelijk gevonden. Dat kan ook. Bovendien is knap/mooi ook nog eens subjectief.

dinsdag 5 oktober 2021 om 11:13
Dit valt me ook in elk topic op, dat wordt altijd weer even aangestipt, dat mooi zijn.
Sowieso weet je niet wat voor aandacht een ander krijgt. Vrouwen krijgen om diverse redenen aandacht van mannen, dat kan ook iets anders dan uiterlijk zijn. Daarbij vindt niet elke man hetzelfde mooi.
dinsdag 5 oktober 2021 om 11:28
Je krijgt dagelijks aanbiedingen. Wauw. Mag ik vragen hoe dat komt? Of zit je op Tinder ofzo?Sjulia schreef: ↑05-10-2021 08:44Natuurlijk. We weten toch allemaal dat mannen heel sterk reageren op een mooie vrouw? Of gaan we dat serieus ontkennen.
TO, ik snap het wel een beetje. Maar ik heb idd weinig vertrouwen in de man op dit gebied. Ik krijg ook dagelijks aanbiedingen van al bezette mannen, dus dat kleurt je visie ook.
Maar mijn eigen vriend vertrouw ik wel echt, al duurde dat wel even. En dat is best moeilijk om te doen. Je moet ervoor iets loslaten, het idee dat je jezelf kan beschermen tegen hart pijn. Als het mis gaat, zal dat gebeuren. Hij was overigens niet in z’n up, helpt dat niet?
dinsdag 5 oktober 2021 om 11:33
Wat over mooie vrouwen wordt gezegd klopt op zich wel denk ik. Zoals een vriend altijd zegt: ik heb dan liever een iets minder mooie vrouw in een relatie als je weet hoe veel ook bezette mannen naar mooie vrouwen kijken. Ik sluit me daar bij aan. Dus ‘minder’ mooie vrouwen kunnen juist een voordeel hebben.
dinsdag 5 oktober 2021 om 11:36
Walgelijk maar waar I guessTypho schreef: ↑05-10-2021 11:33Wat over mooie vrouwen wordt gezegd klopt op zich wel denk ik. Zoals een vriend altijd zegt: ik heb dan liever een iets minder mooie vrouw in een relatie als je weet hoe veel ook bezette mannen naar mooie vrouwen kijken. Ik sluit me daar bij aan. Dus ‘minder’ mooie vrouwen kunnen juist een voordeel hebben.
wij slapen nooit.
dinsdag 5 oktober 2021 om 11:37
want omdat een mooiere vrouw meer aandacht krijgt is zij ook meer genegen om het met anderen te doen? juist ja.Typho schreef: ↑05-10-2021 11:33Wat over mooie vrouwen wordt gezegd klopt op zich wel denk ik. Zoals een vriend altijd zegt: ik heb dan liever een iets minder mooie vrouw in een relatie als je weet hoe veel ook bezette mannen naar mooie vrouwen kijken. Ik sluit me daar bij aan. Dus ‘minder’ mooie vrouwen kunnen juist een voordeel hebben.
dinsdag 5 oktober 2021 om 11:38
Wij deden dit toen ik nog veel ging stappen altijd. Nog geen zin om naar huis te gaan en kroegen dicht? Dan bij iemand thuis verder drinken/kletsen. Soms bij mij (en dan kwamen er inderdaad weleens 5 mannen bij mij thuis, die ik niet allemaal heel goed kende), soms bij iemand anders (m/v). Ik heb daar nooit bijbedoeling bij gehad behalve 'leuk, gezelligheid' en ik ben ook nooit na zo'n avond met iemand in bed beland (terwijl ik echt wel een sloerie was in die tijd).
Ik zou me hier dan ook geen zorgen over maken en zeker doorgaan met je therapie. Aan de andere kant: als je een partner hebt die wat dit soort dingen betreft heel anders in het leven staat dan jij is het misschien niet de allerbeste match.
Ik zou me hier dan ook geen zorgen over maken en zeker doorgaan met je therapie. Aan de andere kant: als je een partner hebt die wat dit soort dingen betreft heel anders in het leven staat dan jij is het misschien niet de allerbeste match.
dinsdag 5 oktober 2021 om 11:38
Dat klinkt als echte liefde.Typho schreef: ↑05-10-2021 11:33Wat over mooie vrouwen wordt gezegd klopt op zich wel denk ik. Zoals een vriend altijd zegt: ik heb dan liever een iets minder mooie vrouw in een relatie als je weet hoe veel ook bezette mannen naar mooie vrouwen kijken. Ik sluit me daar bij aan. Dus ‘minder’ mooie vrouwen kunnen juist een voordeel hebben.
Oh ik zie nu dat je man bent?
Of zit je samen op één profiel?