Ben ik de enige die hier moeite mee heeft?

05-10-2021 08:23 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik date iemand al wat langer. Hij vertelde me dat hij afgelopen vrijdag met vrienden/collega's naar een cafe ging na het werk. Daarna gingen ze (in ieder geval met drie of meer) naar het huis van een vrouwelijke collega (die hij nog niet zo lang kent). Dit was dus al laat op de avond.

Ik heb er zelf moeite mee dat hij zo laat nog naar een appartement gaat van een vrouw (ook al was het in groepsverband). Ik heb haar overigens opgezocht op facebook; ze is in mijn mening erg mooi.

Ik weet van mezelf dat ik heel onzeker ben. Daarom wil ik dit bij jullie toetsen. Wat zouden jullie hierbij denken?

ps: Ik verwacht moeilijke antwoorden dus ik wil alvast meegeven dat ik aan mezelf werk in therapie, coaching en een support groep. Ik ben dus goed op hoogte dat ik soms vreselijk snel en heftig op angsten reageer.
Ow, ik denk dat er best veel mannen helaas een beetje zwijnerig zijn maar dan nog snap ik niet zo goed waarom TO daar onzeker van word. Als ze denkt dat haar partner zo'n zwijn is kan ze beter een leukere gaan zoeken.

Dat ligt dan niet aan haar.
Sjulia schreef:
05-10-2021 09:14
Ik denk niet dat we hoeven te overdrijven.

Ik dacht dat we daar al mee bezig waren.
Sjulia schreef:

Maar mannen doen over het algemeen wel beter hun best voor een mooie vrouw, logischerwijs. Dat weten we toch allemaal? Een lelijke vrouw is niet net zo interessant.
Niet alle mannen lopen achter hun l*l aan hoor!
Sjulia schreef:

Maar mannen doen over het algemeen wel beter hun best voor een mooie vrouw, logischerwijs. Dat weten we toch allemaal? Een lelijke vrouw is niet net zo interessant.
Mannen met een relatie doen als het goed is helemaal niet hun best voor een vrouw, of ze nu mooi is of niet.
Je hebt kennelijk al verwachtingen van je prille relatie en dat is niet goed. In het begin zou ik vrijblijvend afwachten wat het wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Sjulia schreef:

Beter hun best?
In welk opzicht dan?
Wat eten we vanavond?
Thalas schreef:
05-10-2021 09:08
Dat is ook de reden waarom we mannen eigenlijk niet alleen de maatschappij in kunnen laten gaan. Ze zijn hun snikkel gewoon niet de baas.
Nee het is de reden dat vrouwen zich moeten bedekken. Vooral mooie vrouwen.
retrostar schreef:
05-10-2021 09:26
Je hebt kennelijk al verwachtingen van je prille relatie en dat is niet goed. In het begin zou ik vrijblijvend afwachten wat het wordt.
:rofl:
makreel schreef:
05-10-2021 09:26
Beter hun best?
In welk opzicht dan?
Behulpzamer, grappiger. Meer aandacht geven. Ik verbaas me over de reacties hier. Een mooie vrouw krijgt ook veel meer aanbiedingen. En ja, ook van getrouwde mannen helaas.
Sjulia schreef:
05-10-2021 08:44
Natuurlijk. We weten toch allemaal dat mannen heel sterk reageren op een mooie vrouw? Of gaan we dat serieus ontkennen.

TO, ik snap het wel een beetje. Maar ik heb idd weinig vertrouwen in de man op dit gebied. Ik krijg ook dagelijks aanbiedingen van al bezette mannen, dus dat kleurt je visie ook.
Maar mijn eigen vriend vertrouw ik wel echt, al duurde dat wel even. En dat is best moeilijk om te doen. Je moet ervoor iets loslaten, het idee dat je jezelf kan beschermen tegen hart pijn. Als het mis gaat, zal dat gebeuren. Hij was overigens niet in z’n up, helpt dat niet?

Jemig! Wat een wantrouwen!
Ik word er gewoon niet goed van hoe laag sommigen hier over mannen (en/of mooie vrouwen) denken...
Sjulia schreef:
05-10-2021 09:30
Behulpzamer, grappiger. Meer aandacht geven. Ik verbaas me over de reacties hier. Een mooie vrouw krijgt ook veel meer aanbiedingen. En ja, ook van getrouwde mannen helaas.
Aanbiedingen?! Je bedoelt zoals de Bonus? Gratis aardbeien?
amarna schreef:
05-10-2021 09:33
Ik word er gewoon niet goed van hoe laag sommigen hier over mannen (en/of mooie vrouwen) denken...
Het beantwoord wel de vraag in de titel. To; je bent niet de enige.
Voor seks natuurlijk en gratis dingen in ruil voor aandacht ect, zitten ze ook echt op te wachten steeds van die mannetjes die hen alleen als een soort vlees zien.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 05-10-2021 09:36
16.61% gewijzigd
Goh de mannen worden hier wel lekker in een hokje gezet, als wandelende piemels zonder enig denkvermogen..
amarna schreef:
05-10-2021 09:33

Maar iedereen weet blijkbaar dat mannen zich aanbieden aan mooie vrouwen. Daarom moet je in het begin ook geen verwachtingen hebben van je nieuwe relatie, je weet niet of er nog een mooiere vrouw voorbij komt.

Het is wel weer bullshit dinsdag hier zeg.
gonniegijsje schreef:
05-10-2021 09:36
Goh de mannen worden hier wel lekker in een hokje gezet, als wandelende piemels zonder enig denkvermogen..
Best veel zijn ook zo. :roll: :lol:

Maar dan nog is raar dat TO daar onzeker van wordt, ipv een leukere partner te willen als ze denkt dat haar vent zo is.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 05-10-2021 09:38
2.23% gewijzigd
Thalas schreef:
Maar iedereen weet blijkbaar dat mannen zich aanbieden aan mooie vrouwen. Daarom moet je in het begin ook geen verwachtingen hebben van je nieuwe relatie, je weet niet of er nog een mooiere vrouw voorbij komt.

Het is wel weer bullshit dinsdag hier zeg.
Sjulia schreef:
05-10-2021 09:30
Dat geloof ik hoor, maar vanuit jouw perspectief merk je de mannen die dat niet doen minder op. Want die laten je met rust terwijl de onbetrouwbare sujetten zich opdringen.

En aangezien TO geen reden heeft (of geeft) om haar vriend in die categorie te plaatsen, doet het uiterlijk van de collega er niet toe.
This is an unacceptable timeline
gonniegijsje schreef:
Inderdaad. Ik laat dit topic even aan me voorbijgaan.
dianaf schreef:
05-10-2021 08:29
Dus omdat zij mooi is, denk jij dat zij met iedereen naar bed gaat. En omdat zij mooi/vrouw is, denk je dat jouw vriend geen weerstand kan bieden?
Dit. En ze gaan ook nog eens met een groepje. Het is goed dat je aan jezelf werkt, hier is gewoon geen enkele reden om je druk te maken.
tyche schreef:
05-10-2021 09:39
Dat geloof ik hoor, maar vanuit jouw perspectief merk je de mannen die dat niet doen minder op. Want die laten je met rust terwijl de onbetrouwbare sujetten zich opdringen.

En aangezien TO geen reden heeft (of geeft) om haar vriend in die categorie te plaatsen, doet het uiterlijk van de collega er niet toe.
Ik denk ook niet dat de vriend van TO gelijk meer wil van deze collega hoor.
Maar ik snap wel dat wanneer je moeite hebt met vertrouwen, je ook meer moeite hebt met een mooie vrouw rondom je vriend.
Sjulia schreef:
05-10-2021 09:44
Ik denk ook niet dat de vriend van TO gelijk meer wil van deze collega hoor.
Maar ik snap wel dat wanneer je moeite hebt met vertrouwen, je ook meer moeite hebt met een mooie vrouw rondom je vriend.
Dat lijkt mij een betere benadering. Want TO geeft aan onzeker te zijn. Dus het is niet ondenkbaar dat zij een andere vrouw al snel mooier/leuker/beter dan zichzelf vindt, terwijl dat totaal niet nodig is of rationeel is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kijk, in de basis is er niks mis met deze handeling en zullen de meesten hier niet onzeker van worden.

Tenzij jij op foute mannen valt. En je uit ervaring keer op keer je neus hebt gestoten. Dan begrijp ik dat je ook nu weer geen vertrouwen durft te hebben, omdat het niet zozeer de kwestie of hij vreemdgaat, maar de kwestie wanneer hij vreemdgaat is. Helaas trekken onzekere vrouwen vaak ook mannen aan die dit waarmaken en is het een self fulfilling prophecy.

Alleen jij weet of je onzekerheid gestoeld is op dat laatste. In dat geval zou ik mannen überhaupt parkeren, totdat je genoeg eigenliefde hebt ontwikkeld en betere keuzes kunt maken. En als het een goede vent is, moet je gaan leren vertrouwen te hebben. Goed dat je hulp hebt!
Je moet maar zo denken. Als je vriend wat met die collega wil uitvreten, lukt dat sowieso wel. Daarvoor hoeft hij niet laat op de avond met andere collega's voor naar haar appartement. Sterker nog. Dat is super onhandig.
kindrebel schreef:
05-10-2021 09:53
Je moet maar zo denken. Als je vriend wat met die collega wil uitvreten, lukt dat sowieso wel. Daarvoor hoeft hij niet laat op de avond met andere collega's voor naar haar appartement. Sterker nog. Dat is super onhandig.

Nee joh, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven