Winter parfum
vrijdag 8 oktober 2021 om 23:24
Nee, dat ligt niet aan jouw geurbeleving. Rush 2 gaat er uit en het lijkt wel alsof ze een soort verdunde versie uitgebracht hebben het afgelopen jaar. Ik heb m sinds ie uitgekomen is (in 2002), maar de laatste flacon zal ik niet opmaken, ook mijn omgeving zegt: het ruikt anders.HobbeltVerder schreef: ↑08-10-2021 20:42Midnight in Paris van Van Cleef en Arpels is 1 van de geuren die ik alleen in herfst en winter draag. Het is eigenlijk een geur voor mannen. Dat wist ik niet toen ik er ooit een tester van kreeg, en na 1x dragen was ik verliefd. Hij was wel duur, maar
Ik doe al een jaar of 8 met mijn fles.
Verder ook In mijn ‘winter’collectie: Sensuous van Estée Lauder.
Ik was toevallig vandaag bij ici paris en heb een heleboel geuren gesnuffeld, maar ik vond de meesten helemaal niet lekker.
Ik was altijd verzot op Gucci Rush 2, al sinds >15 jaar, en heb die dus ook altijd een flesje gehad. Maar ik had hem laatst op voor t eerst in maanden en vond hem ook niet lekker. Rook hetzelfde vervelende als vanmiddag bij ici paris. Ik vermoed dat Corona mijn geurbeleving heeft veranderd![]()
Ik lees hier mee, want ben dus op zoek naar een nieuwe geur.
zaterdag 9 oktober 2021 om 00:40
Die rook bij mij 30 jaar geleden heerlijk, nu moet ik er niet meer aan denken om te gebruiken, ruikt echt heel vies.
Edit: ben in de war met Roma.
wij slapen nooit.
zaterdag 9 oktober 2021 om 13:03
zaterdag 9 oktober 2021 om 20:14
zaterdag 9 oktober 2021 om 22:01
Je moet natuurlijk je eigen voorkeur volgen. Het is niet zo dat je een bepaalde geur alleen maar in een bepaald seizoen kan of mag dragen. Je mag dragen waar je je fijn bij voelt.WholeLottaLove schreef: ↑09-10-2021 20:14Valentino - Voce Viva
Geen idee of dit een typische wintergeur is, vind hem heel fijn in ieder geval.
Zelf heb ik wel gemerkt dat sommige geuren niet zo erg prettig reageren op hoge temperaturen. Ik heb een geur die echt beduidend minder lang blijft hangen in de zomer. En daarnaast heb ik gewoon zelf een voorkeur voor warme, knusse, gourmand geuren als het wat frisser is. Die echte gourmand geuren, vooral die met vanille, kunnen in de zomer net een tikkeltje te zwaar zijn naar mijn smaak. Die komen echt beter tot hun recht als het koeler is. Tenminste, dat vind ik.
zondag 10 oktober 2021 om 19:05
Ja klopt, je hebt van die bepaalde zomer parfums zonder alcohol, krijg je ook geen vlekken van en minder wespen toch? M’n moeder heeft die vaak…Jufjoke schreef: ↑09-10-2021 22:01Je moet natuurlijk je eigen voorkeur volgen. Het is niet zo dat je een bepaalde geur alleen maar in een bepaald seizoen kan of mag dragen. Je mag dragen waar je je fijn bij voelt.
Zelf heb ik wel gemerkt dat sommige geuren niet zo erg prettig reageren op hoge temperaturen. Ik heb een geur die echt beduidend minder lang blijft hangen in de zomer. En daarnaast heb ik gewoon zelf een voorkeur voor warme, knusse, gourmand geuren als het wat frisser is. Die echte gourmand geuren, vooral die met vanille, kunnen in de zomer net een tikkeltje te zwaar zijn naar mijn smaak. Die komen echt beter tot hun recht als het koeler is. Tenminste, dat vind ik.
Maar m’n voorkeur gaat uit naar meer intense geuren. Ik zag Black Opium en Alien al voorbijkomen…
En die van Valentino was m’n nieuwste ontdekking!