Mode & Beauty alle pijlers

Winter parfum

08-10-2021 20:01 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haii hiep hoi ik kom er nu pas achter dat het forum er nog gewoon is. Jeetje.

Wat zijn jullie favoriete winter parfums?
Wil weer wat nieuws kopen voor de winter maar twijfel nog welke!
TheBitchNextDoor
Ik héb geen favo winterparfums. Ik ruik het gehele jaar door meestal naar fruit, want dat maakt me blij. Officieel hoort dat meer bij de zomerse geuren, maar mij boeit dat weinig. Ik heb standaard de fruitige luchtjes voor overdag en een wat zwaarder, meer sexy luchtje, maar ook met fruitnoten, voor avond en uitgaan enzo.
Veel van de geuren waar ik van hou doen het beter in najaar/winter.
Momenteel favoriet:

- Chai van Baruti. Vrij heftige, kruidige geur. Intens en bijzonder, maar wel echt aanwezig. Één keer sprayen. Dit is ook de meest langhoudende geur die ik ooit gehad heb. Houdt bizar lang.
- Peau Santal van Harris Miller. Dit is dan weer een zachte geur, licht houtachtig, maar toch zacht en vrouwelijk.
- Casmir van Chopard. Oosters en kruidig
- Angels share van by Kilian. Feestje voor de neus, wel afgrijselijk duur
- Replica by the fireplace van Maison Margiela. Lijkt een beetje op Angels share, maar ongecompliceerder en met een haardvuur achtige kern. Heerlijk en heel bijzonder.
Mijn favoriet is Zadig & Voltaire: This is Her
Vlamtosti schreef:
08-10-2021 20:21
Dit is ook mijn absolute favoriet.
Lady_Day schreef:
08-10-2021 20:23
Dit is ook mijn absolute favoriet.
Oh, dat is ook een fijne, ja! Het probleem is mijn ontrouwe natuur (alleen wat producten betreft hoor). Ik kan verliefd worden op een geur, maar is er eenmaal een (kleine) flacon leeg, dan ben ik de geur meestal ook weer beu.
Jufjoke schreef:
08-10-2021 20:24
Oh, dat is ook een fijne, ja! Het probleem is mijn ontrouwe natuur (alleen wat producten betreft hoor). Ik kan verliefd worden op een geur, maar is er eenmaal een (kleine) flacon leeg, dan ben ik de geur meestal ook weer beu.
Dat heb ik ook. Behalve bij deze. Ik zit nu aan mijn 3e fles en heb ook de bodylotion inmiddels aangeschaft.
Verder gooi ik mijn stokpaardje er maar weer in: ik ben dol op Parfumado. Elke maand een nieuwe geur van 8 ml proberen, ik vind het geweldig. Echt een maandelijks cadeautje aan mezelf. Relatief wat prijzig, maar heel makkelijk na een paar keer weer stop te zetten.
Lady_Day schreef:
08-10-2021 20:26
Dat heb ik ook. Behalve bij deze. Ik zit nu aan mijn 3e fles en heb ook de bodylotion inmiddels aangeschaft.
Ik heb dat nog niet. Elke nieuwe geur waar ik verliefd op word, kan ik me niet van voorstellen dat ik deze beu zal geraken. En toch gebeurt dat elke keer.
Soms blijft de geur wel een fijne herinnering als in: ooit koop ik die vast wel weer. Maar vaak verdwijnt de liefde helemaal.
Ik was ooit dol op J'adore, Daisy en diverse geuren van Chloe. Die vind ik nu niet vies, maar ze spreken me niet meer aan.
De nieuwe geur van rituals (serendipity) is er ook in een parfum. Ik vind hem lekker voor het najaar!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Jufjoke schreef:
08-10-2021 20:27
Verder gooi ik mijn stokpaardje er maar weer in: ik ben dol op Parfumado. Elke maand een nieuwe geur van 8 ml proberen, ik vind het geweldig. Echt een maandelijks cadeautje aan mezelf. Relatief wat prijzig, maar heel makkelijk na een paar keer weer stop te zetten.
Ja, is heel leuk om een abonnement op te hebben. Ik heb het een jaar gedaan. Ik zocht altijd geuren uit die ik niet makkelijk ergens kon testen. Helaas vaak verkeerd gegokt. Narciso Poudree vind ik bijvoorbeeld heel lekker (wissel ik momenteel af met This is Her) dus ik dacht laat ik eens een andere van Narciso proberen. Had ik er eentje uitgezocht die ik echt goor vond. Dat is wel een beetje jammer.

Van de 12 die ik ontvangen heb vond ik er eentje wel heel erg lekker en dat is de enige die ik opgemaakt heb: So Nude van costume national.
Is van parfumado orginele parfum of dupes?
TheBitchNextDoor
Lady_Day schreef:
08-10-2021 20:30
Ja, is heel leuk om een abonnement op te hebben. Ik heb het een jaar gedaan. Ik zocht altijd geuren uit die ik niet makkelijk ergens kon testen. Helaas vaak verkeerd gegokt. Narciso Poudree vind ik bijvoorbeeld heel lekker (wissel ik momenteel af met This is Her) dus ik dacht laat ik eens een andere van Narciso proberen. Had ik er eentje uitgezocht die ik echt goor vond. Dat is wel een beetje jammer.

Van de 12 die ik ontvangen heb vond ik er eentje wel heel erg lekker en dat is de enige die ik opgemaakt heb: So Nude van costume national.
Oh, dat is geen beste score. Ja, dat is inderdaad het risico. Ik heb het nog niet vaak gehad dat ik een geur echt niet te hachelen vond. Soms moet de liefde groeien, en vind ik een geur pas na een paar keer gebruiken echt lekker. Soms is er eentje wel aardig maar niet super, dat maak ik dan meestal wel op. Één keer heb ik er één doorgeschoven naar mijn man.
Stofnest schreef:
08-10-2021 20:32
Is van parfumado orginele parfum of dupes?
Origineel.
Jill Sander Style Essence (zwart flesje). Heerlijk kruidig, warm en ook wat mysterieus. Ik krijg altijd complimenten wanneer ik die draag. Nu helaas wel achterlijk duur bij Bol.
Ik vergat nog Black Orchid van Tom Ford te vermelden.
Midnight in Paris van Van Cleef en Arpels is 1 van de geuren die ik alleen in herfst en winter draag. Het is eigenlijk een geur voor mannen. Dat wist ik niet toen ik er ooit een tester van kreeg, en na 1x dragen was ik verliefd. Hij was wel duur, maar
Ik doe al een jaar of 8 met mijn fles.
Verder ook In mijn ‘winter’collectie: Sensuous van Estée Lauder.

Ik was toevallig vandaag bij ici paris en heb een heleboel geuren gesnuffeld, maar ik vond de meesten helemaal niet lekker.
Ik was altijd verzot op Gucci Rush 2, al sinds >15 jaar, en heb die dus ook altijd een flesje gehad. Maar ik had hem laatst op voor t eerst in maanden en vond hem ook niet lekker. Rook hetzelfde vervelende als vanmiddag bij ici paris. Ik vermoed dat Corona mijn geurbeleving heeft veranderd :(
Chloe was 1 Vd weinige die ik wel lekker vond ruiken trouwens.
En eentje van Calvijn klein.
Vlamtosti schreef:
08-10-2021 20:21

Ik heb de This is love.

@TO: deze gebruik het hele jaar door, net als Ma Vie van Boss. Heb geen specifieke wintergeur, vind ze vaak te zwaar ook, bedwelmend. Plus, het moet ook passen op je huid. Waar het bij de een heel lekker ruikt, kan bij jezelf weleens heel anders uitpakken.
wij slapen nooit.
Deep Red van Hugo Boss draag ik nu veel.
Black opium van Yves Saint Laurent vind ik echt fantastich deze periode.
Ook Black Opium van YSL en Shalimar van Guerlain, duidelijke voorkeur voor gourmand in de winter :heart:
Ik heb vaak bloemige geuren, maar in de winter draag ik graag Hypnotic Poison. Zon bijzondere geur, heerlijk
-
Womanity van Thierry Mugler :love:
Black opium

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven