Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Eigenlijk vind ik het wel gek dat ik dan niet automatisch een stemkaart heb gekregen. Ik sta ingeschreven bij de gemeente, al bijna 3 jaar en ben een EU-burger die woont in een EU-land. Nou ja, maakt ook niet uit, voor zulke dingen ben ik echt te lui.

Met de inkoper heb ik trouwens wel een goed contract gemaakt, eigenlijk hetzelfde als dit jaar. En dit jaar boek ik echt heel goed, veel beter dan vorig jaar, dus ik ben heel tevreden.

Hij was trouwens idd vergeten om te informeren naar wat de mogelijkheden zijn om mij als reisleiding aan te nemen voor dit gebied. Dus heeft hij gebeld en is het balletje nu aan het rollen gebracht. Maandag gaat hij er weer achteraan.

De eerste reactie op het hoofdkantoor was heel positief (ja, het scheelt hun natuurlijk toch een auto en een woning) en het lijkt me ook echt heel erg leuk.

Nou, ik ga nog even weer onderuit op de bank. Heb al een uurtje geslapen, maar het is nog verre van oke.
Da's inderdaad gek Ine, je zou toch denken dat Oostenrijk wat dat betreft een stukje georganiseerder zou zijn dan Ierland!!

W.b. NLs stemmen moet ik dat inderdaad wel via de ambassade regelen, maar daar ben ik dan inderdaad te lui voor om dat te regelen en de NLse politiek interesseert me sowieso niet zoveel nu.
Spinnetje, gefeliciteerd!!! Romantisch hoor!

Lapin, leuk een nieuwe tuin, en een blauwe sering, hmmm ben bijna jaloers. Wat een gezeur van die mensen met hun bekraste auto.

Om nog even terug te komen op bedden. Ik slaap op een zelfgetimmerd bed met een heerlijke tweepersoonsmatras. Als gasten bij ons komen slapen ze op een 'boliviaanse boxspring': een stromatras met daarover een gewoon matras.

Ainne, ik ga ook niet stemmen, vond het te veel gedoe met de stembilletten en registreren en zo. En uit ervaring weer ik dat post van de ambassade vaak niet op tijd aankomt. Sorry, slap excuus, maar ben lui.

SFO, geniet lekker van je dagen!
Alle reacties Link kopieren
Sarah; hoe gaat het met de kijkers voor je huis??
Snjókorn falla, á allt og alla
Dames ik heb 2 weken terug al gestemd voor de Europese verkiezingen, moest wel eerst aanvragen in Den Haag. Die sturen je dan een stembiljet op die je dan weer terug moet sturen.

@Anais, ik ben blij dat de chirurg afgelopen dinsdagmorgen even vloeistof uit mijn voet heeft gehaald om naar het lap op te sturen. Voelt namelijk al een stukje beter. Rare van het verhaal is dat hij er 99% zeker van is dat het jicht is, vorig jaar zei mijn huisarts nog na aanleiding van een bloedonderzoek dat dit uit was gesloten.

Inmiddels zit ik alweer ruim een half uur te vertoeven in lucht met AA. De internationale vlucht heeft gelukkig iets meer beenruimte, beter nog is dat ik bij de nooduitgang zit en lekker mijn benen kan strekken. En dan komt het toch even goed uit dat ik twee weken geleden een batterij heb gekocht die het langer vol houdt.

Het is ziet vanaf ruim 30.000ft aardig fraai uit, een licht wolkendek en zie als het goed is Sandbox liggen wat iets ten noorden van Cancun ligt. En wat is het dan makkelijk om jullie te verheerlijken met de parel witte stranden die ik zie liggen.

In Belize is dat een beetje anders aangezien er diverse rivieren uitmonden in de Caribische Zee en de nodige slib meeneemt. Voor gegarandeerde witte stranden moet je naar de Cayes toe die overigens pal aan het een na grootste barrière rif ter wereld liggen.

Over minder dan een half uurtje mag mijn schijnheilige blik weer bij de immigration vertonen, Sfo heeft weer veelte veel bijzich. De hagelslag, de ketjap, de bouillon blokjes en de wijn zijn een goede afleiding. Heb namelijk weer eens te veel U$ dollars bij mij zodat mams het huisje verder af kan laten bouwen.

Zo jullie zijn weer helemaal bij van alle in and outs. Nu is het tijd voor de korte broek, slippers en een Belikin Bier.
SFO: Veel plezier in Belize!!(Zal vast wel lukken in de zon en ook nog bij je familie!)

Schattig hondje inderdaad! Welcome Hobo!!

Sowieso heel leuk al die hondenfoto's! Die cockers van je ouders zijn ook superschattig Discovery!

Ainne: hier is het ook stemmen vandaag. Ik stem ook "lokaal"dus niet voor Nederlandse partijen. Niet dat ik nou alle ins and ouds van de Britse politiek volg maar toch beter dan de Nederlandse politie. Ik heb een partij gekozen waar ik redelijk tevreden mee ben nl. de Liberal Democrats.

Wij hebben trouwens ook een boxspring en zonder pont d'amour. Ligt goed maar ik ben ook niet zo'n moeilijke slaper.

Lapin: Ik denk ook dat de auto eigenaar gewoon zelf wat slordig is geweest en hoopt dat ze zo fijn haar schade vergoedt kan krijgen. Ze zal maar moeten zien te bewijzen dat het jouw hondjes waren toch?

En nu ben ik verder alles vergeten waar ik nog op wou reageren...

Hier is niks bijzonders. Man heeft zijn sollicitatie de deur uit gedaan dus we zullen zien.

Onze jongste is ook nog (lang) niet zindelijk. Hij is net 2 en ik zou eigenlijk met potty training moeten beginnen maar nog niet de moed kunnen opbrengen. Misschien dat ik het deze zomer kan proberen. Ik vrees alleen dat het geen succes zal worden. Hij is nog erg baby achtig. Ik heb hem net afgeleerd om in de auto of overdag zijn speen bij zich te houden. 's nachts heeft hij die nog wel. Mijn oudste twee kinderen waren wat "groter" al op die leeftijd.

Verder is het lekker weer maar van het weekend schijnt het te gaan regenen dus dat is weer jammer.

Ik ben nu nog in Londen. Ik geef college vanavond en ben dus pas om 21:30 vrij. Ik zit nu even tussen twee colleges in. Ik ga maar weer eens want ik had vijf minuten geleden moeten beginnen (ik ga express altijd vijf minuten later heen want dan kan ik gelijk beginnen en hoef niet te wachten tot iedereen binnenkomt)
Nou, dat is ook lekker die tegenstrijdige meningen over je voet, wanneer weet je nu echt wat het is, SFO?

Schreef je via je telefoontje een bericht op het forum?

Gekke forumverslaafde vent dat je bent.

Ga jij eens even vreselijk snel uitrusten en vakantie houden!

Hier is de lucht weer wat geklaard na het gedonder vanmorgen met Tb. Hij is gewoon onrustig momenteel en wordt dan chagrijnig net als ik. We zijn het op de een of andere manier een beetje zat in Turkije en praten steeds vaker over verkassen naar Turkmenistan. In september wil hij er een tijdje naartoe, kijken of hij een leuk huis kan vinden aan de Kaspische zee en de bedrijven wat meer vorm kan geven daar.

De leuke woningen mailt hij door en we kunnen skypen om e.e.a. te overleggen. Hij weet wat ik leuk vind qua woningen dus dat kan ik wel aan hem overlaten.

Hopelijk kunnen we dan in 2010 verhuizen. Wel houden we het huis hier aan om een bedrijfsadres te hebben, Tb doet toch veel zaken via Turkije dus helemaal weg zijn we hier ook niet.

Ik voel me er goed bij en ook Tb lacht weer nu we dit besloten hebben vanmiddag. Dit betekent voor mij weer een emigratie en voor hem een remigratie. Ik hou het nooit zolang vol op 1 plek. Turkije is een heerlijk land maar we willen weer nieuwe uitdagingen, andere mensen om ons heen en een nieuwe woon- en werkomgeving.
@Discovery, jij gaat nu al snel op vakantie zeg, ben je al aan het aftellen? Ik had het best leuk gevonden om naar Bodrum te komen maar ben druk bezig met een vriendin uit NL om een reisje te vinden en als dat doorgaat, zijn we de periode dat jij in Turkije zit op vakantie.
@ anais ook lekker hoor! de tickets zijn vandaag binnengekomen en heb ff zonnebrand gehaald.. ben er klaar voor dus!

en jij dan? hoe gaat dat met visum voor turkmenistan? heb gehoord dat een gewoon visum al lekker makkelijk is (NOT) laat staan voor een lange periode?

denk trouwens dat SFo gewoon met zn laptoppie zat te forummen.. weet niet hoe ie dat doet in the plane, maar ja, ik vlieg dan ook bijna alleen met ryanair :D hahaha

ik heb net wel ff gestemd. gewoon met een biljet en een rood potlood! veel leuker dan op zo'n knoppie!
@Anais ik had het bericht in het vliegtuig geschreven en daarna even de laptop een het langzame netwerk van Pa aan gesloten ondergenot van het biertje.

Tijdens lunch even een nieuwe router geinstalleerd die straks in mijn mams B&B komt te staan. En verdomd het is een wereld van verschil qua snelheid.

Nu ga ik dan toch maar langzaam genieten, Belize City onveilig maken.
Wat spannend allemaal, Discovery, heerlijk om de tickets alvast te hebben en zonnebrand te kopen. Voorpret! Heb je goeie vluchttijden?

Visum is inderdaad lastig normaal gesproken maar dat regelt Tb altijd. We hebben bovendien een bedrijf op beide namen geregistreerd in Turkmenistan en zo kom ik altijd zonder problemen het land in. Doordat het zijn vaderland is, gingen er ook voor mij deuren open die anders gesloten waren gebleven.

Hoe dit met een permanent verblijf zit, weet ik nog niet maar in het ergste geval moeten gaan we trouwen of verlaat ik af en toe het land. Ook dat gaat Tb allemaal uitzoeken als hij daar is. Komt goed.

SFO, ik hoor het alweer, jij gaat echt wel genieten daar. Nogmaals veel plezier met je ouders en zet je niet de hele boel op stelten?
Au au ik heb ook een zere voet. Nouja, enkel eigenlijk.

Ben vanmiddag heel oncharmant gevallen, verzwikte mijn enkel en viel op mijn andere knie. Had een rokje aan en mijn knie heeft nu zo'n grote schaafplek, dat Leah er een beetje jaloers op was. Maar omdat die knie zo'n pijn deed vanmiddag, lette ik niet zo op die enkel en inmiddels is de knie wel oke, maar de enkel is helemaal dik en blauw aan het worden. Heb er nu flink arnica op gesmeerd, maar ja, het gebeurde al acht uur geleden, dus weet niet of het nog veel zin heeft. Als het vannacht niet verbetert, kan ik niet eens naar mijn werk rijden morgen. F*ckeduck.

SFO, have a good one!!

Jeetje wat een gemekker van die mannen van jullie momenteel, zal 't in de lucht zitten? Vent is prima tot nu toe, maar ik zal 'm maar niet provoceren dan, met jullie ervaringen in mijn achterhoofd!
Oeh Ainne, dat klinkt pijnlijk.

Kan je niet (net als ik met mijn schouder een aantal weken terug) even een foto van je voet en knie plaatsen op het forum?
Ben ook weer in het land van de internettende goe-gemeente.... jeetje wat word er veel geschreven.... heb alleen de laatste pagina gelezen want het is al weer bijna bed tijd.

Ben helemaal gaar van een hele dag school. Helaas was het ook nog niet interressant.... wel gezellig

Zal kijken of ik wat andere les kan volgen waar ik wel wat van opsteek, dit is zonde van mijn (kostbare) tijd.

Ainne arnica helpt ook na een paar uur nog hoor! niet zo goed dan als je het er direct op smeert maar toch....

Hier is de blauwe creme (arnica) het middeltje waar direct naar gegrepen word bij een val of een stoot partij.

Ik kruip onder de wol. A+ xXx
Dat klinkt niet goed Ainne..

Schaam me rot, ik kom middels dit forum er dus achter dat er verkiezingen waren..ik zal mijn man vanavond eens vragen of hij op de hoogte is.

Vanmorgen op weg naar een vriendje van school, die mensen wonen echt in de country..ik heb me verreden en dat nog wel met gps..mijn vriendin belde me later dat ze me wel zagen maar geen contact kregen met mijn mobiel..haha..maar goed, ik heb hem wel even geknepen hoor. Ik ben over grintpaden en zandpaden gekomen..

SFO..dus aan al gekomen bij je ouders..fijn hoor.

We vinden het leuk dat jullie hier komen, kids zullen zich dan wel koest houden..maar s'ochtends vroeg is het gebeurd met de rust..

Ik ben nog steeds aan het klungelen met alle namen hier..

Lapin, waar heb je je mooie foto's getoond?

Sarah nog nieuws over de verkoop?
@Disco, ben vandaag al een diverse winkels langs geweest maar heb nog niet de kaart gevonden waarom je vroeg.

Ga verder mijn zoek toch maar eerst morgenvroeg richting het westen van het land. Gaan namelijk naar het stuk grond waar het nieuwe huis komt te staan en de piqueten in de grond te slaan.
Bloemetje, lost in the bush? Wat eng joh, stel je voor dat je opeens zonder benzine komt te staan....

Zijn jullie van plan om ooit nog terug te gaan naar Nederland? Ik kan me voorstellen dat de europese verkiezingen volkomen aan jullie voorbij gaan.

Ainne, shit! En dat net voor het weekend.

SFO, wat voor taal spreekt men in Belize? Spaans? Sorry, ik heb geen idee.

Ik zit alweer een tijdje voor de TV, weer een slapeloze nacht.
Chicha..ik dacht al van die is vroeg wakker. Vervelend dat je zo vroeg wakker bent.

Nou dat was eigenlijk ook de reden dat ik een beetje bang werd, ik heb bijna een uur rond gereden en mijn tank begon leeg te raken. En dan te bedenken dat je ook niet overal je mobiel het doet. Dochter heeft altijd veel praatjes maar haar lip begon ook steeds meer naar beneden te hangen..hahaha..ik moet het nog lang aanhoren waarschijnlijk.

Ik weet niet wat we gaan doen, ik heb me er een tijdje heel druk om gemaakt maar laat het maar op zijn beloop. Denk je niet dat Nederland zou tegenvallen?

Ik ga hier nog even aan de poets..
Tja, het is een groot land. Onvoorstelbaar groot.

Ik woon op een eiland, als ik naar de stad ga dan zet ik het bijna in de krant, en dat is 70 kms.

Afstanden zijn hier klein maar lijken groot.

Getver, er is niks op TV
Tja, het is een groot land. Onvoorstelbaar groot.

Ik woon op een eiland, als ik naar de stad ga dan zet ik het bijna in de krant, en dat is 70 kms.

Afstanden zijn hier klein maar lijken groot.

Getver, er is niks op TV
Misschien uitzending gemist??
Misschien uitzending gemist??
@Chicha voertaal is officieel Engels aangezien het een britse kolonie is. Voorheen was Belize Britisch Honduras.

Maar het duurt niet lang dat het tweetalig wordt aangezien de grensstreek met Mexico en Guatamala alleen maar Spaans wordt gesproken.

Naast dit alles is er een hele groep Chinezen en natuurlijk de Menoniets. Die laatste lijken net zoals de Amish op de Daltons (Lucky Luke) met de zelfde kleren en spreken oud Duits.

Oeps laat ik nu net de overgebleven Maya's vergeten.
ik moet ook eerlijk bekennen dat ik toch wel ff de landkaart erbij moest pakken om te kijken of Belize lag waar ik dacht dat het zou liggen...

enneuhmm!! niet te veel tijd verspillen met zoeken hoor, das zonde van je tijd. gewone mooie ansichtkaarten zijn ook meeer dan welkom!

@ bloemetje, je was igg wel in de juiste richting als zij jou al wel zagen. misschien net het verkeerde zandpad genomen..ik zit soms ook best te puzzelen als ik ergens heen moet hoor, terwijl toen ik op reis was, boeide het allemaal niet en we zagen wel waar we uitkwamen.. maar ja, hier wil je toch een beetje op tijd aankomen op je afspraak..

@ ainne jjaa foto's!! hahaha nee het klinkt behoorlijk vervelend. ik hoop dat je wel gewoon kunt autorijden en naar je werk kunt!

@ choc, heeeyyy daar ben je! zijn je ouders weer thuis? en lukt het allemaal met de franse les? leer je veel?
@ Ainne, wat vervelend die valpartij, hoe is het nu? Als autorijden echt niet gaat, moet je gewoon thuisblijven zodat je een lang weekend hebt als compensatie. Als er iets vervelends gebeurt in je leven, moet je dat altijd proberen te compenseren met iets leuks. Moet je niet even naar de dokter? We zijn hier wel lekker bezig met medische toestanden zeg, eerst Lapin met haar schouderblessure, toen ik met voetwond en griep, daarna volgde de bronchitis van Specu, toen de griep van dochter, Ine met allergische schoonmaakreacties, SFO met zijn voetproblemen (die loopt er al het langst mee volgens mij) en nu jij met je elegante valpartij en voetblessure. Wie volgt?

In het spirituele zweefteefwoordenboek betekenen voetblessures dat mensen rust moeten nemen omdat ze te lang en te hard hebben gewerkt omdat ze zichzelf voorbij hebben gerend en de tijd niet namen om rust te pakken.

@ Sarah, hoe laat komen de kijkers met hun ouders?

@ Chicha, wat heb jij allemaal aan je hoofd dat je niet slaapt? Denk je teveel? Tb roept altijd, denken doe je in de woonkamer en slapen enzo in de slaapkamer. Die wordt kwaad als ik lig te draaien en nadenk terwijl we gaan slapen en roept dat dit een typische, idiote West Europese gewoonte is. Hij heeft makkelijk praten. Gaat in bed liggen, doet zijn ogen dicht en snurkt binnen een minuut. Nu maar hopen dat je vanmorgen een beetje lang door kunt slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven