Mode & Beauty alle pijlers

Winterjas

15-10-2021 17:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dragen jullie al een winterjas?
Het is niet echt heel koud overdag. Maar in de ochtend rond 6 uur. Is het behoorlijk fris.
Ik heb dan vaak de neiging om mn winterjas meteen te pakken. En dan rond de middag heb ik het echt warm. Dan weer spijt dat ik m’n tussenjas niet heb aan getrokken.
Nee, echt niet!

S ochtend een vestje eronder als het frisser is
Ik heb een tussenjas met daaronder een leren jasje. Die stop ik in de middag in mijn tas en dan draag ik alleen de tussenjas.
Ja, al een paar weken. Niet mijn allerdikste maar mijn dunste dekbedjas. Heerlijk.
Jazeker, ik heb er een heleboel dus ik kan ze weer leuk aandoen, en ik vind het er koud genoeg voor.
Ik heb hem wel al een paar keer gedragen ja. Het is echt fris vroeg in de ochtend.
Ja ik gebruik mijn winterjas al ja en heb mijn zomerjas al opgeruimd 2 weken geleden.
Ik rouleer nu 3 jassen:
- Winterjas
-Mantel
-Shoftshell

Die onderste 2 zijn tussen jassen en zijn die te warm dan draag ik een vest als jas. Ik pak nu meestal mijn mantel want die vind ik het leukst maar had eerder deze week mijn winterjas ook al aan omdat het regende en ik het net te koud vond voor mijn softshell. Ja ik ben een koukleum.

Snap eigenlijk niet waarom je niet gewoon al je winterjas pakt als het het koud hebt smorgens, volgens mij hebben we afgelopen week zelfs al nachtvorst gehad in sommige delen van het land en eergisteren was het 4 graden snachts, dus ja dan is het in de ochtend niet warmer dan een graad of 9-10?
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 15-10-2021 17:52
25.80% gewijzigd
Nog lang niet waarschijnlijk, ik geloof meer in laagjes niet zo een verstikking al
Nee, ben meestal niet lang genoeg buiten voor een jas laat staan een winterjas. Dus iets wat mijn armen bedekt is genoeg om het vuilnis buiten te zetten o.i.d.
Dan moet het maar zoals het kan
Lillian_ schreef:
15-10-2021 17:51
Nog lang niet waarschijnlijk, ik geloof meer in laagjes niet zo een verstikking al
Laagjes vind ik ook wel fijn werken maar vind een jas vaak handiger want heel de tijd laagjes uit en aan trekken vind ik irritant en dan weet ik op een gegeven moment niet meer hoe vaak ik bepaalde kledingstukken al aan heb gehad en dus in de was moeten. En als je niet thuis bent waar laat je al die lagen?
Nee nog niet. Als ik vroeg weg ga of laat thuis ben, doe ik een trui onder mijn vest.

Ik slaap wel al onder mijn winterdekbed.
Ik draag een dik vest of een trui
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn allerdikste hangt nog in de kast, maar de dunnere winterjassen heb ik zeker al aan gehad.
Ik probeer dat altijd zo lang mogelijk uit te stellen, die winterjas. Want ik houd helemaal niet van kou en winter en de zon is amper op of het wordt al weer donker. :(

Dus ik doe het nu met laagjes van hemdje, longsleeve, trui en warm vest. Ook handig als het in de middag wat warmer is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Oh ja, al en dikke week. Ik begrijp niet waaropm je vrijwillig zou gaan kou kleumen. En een trui onder mijn zomerjas zit voor geen meter.
Nee, gewoon een midseason of zomerjack afhankelijk van de dag.
Ja, sinds drie weken. Vorige week dan even een paar dagen niet want toen zat ik met 20+ graden in Italië.
Ik vind een zomerjas s ochtends en s avonds wel te koud nu. Heb een heel dunne winterjas nu, wat iemand als een dekbedjas omschrijft :-) Heel dun maar hij isoleert wel.
Zit driekwart van de tijd in mijn fietstas maar dan heb ik m in ieder geval wel bij me.
Je kunt méér.
Soms winterjas, soms tussenjas. Als het 10 graden is en regent is een winterjas wel fijn. Maar ik ben nu met zwangerschapsverlof dus heb hem alleen even aan bij hond uitlaten, zoontje wegbrengen of boodschappen doen.
Nee, maar ik heb dan ook geen winterjas. Ik draad een vest en soms een softshell.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Nee, maar ook ik heb geen echte winterjas (wel een ski-jack, dat ik alleen draag als er serieus sneeuw ligt en ik moet wandelen door de sneeuw). Ik heb twee jassen; één zwangerschap/draagjas van 100% katoen, en deze is nog prima met alleen een t-shirtje (als ik ga fietsen, ook om 6.30) en als ik met de bus moet, doe ik er een dun vestje onder, en als het wat druilerig is, heb ik zo'n dun "all weather jacket" waar ik op een iets koudere dag dan een heel dun vestje onder heb. Maar meestal niks, want ik ben altijd warm als ik 's morgens vroeg de deur uit ga, en na 20 minuten fietsen ben ik op m'n werk, en heb ik het warm gehouden (of nog meer gekregen) dus is het vaak niet nodig, zo'n vestje.

Ik draag wel altijd een sjaal(tje). Naar gelang de temperatuur een heel dun (katoenen) vrolijke, of een lange brede (ook altijd katoen), en in hartje winter een wollen.
Een muts draag ik nooit. Hooguit een hoofdband, maar dan moet het wel echt ijzig koud zijn, en doe ik het voornamelijk om niet te snel af te koelen, want zweten doe ik ook op de fiets met -20 :bonk:
Eén keer mijn regenjas met teddy aan de binnenkant, verder mijn gewone regenjas. Het is voor nu op zich behaaglijk genoeg als het winddicht is op de fiets.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven