Winterjas
vrijdag 15 oktober 2021 om 17:26
vrijdag 15 oktober 2021 om 17:50
Ja ik gebruik mijn winterjas al ja en heb mijn zomerjas al opgeruimd 2 weken geleden.
Ik rouleer nu 3 jassen:
- Winterjas
-Mantel
-Shoftshell
Die onderste 2 zijn tussen jassen en zijn die te warm dan draag ik een vest als jas. Ik pak nu meestal mijn mantel want die vind ik het leukst maar had eerder deze week mijn winterjas ook al aan omdat het regende en ik het net te koud vond voor mijn softshell. Ja ik ben een koukleum.
Snap eigenlijk niet waarom je niet gewoon al je winterjas pakt als het het koud hebt smorgens, volgens mij hebben we afgelopen week zelfs al nachtvorst gehad in sommige delen van het land en eergisteren was het 4 graden snachts, dus ja dan is het in de ochtend niet warmer dan een graad of 9-10?
Ik rouleer nu 3 jassen:
- Winterjas
-Mantel
-Shoftshell
Die onderste 2 zijn tussen jassen en zijn die te warm dan draag ik een vest als jas. Ik pak nu meestal mijn mantel want die vind ik het leukst maar had eerder deze week mijn winterjas ook al aan omdat het regende en ik het net te koud vond voor mijn softshell. Ja ik ben een koukleum.
Snap eigenlijk niet waarom je niet gewoon al je winterjas pakt als het het koud hebt smorgens, volgens mij hebben we afgelopen week zelfs al nachtvorst gehad in sommige delen van het land en eergisteren was het 4 graden snachts, dus ja dan is het in de ochtend niet warmer dan een graad of 9-10?
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 15-10-2021 17:52
25.80% gewijzigd
vrijdag 15 oktober 2021 om 17:55
Laagjes vind ik ook wel fijn werken maar vind een jas vaak handiger want heel de tijd laagjes uit en aan trekken vind ik irritant en dan weet ik op een gegeven moment niet meer hoe vaak ik bepaalde kledingstukken al aan heb gehad en dus in de was moeten. En als je niet thuis bent waar laat je al die lagen?
vrijdag 15 oktober 2021 om 18:18
Ik probeer dat altijd zo lang mogelijk uit te stellen, die winterjas. Want ik houd helemaal niet van kou en winter en de zon is amper op of het wordt al weer donker.
Dus ik doe het nu met laagjes van hemdje, longsleeve, trui en warm vest. Ook handig als het in de middag wat warmer is.
Dus ik doe het nu met laagjes van hemdje, longsleeve, trui en warm vest. Ook handig als het in de middag wat warmer is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 15 oktober 2021 om 18:37
vrijdag 15 oktober 2021 om 18:49
vrijdag 15 oktober 2021 om 19:08
Nee, maar ook ik heb geen echte winterjas (wel een ski-jack, dat ik alleen draag als er serieus sneeuw ligt en ik moet wandelen door de sneeuw). Ik heb twee jassen; één zwangerschap/draagjas van 100% katoen, en deze is nog prima met alleen een t-shirtje (als ik ga fietsen, ook om 6.30) en als ik met de bus moet, doe ik er een dun vestje onder, en als het wat druilerig is, heb ik zo'n dun "all weather jacket" waar ik op een iets koudere dag dan een heel dun vestje onder heb. Maar meestal niks, want ik ben altijd warm als ik 's morgens vroeg de deur uit ga, en na 20 minuten fietsen ben ik op m'n werk, en heb ik het warm gehouden (of nog meer gekregen) dus is het vaak niet nodig, zo'n vestje.
Ik draag wel altijd een sjaal(tje). Naar gelang de temperatuur een heel dun (katoenen) vrolijke, of een lange brede (ook altijd katoen), en in hartje winter een wollen.
Een muts draag ik nooit. Hooguit een hoofdband, maar dan moet het wel echt ijzig koud zijn, en doe ik het voornamelijk om niet te snel af te koelen, want zweten doe ik ook op de fiets met -20
Ik draag wel altijd een sjaal(tje). Naar gelang de temperatuur een heel dun (katoenen) vrolijke, of een lange brede (ook altijd katoen), en in hartje winter een wollen.
Een muts draag ik nooit. Hooguit een hoofdband, maar dan moet het wel echt ijzig koud zijn, en doe ik het voornamelijk om niet te snel af te koelen, want zweten doe ik ook op de fiets met -20