Groei peuter (2 tot 3 jaar)

04-06-2009 17:56 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Gewoon voor de weet; hoeveel groeide jouw kind tussen zijn of haar tweede en derde verjaardag? De teller staat hier "al" op 300 gram (ongeveer halverwege het jaar). Lijkt mij wat weinig. (qua centimeters zijn er misschien 1 of 2 bij in dezelfde tijd).

Kom maar op met de cijfertjes.. En bedankt!
pur-cies Pammie, mijn kleine kenau laat zich ook niet onder de voet lopen, door niemand niet. Ze heeft ook van dat competitie gedrag ('ik ben de eerste/de snelste') .
quote:beer345 schreef op 04 juni 2009 @ 21:31:

Hey Pammie, wat grappig, inderdaad een klein poppetje, en dan een flinke kerel! Dat kan dus toch?

Huh, flinke kerel? Dat valt toch reuze mee?? Mijn dochter is maar ietsje ouder dan Pammie's zoon maar wel een stuk groter. En zij is echt geen reuzemeis.

*pakt cb-boekje er weer bij*

Geboren: 4330 gr en 54 cm

1 jaar: 10.1 kilo en 77 cm

2 jr, 2 mnd: 13.8 kilo en 94 cm

3 jaar: 16.9 kilo en 103 cm

3 jr 8 mnd: 18 kilo en 109 cm
quote:Mirjam762 schreef op 04 juni 2009 @ 21:35:

Ik heb het idee dat de meeste kindjes hier harder groeiden tussen hun 3e en 4e jaar, dan tussen hun 2e en 3e jaar.

Zwieber, herken jij dus ook die periodes van stilstand? Waarom liep jij bij een diëtiste als ik vragen mag?

Pammie, Beer, jullie hebben ook echt kleine meisjes he!

En grappig he, die verschillen tussen de kinderen (in het geval van Pammie, en bij mij trouwens ook; zoon was op deze leeftijd ook 3 kilo zwaarder).Vanwege de allergieen van Zwiepje.
Oh en ja, stilstand was hier ook. En toen de megaspurt!
Hm, hier een verlegen poppetje, zij bijt niet zo van zich af. Maar goed, ze komt er wel (en klein is ze natuurlijk ook niet zo, alleen dun).
quote:Zwieber schreef op 04 juni 2009 @ 21:47:

Oh en ja, stilstand was hier ook. En toen de megaspurt!Heb je veel tegen hem gepraat? Wat was het geheim?
quote:Mirjam762 schreef op 04 juni 2009 @ 21:50:

[...]

Heb je veel tegen hem gepraat? Wat was het geheim? Wonen tegenover de Mac
*pakt groeiboekje erbij*

Mijn dochter kwam met een bovengemiddeld gewicht en met gemiddelde lengte ter wereld.

Toen ze op vast voedsel overging, is haar gewichtslijn gaan afbuigen, want ze eet weinig.

Van haar geboorte tot de leeftijd van 14 maanden is ze 5,5 kilo aangekomen en 25 cm gegroeid.

Van 14 maanden tot 25 maanden is ze 1,9 kilo aangekomen en 10 cm gegroeid. (Tussen 18,5 maand en 25 maanden was dat 490 gram en 4,5 cm.)

Inmiddels zijn we 2 maanden verder, maar recentere gegevens heb ik niet.
quote:Mirjam762 schreef op 04 juni 2009 @ 20:36:

Bij de geboorte 3 kilo en 51 cm.

Bij 1 jaar 8 kilo en 75 cm

Bij 2 jaar 11,4 kilo en 90,5 cm

Bij bijna 2,5 jaar 11,7 kilo en 91 cm

Mijn dochter 2 kilo en 8 cm gegroeid tussen 2 en 3 jaar

Geboorte: 3250 gram en 44 cm

Bij 1 jaar: 7 kilo en 69 cm

Bij 2 jaar: 9 kilo en 80 cm

Bij 3 jaar: 11 kilo en 88 cm

Bij 3,5 jaar: 12,5 kilo en 91 cm (eindelijk een klein laagje vet op de botten!!)

Volledig gezond, ook volledig getest op alle mogelijke ziekten en afwijkingen, zelfs een chromosomen test op Turner.

Groeihormonen ok, alle organen ok, geen allergie, geen afwikjing, geen ziekte, 100% gezond godzijdank.

Maar gewoon een kleine grote meid
quote:Zwieber schreef op 04 juni 2009 @ 21:51:

[...]

Wonen tegenover de Mac En daarvoor niet?
Hij was anderhalf toen we verhuisden dus het had even tijd nodig voordat de happy meals inwerkten.
quote:mars 74 schreef op 04 juni 2009 @ 21:52:

[...]

Volledig gezond, ook volledig getest op alle mogelijke ziekten en afwijkingen, zelfs een chromosomen test op Turner.

He Mars, wat fijn!! dat mini-marsje ook geen Turner heeft! Die uitslag heb je nog niet zo lang zeker?
Oh nee, hij kreeg natuurlijk helemaal geen happy meals met anderhalf maar pas vanaf rond de drie.
quote:Mirjam762 schreef op 04 juni 2009 @ 21:43:

[...]

Dus als andere kleuters haar willen bemoederen, krijgen ze het op hun brood ?

Zíj is oudste kleuter en gaat al bijna naar groep 3 dus wee degene die haar waagt te bemoederen

Selma, zoon is zeker niet groot, hij is zelfs behoorlijk klein voor zijn leeftijd.
Tussen 2e en 3e verjaardag: 1 kilo en 7 cm
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Wat fijn Mars dat je dochter helemaal gezond is!!!
quote:Mirjam762 schreef op 04 juni 2009 @ 21:54:

[...]

He Mars, wat fijn!! dat mini-marsje ook geen Turner heeft! Die uitslag heb je nog niet zo lang zeker?

Hey Mirjam

13 mei kregen we de uitslag

Daarna hebben we om het te vieren een grote heliumballon gekocht in het ziekenhuis en daarna chocolade muffins gegeten bij de Hema (ze kan het hebben )
Oh en bij die laatste meting (25 mnd) woog ze dus 11,2 kilo en was ze 87 cm lang.
quote:Zwieber schreef op 04 juni 2009 @ 21:54:

Oh nee, hij kreeg natuurlijk helemaal geen happy meals met anderhalf maar pas vanaf rond de drie.Tssk, is dit je politiek correcte antwoord? Haha.
Ha Mars, fijn te horen dat alles goed is, kan me herinneren uit een ander topic dat je op de uitsag aan het wachten was. Gefeliciteerd!
Vishnu en wiekje, bedankt!

Het is een hele opluchting, ze hoeft ook niet meer terug naar de kinderarts.

Joepieeeee!
quote:Vishnu schreef op 04 juni 2009 @ 21:55:

Tussen 2e en 3e verjaardag: 1 kilo en 7 cm

Dat is ook niet zoveel. Wel flink in de lengte gegroeid dus.

Kan ik concluderen dat de meeste kinderen tussen de 1 en 3 kilo aankomen, en tussen de 6 à 8 cm? Zoiets is het bij de meesten geloof ik wel he?
quote:mars 74 schreef op 04 juni 2009 @ 21:59:

Vishnu en wiekje, bedankt!

Het is een hele opluchting, ze hoeft ook niet meer terug naar de kinderarts.

Joepieeeee!
quote:Mirjam762 schreef op 04 juni 2009 @ 21:57:

[...]

Tssk, is dit je politiek correcte antwoord? Haha.Nee is de waarheid. Daarvoor at hij namelijk pizza
quote:Vishnu schreef op 04 juni 2009 @ 22:01:

[...]

Ze heeft ook stampvoetend tegen de kinderarts gezegd: "Ik ben niet klein! Ik ben een hele grote meid!! Ik heb geen luier!"

En zo is het

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven