Werk & Studie alle pijlers

Rooster december (zorg)

22-10-2021 13:32 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Baal enorm! Ik werk in de zorg en altijd zijn ze laat met de roosters. Nu ook voor december, kan gewoon niks plannen, Straks hebben alle vrienden, familie etc al van alles gepland en val ik buiten de boot. Ik heb vorig jaar met kerst gewerkt, zal nu dus met oud en nieuw moeten werken. Geeft niks, juist wel gezellig maar hoor toch wel graag wat voor dienst

Naar mijn idee hoor je toch al een rooster te hebben van steeds drie maanden vooruit? Hoe is dit bij jullie geregeld in de zorg?
OohBoy schreef:
22-10-2021 14:04
Ja precies, waar jíj rekening mee moet houden, niet je werkgever. Kan die er wat aan doen dat jij een complexere gezinssamenstelling hebt.

Goed werkgeversschap heet dat.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
22-10-2021 14:12
Daar hebben ze iets op bedacht. Dat heet vakantie aanvragen.

Wij mogen niet eens vakantie aanvragen in december. Dus leuk bedacht maar die vlieger gaat niet op.
dwarrel75 wijzigde dit bericht op 22-10-2021 14:20
0.43% gewijzigd
Vakantie aanvragen tijdens de feestdagen als je in de zorg werkt :hihi:

Goeie grap.
Alle reacties Link kopieren
PaterPen schreef:
22-10-2021 14:14
Bij ons mag je in december niet eens vakantie aanvragen. Echt niet elke werkgever gaat met vakantie akkoord. BIj ons zeggen ze doodleuk: kan niet, te weinig personeel vanwege COVID. Dus helaas, in de voorjaarsvakantie ben je de eerste.
Moest je je vrije dagen niet opmaken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
22-10-2021 14:04
Ja precies, waar jíj rekening mee moet houden, niet je werkgever. Kan die er wat aan doen dat jij een complexere gezinssamenstelling hebt.
De werkgever in de zorg houdt zo’n beetje nergens rekening mee. En roosters die laat bekend zijn , da’s gewoon kut.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
PaterPen schreef:
22-10-2021 14:14
Bij ons mag je in december niet eens vakantie aanvragen. Echt niet elke werkgever gaat met vakantie akkoord. BIj ons zeggen ze doodleuk: kan niet, te weinig personeel vanwege COVID. Dus helaas, in de voorjaarsvakantie ben je de eerste.
Op zich is dat niet heel raar nu. Normaal kan je dus vakantie aanvragen? Niet dat je per se krijgt ( gok van niet) maar je kon het wel aanvragen buiten corona om?
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
22-10-2021 14:24
Op zich is dat niet heel raar nu. Normaal kan je dus vakantie aanvragen? Niet dat je per se krijgt ( gok van niet) maar je kon het wel aanvragen buiten corona om?

Nee ook dan niet.
FeeLucifer01 schreef:
22-10-2021 14:24
Op zich is dat niet heel raar nu. Normaal kan je dus vakantie aanvragen? Niet dat je per se krijgt ( gok van niet) maar je kon het wel aanvragen buiten corona om?

Bij ons niet. Ja, tot de kerst wel. Tussen kerst en oud en nieuw niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
22-10-2021 14:20
Moest je je vrije dagen niet opmaken ?
Nee, het kan helaas niet. Dus we mogen de vrije dagen meenemen naar het volgende jaar, maar daarbij wordt wel gezegd dat ze niet weten of ze ze kunnen inzetten. Als ze voor april nog niet zijn gebruikt (en die kans is klein) worden ze uitbetaald.
Dwarrel75 schreef:
22-10-2021 14:29
Nee ook dan niet.
Dan kan.

Maar ik vroeg het aan iemand die aangaf dat bij hem of haar op het werk, het nu niet kon ivm corona bij hen, in de gehele maand december niet vrij kunnen vragen. Dat impliceert dat buiten corona wel kon om ergens in december vrij te vragen.

Vandaar.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
22-10-2021 14:24
Op zich is dat niet heel raar nu. Normaal kan je dus vakantie aanvragen? Niet dat je per se krijgt ( gok van niet) maar je kon het wel aanvragen buiten corona om?
Nee, in december nooit, maar ik bedoel nu eigenlijk jaarrond niet meer. Ik heb mijn contract laten verlagen om zo nog een aantal keren een paar dagen vrij te kunnen hebben. Maar goed, dat neemt ook een hap uit onze financien.
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
22-10-2021 13:40
Bij ons is al wel eerder geinventariseerd wie welke feestdagen wilde werken.
Gewoon ouderwets invulbriefje op het planbord.
2 diensten konden we als voorkeur opgeven. (vroeg/laat/slaap op 2 verschillende feestdagen)

Iedereen moet verplicht 1 dienst draaien met kerst/oud&nieuw en volgens mij lukt het zonder dat mensen een dag moeten werken die ze niet zelf hadden aangegeven.
Hier precies hetzelfde als bij jou.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Mijn partner en schoonzus nemen wel gewoon vrije dagen op, maar niet op de feestdagen zelf, dat is een nee inderdaad.

Schoonzus is bijvoorbeeld weekend van Sinterklaas vrij. Maar weet inderdaad nog niet hoe zit met de andere feestdagen. Ze heeft dat Sintweekend al aangevraagd in maart ofzo.

Partner werkt ook niet met Sinterklaasweekend maar wel met oud en nieuw en 1 kerstdag, maar heeft dan de 24e vrij gevraagd. Gaan we dan eten met familie.

Maar verschilt dus per werkgever, en logisch ook.

.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn we er al wel mee bezig geweest , en is ook dicht.
En ja er is een collega met vakantie tussen de feestdagen. Zolang je het aanvraagt, en het kan en het team is er mee eens, prima.

Onze afspraak is kerst 3 dagen en oud en nieuw 3 dagen wat je wertk. Dus evenredig werken en evenredig vrij.
En ook mag je elk jaar dezelfde voorkeur aangeven, want als het kan dan kan het.
Zitten er knelpunten bijv teveel die met oud en nieuw vrij willen, dan ook weer in overleg.
Maar we zijn een zelfsturend team dus moeten heel veel met elkaar sparren.

Ons rooster is nu dicht tot eind nov. Dec nog veel gaten, maar dat is dus buiten de feestdagen om en heeft te maken met zieken... we werken met een rooster van 6 weken dat elke keer terug komt dus in principe weet iedereen voor een heel jaar wat ie werkt mja door dus de zieken is het toch elke week anders/meer.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen gewoon vakantie aanvragen in December, ook rond de feestdagen. Zolang je maar wel je aangewezen feestdag werkt. Dus als ik met kerstmis werk, mag ik prima vakantie opnemen vanaf 27 december. Je kan dus alleen niet de hele week waar de feestdagen in vallen opnemen. En zelfs daar wordt in uitzonderlijke situaties wel eens een uitzondering op gemaakt. Kerst en Oud en Nieuw vakantie, maar dan wel Pasen èn Pinksteren werken bijvoorbeeld, dat heeft een collega gedaan die haar baby met de feestdagen wilde voorstellen aan haar oma op Curaçao.

In overleg kan er bij ons echt heel veel gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
hier is het rooster sinds gisteren bekend, heb dit jaar niks te klagen.

23 december 1 vroege dienst.
Daarna 6 dagen vrij om vervolgens vanaf 29 december 4 dagen achter elkaar vroege diensten te werken dus inclusief nieuwjaarsdag maar dat maakt mij niks uit ben erg blij hier mee !

Kan mij zeker voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt wat dat betreft..
Dwarrel75 schreef:
22-10-2021 13:51
Nou ik heb kinderen en daar zijn twee vaders bij betrokken waar ik rekening mee moet houden.
Ah, da’s lastig inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
PaterPen schreef:
22-10-2021 14:13
Ik heb geen complexe gezinssamenstelling maar bij mij beginnen dit soort afspraken ook al rond september hoor. Je probeert nu eenmaal meerdere gezinnen rond een eettafel te krijgen op één specifiek moment. Is in elke situatie een klus.
Oh man, wat ben ik blij dat ik in het buitenland woon en dat we gewoon helemaal geen plannen maken voor de feestdagen. Doet bijna niemand hier, heeeerlijk!
Ik zie in de familie app in september al verzoeken voorbij komen. Ik moet er niet aan denken.

We gaan op een gegeven moment terug naar Nederland en dat is een van de dingen waar ik tegenop zie, dat never-ending geplan van alles en iedereen, maanden van te voren. Ik hoop echt dat ik een klein beetje vast kan houden aan het "vrije" dat we hier hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
22-10-2021 13:51
Nou ik heb kinderen en daar zijn twee vaders bij betrokken waar ik rekening mee moet houden.
Vraagt dat niet gewoon van de vaders wat meer flexibiliteit rondom de feestdagen?

Je geeft in je OP aan dat je vorig jaar met kerst hebt gewerkt dus dit jaar met oud en nieuw moet werken. Dan kun je nu toch al dingen afspreken? Kinderen dit jaar dus dus met oud en nieuw naar hun vaders en de definitieve tijd spreek je gewoon af zodra je je rooster hebt. Heel eerlijk snap ik het probleem in dit geval niet zo.
nanouk wijzigde dit bericht op 22-10-2021 23:54
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij ons staat het rooster sinds maandag open
Alles komt goed..........
Mijn partner kreeg met een fulltime baan in de horeca vaak pas een halve week van tevoren z’n rooster. Helemaal een feestje met een kind 😅 vind drie maanden dus best ruim, wat staat er in je cao?
Ronja schreef:
22-10-2021 16:40
Mijn partner kreeg met een fulltime baan in de horeca vaak pas een halve week van tevoren z’n rooster. Helemaal een feestje met een kind 😅 vind drie maanden dus best ruim, wat staat er in je cao?

Nou het is geen 3 maanden dus. Over 5 weken begint december.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
22-10-2021 16:17
Oh man, wat ben ik blij dat ik in het buitenland woon en dat we gewoon helemaal geen plannen maken voor de feestdagen. Doet bijna niemand hier, heeeerlijk!
Ik zie in de familie app in september al verzoeken voorbij komen. Ik moet er niet aan denken.

Als er 1 ding is wat ik NIET mis, is het dit wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de kinderopvang en heb m'n rooster voor november nog niet eens :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Teva1979 schreef:
22-10-2021 16:48
Als er 1 ding is wat ik NIET mis, is het dit wel.
Werken met de feestdagen zag ik ook altijd als ultieme excuus om niks te hoeven plannen. Als je 1 van de feestdagen werkt dan plan je toch gewoon niks. Je moet immers toch werken. Als je er tegen die tijd achterkomt dat je toch nog een gaatje hebt voor een kerstdinertje dan schuif je ergens aan. Hoeft toch allemaal niet zo ingewikkeld te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven