Werk & Studie alle pijlers

Rooster december (zorg)

22-10-2021 13:32 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Baal enorm! Ik werk in de zorg en altijd zijn ze laat met de roosters. Nu ook voor december, kan gewoon niks plannen, Straks hebben alle vrienden, familie etc al van alles gepland en val ik buiten de boot. Ik heb vorig jaar met kerst gewerkt, zal nu dus met oud en nieuw moeten werken. Geeft niks, juist wel gezellig maar hoor toch wel graag wat voor dienst

Naar mijn idee hoor je toch al een rooster te hebben van steeds drie maanden vooruit? Hoe is dit bij jullie geregeld in de zorg?
Birdie schreef:
22-10-2021 16:46
Nou het is geen 3 maanden dus. Over 5 weken begint december.
Nee dat snap ik, maar normaal wel drie maanden toch? Althans dat hoor ik van vrienden in de zorg.
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
22-10-2021 13:46
Ik weet al sinds half augustus welke diensten ik met de feestdagen werk. Nachtdienst op 24 en 25 december voor mij dit jaar. De rest van het decemberrooster hadden we half september en ik heb nu al mijn rooster tot eind maart.
Ook zijn bij ons de vakanties tot en met augustus 2022 al goedgekeurd.

Ik ben heel blij met mijn team en onze roostermaker!
Vakanties aanvragen zo ver van te voren zou ik dus weer heel irritant vinden. Ik weet nu echt nog niet precies waar en wanneer we volgend jaar weg willen. dat nu al moeten beslissen vind ik benauwend.
Ronja schreef:
22-10-2021 17:11
Nee dat snap ik, maar normaal wel drie maanden toch? Althans dat hoor ik van vrienden in de zorg.

Was het maar zo'n feest.

Week of 6 meestal bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Wettelijk 28 dagen van te voren
Alle reacties Link kopieren
Vlivlovla schreef:
22-10-2021 16:52
Ik werk in de kinderopvang en heb m'n rooster voor november nog niet eens :frusty:
Jeetje dat meen je! Zou er gek van worden. Dan zou ik op het laatst alles nog moeten plannen….gastouder dochter, wanneer kan ze naar haar vader etc. Zou voor mij toch behoorlijke stressreactie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Airesopure schreef:
22-10-2021 17:11
Werken met de feestdagen zag ik ook altijd als ultieme excuus om niks te hoeven plannen. Als je 1 van de feestdagen werkt dan plan je toch gewoon niks. Je moet immers toch werken. Als je er tegen die tijd achterkomt dat je toch nog een gaatje hebt voor een kerstdinertje dan schuif je ergens aan. Hoeft toch allemaal niet zo ingewikkeld te zijn.
Nou wel dus, als je kids hebt. Mijn oudste twee zijn 18 en 16, de jongste is 7…..vind het wel fijn om de kinderen in ieder geval een dag te zien met een vd feestdagen. En dan is het wel handig als je weet wanneer je moet werken en in welke dienst.
Alle reacties Link kopieren
PaterPen schreef:
22-10-2021 13:44
Wij hebben net het rooster, sinds gisteren. Best laat inderdaad, maar ik was allang blij dat het er vóor november was, eigenlijk. Ik heb het meest fantastische rooster dat ik in jaren heb gehad.

Werk 23 december, daarna pas weer 27 december, 28 december en een vroege dienst op 31 december :love:

Sorry, wil niemand jaloers maken, maar ik was zoooo blij!
Wat fijn voor je. Alle feestdagen vrij. Geen jaloerse collega;s ?
Want oudjaarsdag wordt vlgs mij niet als feestdag meegerekent. Alleen de avond en nacht.
pippo4321 wijzigde dit bericht op 23-02-2023 19:15
19.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrij met kerst gevraagd en nachtdiensten met oud en nieuw. Heb ik er 4 gekregen en tot met met kerstavond vol avonddiensten en vanaf derde kerstdag weer vroege. Dus ja ik heb kerst vrij maar het houdt niet over
Alle reacties Link kopieren
Airesopure schreef:
22-10-2021 13:40
Bij ons kies je voor kerst of oud en nieuw dus je weet al maanden van te voren welke feestdag je werkt. Het werkelijke rooster komt niet zo ver van te voren maar als het om de feestdagen gaat maakt dat toch niet meer uit.
Dat vind ik wel wat uit maken hoor. Ik weet graag op voorhand wat voor diensten ik heb tijdens feestdagen.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
22-10-2021 14:18
Wij mogen niet eens vakantie aanvragen in december. Dus leuk bedacht maar die vlieger gaat niet op.
Dan hoef je ook geen huisje te huren.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
22-10-2021 21:27
Dan hoef je ook geen huisje te huren.
Nou wel als je bijv met de kerst OF oud en nieuw vrij bent. Dan zou ik bijv een lang weekend weg kunnen.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
22-10-2021 20:25
Ik heb vrij met kerst gevraagd en nachtdiensten met oud en nieuw. Heb ik er 4 gekregen en tot met met kerstavond vol avonddiensten en vanaf derde kerstdag weer vroege. Dus ja ik heb kerst vrij maar het houdt niet over
Sluw vind ik dat. Bij ons proberen we vakantieaanvragen zo veel mogelijk door te laten gaan doordat ze zeggen dat de vakanties goedgekeurd zijn maar dat er wel verwacht wordt dat iedereen extra werkt in vakantietijd zodat iedereen zijn voorkeurvakantie heeft. Ik ga altijd buiten de grote vakantie om maar dat betekent wel dat ik de hele zomer extra moet werken omdat collegas in de zomervakantieperiode vrij zijn. Hetzelfde met de andere kindervakanties. Ging er bijna aan onderdoor dit jaar. Ik ga nu minder werken op contract vanaf volgend jaar anders trek ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons kon je de afgelopen maanden invullen welke feestdagen je wilt werken.
Al snel werd duidelijk dat de meeste collega's bij de zelfde dagen hadden ingevuld.
Tijdens een werkoverleg hebben wij hier samen naar gekeken en wat verschoven.
Meestal krijgen wij een maand van te voren het rooster, maar nu hebben wij het rooster van december wel al.

Persoonlijk sta ik er zo in.
Als ik weet welke feestdagen ik moet werken, dan maakt het mij niet uit wat voor dienst.
Die dagen plan ik niets bijzonders in.
Gelukkig heb ik ook vrienden en familie die dat weten, en die hier ook rekening mee houden.
Ik hoef met mijn gezin gelukkig ook niets vast te leggen, en wij kunnen altijd aanschuiven als wij toch ineens kunnen.
Hastadepasta18 schreef:
22-10-2021 16:17
Oh man, wat ben ik blij dat ik in het buitenland woon en dat we gewoon helemaal geen plannen maken voor de feestdagen. Doet bijna niemand hier, heeeerlijk!
Ik zie in de familie app in september al verzoeken voorbij komen. Ik moet er niet aan denken.

We gaan op een gegeven moment terug naar Nederland en dat is een van de dingen waar ik tegenop zie, dat never-ending geplan van alles en iedereen, maanden van te voren. Ik hoop echt dat ik een klein beetje vast kan houden aan het "vrije" dat we hier hebben.
Ik plan ook niks hoor. Maar goed, ik ben wel vrij met kerst. Ik houd ook helemaal niet van kerst, dus ik houd het lekker open en ik zorg dat ik niets moet. Maar ik snap dat dat met kinderen anders is.

In een huisje met de kerst lijkt me de hel, dus dat is voor mij weer een zorg minder.
anoniem_407909 wijzigde dit bericht op 22-10-2021 23:28
5.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In onze cao (ghz) staat minimaal 21 etmalen van tevoren. Rond 7 november moet het rooster van december dus ergens definitief worden... We weten al wel of we met kerst of oud en nieuw werken maar welke diensten precies dus nog niet. Irritant, ja, maargoed ik ben niet anders gewend en het zal ook wel nooit veranderen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Pippo4321 schreef:
22-10-2021 19:34
Wat fijn voor je. Alle feestdagen vrij. Geen jaloerse collega;s ?
Want oudjaarsdag wordt vlgs mij niet als feestdag meegerekent. Alleen de avond en nacht.

Toen ik nog als vpl werkte was het vaak wek een strijd. Asl eht zo een uit kwam dat een collega een dienst minder werkte als de anderen.
Waren er altijd die wat te mekkeren hadden. Zo kwam ik ooit met 1e kerstdag uit de nacht.
Nou dat vonden een aantal geen geldige feestdag,
Nee gelukkig niet. Ik heb de afgelopen tijd ook wel veel voor anderen opgepakt (ook op feestdagen, ik vier alleen kerst, dus pasen, hemelvaart en pinksteren werk ik rustig, terwijl ik in de bible belt woon en de meesten die data juist vrij willen) en heb een aantal sterfgevallen in de familie gehad waardoor mensen begrijpen dat dit jaar misschien net wat belangrijker is qua feestdagen voor de overgeblevenen? Oudjaarsdag is inderdaad geen feestdag. 1 januari wel, mogelijk moet ik dan nog vroeg werken, zien we dan wel weer,ik maak het nooit laat en ik drink nauwelijks, kom ik wel overheen ;-)
Alle reacties Link kopieren
somana schreef:
22-10-2021 21:36
Sluw vind ik dat. Bij ons proberen we vakantieaanvragen zo veel mogelijk door te laten gaan doordat ze zeggen dat de vakanties goedgekeurd zijn maar dat er wel verwacht wordt dat iedereen extra werkt in vakantietijd zodat iedereen zijn voorkeurvakantie heeft. Ik ga altijd buiten de grote vakantie om maar dat betekent wel dat ik de hele zomer extra moet werken omdat collegas in de zomervakantieperiode vrij zijn. Hetzelfde met de andere kindervakanties. Ging er bijna aan onderdoor dit jaar. Ik ga nu minder werken op contract vanaf volgend jaar anders trek ik het niet.
Heb ik dus ook gedaan, maar ik vind het balen dat ik in de vrije tijd die ik nu heb, minder te besteden heb door mijn missende uren. Het is ook nooit goed ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn “zeuren” hier heeft geholpen😃 of ze lezen hier mee. Maar eindelijk het rooster online. Kerst ben ik idd vrij. Oudejaarsdag late dienst. Dus ik mopper niet.
Alle reacties Link kopieren
Wees maar blij dat je niet in de horeca werkt dan :P
Rooster voor de komende maand is er meestal rond de laatste dagen van de lopende maand. En voor horecabegrippen is een maand vooruit plannen vrij luxe. Bij eerdere banen 2, max 3 weken vooruit een rooster.
Maar: je weet doorgaans wel dát je met kerst werkt en niet voor het avondeten thuis bent :mrgreen:
LieverLustDanLiefde schreef:
25-10-2021 17:37
Wees maar blij dat je niet in de horeca werkt dan :P
Rooster voor de komende maand is er meestal rond de laatste dagen van de lopende maand. En voor horecabegrippen is een maand vooruit plannen vrij luxe. Bij eerdere banen 2, max 3 weken vooruit een rooster.
Maar: je weet doorgaans wel dát je met kerst werkt en niet voor het avondeten thuis bent :mrgreen:

Is er iets als DE horeca?
Ik heb in verschillende restaurants en eetcafé's gewerkt maar nooit onduidelijkheid over het rooster hoor.
Ik herken niks in wat jij tikt.
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
25-10-2021 18:27
Is er iets als DE horeca?
Ik heb in verschillende restaurants en eetcafé's gewerkt maar nooit onduidelijkheid over het rooster hoor.
Ik herken niks in wat jij tikt.
Het is uiteraard gechargeerd maar ik ken persoonlijk niemand in de horeca ("op de vloer" - geldt niet voor kantoorfuncties natuurlijk) die een rooster verder dan een maand vooruit krijgt.
Zelf beschouw ik dit overigens niet als onduidelijkheid. Het is gewoon duidelijk dat je je rooster kort vooraf pas krijgt. Niet altijd leuk, maar gelukkig genoeg leuke kanten aan het werk die dit compenseren!

Maar TO fijn dat je het inmiddels gekregen hebt. Ik kan me ook best voorstellen dat het jammer is als je niets kunt plannen terwijl je dat wel gewend bent te doen en/of graag wíl doen.
LieverLustDanLiefde schreef:
25-10-2021 20:34
Het is uiteraard gechargeerd maar ik ken persoonlijk niemand in de horeca ("op de vloer"

Ik heb toch echt ruim 10 jaar "op de vloer gewerkt"
Maargoeh.


Mijn rooster (GGZ) voor december is er nog niet.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
22-10-2021 21:27
Dan hoef je ook geen huisje te huren.
Hoezo niet? Dat mag gewoon hoor op je vrije dagen
Alle reacties Link kopieren
Airesopure schreef:
22-10-2021 17:13
Vakanties aanvragen zo ver van te voren zou ik dus weer heel irritant vinden. Ik weet nu echt nog niet precies waar en wanneer we volgend jaar weg willen. dat nu al moeten beslissen vind ik benauwend.
Dat snap ik. Het is wel zo dat als je buiten het hoogseizoen wil, er bijna altijd nog wel wat te regelen is, zeker als het om een week of hooguit twee gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven