Beeldschermen in ruimbagage vervoeren?

26-10-2021 11:37 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Gezien de klantenservice van KLM onbereikbaar is en Google me niet veel verder hielp, hoop ik dat jullie hier ervaring mee hebben.

Ivm langere tijd buitenland wil ik 2 pc beeldschermen te vervoeren zodat we een fijne werkplek kunnen maken. Nu vroeg ik me af hoe ik die het beste kan vervoeren, gezien speciale bagage alleen voor specifieke stukken lijkt te zijn (zoals wintersport bagage etc).

We zaten te denken om de twee beeldschermen dus gewoon in een ruimbagage (harde) koffer te vervoeren, verpakt in piepschuim (precies op maat) en dan verder de koffer helemaal opvullen met handdoeken. De schermen zelf zijn vrij dun en licht, maar dus wel groot qua formaat.

Heeft iemand hier ervaring mee? Met de post verzenden is erg duur (en kunnen ze ook stuk gaan), en ik kan nergens een optie voor breekbare bagagestukken vinden. De schermen zijn ook te groot voor handbagage helaas.
Nee, bagage krijgt echt flinke klappen te verduren. Als het geen barst is, dan trilt er vast iets anders los.
DanceSleepRepeat schreef:
26-10-2021 13:03
Ai, ja ik weet dat ze er mee smijten, vandaar dat ik het advies van KLM om er slechts wat 'fragile' stickers op te plakken ook wat makkelijk gezegd vond.. :D

Als KLM net zo omgaat met 'BREEKBAAR' als PostNL dan heb ik daar niet heel veel vertrouwen in...
Ik zou er niet aan beginnen als ik kijk naar hoe ze omgaan met koffers. Tenzij je ze als handbagage mee kan nemen.

Ik zou dus ook ter plaatse beeldschermen kopen en als je weggaat weer verkopen. Ik hoor heel vaak dat mensen dat doen met grote spullen als ze een langere tijd naar het buitenland gaan.

En als je er ivm werk gaat wonen, misschien kan je werkgever iets regelen?
Vergeet het maar, er wordt gesmeten met bagage.
Als je ze echt mee wilt nemen zou ik ze met DPD versturen, behalve dat ze in de meeste gevallen goedkoper zijn vergoeden ze in geval van schade ook de waarde van de goederen. In tegenstelling tot DHL die alleen een vaste vergoeding per kilo heeft.

Ruimbagage zou ik niet aan beginnen, ik heb op Schiphol gewerkt en gezien hoe ze met de bagageafhandeling en op de platforms met de koffers omgaan. Ik reis daarom ook het liefst met alleen handbagage maar snap dat het in jullie geval geen optie is.
c_estelle schreef:
26-10-2021 13:30
Als je ze echt mee wilt nemen zou ik ze met DPD versturen, behalve dat ze in de meeste gevallen goedkoper zijn vergoeden ze in geval van schade ook de waarde van de goederen. In tegenstelling tot DHL die alleen een vaste vergoeding per kilo heeft.

Ruimbagage zou ik niet aan beginnen, ik heb op Schiphol gewerkt en gezien hoe ze met de bagageafhandeling en op de platforms met de koffers omgaan. Ik reis daarom ook het liefst met alleen handbagage maar snap dat het in jullie geval geen optie is.
Dank voor je reactie, goed om te weten dat DHL alleen een vaste vergoeding per kilo heeft. Wellicht is verzenden dan inderdaad nog de beste optie. Ondanks dat ik pakketbezorgers ook niet vertrouw met breekbare pakketten is het denk ik beter dan de behandeling op airports. :D
26-10-2021 12:56
  • Nog geen nieuw adres daar, dus lastig om te weten of de verzending precies op de juiste dagen bij het juiste hotel in de juiste plaats aankomt
  • Kosten bij PostNL zijn €50,- euro met verzekering (dus duurder dan vliegen)
  • Bij DHL €22,- maar zie nergens de optie om het pakket te verzekeren of aangetekend te verzenden
  • Duurt langer dan gelijk meenemen
Neem in de vergelijking ook even de eventuele kosten voor nieuwe beeldschermen mee.

Kun je als adres ook iets bij het vliegveld waar jullie aankomen kiezen? Dat jullie ze daar weer oppikken. Het vervoer via een pakkettendienst gaat toch ook via vliegvelden? Misschien heeft een pakketdienst daar wel een ophaallocatie.
26-10-2021 13:34
Dank voor je reactie, goed om te weten dat DHL alleen een vaste vergoeding per kilo heeft. Wellicht is verzenden dan inderdaad nog de beste optie. Ondanks dat ik pakketbezorgers ook niet vertrouw met breekbare pakketten is het denk ik beter dan de behandeling op airports. :D

Bagageafhandeling op vliegvelden is eerder slechter dan beter.
Ik heb mn grote imac wel meegenomen, maar die zat wel in de doos van mac, dus niet als koffer. Probeer dat anders, dan kan je m wel bij odd size afgeven en gaan ze niet het normale bagageproces in.
SweetFirefly schreef:
26-10-2021 11:53
Gebruik bobbeltjesplastic en pak het geheel dan in in van die 'zakjes met 'lucht'.
Afbeelding
Mwa… wel eens een flesje drinken meegenomen in het vliegtuig?
Goederen die met een vrachtvliegtuig meegaan gaan in speciale containers. Een in luchtzakken verpakte monitor in een koffer gaat gewoon min of meer los in het ruim en is veel meer onderhevig aan luchtdrukwisselingen. De kans dat de zakjes lek raken is redelijk aanwezig en dan heb je dus geen buffer meer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Nog meer verzendopties:
UPS en FedEX
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Zelf een 16’’ tekentablet (vergelijkbaar met een monitor, qua formaat en fragiliteit) vervoerd, ingepakt in handdoeken en kleding, in een backpack, met vooral kleding. Denk dat je een monitor ook prima kunt vervoeren in een hardcase koffer, waarbij je die monitor inpakt in kleding, en zorgt dat die klem zit.
Update: we hebben jullie advies opgevolgd om de schermen niet in de ruimbagage mee te nemen. :)

Via de klantenservice een verzoek ingediend om 1 beeldscherm als handbagage mee te mogen nemen (ondanks dat hij eigenlijk te groot was), maar door de drukte was deze nog niet afgehandeld voordat we vlogen. De gok genomen om hem mee te nemen i.p.v. een handbagage koffertje (die hebben we nog in onze ruimbagage kunnen inmetselen).

Gelukkig deden ze bij de balie helemaal niet moeilijk en hebben we dus 1 scherm in originele doos als handbagage kunnen meenemen. Super fijn dus. Dank voor het meedenken! Ben blij dat we er nu 1 hebben die tenminste heel is aangekomen.
26-10-2021 13:01
Ik zal DPD nog even checken, goeie!

En zie mijn post hierboven: we hebben al ruimbagage (voor kleding etc) en betalen 35,- om een extra koffer te boeken. Die extra koffer zelf hebben we liggen, alleen nog niet bijgeboekt ;)
Maar je hebt dus 1 koffer met je normale spullen en je boekt 1 koffer bij.

Dus je gaat emigreren met zij twee en dat past allemaal in twee koffers? Dat is efficient
stampertje12 wijzigde dit bericht op 31-10-2021 22:42
10.58% gewijzigd
RikM schreef:
26-10-2021 13:06
Als KLM net zo omgaat met 'BREEKBAAR' als PostNL dan heb ik daar niet heel veel vertrouwen in...
KLM raakt je koffer niet aan :)

Het zijn de luggage handlers die ingehuurd worden die aan je bagage zitten.
hagelslagjes schreef:
26-10-2021 13:39
Neem in de vergelijking ook even de eventuele kosten voor nieuwe beeldschermen mee.

Kun je als adres ook iets bij het vliegveld waar jullie aankomen kiezen? Dat jullie ze daar weer oppikken. Het vervoer via een pakkettendienst gaat toch ook via vliegvelden? Misschien heeft een pakketdienst daar wel een ophaallocatie.
Adres kan natuurlijk prima je nieuwe werkadres zijn.
Zie m'n update, is al opgelost!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven